بهترین برندها

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب می دانند که برند ال جی یکی از برندهای محبوب و پرآوازه در زمینه تولیدات الکتریکی و الکترونیکی است. حتی اگر هم اهل این دنیا نباشید با تبلیغات وسیع و همچنین نگاهی به لوازم موردنیاز خود و خانه خود درمی یابید که برند ال جی یکی از پیشتازان این صنعت است. لوازم خانگی ال جی، گوشی های موبایل ال جی و به طورکلی لوازم برقی ال جی همیشه مشتریان پر و پا قرصی در بازارهای مختلف جهانی داشته و دارد و هرساله طرفدارانش منتظر رونمایی از ابزار و لوازم جدید با جدیدترین تکنولوژی های به کاررفته در آن هستند.

این که این برند همچنان با وجود رقبای سرسختی همچون سامسونگ، بوش، اپل (در زمینه تولیدات موبایل) و … محبوب است علاوه بر کیفیت تولیدات می تواند ریشه در نوع مدیریت، استفاده از کارآمدترین متخصصان، الگو و اصولی داشته باشد که این شرکت به آن متعهد است و در این مقاله حتماً آن ها را ذکر خواهیم کرد.علاوه بر آن بهتر است از ابتدا با تاریخ تولد برند ال جی و سیر تحولی این برند آشنا شوید پس به این منظور با ما همراه شوید با معرفی برند ال جی و تاریخچه برند ال جی، تا این مسیر پر افت وخیز محصولات LG را باهم بررسی کنیم.

تاریخچه برند ال جی از ظهور تا به امروز

آیا می دانید برند ال جی برای کدام کشور است؟ در ابتدای آشنایی با برند ال جی باید بگوییم کشور سازنده ال جی کره جنوبی است. ال جی توسط کوو این هوی پایه گذاری شد. کوو این هوی در سال ۱۹۰۷ در جئوسنگنام جنوبی کشور کره جنوبی متولد شد. او در یک خانواده سنتی و پرجمعیت رشد و نمو پیدا کرد. کوو این هوی در زمان تحصیل با لی بیونگ چول که بعدها مؤسس سامسونگ شد همکلاس بود. او در زمینه فروش محصولات، روزنامه نگاری، تأسیس فروشگاه، واردات چوب و … فعالیت هایی داشته است.

در سال ۱۹۴۷ شرکتی تأسیس کرد (شرکت لاکی) که کرم صورت به مشتریان عرضه می کرد. بسیاری از محصولات او به این دلیل که بسته بندی خوب و درب مناسبی نداشتند به شرکت عودت داده می شدند. هوی راه حل این مشکل را در استفاده از درب های پلاستیکی دید. بنابراین کارخانه پلاستیک سازی تأسیس کرد و با گذشت زمان علاوه بر درب پلاستیکی محصولاتی ازجمله برس مو، مسواک و … را نیز تولید کرد. هوی به این فعالیت ها بسنده نکرد و سرانجام کارخانه تولید لوازم الکترونیکی راه اندازی کرد که به گلداستار معروف شد.

همان طور که ذکر کردیم در سال ۱۹۵۸ اولین معرفی برند ال جی به دنیا با عنوان گلداستار (Goldstar) اتفاق افتاد. این اتفاق تقریباً مقارن با پایان جنگ در کشور کره جنوبی بود. یکی از پیامدهای جنگ کره فراهم آوری شرایطی برای بازسازی ملی با ارتقای تولیدات الکترونیکی و لوازم خانگی داخلی بود و دقیقاً در همین زمان LG تأسیس شد. تولیدات شرکت ال جی زیاد و موفقیت آمیز بود و از طرفی بیش از مصرف داخلی بود، درنتیجه مدیران تصمیم به صادرات محصولات ال جی به سایر کشورها گرفتند. گلدستار یکی از مجموعه های ال جی بود.

سرانجام در ۲۸ فوریه سال ۱۹۹۵ گلداستار با لاکی کمیکال (Lucky Chemical) و آل اس کابل (LS Cable) ادغام شد.شرکت لک هوی کمیکال Lak Hui Chemical یا لاکی در سال ۱۹۴۷ در زمینه بهداشتی و آرایشی تأسیس گردید. این شرکت پس از حدود پنج سال به تولید محصولات پلاستیکی روی آورد. این پلاستیک ها علاوه بر مصارف دیگر در بوردهای الکتریکی لوازم الکتریکی نیز کاربرد داشتند. این کمپانی برای خود ساختمانی عظیم ساخت که هم اکنون محل اصلی شرکت ال جی در کره جنوبی است. لک هوی در سال ۱۹۷۴ نام خود را به لاکی تغییر داد.

ابتدا نام شرکت ال جی به لاکی گلداستار تغییر کرد و درنهایت برند ال جی الکترونیکس برای معرفی برند ال جی انتخاب شد. در این زمان حدود بیست وشش سال از مرگ مؤسس و پدر ال جی یعنی آقای هوی می گذشت.

اگر به دنبال خرید جهیزیه هستید اما نمیدانید چه وسایلی را باید تهیه کنید، مقاله لوازم برقی ضروری جهیزیه به شما کمک میکند خرید راحت تری داشته باشید.

در حال حاضر جو سئونگ جی مدیرعامل شرکت، سونگ دای هیون رئیس شرکت محصولات خانگی و راهکارهای تهویه هوا، برایان اون رئیس شرکت ارتباطات همراه / شرکت سرگرمی خانگی، کیم جین یانگ رئیس شرکت راهکارهای قطعات خودرو، اون سون هوآنگ رئیس شرکت راهکارهای تجارت ودیوید جئونگ مدیر ارشد مالی هستند.همه زیرمجموعه های شرکت ال جی لزوماً فعالیت تولیدی و الکترونیکی ندارند، بخشی از آن ها در حوزه مخابراتی و بخشی دیگر در زمینه های آرایشی، بهداشتی، شیمیایی و … فعالیت می کنند.

البته با توجه به شهرت محصولات الکتریکی ال جی بیش از ۶۰ درصد درآمد آن حاصل از تولید همین محصولات است. امروزه از برند ال جی در هر خانه می توان رد و نشانی پیدا کرد.

اگر میخواهید با یک برند ایرانی به نام ایستکول آشنا شوید به مقاله برند ایستکول مراجعه نمایید.

اگر به دنبال خرید تلویزیون هستید، قبل از خرید حتما مقاله بهترین تلویزیون های بازار را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

لوازم برقی ال جی

در ادامه معرفی برند ال جی به محصولات این برند اشاره می‌کنیم. از جدیدترین لوازم برقی ال جی و همچنین لوازم خانگی این برند می توان به ماشین لباسشویی ال جی، ماشین ظرف شویی ال جی، یخچال و فریزر ال جی در مدل و رنگ های متنوع، انواع تلویزیون های آل ای دی و او آل ای دی (اولد) ال جی، سوندبار ال جی، جاروبرقی ال جی، اجاق گاز و ماکروویو ال جی، دستگاه تهویه هوای ال جی، گوشی های موبایل ال جی و … اشاره کرد.

اگر میخواهید با برند پاناسونیک آشنا شوید می توانید مقاله معرفی برند پاناسونیک را مطالعه کنید.

اخلاق در معرفی برند ال جی

اصول اخلاقی ال جی گسترش فلسفه مدیریت برای مدیریت آزادتر و مسئولیت پذیری بیشتر است. از اهداف مهم ال جی ارزش قائل شدن برای مشتری و تأمین هر چه بهتر نیازهای آنان است. با توجه به عملیات و فعالیت های جهانی، ال جی از قوانین کشورها، رقابت منصفانه، حفظ بالاترین استانداردهای تجارت تبعیت می کند.

LG یک شرکت هلدینگ بزرگی است که بیش از هفتاد شرکت دیگر زیر نظر آن فعالیت می کنند.در تمامی این شرکت ها جریان مدیریت بر پایه احترام جاری است.

تمامی کارمندان ال جی موظف هستند صادقانه کار کرده و تصمیمات خود را بر اساس اصول اخلاقی بگیرند. در مقابل ال جی از کارمندان خود حمایت کرده و در جهت حفظ و افزایش انگیزه آن ها اقدامات بی شماری انجام داده و همچنین برای فعالیت ها و عملکرد خوب کارکنان خود جایزه در نظر می گیرد. افراد زیادی در سرتاسر جهان برای شرکت ال جی کار می کنند که تعداد آن ها بیش از ۱۴۰ هزار نفر تخمین زده شده است. ال جی اذعان دارد که همواره در پی جذب مشتریانی با حساسیت های بیشتر است، کسانی که با کشف چیزهای جدید و چالش های جدید زندگی با کیفیت تری برای خود می سازند.

با اینکه امروزه مارک ال جی بیشتر با شعار زندگی خوب است شناخته شده است اما جالب است بدانید این شرکت در سال های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ با شعار تکنولوژی آینده به فعالیت خود ادامه می داد. حتی می توان اهمیت اصول اخلاقی را در طراحی لوگوی این شرکت مشاهده کرد. مارک ال جی با حروف بزرگ در یک دایره قرار گرفته که به مهم ترین هدف شرکت یعنی بشریت در رأس اشاره دارد.

شرکت ال جی می گوید لوگوی آن ها بیان کننده یک ارتباط طولانی با مشتریان و جلب رضایت آن هاست و در یک جمله باید گفت که بشریت استوار است. لوگوی ال جی به شکل یک آدمک خندان است. رنگ قرمز این لوگو نشان صمیمیت و دوستی است.  نام ال جی بارنگ خاکستری نوشته شده است که نشان از تکنولوژی و قابل اعتماد بودن است. صورت گرد چهره درواقع سمبلی از جهان است.

نکاتی جالب برای آشنایی بیشتر با برند ال جی

  • ال جی برای اولین بار در تاریخ خود ۱۰۰ میلیون دلار سود از صادرات کسب کرد. با رشد سریع جهانی شدن، برند ال جی اولین تولیدات خارجی خود را در سال ۱۹۸۲ در ایالات متحده آمریکا آغاز کرد.
  • در سال ۱۹۹۵ ال جی اولین موبایل دیجیتال CDMA را به بازار عرضه کرد و در همان سال بود که Ameritech و GTE را در آمریکا تولید کرده و جایزه و مدرک UL را از آن خود کرد. مسیر پیشرفت برای این کمپانی همچنان هموار بود تا جایی که در سال ۱۹۹۸ اولین تلویزیون پلاسمای ۶۰ اینچی را به دنیای الکترونیک به عنوان یکی از موفقترین محصولات معرفی برند ال جی عرضه کرد.
  • در سال ۱۹۹۵ شرکت بوش کمپانی زنیت در آمریکا را خریداری کرد. این معامله با پیشرفت و رشد بسیاری برای ال جی همراه بود.
  • به منظور ایجاد یک شرکت هلدینگ جدید، ال جی الکترونیکس سابق در سال ۲۰۰۲ جدا شد و با این جابه جایی، نام آن به LG EI تغییر پیدا کرد. پس ازآن در سال ۲۰۰۳ با نماینده رسمی ال جی کمیکال ادغام شد.
  • ال جی در زمینه انرژی های نو و پاک نیز دستی بر آتش دارد. در سال ۲۰۰۷ زیرمجموعه ای بانام ال جی سولار انرژی شروع به کار بر روی پنل های خورشیدی کرده و حدود یک سال پس ازآن کارخانه مجهز به انرژی خورشیدی را راه اندازی کردند.
  • در سال ۲۰۰۵ جزو صد برند برتر جهانی شمرده شد و سال بعد ازآن رشد چهارده درصدی را برای خود به ثبت رسانید.
  • اولین سالی که برند ال جی پا به دنیای تولید تلفن های هوشمند گذاشت در سال ۲۰۱۰ بود. ال جی به رشد خود در تولیدات الکترونیکی متنوع ادامه داد. برای مثال اولین تلویزیون ultra-HD 84 اینچی را به فروش رساند.
  • قابل ذکر است که مسیر ال جی همیشه با موفقیت همراه نبوده و در برخی موارد طعم شکست را نیز چشیده است. این شرکت در برهه هایی به دلیل کیفیت بد سخت افزاری موردنقد و شکایت قرار گرفت. (برای مثال در سال ۲۰۱۷).
  • شما نمی توانید در مورد تلویزیون های باکیفیت صحبت کنید بدون اینکه اشاره ای به ال جی نداشته باشید. ال جی نقش بسیار پررنگی در صنعت الکترونیکی جهان دارد. طبق آمار از سال ۲۰۱۵ ال جی دومین تولیدکننده موفق و محبوب تلویزیون بوده است. در این بازار رقابتی سامسونگ توانست گوی سبقت را از ال جی برباید.
  • اولین گوشی لمسی تولید این شرکت بوده است که بانام LG PRADA یا LG KE850 شناخته می شد. این گوشی دارای نمایشگر ۳ اینچی، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۲ گیگ دیتا اسپید، باطری بادوام برای سه ساعت مکالمه و ویژگی های دیگر بود. از این مدل گوشی در ۱۸ ماه اول بیش از یک میلیون دستگاه فروخته شد.

اگر میخواهید با برند اسنوا آشنا شوید می توانید مقاله معرفی برند اسنوا را مطالعه کنید.

  • اگرچه ال جی در بازار رقابتی گوشی های هوشمند هنوز به پای اپل و سامسونگ نرسیده است؛ اما همچنان یکی از شناخته شده ترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در دنیاست و طرفداران خود را دارد. در محصولات ال جی شما شاهد ترکیب و آمیزش هنر و تکنولوژی توأمان هستید. بر اساس آمارها شرکت ال جی سومین سازنده محبوب گوشی موبایل در بین آمریکایی هاست.
  • گفته می شود سامسونگ اولین شرکتی است که گوشی هایی با صفحه خمیده تولید کرد و برخی از کارشناسان معتقدند که تجربه خوبی برای آن نبود چون نتوانست انتظارات را برآورده کند. حدود یک ماه بعد ال جی گوشی با صفحه خمیده G Flex را به بازار ارائه کرد که نگاه ها را به سمت خود خیره کرد. این گوشی بااینکه حالت خمیده ای دارد اما برای جلوگیری از شکسته شدن مواد مقاوم تری داشته و همچنین در حین مکالمه حالت قرارگیری مناسب تری در تماس با صورت کاربر دارد.
  • در ایران شرکت ال جی بانام گلدیران شناخته شده است. این نمایندگی از سال ۱۳۷۶ برند ال جی و محصولات متنوع آن را وارد ایران کرد.
  • معمولاً شرکت های الکترونیکی خیلی با محیط زیست سازگار نیستند اما این روزها با افزایش هشدارها در مورد نجات و حفظ محیط زیست بسیاری از آن ها سعی در تولید محصولات سبز و دوستدار محیط زیست دارند. ال جی یکی از آن شرکت هایی است که همواره سعی داشته با محیط زیست مهربان باشد و در لیست Greener Electronics دارای رتبه دوازدهم و امتیاز ۳٫۵ از ۱۰ قرار دارد.

برخی سوالات متداول

معرفی برند ال جی به دنیا در چه سالی اتفاق افتاد؟

در سال ۱۹۵۸ اولین معرفی برند ال جی به دنیا با عنوان گلداستار (Goldstar) اتفاق افتاد.

تاریخچه برند ال جی به کدام کشور بر میگردد و موسس برند ال جی کیست؟

برند ال جی در کشور کره جنوبی شکل گرفت و موسس آن کوو این هوی بود.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش

۱۱ ایده برای بزرگنمایی آشپزخانه 2024

داشتن آشپزخانه ای که در آن احساس راحتی کنید، خیلی خیلی مهم است. زمانی که…

2 ماه پیش