رپورتاژ

چربی سوزترین ماده دنیا چیست؟ +۱۸ خوراکی برای رژیم لاغری

به نظر شما چربی سوزترین ماده خوراکی دنیا چیست؟ پیدا کردن چنین ماده غذایی و استفاده از رژیم لاغری دغدغه بسیاری از افراد است. امروزه به دلیل کاهش میزان تحرک، مصرف غذا‌های چرب و فست فود‌ها و سبک زندگی نامناسب، بسیاری از افراد با چاقی و اضافه وزن درگیر هستند. در این میان استفاده از رژیم‌های غذایی متنوع، مصرف غذا‌ها و خوراکی‌های مفید برای چربی سوزی و ورزش کردن می‌توانند کمک زیادی به کاهش وزن کنند. در ادامه به معرفی مواد چربی سوز و چندین نمونه خوراکی مفید برای رژیم لاغری می‌پردازیم.

چربی سوزترین ماده دنیا چیست؟

خاکشیر یکی از مواد خوراکی بسیار مفید با خواصی بی‌نظیر است که می‌تواند به لاغری و چربی سوزی کمک کند. ازجمله فواید بسیار مهم خاکشیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به درمان یبوست کمک می‌کند.
  • باعث از بین رفتن اسهال سخت می‌شود.
  • ضدعفونی‌کننده بدن است.
  • رشد سلول‌های سرطانی را کند می‌کند.
  • به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
  • باعث دفع سنگ کلیه می‌شود.
  • به تقویت معده کمک می‌کند.
  • باعث کاهش آلرژی در افراد می‌شود.
  • به پاکسازی کبد و درمان کبد چرب کمک می‌کند.

نمونه‌های گفته شده تنها بخشی از خواص این ماده شگفت‌انگیز است. خاکشیر برای لاغری بسیار مفید است و از نوشیدنی‌های حاوی خاکشیر برای تناسب اندام استفاده می‌شود. شما می‌توانید در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب از خاکشیر نیز به صورت‌های مختلف استفاده کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

۱۸ خوراکی مفید برای چربی سوزی

تنوع بالایی از خوراکی‌ها وجود دارد که به چربی سوزی و لاغری کمک می‌کنند. هر کدام از این موارد می‌توانند به طریقی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی‌های مضر شوند. در ادامه ۱۸ نمونه از بهترین و تأثیرگذارترین آن‌ها معرفی شده‌اند.

  • ماهی

ماهی سرشار از امگا۳ است و به افزایش میزان سوخت و ساز بدن کمک بسیار زیادی می‌کند. امگا ۳ مانند پروتئین می‌تواند به چربی سوزی بدن کمک کند و اشتها را در طول روز کنترل کند. افرادی که طعم ماهی را دوست ندارند، می‌توانند به جای آن از روغن ماهی استفاده کنند.

  • عدس

عدس از مواد غذایی بسیار مفید است که میزان زیادی پروتئین داشته و کمترین میزان چربی را دارد. همینطور مقدار زیادی آهن در عدس وجود دارد که می‌تواند نیاز روزانه فرد را به آهن تا حد زیادی برطرف کند.

  • لبنیات

کلسیم به از بین بردن چربی‌های بدن کمک زیادی می‌کند و لبنیات منبع اصلی کلسیم به شمار می‌رود. اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید حتماً در طول روز از چند وعده لبنیات استفاده کنید. البته باید از لبنیات کم پرب استفاده کنید.

  • آجیل

آجیل به دلیل ایجاد احساس سیری و پر شدن معده در کاهش اشتها بسیار مؤثر است. میزان سیری که با مصرف آجیل در بدن ایجاد می‌شود حتی از برنج نیز بیشتر است. بادام از بهترین آجیل‌ها برای لاغری است.

  • کره بادام زمینی

بادام زمینی چربی بالایی دارد و نباید به میزان زیاد مصرف شود. اما این خوراکی خوشمزه به دلیل داشتن نیاسین از نفخ شکم جلوگیری می‌کند. کره بادام زمینی سیستم هاضمه بدن را فعال نگه می‌دارد.

  • تخم مرغ

تخم مرغ دارای میزان زیادی از ویتأمین B12 است. این ویتأمین از مهم‌ترین ویتأمین‌های مورنیاز بدن برای چربی سوزی است. بهترین زمان برای مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه است.

  • سرکه سیب

سرکه سیب دارای اسید استیک است که با تولید پروتئین‌های موردنیاز به چربی سوزی و لاغری فرد کمک بسیار زیادی می‌کند. برای تأثیر بهتر سرکه سیب می‌توانید به مدت دو ماه روزانه یک یا دو قاشق سرکه سیب مصرف کنید.

  • چای سبز

چای سبز از بهترین دمنوش‌ها برای لاغری و چربی سوزی است. این نوشیدنی حجم زیادی آنتی اکسیدان دارد به کاهش چربی‌های طاراف شکم کمک می‌کند.

  • قهوه

از دیگر نوشیدنی‌های بسیار مفید و تأثیرگذار در لاغری، قهوه است. کافئین موجود در قهوه باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده و روند چربی سوزی را در بدن سرعت می‌بخشد.

  • آب لیمو

آب لیمو نیز حجم زیادی ویتأمین C و آنتی اکسیدان دارد و می‌تواند به بهبود روند سیستم گوارشی کمک بسیار زیادی کند. می‌توانید آب لیمو را همراه با غذا یا آب میوه میل کنید.

  • سیب

میوه‌ها نیز برای چربی سوزی و کاهش وزن کمک بسیار زیادی می‌کنند. در این میان سیب را می‌توان به عنوان چربی سوزترین میوه معرفی کرد. سیب باعث بهبود جریان خون و تقویت ماهیچه‌ها می‌شود.

  • خیار

خیار از بهترین میوه‌ها و سرشار از مواد معدنی، فیبر و ویتأمین است. از خیار به عنوان یکی از بهترین خوراکی‌ها در کاهش وزن و چربی سوزی یاد می‌شود. خیار دارای میزان کالری بسیار پایینی است.

  • آووکادو

یکی دیگر از خوراکی‌ها چربی سوز آووکادو است. این میوه نیز فیبر و اسید‌های چرب غیر اشباع فراوانی دارد و به چربی سوزی بدن کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می‌کند.

  • هندوانه

هندوانه ازجمله میوه‌هایی است که دارای کالری بسیار کمی است. بیش از ۹۰ درصد از هندوانه از آب تشکیل شده است و اگر قبل از وعده‌هایی غذایی میل کنید، با پر شدن معده از مصرف زیاد غذا جلوگیری می‌کند.

اگر ورزش می‌کنید و دوست دارید اطلاعاتی راجع به بهترین برند مکمل های بدنسازی به دست بیاورید، حتما مقاله آن را بخوانید.

  • تمشک

تمشک نیز سرشار از آنتی اکسیدان است و به چربی سوزی بدن کمک بسیار زیادی می‌کند. این میوه مخصوصا برای از بین رفتن چربی‌های اطراف شکم مفید است و به عضله‌سازی نیز کمک می‌کند.

  • آناناس

یکی دیگر از میوه‌های مفید برای چربی سوزی و کاهش چربی اطراف شکم، آناناس است. آنزیمی به نام بروملین در آناناس وجود دارد که باعث سوزانده شدن پروتئین‌ها می‌شود.

  • اسفناج

اسفناج از سبزیجات بسیار مفید و سرشار از آهن و ویتأمین A است. به همین دلیل به چربی سوزی و کاهش اشتها کمک بسیار زیادی می‌کند.

  • کدو سبز

کدو سبز دارای میزان بسیار کمی کالری است و فیبر و ویتأمین‌های بسیار مفیدی برای بدن دارد. به همین دلیل به عنوان یکی از سبزیجات مناسب برای چربی سوزی پیشنهاد می‌شود.

اگر نمی‌دانید از چه مکملی در کنار ورزش استفاده کنید، راهنمای خرید مکمل بدنسازی به شما کمک می‌کند.

رژیم مناسب لاغری

تمام مواد غذایی و خوراکی‌های که برای چربی سوزی و لاغری پیشنهاد می‌شوند باید در کنار ورزش استفاده شده تا تأثیر مناسب خود را داشته باشد. علاوه بر موارد گفته شده تعداد زیادی مواد خوراکی وجود دارد که برای چربی سوزی مناسب هستند. اما چطور بفهمیم کدام یک از این خوراکی‌ها برای ما مفید بوده و تأثیر بیشتری در لاغری ما دارند؟

در این زمینه بهتر است از یک کارشناس تغذیه کمک گرفته تا برنامه غذایی درست و اصولی همراه با تمرینات ورزشی برای شما تهیه کند. به این صورت می‌توانید کاملاً اصولی وزن خود را کاهش داده و به تناسب اندام برسید. در این زمینه می‌توانید از رژیم‌های غذایی دکتر بهاره غفاری کارشناس تغذیه استفاده کنید.

نوشته های اخیر

بهترین مارک آبمیوه گیری ۱۴۰۳ + انواع سه کاره و چهار کاره

می‌خواهید بدانید بهترین مارک آبمیوه گیری (پرفروش ترین مارک آب میوه گیری) بازار کدام است؟ و…

26 دقیقه پیش

۱۷ بهترین اپلیکیشن موسیقی + آموزش موسیقی با نرم افزار نت خوانی

اینکه تصمیم گرفته‌اید یک ساز انتخاب کنید و به دنیای موسیقی قدم بگذارید و با…

49 دقیقه پیش

معرفی برند کاسیو CASIO + کاسیو ساخت کجاست؟

 اگر میخواهید بدانید تاریخچه برند کاسیو چیست و برند کاسیو ساخت کجاست وبرند کاسیو مربوط…

2 روز پیش

راهنمای خرید ویولن + ۱۳ نکته قبل خرید

در راهنمای خرید ویولن ، با انواع ویولن برای مبتدی، مشخصات ویولن خوب، سایز ویولن،…

2 روز پیش

۰ تا ۱۰۰ راهنمای خرید پیانو برای مبتدیان + بهترین پیانو برای شروع

صرف نظر از اینکه شما یک نوازنده حرفه‌ای پیانو هستید یا نوازنده مبتدی که تازه…

2 روز پیش

ساز مناسب کودکان + معرفی بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان

بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان کدام است؟ توانایی نواختن سازهای موسیقی می‌تواند یکی از…

2 روز پیش