دسته بندی ها بهترین هامقالات

17 بهترین اپلیکیشن موسیقی + آموزش موسیقی با نرم افزار نت خوانی

اینکه تصمیم گرفته‌اید یک ساز انتخاب کنید و به دنیای موسیقی قدم بگذارید و با اپلیکیشن موسیقی آشنا شوید، خبر خیلی خوبی است. اما برای یادگیری آن چه برنامه‌ای دارید؟ مطمئناً پیدا کردن بهترین راه برای یادگیری سخت است. از هر مسیری که بخواهید گذر کنید، مزایا و معایب خود را دارد. شما به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام راه برای شما مناسب‌تر و به‌صرفه‌تر است.

 نباید فراموش کرد که مهم‌ ترین عنصر موفقیت در هر زمینه‌ای تلاش و تمرین است. بسیاری از ما تا صحبت از یادگیری موسیقی کودکان به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد ثبت نام کردن در یک آموزشگاه یا پیدا کردن یک استاد موسیقی خصوصی است. از آنجایی که هزینه کلاس‌ها معمولاً زیاد است و یافتن یک استاد خوب نیز کار چندان آسانی نیست و از طرفی دیگر این کار مستلزم صرف زمان و هزینه رفت و آمد است، بسیاری از افراد به دنبال راه‌های کم‌هزینه‌تر می‌گردند.

یک راه جایگزین و ارزان‌تر یادگیری از طریق نرم افزار آموزش موسیقی به کودکان  یا همان اپلیکیشن موسیقی است. در این مقاله شما را با برخی از برترین نرم‌افزارهای موسیقی  و اپلیکیشن موسیقی موجود در بازار آشنا خواهیم کرد.

 

آیا یادگیری موسیقی از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است؟

امروزه افراد در گروه‌های سنی مختلف به تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند و این موضوع یادگیری را آسان‌تر کرده است. به‌عنوان‌مثال با یک کلیک ساده به نرم افزار نت خوانی صدها برنامه و ویدئو همانند نرم افزار آموزش نت خوانی دسترسی دارید که به شما می‌گوید چگونه نت‌های ساز مورد نظر خود را بخوانید و به یاد آورید.

 

 

حالا شاید این سؤال پیش بیاید که آیا واقعاً یادگیری به این روش فایده دارد؟ بله. در صورتی که فقط برای دل خودتان می‌خواهید بنوازید راه خوبی است. البته معایبی هم ممکن است در اینجا وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال امکان ادامه عادت‌های اشتباه و روش‌های نادرست وجود دارد، چون مربی در کنار شما نیست.

هنوز نمی‌دانید چه سازی را انتخاب کنید؟ مقاله انتخاب ساز موسیقی  برای شما نوشته شده است.

اگر به طور کلی در یادگیری مستقل هستید و نیازی به سرکشی و اجبار ندارید، نرم افزار آموزش موسیقی یا اپلیکیشن موسیقی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این موضوع خیلی مهم است که به اندازه نیازی که دارید، تمرین کنید و کارتان را جدی بگیرید. این ویژگی استقلال و نظم شما را نشان می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع یادگیری این سوال‌ها را از خودتان بپرسید:

  • آیا نظم و انگیزه دارم؟

اگر فردی هستید که برای انگیزه گرفتن و نظم دادن به برنامه‌هایتان نیاز به حمایت عوامل بیرونی دارید، معلم‌ها گزینه خوبی برای هول دادن شما به سمت جلو هستند به ویژه هنگامی که انگیزه خود را از دست می‌دهید. اگر در زمان مواجهه با قسمت‌های سخت یادگیری از منابع الهام خودتان استفاده می‌کنید، این روش یادگیری می‌تواند برای شما مناسب باشد.

  • آیا وقت کافی دارم؟

یادگیری به کمک اپلیکیشن موسیقی از نظر وقت و زمان دارای انعطاف بسیاری است و شما خودتان همه چیز را تنظیم می‌کنید. اما خیلی اهمیت دارد که هر روز زمانی را به یادگیری اختصاص دهید و در قبال وظایفتان نیز مسئولیت پذیر باشید.

  • سطح مهارت مورد نظرمن چقدر است؟

در حالی که همه می‌خواهند در کاری که انجام می‌دهند بهترین باشند، ممکن است اهداف در طول زمان تغییر کنند. برای مثال اگر به دنبال به دست آوردن جایگاهی در نواختن پیانو دیجیتال هستید، یک استاد موسیقی کمک بیشتری می‌تواند به شما بکند، اما اگر انگیزه‌تان از یادگیری موسیقی به چالش کشیدن خودتان است، استفاده از بهترین اپلیکیشن موسیقی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود و نرم‌افزارهای آموزش پیانو (اپلیکیشن آموزش پیانو) می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

در یادگیری سه تار مبتدی هستید؟ مقاله یادگیری سه تارمطالب مفیدی برای شما دارد.

معرفی بهترین نرم افزار آموزش موسیقی به کودکان

یادگیری از طریق بازی و نرم افزارها، مسیر یادگیری را برای شما خیلی پویاتر و جذاب‌تر می‌کنند. شاید به خاطر سپردن مقیاس‌ها و آکوردها کار راحت و جالبی نباشد اما این اپلیکیشن‌ها با شیوه‌های جذاب، از طریق بازی و سرگرمی به شما آموزش می‌دهند که چگونه آن‌ها را یاد بگیرید و در زمان نواختن یادآوری کنید. همچنین این اپلیکیشن‌ها می‌توانند شنوایی شما را برای تشخیص انواع نت‌ها و مقیاس‌ها تقویت کنند.

 

۱) اپلیکیشن یادگیری موسیقی Yousician

یکی از بهترین نرم افزارهای یادگیری موسیقی که نرم افزار تشخیص نت از روی صدا هم هست و می‌توانید برای شروع از  آن استفاده کنید، اپلیکیشن Yousician است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید روش صحیح خواندن نت‌ها را فرا بگیرید. همچنین می‌توانید اصول مهمی از نواختن گیتار، پیانو، یوکللی و بیس را با تماشای ویدیوهای آموزشی گام به گام یاد بگیرید.

این ویدیوها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید سرعت پخش آن‌ها را آهسته‌تر و یا سریع‌تر از حد نرمال تعیین کنید و با خیال راحت به تمرین تکنیک‌ها بپردازید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این نرم افزار این است که به شما در زمینه دقت یادگیری و یا میزان زمانی که برای آن صرف می‌کنید بازخورد می‌دهد.

آیا می‌دانستید ساز ویولن و ساز ویولا از یک خانواده اما متفاوت هستند؟ ما در مقاله  ساز ویولا چیست ، ساز ویولا را به شما معرفی کردیم.

 

۲) برنامه EarMaster – Music Theory & Ear Training

از بهترین انواع اپلیکیشن آموزش نت های موسیقی می‌توان به برنامه EarMaster اشاره کرد. این برنامه برای آموزش شنیداری موسیقی برای هنرجویان مبتدی تا حرفه‌ای طراحی شده است و آن‌ها را با ریتم، زیر و بمی صدا، آکورد و وزن خوانی آشنا می‌کند.

قبل از شروع یادگیری موسیقی بهتر است با اصطلاحات تخصصی آن آشنا شوید. مقاله اصطلاحات موسیقی پاپ و کلاسیک، این اصطلاحات را به شما آموزش می‌دهد.

 

 

۳) برنامه یادگیری موسیقی Vanido

اگر به دنبال تقویت مهارت خوانندگی خود هستید، اپلیکیشن vanido که یک اپلیکیشن تمرین نت خوانی است به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. درس‌های روزانه این برنامه در یادگیری اصولی تکنیک‌های خوانندگی بسیار کاربردی هستند. Vanido بلافاصله پس از اتمام تمرین، به شما فیدبک می‌دهد و راهکارهایی برای بهبود مهارت‌هایتان را ارائه می‌دهد.

 

 اگر قصد آشنایی با ساز جدید هنگ درام را دارید، مطالعه مقاله انواع ساز هنگ درام را از دست ندهید.

 

 

۴) نرم افزار یادگیری موسیقی READ MUSIC

اگر به دنبال اپلیکیشن موسیقی برای آموزش وزن خوانی، ریتم و ملودی و همچنین اپلیکیشن آموزش نت های موسیقی هستید، نصب برنامه Read Music را به شما پیشنهاد می‌کنیم. درس‌های موجود در این برنامه به گونه‌ ای قرار گرفته‌ اند که تنها کافی است روزانه مدت زمان کمی را به تمرین اختصاص دهید. از دیگر نقاط قوت این اپلیکیشن می‌توان به توانایی تشخیص پنج خط حامل اشاره کرد.

 

 

۵) برنامه Justin Guitar Beginner Lessons

اگر شما هم از طرفداران گیتار هستید، احتمالا این برنامه برای شما بسیار جذاب و مناسب خواهد بود ! این اپلیکیشن برای آموزش آکوردهای پایه گیتار، الگوهای استرام کردن، فینگر استایل، سجیلا یا کاپو، تغییر آکورد، گام‌ها و تبلچر طراحی شده است. هنرجویان مبتدی می‌توانند با تماشای ۵۰ دوره آموزشی موجود در برنامه، با اصول نواختن گیتار آشنا شوند.

اگر به دنبال پیدا کردن یک آموزشگاه موسیقی خوب هستید،  بهترین آموزشگاه موسیقی تهران را از دست ندهید .

 

۶) اپلیکیشن SimplyPiano

یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن های آموزش پیانو و ٖنرم افزار آموزش موسیقی به کودکان، اپلیکیشن SimplyPiano است که با استقبال زیادی مواجه بوده و برای سه سطح مبتدی، کودکان و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از نصب این اپلیکیشن بر روی دستگاه تلفن همراه خود، می‌توانید چگونگی قرار دادن انگشتان بر پیانو و آموزش‌های اولیه با استفاده از یک پیانو مجازی افقی را تجربه کنید.

 

اگر می‌خواهید پیانو را به عنوان ساز خود انتخاب کنید در مقاله  بهترین مارک های پیانو با بهترینها اشنا شوید و سپس ساز خود را تهیه کنید.

۷) اپلیکیشن Flowkey

برنامه پرکاربرد بعدی اپلیکیشن Flowkey است. در این برنامه نیز با استفاده از پیانوی مجازی مراحل آموزشی مرحله به مرحله به هنرجو ارائه می‌شود. آموزش روش صحیح نواختن قطعات مختلف از مهم‌ترین خدمات این برنامه است.

 

 

چنانچه قصد انتخاب ساز مناسب برای کودکان را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

۸) اپلیکیشن MuseScore

برای دسترسی به نت‌ ها و آکوردهای قطعات مشهور دنیا MuseScore قطعاً مناسب‌ ترین برنامه نت خوانی برای هنرجویان است. شما حتی توانایی سرچ و یافتن قطعات موردنظر خود در این اپلیکیشن را نیز دارید. این اپلیکیشن یکی از بهترین گزینه‌ ها برای نت نویسی سازهای کوبه ای، پیانو و تبلچر گیتار است. شما می‌توانید به راحتی نت‌های مورد علاقه خود را نوشته و سپس آن را پخش کنید. همچنین متن و ترانه نیز به موسیقی دلخواه خود اضافه کنید.

 

 

۹) اپلیکیشن Music Theory with Piano Tools

از بهترین نمونه‌ های اپلیکیشن اموزش تئوری موسیقی می‌توان به این نرم افزار اشاره کرد. روش استفاده از این برنامه بسیار آسان و کاربر پسند است و شما می‌توانید به صورت گام به گام و بسیار سرگرم‌ کننده، اصول و تئوری موسیقی، نت‌ها و فاصله‌ ها را بیاموزید.

اگر به یک کتاب برای شروع موسیقی نیاز دارید، بهترین کتاب تئوری موسیقی را از دست ندهید.

 

 

۱۰) اپلیکیشن Perfect Piano

اپلیکیشن Perfect piano بیش از ۵۰ میلیون بار در گوگل دانلود شده است. این اپلیکیشن تقریباً علاقه‌ مندان به تمامی سبک‌ های موسیقی را راضی نگاه داشته است، از کلاسیک گرفته تا پاپ. علاوه بر برنامه‌های آموزشی بسیار کارآمد، یکی از امکانات جالب این اپلیکیشن امکان نوازندگی و رقابت مجازی با هر نوازنده‌ای در سراسر دنیاست که این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کرده است.

 

 

۱۱) برنامه Magic Piano

اپلیکیشن موسیقی Magic Piano یک اپ پیانوی کامل برای اندروید است که دارای ۱۶ اکتاو کامل است و امکان نواختن موسیقی و ضبط آن را به هنرجو می‌دهد.

 

 

۱۲) برنامه Real Piano

Real Piano یکی دیگر از نمونه‌ های نرم افزار آموزش موسیقی به کودکان است که ویژگی‌های جذاب و جالب توجهی دارد. از جمله اینکه این اپ ابزار و سازهای متفاوتی از جمله پیانو گراند، پیانو الکتریک، گیتار الکتریک، شیپور، آکاردئون و… را ارائه می‌دهد.

چنانچه قصد تهیه پیانو را دارید، مطالعه مقاله راهنمای خرید پیانو برای مبتدیان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

بهترین اپلیکیشن موسیقی ایرانی برای آموزش موسیقی

۱۳) موسیقی رو توی سه سوت قورت بده

از بهترین نمونه‌ های اپلیکیشن اموزش تئوری موسیقی می‌توان به برنامه “موسیقی رو توی سه سوت قورت بده” اشاره کرد. این برنامه شامل ۲۶ جلسه آموزش تصویری، پی نوشت و تئوری موسیقی سطوح ابتدایی تا پیشرفته است. همچنین اگر قصد یادگیری گیتار را دارید، این برنامه برای آموزش مقدماتی می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

 

آیتونز یکی از انواع مدیا پلیر محبوب شناخته می شود که برای کاربران محصولات اپل مفید است. حتی می توانید از این ابزار برای ساخت اپل آیدی نیز استفاده کنید.

۱۴) برنامه یادگیری موسیقی گیتار

این اپلیکیشن موسیقی امکان یادگیری ۲۴۰ آکورد پر کاربرد گیتار و چگونگی گرفتن آکوردها به هنگام نواختن را به هنرجویان آموزش می‌دهد. همچنین در صورتی که برای آهنگ خاصی راهنمایی لازم دارید، می‌توانید نت، تبلچر یا آکورد آن را درخواست کنید و آهنگ‌هایی را که دوست دارید، دانلود کنید.

 

 

۱۵) اپلیکیشن یادگیری موسیقی هفت نت

این برنامه به هنرجویانی پیشنهاد می‌شود که قصد یادگیری پیانو، ارگ و سازهای کلاویه‌ای را دارند. آموزش نت‌های موسیقی، ریتم، آکورد، گام، هارمونی و گوش موسیقیایی از جمله ویژگی‌های مثبت این اپلیکیشن است که سبب محبوبیت آن شده است. به کمک این برنامه می‌توانید آهنگ‌های ایرانی را به آسانی تمرین کرده و با شرکت در آزمون‌های متعدد مهارت‌های خود را بسنجید.

 

 

۱۶) اپلیکیشن آموزش موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی سنتی ایران از هفت دستگاه و پنج آواز تشکیل شده است. هر دستگاه موسیقی نیز شامل تعدادی گوشه موسیقی است. معمول‌ترین روش آموزش سازهای سنتی به این شکل است که از درآمد دستگاه آغاز می‌کنند، در میانه کار به گوشه‌های اوج می‌پردازند و در نهایت اجرای خود را با فرود به گوشه‌های پایانی خاتمه می‌دهند. همچنین تمام فایل‌های صوتی این اپلیکیشن موسیقی به صورت آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) نیز قابل دسترسی هستند.

 

 

۱۷) اپلیکیشن آموزش آواز سنتی

اگر قصد یادگیری آواز سنتی را دارید، اپلیکیشن آموزش آواز سنتی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای باشد. آموزش‌های قرار گرفته در این برنامه به صورت آفلاین در دسترس است و نیازی نیست تا شما آن‌ها را دانلود کنید. از امکانات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت صوتی هفت دستگاه آواز توسط برخی از اساتید برجسته ایران (افشاری،ابوعطا و…)
  • یادگیری اصول پایه آواز
  • صداسازی اصولی و سلفژ
  • آموزش روش‌های صحیح گرم نگه داشتن صدا
  • آموزش تحریر
  • روش‌های صحیح خواندن
  • بهداشت صدا

سخن پایانی

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، یادگیری موسیقی به کمک انواع ابزارها امکان‌پذیر است که به شما این امکان را می‌دهند تا با توجه به برنامه خود بتوانید در هر زمان و مکانی به یادگیری اصول موسیقی بپردازید. استفاده از نرم افزار آموزش موسیقی به کودکان که روی گوشی موبایل شما نصب می‌شود، یکی از این موارد است. در این مقاله شما را با ۱۷ اپلیکیشن کاربردی و قدرتمند آشنا کردیم که می‌توانید به کمک آن‌ها از یادگیری موسیقی لذت فراوانی ببرید !

 سوالات متداول

۱٫آیا یادگیری موسیقی از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است؟

گر به طور کلی در یادگیری مستقل هستید و نیازی به سرکشی و اجبار ندارید، نرم افزار آموزش موسیقی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع یادگیری این سوال‌ها را از خودتان بپرسید: ۱- آیا نظم و انگیزه دارم؟ ۲- آیا وقت کافی دارم؟ ۳- سطح مهارت موردنظرتان چقدر است؟

 

 ۲٫بهترین نرم افزار آموزش نت خوانی کدام است؟

اپلیکیشن‌های موسیقی READ MUSIC، برنامه EarMaster – Music Theory & Ear Training و همچنین اپلیکیشن یادگیری موسیقی Yousician از بهترین نمونه‌های موجود هستند که می‌توانید به کمک آن‌ها مهارت نت خوانی خود را تقویت کنید.

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش