بهترین ها

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم خنک‌ کننده برای سر کردن روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان بیشتر ذهن شما را درگیر خواهد کرد و سوال پر تکرار این روز ها اینست که کولر آبی چه مارکی خوبه بخرم !!.

اصولا خرید بهترین نوع کولر آبی دغدغه افراد زیادی است. سیستم‌های تهویه هوا یکی از مهمترین وسایلی است که باید در خانه، محل کار و. . نصب گردند. کولر آبی با فرآیند سرمایش تبخیری کار می‌کند، معمولاً این مدل از خنک‌ کننده‌ها به واسطه‌ی تبخیر آب محیط اطراف خود را خنک  نگه می‌دارند و هر چقدر آب در گردش داخل کولر های آبی بیشتر باشد قدرت خنک کنندگی این نوع از کولر‌ها بیشتر می شود.   

در این مقاله ما به معرفی بهترین کولر آبی و تهیه لیستی شامل بهترین مارک کولر آبی، همچنین بهترین کولر آبی کم مصرف پرداخته‌ایم تا دیگر دغدغه ایی برای  پاسخ به سوال کولر آبی خوب چی بخرم (بهترین کولر ابی کدام است)، نداشته باشید.

اگر به دنبال خرید تلویزیون هستید، قبل از خرید حتما مقاله بهترین تلویزیون موجود در بازار را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اگر نمیدانید برای خرید کولر باید چه نکاتی را رعایت کنید به مقاله راهنمای خرید کولر آبی مراجعه کنید.

انواع کولر آبی کدامند؟

کولرهای آبی همانند بسیاری از وسایل برقی دیگر دارای انواع مختلفی هستند، در زیر انواع کولر آبی را به شما معرفی و مشخصات هر کدام را برای شما به طور کامل شرح می‌دهیم.

  • کولر آبی ثابت :

این نوع از کولر‌ها در سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند و معمولاً بهترین کولر آبی پشت بامی هستند و در فضای بیرون ساختمان نصب می‌شوند. معمولاً برای انتقال هوای خنک تولید شده توسط این کولر‌ها به داخل ساختمان کانال کشی لازم است. بنابراین جابه‌جا کردن این کولر‌ها در صورتی که بر روی پشت بام نصب شده باشند، امکان ندارد.

  • کولر آبی پرتابل یا متحرک :

این نوع از کولر‌ها برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً هم قابل جا به‌ جایی می‌باشند. مخزن این نوع از کولر‌ ها به‌ صورت دستی و با فواصل زمانی معین پر می‌شود.

اگر قصد خرید سشوار دارید، قبل از هر اقدامی مقاله  بهترین مارک سشوار خانگی را بخوانید.

اگر نمیدانید چه وسایل برقی در لیست جهیزیه هستند که باید خریداری شوند، مقاله لیست کامل وسایل برقی جهیزیه  به شما کمک میکند.

خصوصیات بهترین کولر آبی

بهترین کولرهای آبی باید از خصوصیات مهمی برخوردار باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن عمل کرده و نیازهای کاربران را برآورده کنند. برخی از ویژگی‌های مهم  کولر آبی به شرح زیر هستند:

  • کارایی بالا و بازده خنکی موثر:

عدد درج شده بر روی هر کولر آبی به عنوان هوادهی بر حسب متر مکعب بر ساعت جریان هوا می‌باشد. البته این عدد ظرفیت هوادهی کولر در دور ماکزیمم را نشان می‌دهد. * توجه داشته باشید که این عدد نشان‌دهنده هوا دهی در دهانه خروجی  کولر است و چنانچه از کانال‌ کشی استفاده می‌کنید، در خروجی کانال کولر این مقدار کمتر است. *

مقدار هوا دهی کولر آبی باید ۲۰ برابر حجم محیط باشد. حجم محیط یک منزل ۵۰ متری برابر ۱۵۰ متر مکعب است که باید در عدد ۲۰ ضرب شود. پس برای یک منزل ۵۰ متری کولری با حجم ۳۰۰۰ کافی می‌باشد. کولر باید دارای توان خنک‌کنندگی بالا و بازدهی مناسب باشد تا در شرایط گرما به بهترین شکل عمل کند.

  • وجود سیستم فیلتراسیون:

در هوای آلوده این روزهای شهرها، وجود سیستم فیلتراسیون قوی برای تصفیه هوا از گرد و غبار، ذرات معلق و آلاینده‌های هوای محیطی یکی دیگر از مواردی است که اگر کولر آن را دارا باشد بهتر است.

  • کنترل از راه دور و قابلیت‌های هوشمند:

این مورد از مواردی است که در سالهای اخیر به کولرهای آبی اضافه شده و کار شما را بسیار ساده می‌کند. امکان کنترل از راه دور و ویژگی‌های هوشمند مانند تنظیمات زمانبندی، حسگرهای خودکار و سایر امکانات هوشمند کاربردی از جمله مزایای مهم هستند.

  • صدا و لرزش کم:

کولر باید با صدا و لرزش کم عمل کرده تا در محیط‌های مسکونی یا اداری ناراحتی ایجاد نکند.

  •  برچسب انرژی :

تمامی وسایل برقی دارای برچسب انرژی هستند و نشان می‌دهد که این وسیله چه مقدار انرژی مصرف می‌کند. بهترین حالت برای هر وسیله‌ی برقی در سطح انرژی A قرار دارد.

  • سیستم آبرسانی دقیق:

سیستم توزیع یکنواخت آب بر روی پوشال‌ها از ریختن آب روی موتور جلوگیری کرده و بازده کولر را افزایش می‌دهد.

  • بدنه کولر:

بهترین جنس بدنه برای کولر های آبی ورق‌های گالوانیزه است، این مدل از کولر‌ ها در برابر نم و رطوبت مقاوم هستند و در صورت زندگی در مناطقی که احتمال بارندگی زیاد است برای جلوگیری از زنگ زدن حتماً از کولرهایی استفاده کنید که بدنه‌ی آنها از ورق گالوانیزه ساخته شده باشند.

  •  رنگ به کار رفته شده در بدنه کولر:

رنگ به کار رفته شده در کولر بسیار مهم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. رنگ‌ها زمانی که در برابر نور خورشید قرار می‌گیرند به مرور زمان توناژ خود را از دست می‌دهند و بی رنگ می‌شوند. هنگام خرید کولر آبی دقت کنید که رنگ به‌کار رفته شده در آن نسبت به اشعه خورشید مقاوم باشد.

  •  نقش برند در خرید کولر آبی :

اگر برای خرید کولر آبی کمی تحقیق کنید، متوجه وجود برندهای مختلف در بازار می‌شوید. هر چه کولر آبی یک برند به برند‌های استاندارد جهانی نزدیک‌تر باشد، عملکرد کولر آبی شما نیز بیشتر خواهد شد. پس در هنگام خرید کولر آبی حتماً ویژگی‌های هرکدام از برند‌ها را برای انتخاب بهترین برند های کولر آبی (بهترین مارک های کولر آبی)  مورد بررسی قرار دهید.

بهترین مارک کولر آبی چیست؟

اگر به دنبال پرفروش ترین کولر آبی و بهترین کولر ابی در بازار(بهترین برند کولر آبی ایرانی) هستید باید بدانید  کولر آبی جنرال، آبسال، آزمایش و سپهر الکتریک از جمله بهترین برندهای کولردر ایران هستند . نوع موتور به کار رفته شده، جنس بدنه، الکترو پمپ و ضخامت بدنه از جمله مهمترین مواردی است که در برندهای معتبر بهترین نوع آنها قابل مشاهده است. در زیر توضیحاتی در مورد بهترین برندهای کولر آبی موجود در کشور برای شما آورده‌ایم و همچنین اقتصادی‌ترین مدل هر برند برای متراژهای متوسط را نیز برای شما معرفی کرده‌ایم.

  •  کولرآبی آبسال :

یکی از بهترین برند کولر آبی و خوش سابقه‌ ترین برندهای کولر آبی موجود در ایران آبسال است، این شرکت سهم بسیار بزرگی از بازار کولر آبی کشور دارد. قیمت مناسب در کنار کیفیت بالای محصول خریداران را نسبت به خرید این برند ترغیب می‌کند. جنس بدنه‌ی گالوانیزه و پوشش رنگ پودری باعث مقاومت بالای بدنه این برند کولر آبی در برابر پوسیدگی شده است.

کولر آبی مدل AC55R

کولر آبی مدل AC55R از سری ۵۵۰۰ آبسال، با ابعاد صد در هشتاد و پنج در هشتاد و پنج سانتی‌متر و وزن ۶۸ کیلوگرم، یک کولر آبی با قدرت و با ظاهری مناسب به‌ شمار می‌رود. سطح بیرونی با روکش ضد زنگ، باعث می‌شود که این کولر در طول سال‌ها در هر شرایط جوی، بدون هیچ نوع آسیب‌دیدگی عملکرد خود را حفظ کند.

این کولر آبی  با امکاناتی مانند کلید محافظ جان برای ایمنی بیشترو کلید الکترونیک و قابلیت کنترل از راه دور از سطح راحتی و کاربری بالایی برخوردار است. در این مدل پروانه‌ی یکپارچه با دستگاه‌های خودکار، همراه با بالانس دقیق، لرزش و صدا را به حداقل می‌رساند و دوام بیشتر یاتاقان و کولر را تضمین می‌کند. سیستم آبرسانی دقیق و توزیع یکنواخت آب روی پوشال‌ها در این کولر علاوه بر افزایش بازده خنکی، از ریختن آب بر روی الکتروموتور جلوگیری نموده و از سوختن آن جلوگیری می‌کند.

 کولر آبی آبسال مدل AC55R ریموت داربا قیمت نزدیک به یازده میلیون‌ تومان می‌تواند یک گزینه مناسب برای منازل با متراژ حدود ۱۲۰ مترباشد.

  • کولرآبی سپهر الکتریک :

یکی دیگر از بهترین کولر آبی ایرانی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، سپهر الکتریک می‌باشد. کولرهای سپهر الکتریک با تکنولوژی جدید معمولاً صدای کمتری را نسبت به هم رده‌های خود تولید می‌کنند. پوشش رنگ مناسب و مقاوم در برابر اشعه UV، موتور قوی، باد دهی بالا از حمله مشخصات بارز این نوع از کولر‌ها می‌باشد.

 کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE500

این کولر با ابعاد ۸۷*۸۷*۱۰۳ سانتی‌متری و وزن ۷۴ کیلوگرم و بدنه  گالوانیزه یکی از بهترین کولر آبی های بازار است. در داخل این کولر، از گیره‌های پلاستیکی برای سفت کردن جای پوشال‌ها استفاده شده و همین کمک می‌کند تا از ورود هوای گرم به داخل کولر جلوگیری شود و راندمان خنک‌ کنندگی آن بالاتر برود.

 کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE500 با قیمتی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان یک گزینه بسیار مناسب برای خانه های بین ۷۰ تا ۱۱۰ متر شما می‌باشد.

  •  کول آبی جنرال :

این نوع از کولر های آبی نیز از بهترین مارک کولر آبی ایرانی و بسیار پر فروش هستند و قطعاً از خرید این برند کولر پشیمان نخواهید شد. مشخصه‌ی اصلی این کولر‌ها موتورهای قوی موتوژن می‌باشد.

کولر آبی جنرال مدل ۷۵۰۰

 کولر آبی ۷۵۰۰ موتوژن به دلیل داشتن سیم پیچی مسی و راندمانی بالا، به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید کولر آبی به شمار می رود. این دستگاه با ظرفیت خنک‌ کنندگی ۷۵۰۰ و وزن ۷۵ کیلوگرم، برای منازل مسکونی و حتی محیط‌ های کوچک تجاری کاربرد دارد و قادر است محیطی تا حداکثر متراژ ۱۴۰ متر مربع را به طور مؤثری خنک کند. این کولر از بدنه‌ گالوانیزه با پوشش رنگی الکترواستاتیک ساخته شده است و به همین دلیل در برابر زنگ‌ زدگی مقاومت بالایی دارد.

کولر آبی جنرال مدل ۷۵۰۰ با قیمتی حدود ۷ میلیون تومان می‌تواند یک گزینه خرید عالی برای شما باشد.

  • کول آبی آزمایش :

این برند هم جزو بهترین کولر آبی بازار می‌باشد، آزمایش یک برند دیرینه است که همچنان در بازار رقابت با سایر برند‌ ها فعال است. این نوع از کولر‌ها برای ایمنی بیشتر کاربران به کلید حفاظت از جان مجهز شده‌اند.

کولر آبی آزمایش مدل AZ-6000

کولر آبی آزمایش مدل AZ-6000 دارای طول و عرض ۸۵ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۰۵ سانتی‌متر است. این کولر با وزن ۶۸ کیلوگرمی و با بدنه‌ای از جنس گالوانیزه به بازار عرضه می‌شود. فضای بین ۷۰ تا ۱۲۰ متر مربع را می‌توان به راحتی با این کولر خنک کرد.

کولر آبی آزمایش مدل AZ-6000 با قیمت حدود ۸ میلیون تومان می‌تواند یک گزینه خرید خوب به شمار آید.

کولرآبی سلولزی چیست؟ تفاوت کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی چیست؟

اخیرا جایگزین بسیار خوبی برای پوشال‌های قدیمی به بازار آمده است و آن هم پد سلولزی می‌باشد. نحوه کار کولرهای سلولزی دقیقا مانند کولر های پوشالی است و تنها تفاوت در پدهای متراکم  به‌ کار رفته در آن است. کولرهای آبی پوشالی سطح منظمی برای عبور هوا ندارند و قسمت‌های از پوشال که خشک و یا متراکم هستند مسیری برای عبور هوا وجود ندارد.

اما در کولر های آبی سلولزی از پد‌های استفاده می‌شوند که سطح تماس یکنواختی دارند و هوا می‌تواند از تمام سطح سلولز به یک میزان عبور کند. کولر های آبی سلولزی راندمان بالاتری نسبت به کولر آبی پوشالی دارد ولی قیمت این کولر‌ها معمولاً از نوع پوشالی آن بیشتر است، البته هزینه‌های نگه‌داری کولرهای آبی سلولزی کمتر از کولرهای آبی پوشالی است.

اگر قصد خرید یخچال دوقلو را دارید، مقال بهترین مارک یخچال دوقلو در انتخاب بهتر به شما کمک میکند.

کولر برای بازدهی بیشتر باید هر سال سرویس شود. اگر نمیدانید چطور این کار را انجام بدهید، مقاله  سرویس کولر آبی را مطالعه کنید.

بهترین مارک کولر آبی سلولزی موجود در بازار کدام است ؟

کولر آبی سلولزی انرژی به عنوان نخستین کولر سلولزی کشور دارای گواهینامه استاندارد اروپا (CE) شناخته می‌شود. کولرهای سلولزی این برند عملکرد بسیار بهتری نسبت به کولرهای پوشالی دارند و تقریبا دمای هوای خروجی کولر سلولزی تا ۳۰ درصد خنک‌تر از کولر پوشالی است. مقدار تبخیر از سطح پدهای سلولزی کمتر از پوشال است .

به همین دلیل این نوع از کولر‌ها مصرف آب را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. کولر تبخیری سلولزی انرژی مدل EC0350 یک گزینه مناسب در رنج قیمتی ۱۰ میلیون تومان می‌باشد. با توجه راندمان بهتر کولرهای سلولزی نسبت به کولرهای پوشالی در خنک کردن محیط می‌توانید از دور کند این کولر‌ها استفاده کرده و مصرف برق خود را کاهش دهید.

اگر به تشک برای تخت خود نیاز دارید، مقاله بهترین تشک طبی  را از دست ندهید.

بهترین کولر آبی کم مصرف کدام‌ اند؟

این روز‌ها همه به دنبال بهترین مدل کولر آبی و محصولاتی هستند که مقدار مصرف انرژی کمتری دارند، مصرف انرژی کمتر به معنی کم کردن هزینه‌های خانوار می‌باشد از این رو انتخاب یک محصول کم مصرف بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد. همواره برندهای معتبر که در بالا نیز به نام آن‌ها اشاره شد بر روی میزان انرژی مصرفی محصولاتشان بسیار حساس هستند. در زیر لیستی از کولر آبی کم مصرف تهیه کرده‌ایم.

مدل حجم میزان باد دهی در یک ساعت مناسب متراژ
کولر آبی آبسال مدل AC70 ۷۰۰۰ ۸۳۵۰ متر مکعب بالا
کولر آبی آبسال AC55 ۵۵۰۰ ۶۶۵۰ متر مکعب متوسط
کولر آبی جنرال شرق مدل G2800 ۲۸۰۰ ۱۰۰۰ متر مکعب پایین
کولر پرتابل آبسال مدل AC26 ۲۸۰۰ ۹۳۵ متر مکعب پایین
کولر آبی جنرال مدل G7500 ۷۵۰۰ ۸۲۰۰ متر مکعب بالا
کولر سلولزی انرژی مدل EC0550e ۵۵۰۰ ۶۴۶۰ متر مکعب متوسط

جمع بندی 

اکنون با اجزای کولر آبی، بهترین مارک کولر آبی، بهترین مارک کولر آبی سلولزی ودر کل اینکه کدام کولر آبی بهتر است آشنا شدید. اگر قصد خرید کولر آبی دارید حتماً به متراژ خانه خود و سرویس دوره‌ای کولر توجه کنید زیرا این عمل باعث بالا رفتن راندمان کولر و کاهش انرژی مصرفی می‌شود

سوالات متداول 

 بهترین کولر آبی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

کارایی بالا و بازده خنکی موثر، وجود سیستم فیلتراسیون، کنترل از راه دور و قابلیت‌های هوشمند و جنس بدنه گالوانیزه مهمترین خصوصیات بهترین کولر آبی هستند.

بهترین مارک کولر آبی بازار کدامند؟
آبسال، سپه الکتریک، جنرال، انرژی و آزمایش

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش

۱۱ ایده برای بزرگنمایی آشپزخانه 2024

داشتن آشپزخانه ای که در آن احساس راحتی کنید، خیلی خیلی مهم است. زمانی که…

3 ماه پیش