بهترین ها

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کند، داشتن یک جای خواب مناسب علاوه بر خواب، تضمین‌ کننده سلامتی شما نیز می‌باشد. حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از بیدار شدن از خواب در ناحیه گردن، کمر، شانه، پا و یا حتی دستتان دردی آزار‌دهنده احساس کنید، بسیاری از این درد‌ها ناشی از نداشتن جای خواب و تشک مناسب است.

امروزه با تولید تشک‌ های طبی بسیاری از این قبیل درد‌ها و مشکلات بر طرف شده است و حتی اگر از بیماری‌ های مفصلی و. . رنج می‌برید این تشک‌ ها می‌توانند درد شما را تا حدودی تسکین دهند. اگر شما هم به خواب و سلامت خود اهمیت می‌دهید و قصد تهیه بهترین تشک طبی را دارید با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مارک تشک طبی (بهترین مارک تشک تخت) و ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

انواع بهترین تشک های بازار

اگر شما هم تصمیم به تعویض تشک خود گرفته‌اید، با مراجعه به بازار با تنوع گسترده‌ ای از محصولات مواجه خواهید شد که ممکن است انتخاب را برای شما تا حدودی دشوار کند. بهتر است قبل از خرید تشک درباره انواع تشک مزایا و معایب آن تحقیق کنید تا بتوانید بهترین تشک تخت خواب را انتخاب کنید.

  • تشک فنری متصل:

این نوع تشک‌ ها قدیمی‌ ترین نوع تشک می‌باشند و برای نرمی در ساخت آن‌ها فنر استفاده شده است. در این مدل تشک فنر‌ها به یکدیگر متصل هستند و دلیل نام‌ گذاری آن‌ها نیز همین موضوع است. استفاده از فنر‌های نرم و متصل بودن فنر‌ها به یکدیگر سبب نرمی بیش از حد این نوع تشک شده است. خوابیدن بر روی این فنر‌ها برای افراد کم سن و سالم بسیار لذت بخش است. از جمله معایب این تشک‌ها می‌توان به تولید صدای زیاد، حرکت در هر قسمتی از تشک باعث ایجاد تکان‌های در تمام سطح تشک می‌شود و در نهایت می‌توان گفت: در این نوع از تشک‌ها به دلیل نرمی زیاد پشتیبانی خوبی از ستون فقرات صورت نمی‌گیرد و بعد از مدتی سلامت ستون فقرات شما را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

  • تشک فنری منفصل (پاکت اسپرینگ)

با مشخص شدن عیب‌ های تشک‌ های متصل، طراحان به این نتیجه رسیدند که با جدا کردن فنر‌ها از یکدیگر ممکن است بخشی از مشکلات این تشک‌ ها حل شود از این رو اقدام به ساخت تشک‌ های با فنر‌های منفصل کردند. در تشک‌ های پاکت اسپرینگ فنر‌ها درون پاکت‌ هایی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، هر فنر به صورت جداگانه‌ای حرکت می‌کند و هیچ تأثیری بر سایر فنر‌ها ندارد. جدا کردن فنر‌ها از یکدیگر باعث شد تا مشکلاتی که در تشک‌ های فنری متصل وجود داشت در تشک‌های پاکت اسپرینگ تا حدودی رفع گردد.

  • تشک طبی:

در تولید تشک‌ های طبی از موادی استفاده می‌شود تا در هنگام خواب از بدن، مفاصل و به ویژه ستون فقرات به خوبی محافظت کند. این کار تشک طبی را به بهترین تشک تختخواب تبدیل کرده است. در ساختار این نوع از تشک‌ ها معمولاً از جنس فوم، اسفنج و یونولیت بهره گرفته می‌شوند. این نوع از تشک‌ ها معمولاً سفت‌ تر از انواع دیگر تشک‌ ها هستند و فرد هر عادت خوابی که داشته باشد به شکل بدن او درآمده و از آسیب دیدن ستون فقرات در زمان خواب جلوگیری می‌کند. کیفیت و استحکام تشک‌ های طبی بعد از گذشت ۷ سال از بین می‌رود پس بهتر است بعد از گذشت این مدت از طول عمر تشک نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

تشک‌ های طبی در مدل‌ های، تشک فنری منفصل، تشک مموری فوم، تشک لاتکس و تشک هیبریدی تولید می‌شوند.

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، بعضی از انواع مبلمان را می‌توانید به عنوان تخت خواب هم استفاده کنید. ما در مقاله مبل چستر چیست، به دو مدل آن اشاره کردیم. پس این مقاله را از دست ندهید.

بهترین تشک طبی چه مزایایی دارد؟

  • سفتی مناسب تشک:

اگر تشک شما نرم باشد، قسمت میانی بدن شما به دلیل وزن بیشتر در تشک فرو می‌رود، فرو رفتن قسمت میانی بدن در تشک باعث آسیب دیدن ستون فقرات و کمر درد شما می‌شود. درجه سفتی تشک‌ های طبی به گونه‌ای است که از ستون فقرات شما محافظت کند و درد‌های کمر را نیز کاهش دهد.

  • استراحت و خواب با کیفیت:

اگر بدن شما در وضع طبیعی استراحت کند و ستون فقرات در حالت طبیی خود باشند، ماهیچه‌ های فعالیت خود برای حفظ تعادل بدن شما را متوقف می‌کنند. با متوقف شدن فعالیت ماهیچه‌ ها، ماهیچه‌ های شما می‌توانند استراحت کنند. در نتیجه بدن شما بهتر از قبل استراحت و ریکاوری می‌کند.

  • عدم ایجاد صدا:

تشک‌ های فنری بعد از مدتی به صدا می‌افتند و اصطلاحاً جیرجیر می‌کنند، اما تشک‌های طبی به هیچ عنوان این صدا را تولید نمی‌کنند.

  • آلودگی کمتر:

در ساخت بسیاری از این تشک‌ ها از پارچه‌ های آنتی باکتریال استفاده می‌شود که آلودگی کمتری به خود می‌گیرند، این تشک برای افرادی که دچار آلرژی هستند می‌تواند بهترین گزینه باشد.

  • توزیع یکنواخت وزن بدن

یک تشک ارتوپدیک خوب وزن بردن را به‌طور یکسان توزیع می‌کند، بنابرین شما در هیچ قسمت از بدن خوب فشار بیشتری تحمل نمی‌کنید. این عامل سبب می‌شود تا شما راحت‌ تر و سریع‌ تر بخوابید.

*در کنار مزایای زیاد، تشک‌ های طبی معایبی هم دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت نسبتاً بالا و وجود تشک‌های طبی غیر اصل در بازار اشاره کرد.

اگر با ساختمان هوشمند آشنایی ندارید، مقاله اسمارت هوم چیست اطلاعات خوبی به شما می‌دهد.

بهترین تشک تخت خواب

خرید بهترین تشک طبی (بهترین برند تشک طبی) با توجه به تنوع تشک‌ های طبی در بازار کار دشواری است در زیر لیستی از بهترین تشک‌ های موجود در بازار به شما ارائه می‌دهیم تا در خرید بهترین مارک تشک طبی (بهترین مارک تشک طبی ایرانی) به شما کمک کنیم.

  • تشک طبی پازل مدل Tf13 دو نفره

این محصول دارای فنر منفصل مموری پلی یورتان می‌باشد. پارچه این تشک آغشته به گیاه الوورا می‌باشد که موجب می‌شود در هنگام خواب بوی خوشی به مشام برسد.

مشخصات تشک طبی پازل مدل Tf13 دونفره

الیاف داخلی: مموری فوملاتکساسفنجریباند

ابعاد: ۲۰۰*۲۰۰ سانتی‌متر

قابلیت شست‌وشو: دست

جنس: پارچه پافی نقش دوزی شده و نمد ترمو فلت

سایر ویژگی‌ها: بوی خوب تشک، اسکلت میکروفریم، کپسول‌های تهویه هوا، ضد استرس و آلرژی، ضد حریق

قیمت: حدود ۳۰ میلیون تومان

* تشک طبی پازل مدل Tf13 در ابعاد ۱۴۰*۲۰۰ با قیمت ۱۱ میلیون تومان در بازار موجود می‌باشد.

  • تشک طبی به خواب مدل مدیکال دو نفره

یکی از پر فروش‌ ترین و با کیفیت‌ ترین و بهترین تشک طبی ایرانی تشک‌های موجود در بازار تشک طبی بهخواب مدل مدیکال می‌باشد، این تشک با رعایت تمامی استاندارد‌های پزشکی و ارتوپدی بین‌المللی طراحی شده است.

مشخصات تشک طبی بهخواب مدل مدیکال دو نفره

الیاف داخلی: فومابراسفنج

ابعاد: ۱۸۰*۲۰۰ سانتی‌متر

قابلیت شست‌وشو: دست

جنس: گرد بافت چندلایه نقش دوزی شده.

سایر ویژگی‌ها: تحمل تمامی وزن‌ها، رعایت تمامی استاندارد‌های پزشکی

  • تشک خوش خواب مدل طبی پاکتی دو نفره

تشک‌ های برند خوشخواب در حال حاضر یکی از پر فروش‌ترین و بهترین خوشخواب طبی در بازار ایران هستند. تشک خوشخواب مدل طبی پاکتی، از نوع طبی و تقریباً سفت می‌باشد، از ویژگی‌ های مهم این تشک می‌توان به دو رویه بودن آن اشاره کرد که شما عزیزان می‌توانید از هر دو رویه‌ی این تشک استفاده کنید.

مشخصات تشک خوشخواب مدل طبی پاکتی دونفره

الیاف داخلی: فنر منفصل پاکتی و ریباند فشرده

ابعاد: ۱۶۰*۲۰۰ سانتی‌متر

قابلیت شست‌وشو: دست

جنس: پارچه ژاکارد طرح دار

سایر ویژگی‌ها: طول عمر بیشتر، ضد حساسیت، آنتی باکتریال بودن پارچه رویه، سیستم تنفس هوا، دو رویه بودن تشک

قیمت: بین ۶ تا ۸ میلیون تومان

  • تشک خوش خواب مدل طبی فنری یک نفره

یکی از بهترین تشک طبی فنری است که در ساخت آن از فنر متصل بونل و قاب M برای استحکام بیشتر در دیواره استفاده شده است. این تشک بسیار مقاوم است و در رنگ‌بندی‌های سفید، طلایی و طوسی تولید می‌شود. این تشک از درجه نرمی متوسط برخوردار است و برای وزن‌ های کمتر از ۹۰ کیلوگرم بسیار مناسب است.

مشخصات تشک خوشخواب مدل طبی فنری یک نفره

الیاف داخلی: فنر منفصل پاکتی و اسفنج مخصوص

ابعاد: ۹۰*۲۰۰ سانتی‌متر

قابلیت شست‌وشو: دست

جنس: پارچه ژاکارد طرح دار

سایر ویژگی‌ها: استفاده از نمد مخصوص و اسنج ویژه در لایه‌های داخلی، مقاومت بالا

قیمت: حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان

  • تشک طبی پازل مدل Tf6 دونفره

این تشک دارای اسکلت فنر میکروفریم است که به تشک استحکام قابل قبول و خوبی بخشیده است و آن را جزو گروه بهترین تشک دو نفره قرار داده است.

مشخصات تشک طبی پازل مدل Tf6 دو نفره

الیاف داخلی: ریباند، اسفنج، نمد ترمو

ابعاد: ۱۶۰*۲۰۰ سانتی‌متر

قابلیت شست‌وشو: دست

جنس: پارچه ۸۰ درصد پنبه و پافی گرماژ

سایر ویژگی‌ها: استفاده از میکروفریم برای استحکام بیشتر، استفاده از الیاف مخصوص در ساختار داخلی

قیمت: حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان

  • تشک طبی رویال مدل RACHEL2 دونفره

در این تشک از میکروفنر بونل متصل استفاده شده است، ریز بودن و تراکم بالای این فنر‌ها باعث می‌شود تا وزن به صورت نقطه‌ ای تقسیم شود. از فریم مفتول و فنر M برای تقویت دیواره‌های این تشک استفاده شده است.

مشخصات تشک طبی رویال مدل RACHEL2 دونفره

الیاف داخلی: فوم ویژه، اسفنج ۳۰ کیلویی

ابعاد: ۱۶۰*۲۰۰ سانتی‌متر

قابلیت شست‌وشو: دست

جنس: گردبافت آنتی باکتریال

سایر ویژگی‌ها: ضد استرس، آنتی باکتریال، رایحه خوش آلوورا محصول، وجود ۴ عدد هواکش در جداره‌های تشک

قیمت: حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان

  • تشک ژینورا مدل طبی فنری Gynura Medical Bonnel دو نفره

این تشک ساخته شده از اسکلت فنری (۱۸۷ عدد فنر در هر متر مربع) با مفتول و استفاده از فنر M برای تقویت اسکلت ساخته شده است. اسکلت محکم در کنار ترکیب اسفنج و فوم یک خواب آرام و دلنشین را برای شما فرام خواهد آورد.

مشخصات تشک ژینورا مدل طبیفنری Gynura Medical Bonnel دو نفره

الیاف داخلی: اسفنج پلی‌یورتان و فوم پلی‌اتیلن

ابعاد: ۱۶۰*۲۰۰ سانتی‌متر

قابلیت شست‌وشو: دست

جنس: پارچه سوزنی آنتی‌باکتریال

سایر ویژگی‌ها: استقامت بالای اسکلت، دوخت زیپی به همراه نوار دوزی، استفاده از اسفنج و فوم پلی اتیلن

قیمت: حدود ۶ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان

  • تشک طبی تشک رویال مدل وینتر دو نفره

این تشک یکی از بهترین محصولات شرکت رویال در انواع تشک طبی می‌باشد که با بهره‌گیری از دانش روز دنیا ساخته شده است. رعایت تمام استاندارد‌های پزشکی و ارتوپدی در طراحی این تشک از نکات ویژه و منحصر به فرد این محصول می‌باشد.

مشخصات تشک ژینورا مدل طبیفنری Gynura Medical Bonnel دو نفره

الیاف داخلی: فوم سرد، ابر، نمد

ابعاد: ۱۶۰*۲۰۰ سانتی‌متر

قابلیت شست‌وشو: دست

جنس: پارچه ژاکارد

سایر ویژگی‌ها: استفاده از فنر با تراکم بالا، پارچه ضد حساسیت

  • تشک طبی دانلوپیلو مدل Luxus Life 3000 یک نفره

یکی از بهترین تشک‌ های تک نفره موجود در بازار تشک طبی دانلوپیلو مدل Luxus Life 3000 می‌باشد، به کار بردن فوم لاتکس و مموری فوم مانع از وارد شدن فشار اضافی به ستون فقرات می‌شود.

مشخصات تشک طبی دانلوپیلو مدل Luxus Life 3000 یک نفره

الیاف داخلی: الیاف پلی استری و فوم لاتکس و مموری فوم

ابعاد: ۱۰۰*۲۰۰ سانتی‌متر

جنس: الیاف طبیعی، لاتکس، پلی استر، پلی پروپیلن، پلی آمید

قابلیت شست‌وشو: دست و ماشین

سایر ویژگی‌ها: الیاف ضد حساسیت و تعریق، به کارگیری نخ نقره جهت خنثی‌سازی الکتریسیته بدن

* تشک طبی دانلوپیلو مدل Classic 4000 با قیمت تقریبی ۸ میلیون تومان، جز بهترین تشک‌های این برند می‌باشد.

  • تشک هیلکس

این نوع از بهترین تشک تخت گزینه مناسبی است برای کسانی که به کمر درد مبتلا هستند و کمک می کند که خواب راحتی داشته باشند. این تشک دو نوع دارد : هیبریدی ، بدون فنر. این مدل تشک نه خیلی سفت است و نه خیلی فنری . مقدار سفتی آن به گونه است که فرم بدنتان را به درستی حفظ می کند.

تشک هیلکس هیبریدی ۴ لایه است : ۲ لایه فوم ، یک لایه میکروفنر های پاکتی ، یک لایه هم پلی فوم. هوا در آن به خوبی جریان دارد و همیشه استفاده کننده خنک نگه داشته خواهد شد. علاوه بر این فوم بکار رفته در انواع این تشک برای مدل های متفاوت خوابیدن مانند به پهلو و شکم مناسب است.

مزایا معایب
دارای ضمانت ۱۰ ساله نوع فنردار آن با سرو صدا همراه است.
متناسب برای افرادی که به پهلو ، پشت و یا روی شکم می خوابند.
مناسب افراد با وزن های مختلف

اگر میخواهید یک اتو بخار خوب بخرید، قبل از خرید حتما مقاله  بهترین مارک اتو بخار را مطالعه کنید.

  • تشک طبی نکتار اسلیپ 

متخصصان sleep reports  تشخیص داده اند که این تشک برای کسانی که کمردرد دارند بسیار مناسب بوده و همچنین بهترین تشک خوشخواب برای کسانی است که وزن بالایی دارند. این نوع تشک از چند نوع فوم جدا از هم تشکیل شده است که هر کدام از این لایه ها جداگانه برای کمردرد موثر هستند. فوم تشک نکتار اسلیپ از جنس LUSH است و همانند یک ژل عمل می کند. گرما و حرارت را پراکنده کرده و شکل طبیعی بدن را به خود می گیرد. این تشک برای هر نوع خوابیدن مناسب است.

مزایا معایب
دوام بالا این تشک فقط یک درجه سفتی دارد و مناسب تمام افراد نیست
قابلیت عبور هوا از لایه های تشک فوم این تشک بسیار ضخیم است و با سرعت نمی تواند با شکل و فرم بدن سازگار شود.
قیمت آن از دیگر تشک های طبی بالاتر است.

 

اگر قصد خرید لوازم منزل دارید، قبل از خرید به مقاله بهترین مارک لوازم خانگی سری بزنید.

جمع‌ بندی:

گاهی ممکن است انجام یک تغییر کوچک در زندگی، باعث تغییرات بسیار بزرگ در کیفیت زندگی و سطح سلامت شود. تغییر تشک خود از مدل‌ های قدیمی به طبی شاید در ظاهر بسیار ساده می‌باشد اما می‌تواند بر کیفیت خواب و سلامتی شما تأثیرات بسیار زیاد و مثبتی بگذارد. با مطالعه این مطلب با مزایا و معایب تشک‌ های طبی تا حدودی آشنا شده‌اید، و برای تهیه بهترین تشک طبی و استانداد مشکلی نخواهید داشت

برخی از سوالات رایج :

۱٫ انواع بهترین تشک های بازار کدامند ؟

تشک فنری متصل / تشک فنری منفصل / تشک طبی /

۲٫ بهترین تشک طبی چه مزایایی دارد ؟

سفتی مناسب تشک / استراحت و خواب با کیفیت / عدم ایجاد صدا / آلودگی کمتر / توزیع یکنواخت وزن بدن

نوشته های اخیر

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش

۱۱ ایده برای بزرگنمایی آشپزخانه 2024

داشتن آشپزخانه ای که در آن احساس راحتی کنید، خیلی خیلی مهم است. زمانی که…

3 ماه پیش