معرفی و راهنمای خرید

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما را در انتخاب مناسب ترین مدل و برند قهوه ساز خانگی خوب با توجه به اینکه طرفدار چه نوع و طعمی از قهوه هستید همراهی کنیم.

قهوه درواقع دومین نوشیدنی پرطرفدار در جهان پس از آب است. دانه های قهوه از درخت قهوه که در مناطق گرمسیر رشد می کند به دست می آید. قهوه نیز همانند بسیاری از مواد غذایی دیگر پشت خود افسانه ها و داستان هایی دارد.

به نقل از برخی منابع اولین بار یک چوپان در اواخر قرن ششم میلادی متوجه بی قراری گله اش پس از خوردن یک گیاه خاص شد و کمی بعد راهبان محلی متوجه شدند که با چیدن و بو دادن دانه قهوه می توانند نوشیدنی درست کنند و ساعت های زیادی بیدار بمانند و به عبادت بپردازند. به علت فشارهای حاصل از مشغله های کاری و فکری نیاز داریم که از ساعت های بیشتری از شبانه روز بهره ببریم و قهوه نوشیدنی مناسبی جهت حفظ انرژی و افزایش هوشیاری است.

درصورتی که عادت به قهوه خوردن دارید خوب می دانید که هر بار نوشیدن قهوه در یک کافه می تواند برای شما هزینه زیادی داشته باشد. بهترین راه این است که خودکفا باشید و خودتان انواع قهوه را در خانه تهیه کنید. خودتان را برای خرید قهوه ساز آماده کنید و اصلاً نگران نباشید ما در این مقاله با شما همراهیم تا بهترین قهوه ساز بازار را تهیه و پس ازآن از هر بار نوشیدن قهوه لذت ببرید.

با این تفاسیر اگر به فکر خرید یک قهوه ساز هستید، پس نوع و مدل آن هم برای شما اهمیت به سزایی پیدا می کند. تنوع مدل قهوه سازها بسیار است و این موضوع انتخاب را سخت تر می کند.

اگر نمیدانید یک کولر خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد و بهترین برندهای آن کدامند، مقاله بهترین کولر آبی را از دست ندهید.

آشنایی با انواع مدل های قهوه ساز

ممکن است شما طعم های مختلف قهوه را دوست داشته باشید و یا اینکه یک فرد عادی باشید که تنها روزی یک فنجان قهوه می نوشد. از طرف دیگر ممکن است یک قهوه خور قهار باشید که دوست دارد تا جایی که می تواند انواع قهوه های موجود را تست کند. در راهنمای خرید قهوه ساز ، قصد داریم قبل از هر چیز دانش پایه ای نسبت به قهوه پیدا کنید. به عنوان مثال شما لازم است بدانید که اگر قصد تهیه قهوه لاته یا کاپوچینو را دارید باید دستگاهی خریداری کنید که بتواند اسپرسو بسازد.

همچنین تنها خرید جدیدترین نوع و بهترین قهوه ساز اهمیت ندارد و روش های مختلف دم کردن قهوه نیز مهم است . به طور کلی دو روش متفاوت وجود دارد که می تواند دو طعم و تجربه متفاوت از قهوه را به شما ارائه دهد.

یک روش دم آوردن و فیلتری (دادن فرصت دم کشیدن قهوه) و دیگری روش اسپرسو (تهیه قهوه با فشار و بخار زیاد) است که برای انجام هر روش انواع قهوه ساز موجود می باشد و با توجه به ذائقه و میزان مصرف و بودجه ای که در اختیاردارید می توانید مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای خرید قهوه ساز خانگی به معرفی انواع دستگاه ها میپردازیم.

معرفی مدل ها برای خرید بهترین قهوه ساز

  •  دستگاه قهوه ساز فیلتری

در روش فیلتری، آب جوش آمده روی دانه های متوسط قهوه ریخته می شود و این کار اجازه می دهد تا قهوه به آرامی داخل ظرف دم بکشد. آسیاب قهوه در این روش معمولاً درشت تر از نوع اسپرسو است. قهوه ای که به دست می آید صاف و بدون ته نشین است. در این متد آماده سازی قهوه، فیلتر قهوه ساز نقش بسیار مهمی دارد که دارای جنس و دوام مناسبی باشد. توجه کنید که دستگاه های فیلتر دار توانایی ساخت اسپرسو را ندارند.

اگر دنبال یک آبمیوه گیری خوب می‌گردید مقاله بهترین برند آبمیوه گیری و انواع مختلف آن را از دست ندهید.

  •  دستگاه قهوه ساز کپسولی

این نوع دستگاه قهوه ساز مناسب کسانی است که قصد نوشیدن یک فنجان قهوه بدون دردسر دارند. یک کپسول قهوه را داخل دستگاه قرار داده، دکمه را فشار می دهید و پس از مدت کمی یک فنجان قهوه خواهید داشت. پس از اتمام کپسول را داخل سطل زباله بیاندازید. از برندهای محبوب این نوع قهوه ساز می توان به بوش، تاسیمو، نسپرسو و لاوازا اشاره کرد. قیمت مقرون به صرفه ای دارد و مدل های بالاتر آن به ویژگی های منحصربه فردی همچون برنامه ریزی دستگاه با استفاده از تلفن همراه مجهز هستند.

قهوه ساز کپسولی شمارا به ساخت قهوه از طریق کپسول های قهوه محدود می کند. هرچند که انواع مختلف و متنوعی از کپسول ها را ارائه می دهد اما همچنان این محدودیت به قوت خود باقی است. قهوه ساز کپسولی بدون شک پرفروش ترین و بهترین قهوه ساز به ویژه برای قهوه خورهای معمولی است. مقرون به صرفه بودن، استفاده آسان، زمان کم و طعم خوب از ویژگی های این مدل است. البته برخی معتقدند که گنجایش کمی دارد و برای تعداد بیشتر باید چند بار از دستگاه استفاده کرد.

  •  دستگاه قهوه ساز چندکاره (اسپرسو/ کاپوچینو)

روش اسپرسو، راه دیگر تهیه نوشیدنی قهوه است که مقادیری متفاوت تر است. در این روش ابتدا قهوه ساز آب را داغ می کند و سپس آب جوشان را با فشار زیاد روی دانه های ریز قهوه ریخته و درنهایت قهوه اسپرسو شما آماده است. این نوع قهوه خود پایه و اساس تهیه انواع قهوه های مختلف همچون لاته، آمریکانو و کاپوچینو است. قهوه ساز اسپرسو مجهز به شیر بخار است که در کیفیت نهایی قهوه نقش بسزایی دارد. یعنی قهوه را پر کف و کرم دار می کند. قهوه ساز اسپرسو هم صنعتی است و هم مدل های خانگی برای مصارف کمتر و آسان تر دارد.

یکی از مناسب ترین پیشنهادها در راهنمای خرید قهوه ساز، دستگاه اسپرسو/ کاپوچینو است. با خرید این دستگاه قهوه ساز خانگی باکیفیت می توانید لذت نوشیدن قهوه های درجه یک در منزل را برای خود فراهم کنید. با استفاده از قهوه ساز اسپرسو شما با خریداری قهوه آسیاب شده می توانید هر نوع قهوه ای که دوست دارید را آماده کنید. شما به راحتی می توانید قهوه تازه را خریداری ، با دستگاه آسیاب آن را ریز کرده و درنهایت به دستگاه اضافه کنید.

نه تنها می توانید با استفاده از دستگاه اسپرسو انواع نوشیدنی اسپرسو، قهوه، کاپوچینو، کرم کارامل، گرم کردن مایعات، نسکافه، لاته، آمریکانو و … را تهیه کنید بلکه امکان تست انواع دانه های قهوه را نیز خواهید داشت. با استفاده از نازل بخار این دستگاه می توانید مقداری شیر به قهوه اضافه کرده و انواع قهوه های کلاسیک را تهیه کنید. یکی از بهترین برند های قهوه ساز اسپرسو محبوب بین مردم، قهوه ساز ایتالیایی دلونگی است. علاوه بر آن برندهای بوش، دلمونتی، مولینکس و … برندهای معتبری برای این نوع قهوه ساز هستند.

قهوه ساز اسپرسو بودجه بیشتری می طلبد و به تمیزکاری بیشتر و نگهداری دقیق تر نیاز دارد و حتماً برای استفاده از اسپرسو باید آموزش لازم را ببینید. یادگیری تهیه قهوه با دستگاه اسپرسو سخت نیست و پس از چند بار تمرین به راحتی از آن استفاده میکنید و از تهیه قهوه لذت می برید.

اگر به دنبال خرید غذا ساز هستید، مقاله راهنمای خرید غذاساز به شما کمک میکند انتخاب بهتری داشته باشید.

 

  • دستگاه قهوه ساز سایفون یا وکیوم پات

روش وکیوم یکی از روش های بسیار جالب برای دم کردن قهوه است که یک آزمایشگاه شیمی را به ذهن شما می آورد. قهوه ساز وکیوم توسط لوف (آلمان) در سال ۱۸۳۰ اختراع شد. این دستگاه به روش غیرمعمول قهوه تهیه می کند که تماشای روند آن خالی از جذابیت نیست. قهوه ساز وکیوم با ایجاد خلأ به آماده سازی قهوه می پردازد.از دو مخزن شیشه ای که روی یکدیگر قرارگرفته اند ساخته شده است. ابتدا آب را در مخزن پایین و قهوه را در مخزن بالا می ریزند. بخار حاصل از جوشیدن آب به مخزن بالایی می رسد و با قهوه آسیاب شده ترکیب می شود.

پس ازاینکه کل آب مخزن پایین بخار شد، شعله آن را خاموش کرده و به علت افت فشار، قهوه از مخزن بالا پس از عبور از فیلتر به سمت پایین سرریز می شود و درنهایت قهوه را سرو می کنند. استفاده از این نوع دستگاه خیلی مرسوم نیست اما همچنان افرادی هستند که ترجیح می دهند قهوه را به این شیوه جذاب و تماشایی تهیه کنند.

اگر میخواهید قیمت یک فنجان قهوه را در منزل و در کافی شاپ مقایسه کنید به مقاله قیمت یک فنجان قهوه در ایران مراجعه کنید.

  • قهوه ساز سینگل کاپ

این نوع قهوه ساز به سرعت، تنها یک فنجان قهوه آماده می کند. صبح زود پیش از رفتن به محل کار قهوه را دم کنید و داخل یک کاپ قابل حمل بریزید و آن را در مسیر بنوشید. شاید جالب باشد که بدانید این نوع قهوه ساز در اروپا طرفدار زیادی ندارد (اروپاییان بیشتر مدل فیلتر دار استفاده می کنند) اما در آمریکا و کانادا به شدت محبوب است.

  • قهوه ساز فرنچ پرس

امروزه یکی از منحصربه فردترین و بهترین نوع قهوه ساز که تنوع بسیاری نیز دارد فرنچ پرس یا لیوان قهوه ساز است. طرز کار آن همانند قهوه ساز فیلتر دار است، آب جوش را به روی دانه های متوسط قهوه می ریزد. جالب توجه است که قهوه ای به نام قهوه فرانسه وجود ندارد اما در کشور ما به قهوه ای که با فرنچ پرس آماده می شود قهوه فرانسه می گویند. فرنچ پرس دستگاهی است که فرانسوی ها از آن برای تهیه قهوه استفاده می کنند.
طرز استفاده آن به این صورت است که ابتدا قهوه را داخل لیوان ریخته سپس آب جوش را روی دانه های قهوه ریخته و با یک قاشق چوبی هم می زنید. بعدازاینکه خوب مخلوط شد اهرم درب قهوه ساز را در بالاترین حالت قرار داده و درب را روی لیوان قرار دهید و پس از ۴ الی ۵ دقیقه اهرم را به پایین فشار دهید، قهوه شما آماده است. این مدل قهوه ساز مقرون به صرفه و دارای سایزهای مختلفی است که می تواند برای یک نفر یا حتی خانواده مناسب باشد. در نظر داشته باشید که فقط یک نوع قهوه می توان با آن تهیه کرد و به علت داشتن ظرف شیشه ای امکان شکستن آن بسیار است.

اگر قصد خرید جاروبرقی را دارید و در مورد آن اطلاعات میخواهید ،می توانید مقاله بهترین مارک جارو برقی را مطالعه نمایید.

  • پرکولاتور یا موکا پات

موکاپات را می توان به عنوان اولین اسپرسوساز رو گازی برشمرد. جالب است بدانید این دستگاه توسط لوییجی دپونتی برای شخص آقای آلفونسو بیاتی در سال ۱۹۹۳ ثبت شده است. این دستگاه شاید از دید خیلی از ما کوچک و ساده بیاید ولی همین دستگاه یک اسپرسوی بی نظیر به شما می دهد. موکاپات دارای سه قسمت است. قسمت اول مخزن آب است که می بایست درون آن را پر از آب کنیم. قسمت دوم مخزنی است که مخصوص پودر قهوه است و بخش سوم برای قهوه اسپرسوی آماده شده ماست.

از این دستگاه در بسیاری از کشورهای اروپایی مانند پرتقال ، ایتالیا ، اسپانیا استفاده می شود به طوری که پایه ثابت بسیاری از خانه ها شده است. زیرا هم قیمت مناسب تری دارد و هم اندازه آن به نسبت دیگر قهوه ساز ها کوچکتر است.

برای استفاده از این دستگاه آب را داخل مخزن آب (دیگ بخار) ریخته و سبد قهوه را از قهوه آسیاب شده پرکنید.  آب پس از جوش آمدن از فیلتر رد شده و از قهوه ها عبور کرده و قهوه جوشیده شده با صدا و فشار به پارچ منتقل می شود. استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و جنس بادوام و محکمی دارد. اگر برای خرید قهوه ساز بودجه لازم را ندارید می توانید این دستگاه را در سایزهای مختلف خریداری کرده و استفاده کنید.

نکات طلایی راهنمای خرید قهوه ساز

  • دقت کنید، دستگاه قهوه سازی را تهیه کنید که مجهز به سیستم گرم کن است. با این امکان قهوه شما مدت بیشتری گرم نگاه داشته می شود. همچنین سیستم خاموش خودکار و تنظیمات دم کردن قهوه ازجمله آپشن های مهمی است که بهترین قهوه ساز می تواند داشته باشد.
  • کیفیت قهوه در دستگاه اسپرسو به دمای بخارآب و فشار آن بستگی دارد بنابراین هر چه قدرت موتور دستگاه شما بیشتر باشد قهوه ای که تحویل می گیرید باکیفیت تر است.
  • به طورمعمول باید از قهوه های آسیاب شده در دستگاه قهوه ساز استفاده کنید. جهت آسیاب بهتر و همچنین صرفه جویی در هزینه می توانید از دستگاه مخزن دانه قهوه استفاده کنید که ابتدا قهوه را به میزان دلخواه شما آسیاب کرده و سپس آن را دم می کند.
  • درصورتی که قصد خرید اینترنتی بهترین قهوه ساز را دارید به سایت های معتبر مراجعه کرده و بخش نظرات را به خوبی مطالعه کنید و یا در بخش مقایسه انواع قهوه سازها را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • جهت راهنمای خرید قهوه ساز توصیه می کنیم سعی کنید از برندهای معتبر که دارای کیفیت بالاتر، شرایط ضمانتی و گارانتی بهتر، تنوع در مدل و رنگ و … هستند استفاده کنید. از باکیفیت ترین و مطمئن ترین بهترین برندهای قهوه ساز می توان به بوش، مولینکس، دلونگی، اسمگ، نوا، مورفی، دسینی، فلر و … اشاره کرد که امروزه در بازار دارای طرفداران بسیاری هستند.

اگر می خواهید برای جهیزیه خود خرید کنید مقاله لیست لوازم برقی جهیزیه را مطالعه نمایید.

بهترین برندهای قهوه ساز بازار

برای انتخاب یک قهوه ساز خوب بهتر است برندهای محبوبی که در این زمینه فعالیت دارند را بشناسید. پرفروش‌ترین و بهترین برندهای قهوه‌ ساز معمولاً با توجه به کیفیت ساخت، عملکرد، امکانات و بازخورد مشتریان انتخاب می‌شوند. در ادامه به معرفی سه برند از بهترین قهوه ساز دنیا در سال ۲۰۲۴ پرداخته و یک مدل پرفروش از هر برند را به شما معرفی می‌کنیم تا در تصمیم گیری برای خرید قهوه ساز به شما کمک کنیم:

  • دلونگی

یکی از شناخته شده ترین نام ها در صنعت قهوه است که با طراحی زیبا و کیفیت بالا و همچنین راحتی در کاربرد معروف شده. بهترین قهوه ساز های این برند به خاطر داشتن تنظیمات دقیق برای اسپرسو و کاپوچینو معروف هستند.

اسپرسو ساز دلونگی De’Longhi Magnifica S ECAM 22.110 B

ابعاد برق مصرفی تعداد نازل قهوه ظرفیت مخزن قهوه نوشیدنی‌های قابل تهیه سایر ویژگی ها قیمت
۲۳٫۸×۳۵٫۱×۴۳ سانتی متر ۲۴۰-۲۲۰ ولت دو عدد ظرفیت تهیه ۱۴ فنجان قهوه اسپرسو , کاپوچینو . نسکافه . لاته ماکیاتو خاموش شدن خودکار
مناسب برای دانه قهوه  ظرفیت مخزن قهوه ۲۸۰ گرم
حدود ۲۲ میلیون تومان

 

  • نسپرسو

نامی که بیشتر با قهوه سازهای کپسولی شناخته شده و کپسولهای دستگاه را نیز خودش تولید می‌کند. دستگاه های کپسولی نسپرسو به دلیل سادگی در استفاده و تنوع کپسول از محبوبیت زیادی برخوردارند.

اسپرسوساز نسپرسو Nespresso VertuoPlus

این مدل با تغییر کد بار روی کپسول، اندازه، دما، و زمان دم‌آوری را تنظیم می‌کند و به همین دلیل برای کسانی که به دنبال تنوع در طعم‌ها و اندازه‌های قهوه هستند، ایده‌آل است.

ابعاد مخزن آب مدت زمان آماده سازی کپسول دستگاه دیگر ویژگی ها قیمت
۱۴*۳۲*۴۲ سانتی متر ۱٫۲ لیتری قابلیت ارائه آب داغ با فشار ۱۹ بار در عرض ۴۰ ثانیه Vertuo Coffee Capsule دارای سیستم ایمنی جلوگیری از بروز مشکل در صورت خالی بودن تانک حدود ۱۰ میلیون تومان
  • برویل

قهوه سازهای برویل با کیفیت بالا و امکانات زیادی مانند سیستم بودادن قهوه و تنظیم دمای دقیق تولید می‌شوند و برای افرادی که کیفیت قهوه برایشان خیلی مهم است و می‌خواهند تمام موارد آن را دقیقا کنترل کنند مناسب است اما بیشتر در کافی شاپ ها استفاده می‌شود و شاید برای مصرف خانگی مقرون به صرفه نباشد.

اسپرسو ساز برویل مدل BES870XL

اندازه حجم مخزن آب تنظیم آسیاب تعداد نازل قهوه نوشیدنی‌های قابل سرو دیگر ویژگی ها قیمت
۳۵x38x37 سانتی متر ۲ لیتر ۱۶ حالت دو عدد آب جوش، اسپرسو، دوبل اسپرسو، کاپوچینو، لاته ماکیاتو، شیر گرم تنظیم میزان غلظت قهوه

سیستم گرم کردن فنجان

سیستم خاموشی خودکار

قابلیت تنظیم میزان بخار

حدود ۳۶ میلیون تومان

در این مقاله سعی کردیم با معرفی انواع قهوه ساز و نکات مهم راهنمای خرید قهوه ساز به شما در خرید بهترین قهوه ساز کمک کنیم. فراموش نکنید که قبل از خرید به نیازهای خودتان توجه کنید. به عنوان مثال اگر زیاد اهل قهوه خوردن نیستید، شاید بهتر باشد از قهوه سازهای رو گازی استفاده کنید که قیمت مناسبتری دارند.

برخی سوالات متداول

یکی از بهترین برندهای قهوه ساز کدام برند است و مدل معروف آن چیست؟

برند دلونگی با مدل De’Longhi Magnifica S ECAM 22.110 B

یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید قهوه ساز چیست؟

دقت کنید، دستگاه قهوه سازی را تهیه کنید که مجهز به سیستم گرم کن است. با این امکان قهوه شما مدت بیشتری گرم نگاه داشته می شود. همچنین سیستم خاموش خودکار و تنظیمات دم کردن قهوه ازجمله آپشن های مهمی است که بهترین قهوه ساز می تواند داشته باشد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

۱۱ ایده برای بزرگنمایی آشپزخانه 2024

داشتن آشپزخانه ای که در آن احساس راحتی کنید، خیلی خیلی مهم است. زمانی که…

2 ماه پیش