دسته بندی ها مقالات

۱۱ ایده برای بزرگنمایی آشپزخانه 2024

داشتن آشپزخانه ای که در آن احساس راحتی کنید، خیلی خیلی مهم است. زمانی که به آشپزخانه ی رویایی خود فکر می کنید، آن را بزرگ و دلباز تصور می کنید و یا دوست دارید آشپزخانه شما بزرگ تر باشد. واقعیت آن است که امروزه بسیاری از ما در آپارتمان های کوچک که فضای زیادی ندارند، زندگی می کنیم این محدودیت ها باعث شده که افراد همواره به دنبال راهکاری برای بزرگنمایی آشپزخانه بگردند.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها فضای کوچک آشپزخانه را بزرگ تر از آنچه هست نشان دهید. ما در این مقاله از هومیاتو نکات ساده ای را به شما نشان میدهیم تا به کمک آنها آشپزخانه ی دلبازتری داشته باشید و حتی از کوچک ترین فضاهای آن هم بهترین استفاده را ببرید.

روشهای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

هنر دکوراسیون داخلی به حدی قدرتمند است که با ایجاد خطای دید و ارائه تکنیک های کارآمد طراحی داخلی می تواند فضا را وسیع تر از آنچه که درواقع هست به نمایش بگذارد. درادامه قصد داریم به برخی از مواردی که برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک کاربرد دارد اشاره کنیم،  پس همچنان با ما همراه باشید.

  • کابینت های درب شیشه ای

اگر به جای درب های معمول از درب های شیشه ای برای کابینت ها استفاده کنید، نگاه شما به جای اینکه روی درب متوقف شود به داخل کابینت و انتهای آن کشیده می شود. از این رو، فضا عمق بیشتری پیدا می کند. به طور کلی استفاده از کابینت سبک مدرن بهترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک است.

  • کابینت همرنگ با دیوار

نوع رنگی که برای دیوارها و کابینت ها انتخاب می کنید در بزرگنمایی آشپزخانه خیلی مهم است و می تواند روی تصور ذهن از ابعاد فضا تأثیر داشته باشد. رنگ های روشن نور بیشتری را منعکس می کنند و فضا را بزرگ تر نشان می دهند. کابینت ها و دیوارها را به رنگ سفید یا سایر رنگ های روشن رنگ آمیزی کنید و سپس برای ایجاد کنتراست چند وسیله ی تزیینی به رنگ های مختلف در آشپزخانه قرار دهید.

  • لوازم کوچک

بین وسایل مختلف آشپزخانه بهتر است وسایل چوبی را جمع و جور انتخاب کنید. چون لوازم خانگی اصلی (اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی) در اندازه های استاندارد عرضه می شوند و مدل های کوچک آن ها ممکن است برای یک خانواده ی بزرگ مناسب نباشند.

استفاده از کابینت های باریک هم اگرچه فضای ذخیره سازی را کاهش می دهد، اما می تواند در بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه تأثیر زیادی داشته باشد. نصب کابینت های باریک باعث می شود دیوارها دورتر به نظر برسند.

  •  قفسه توکار

استفاده از شلف ها یا کابینت هایی که همانند طاقچه های قدیمی در تورفتگی های دیوار قرار می گیرند، هم فضای نگهداری وسایل را افزایش می دهد و هم از اشغال فضای باارزش آشپزخانه جلوگیری می کند و به این ترتیب باعث بزرگتر جلوه کردن آشپزخانه کوچک می شود.

  • آشپزخانه مینیمال

بعضی از کابینت ها دستگیره ندارند و با فشار دادن باز می شوند. نصب این نوع کابینت ها به دلیل یکنواخت و یکپارچه نشان دادن فضای آشپزخانه انتخاب مناسبی به نظر می رسد. حفظ سادگی در خصوص وسایل برقی شما هم صدق می کند. بنابراین، سعی کنید وسایلی را انتخاب کنید که طرح شلوغی ندارند.

  • ادغام کفپوش آشپزخانه

اگر کفپوش آشپزخانه با کف اتاق های مجاور تفاوت زیادی دارد، بهتر است آن را تغییر دهید. وقتی برای آشپزخانه و سایر فضاهای کنار آن از کفپوش مشابه استفاده می کنید باعث بزرگنمایی آشپزخانه کوچک می شوید.

  • شلف و قفسه بدون درب

برای بزرگنمایی آشپزخانه وعمق دادن به فضا، شلف های باز و بدون درب را برای نگهداری بشقاب ها، کاسه ها و سایر لوازم آشپزی انتخاب کنید. استفاده از قفسه های بدون درب کمک می کند فضای آشپزخانه وسیع تر و دلبازتر جلوه کند.

اگر برای انتخاب سینک دچار تردید هستید ابتدا مقاله بهترین سینک ظرفشویی را بخوانید و بعد خرید کنید.

اگر به دنبال خرید یخچال دو قلو هستید و نمیدانید کدام برند را انتخاب کنید، مقاله بهترین یخچال دوقلو ایرانی و خارجی به شما کمک میکند انتخاب خوبی داشته باشید.

  • آشپزخانه منظم

چند وسیله ی کوچک و ضروری را در معرض دید قرار دهید و بقیه ی وسایل را داخل کابینت ها بگذارید. در چیدن وسایل دکوراتیو هم حد تعادل را رعایت کنید و فقط چند وسیله ی تزیینی محدود در داخل آشپزخانه قرار دهید.

  • استفاده از خطوط عمودی

وجود خطوط عمودی روی دیوارها ارتفاع را بلندتر و فضای داخلی آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد و به بزرگنمایی آشپزخانه کمک می‌کند. استفاده از کابینت های دیواری بلند یا قرار دادن وسایل تزیینی در بالای کابینت ها هم همین حس را القا می کند.

  • نورپردازی در آشپزخانه کوچک

وجود حداقل یک پنجره ی بزرگ در آشپزخانه نور زیادی را وارد آن می کند. هر چقدر تعداد پنجره ها بیشتر باشد، بهتر است. از شیشه های شفاف برای آشپزخانه استفاده کنید تا بتوانید بیرون را ببینید. از نصب شیشه های رنگی یا مات بپرهیزید تا نور خورشید بتواند به راحتی وارد آشپزخانه شود.

اگر امکان اضافه کردن پنجره یا نورگیر برای شما فراهم نیست، در طول روز پرده ها را کنار بزنید یا از پرده های نازک، شفاف یا کرکره ای استفاده کنید تا جلوی ورود نور گرفته نشود و به بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک کمک کند. استفاده از کاشی ها یا سطوح براق هم باعث بازتاب نور می شود و تأثیر چشمگیری در بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه دارد.

اگر در حال ساخت خانه هستید و به دنبال طرحهای جدید برای کابینت می‌گردید مقاله طراحی کابینت آشپزخانه به شما کمک می‌کند.

  • طرح کفپوش در آشپزخانه کوچک

استفاده از خطوط راه راه در امتداد طول آشپزخانه باعث می شود چشم فضای طولانی تری را دنبال کند و فضا را گسترده تر از چیزی که واقعا هست، ببیند. طرح های عمودی نه تنها در کفپوش بلکه حتی دیوارپوش و طرح پرده نیز کاربرد دارد.

کلام آخر
انتخاب رنگ های روشن، استفاده ی مناسب از نور طبیعی در آشپزخانه ، رنگ آمیزی یکپارچه ی دیوارها و کابینت ها و نصب درب های شیشه ای روی کابینت ها از جمله راهکارهایی هستند که می توانند دربزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک کمک کننده باشند.

برخی سوالات رایج

برای بزرگنمایی آشپزخانه باید از چه رنگهایی استفاده کرد؟

رنگهای روشن و ترجیحا سفید برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه مناسب هستند.

برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک بهتر است از چه کفپوشی استفاده شود؟

کفپوش بهتر است دارای خطهای عمودی و همرنگ کفپوش سالن یا اتاق کنارش باشد تا فضا را بزرگتر نشان بدهد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش