بهترین ها

بهترین دستگاه بخور سرد و گرم را بشناسید

تفاوت بخور سرد و گرم در چیست؟ بهترین دستگاه بخور سرد و گرم موجود در بازار کدام است؟ اگر شما هم به دنبال پاسخی مناسب برای این سؤال هستید، با ما تا انتهای این محتوا همراه باشید.
از دستگاه‌های بخور سرد و گرم در اکثر مناطقی که آب و هوای خشک دارند، برای افزایش رطوبت محیط استفاده می‌شود. هوای خشک تأثیرات بسیار ناخوشایندی مانند خشکی پوست، التهاب گلو، خشکی لب، گرفتگی بینی و. . بر روی بدن دارد. این دستگاه‌ها علاوه بر مرطوب کردن هوا می‌توانند در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید باشند.
در بازار دستگاه‌های بخور سرد و گرم متنوعی وجود دارد، در ادامه مزایا و تفاوت‌های دستگاه‌های بخور سرد و گرم را به‌طور کامل برای شما شرح می‌دهیم و همچنین بهترین دستگاه بخور موجود در بازار را برای شما معرفی می‌کنیم.

آشنایی با انواع دستگاه بخور برای انتخاب بهتر

دستگاه‌های بخور در مدل‌های متنوعی از جمله رومیزی و کنسولی، بخور گرم، بخور سرد و یا بخور سرد و گرم در بازار موجود دارند که در زیر به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

  •  دستگاه بخور سرد (Cool Mist Humidifier):

بسیاری از مردم مایل به استفاده از دستگاه بخور سرد در خانه خود می‌باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سازمان غذا و دارو، وجود یک دستگاه بخور سرد می‌تواند در درمان سرماخوردگی بسیار مؤثر باشد. سیستم بخور سرد در دو نوع تبخیری (Evaprative) و اولتراسونیک (Ultrasonic) در بازار موجود می‌باشند که در زیر به‌طور مختصر درباره آن‌ها توضیحاتی داده می‌شود.

  •  دستگاه بخور سرد تبخیری (Evaprative):

روش کار این دستگاه به این صورت است که یک فن هوا را به داخل یک فیلتر مرطوب می‌دمد، این عمل باعث می‌شود تا هوای خنک از طریق فیتیله داخل به خارج انتقال پیدا کند و در نتیجه رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند.

  • دستگاه بخور سرد اولتراسونیک (Ultrasonic):

این دستگاه‌ها با استفاده از یک نبولایزر ذرات آب را به صورت بسیار ریز در هوا پخش می‌کنند. این دستگاه‌ها صدای بسیار کمی در مقایسه با سایر دستگاه‌های بخور موجود در بازار دارند.

اگر به دنبال زیبایی بیشتر موهای خود هستید، اتو مو می‌تواند به شما کمک کند. ما در مقاله بهترین مارک اتو موی حرفه ای و خانگی، بهترینها را به شما معرفی کردیم.

  • دستگاه بخور گرم (Warm Mist Humidifier):

نوع کارکرد این دستگاه‌ها به این صورت است که از یک المنت برای جوشاندن آب استفاده می‌شود، آب جوش تولید بخار گرم می‌کند. این دستگاه‌ها ارزان‌ترین دستگاه‌های تولید بخور موجود در بازار می‌باشد. این دستگاه‌ها برای کاهش باکتری‌ها و پاکسازی محیط بهتر از سایر دستگاه‌ها می‌باشد.
بسیاری از مردم بر این باور هستند که استفاده از هر نوع بخوری برای سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است، در صورتی‌که این باور کاملاً اشتباه است و استفاده از دستگاه‌های بخور گرم باعث متورم شدن مجرای بینی می‌شوند.

  •  دستگاه بخور سرد و گرم (Dual-mist Humidifier):

این دستگاه همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، توانایی تولید بخور سرد و گرم را دارد. این مدل از دستگاه‌های بخور به دلیل دو کاره بودن قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار دارند.

یک خواب راحت علاوه بر دستگاه بخور به یک تشک خوب هم نیاز دارد. ما در یک مقاله بهترین مارک تشک طبی ایرانی و خارجی را به شما معرفی کردیم. می‌توانید برای انتخاب تشک از آن استفاده کنید.

تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم

علاوه بر تفاوت در نوع بخار تولید شده، این دستگاه‌ها یک سری تفاوت‌ها دارند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

  •  دستگاه‌های بخور گرم مصرف انرژی بالاتری دارند.
  • دستگاه‌های بخور گرم به علت بالا بردن آب تا دمای صد درجه بسیاری از باکتری‌های موجود در آب را از بین می‌برد، از این رو بخار سالم‌تری به نسبت دستگاه بخور سرد در محیط پراکنده می‌کند.
  •  بهتر است از دستگاه بخور سرد در تابستان و دستگاه بخور گرم در زمستان استفاده شود.
  • در برخی از دستگاه‌های بخور گرم امکان استفاده از قرص‌های ضد عفونی‌کننده محیط و خوشبوکننده‌های هوا وجود دارد.

در هنگام خرید دستگاه بخور باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پیش از خرید بهترین مارک دستگاه بخور، بهتر است هدف خود را از تهیه این وسیله مشخص کنید و با توجه به نیاز خود مشخص کنید که قصد خرید کدام دستگاه (بخور سرد، گرم و یا سرد و گرم) را دارید. هر دستگاه بخور باید یک سری مشخصات عمومی داشته باشد که در زیر به مهمترین آن‌ها اشاره شده است.

  •  مقدار رطوبت تولید شده توسط دستگاه:

بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن محیط اقدام به خرید بزرگترین دستگاه بخور موجود در بازار می‌کنند، در صورتی‌که ما به هیچ عنوان چنین کاری را توصیه نمی‌کنیم. بر اساس تحقیقات انجام شده چنانچه مقدار رطوبت تولید شده توسط دستگاه بخور با سایز اتاق هم‌خوانی نداشته باشد، با رطوبت بیش از حد هوا مواجه خواهیم شد. رطوبت زیاد هوا باعث واکنش‌های آلرژیک می‌شود و همچنین این رطوبت برای رشد باکتری بسیار مناسب است. میزان رطوبت خانه در ایده‌آل‌ترین شرایط بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است. پس برای خرید بهترین دستگاه بخور خانگی باید به نکات زیر توجه کنید:

  •  تنظیمات کنترل رطوبت:

بسیاری از دستگاه‌های بخور قابلیت کنترل هوشمند رطوبت دارند و زمانی‌که مقدار رطوبت محیط به حد دلخواه شما برسد، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.

  •  قابلیت تمیز شوندگی:

دستگاه‌های بخور باید به‌طور مرتب تمیز شوند، زیرا در صورتی کثیف بودن میکرو ارگانیسم‌ها در مخزن دستگاه رشد می‌کنند و به هوا منتقل می‌شوند.

  •  صدای تولیدی توسط دستگاه:

پیشنهاد می‌شود قبل از خرید دستگاه حتماً از میزان صدای تولیدی دستگاه اطمینان حاصل فرمائید. بهتر است در محیط خواب از مدل‌های با صدای کم استفاده شود.

  •  امکانات و قابلیت‌ های محصول:

برخی از دستگاه‌ها ممکن است قابلیت‌های مانند خاصیت آنتی باکتریال، سرعت‌های چندگانه، قابلیت اندازه‌گیری رطوبت محیط، نشانگر میزان آب و. . داشته باشند. توجه داشته باشید داشتن امکانات بیشتر به منزله قیمت بیشتر محصول می‌باشد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین ماشین لباسشویی چه ویژگی هایی دارد؟ ما در مقاله راهنمای خرید لباسشویی این ویژگیها را برای شما گفتیم.

  •  قیمت دستگاه بخور:

قیمت مهمترین نقش در انتخاب یک محصول است، با توجه به تنوع و طرح‌های زیاد موجود در بازار بهتر است از قبل تعیین کنید که برای خرید یک دستگاه بخور قصد دارید چقدر هزینه کنید که در بازار دچار سردرگمی و گیجی نشوید.

در صورتی که به دنبال خرید مبلمان چستر هستید ما در مقاله انواع مدل مبل چستر آمده ایم مزایا و معایب این مدل مبل را توضیح داده ایم.

بهترین دستگاه بخور برای سرماخوردگی کدام است؟

دستگاه بخور سرد و گرم هر دو می‌توانند رطوبت محیط را افزایش بدهند و در حل مشکلات تنفسی به افراد کمک کنند. اما اینکه بهترین دستگاه بخور برای سرماخوردگی کدام یکی است، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال بخور گرم ممکن است باعث تنگی نفس در کودکان شود. پس برای کودک بهتر است از بخور سرد استفاده کنید. اما بخور گرم در کاهش باکتری‌ها و میکروب‌ها بهتر عمل می‌کند و مشکلات سینوسی را بهتر حل می‌کند. بنابراین ممکن است انتخاب بهتری برای سرماخوردگی باشد.

اگر برای انتخاب دستگاه بخوردچار ابهام شدید، بهتر است با پزشک خودتان مشورت کنید تا بهترین دستگاه برای شرایط شما را پیشنهاد بدهد.

 

بهترین دستگاه بخور سرد و گرم موجود در بازار

انتخاب بهترین دستگاه بخور با توجه به تنوع این محصول در بازار کار دشواری است. ما در زیر لیستی شامل بهترین دستگاه بخور سرد و گرم را برای شما گرد‌آوری کرده‌ایم.

لیست بهترین دستگاه بخور

  1. دستگاه بخور برند بیورر:

شاید بتوان بهترین دستگاه بخور موجود در بازار را دستگاه بخور‌های تولید شده توسط شرکت بیورر دانست، در زیر برخی از بهترین مدل‌های این شرکت معروف را نقد و بررسی می‌کنیم.

آبمیوه گیری یکی از لوازم برقی ای است که بسیار در خانه ها کاربرد دارد. اگر به دنبال مارک خوب میگردید ما در مقاله بهترین مارک آب میوه گیری را برایتان توضیح داده ایم.

  • بخور گرم بیورر مدل LB50

این دستگاه بهترین برند دستگاه بخور گرم خانگی است، دستگاه بخور گرم LB50 داری بدنه پلاستیکی و سفید می‌باشد. مخزن با ظرفیت نگهداری ۵ لیتر آب، امکان تنظیم رطوبت، شست‌وشوی راحت، فیلتر ضد رسوب و سیستم خاموشی خودکار همه و همه از ویژگی‌های این دستگاه بخور گرم کم نقص است.

مشخصات دستگاه بخور گرم بیورر مدل LB50
نوع بخور: گرم کاربرد: خانگی
ظرفیت مخزن: ۵ لیتر حداکثر فضای مناسب: ۴۰ متر مربع
سایر مشخصات: دارای فیلتر ضد رسوب، خاموشی خودکار در صورت اتمام آب مخزن، قابلیت تنظیم بخار، قابل شستشو با آب به استثناء قسمت‌های برقی، بدون بو و عاری از مواد شیمیایی
قیمت: حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ۱۴۰۱
  • دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد بیورر مدل LW110

این دستگاه بهترین مارک دستگاه بخور سرد بازار است، این قابلیت فیلتر کردن موی حیوانات، بو، آلودگی و گرد و غبار را دارد.

مشخصات دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد بیورر مدل LW110
وزن: ۱۰۰۰ گرم کاربرد: خانگی و نیمه حرفه‌ای
ظرفیت مخزن۲۵/۷ لیتر حداکثر فضای مناسب: ۳۶ متر مربع
سایر مشخصات: فیلتر هوای قابل جدا شدن، صفحه‌ی LCD آبی‌رنگ، خاموشی خودکار در صورت اتمام آب مخزن، قابل شستشو با آب به استثناء قسمت‌های برقی، مصرف کم انرژی، فن قابل تنظیم در سه درجخ، بدون بو و عاری از مواد شیمیایی
قیمت: حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ۱۴۰۱

    ۲٫ دستگاه بخور درما:

این شرکت یکی از زیر موجموعه‌های شرکت شیائومی است که در زمینه سلامتی فعالیت می‌کند. در زیر چند مدل پرطرفدار از دستگاه‌های بخور این شرکت را بررسی می‌کنیم.

  •  دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل F628s

حجم مخزن این دستگاه تولید بخار سرد ۵ لیتر است که نشان‌دهنده حجم و قدرت بخاردهی بالای آن می‌باشد. یکی از جذاب‌ترین آپشن‌های این دستگاه، ضد عفونی کردن آب توسط لامپ UV موجود در مخزن درما است که باعث می‌شود بخار آب با کمترین میزان آلودگی خارج شود.

مشخصات دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل F628s
وزن: ۱۷۵۰ گرم کاربرد: خانگی
ظرفیت مخزن۵ لیتر حداکثر فضای مناسب: ۳۰ متر مربع
سایر مشخصات: صفحه‌ی LCD، کلید‌های کنترلر لمسی، قابلیت تنظیم میزان رطوبت، دارای لامپ UV درونی برای استرلیزه کردن آب و قابلیت زمان‌بندی دستگاه
قیمت: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در آذر ۱۴۰۲
  •  دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل DEM-F600
مشخصات دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل DEM-F600
وزن: ۱۲۰۰ گرم کاربرد: خانگی
ظرفیت مخزن۵ لیتر حداکثر فضای مناسب: ۳۵ تا ۴۰ متر مربع
سایر مشخصات: صفحه‌ی LCD، کلید‌های کنترلر لمسی، قابلیت تنظیم میزان رطوبت، فوق‌العاده کم صدا، قابلیت تشخیص دمای محیط، امکان نصب کارتریج یون مس/ نقره برای آزادسازی یون‌های ضدعفونی‌کننده،
قیمت: حدود ۱ میلیون تومان ۸۰۰ هزار تومان در آذر ۱۴۰۲

         ۳٫ دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد شیائومی مدل ZNJSQ01DEM

جالب است بدانید این دستگاه یک وسیله ساده برای تبدیل آب به بخار نیست و امکاناتی نظیر وای فای، ضدعفونی کردن آب، چراغ خواب و امکان مدیریت با برنامه MI Home این مدل دستگاه بخور را از سایر نمونه‌های مشابه خود در بازار متمایز کرده است.

مشخصات دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد شیائومی مدل ZNJSQ01DEM
وزن: ۱۹۰۰ گرم کاربرد: خانگی
ظرفیت مخزن۵ لیتر حداکثر فضای مناسب: ۱۲۰ متر مربع
سایر مشخصات: صفحه‌ی LCD، کنترل کامل از راه دور، شتیبانی از دستیار صوتی Amazon Alexa و Google Assistant، دارای لامپ UV-C ضد باکتری، ارسال نوتیفیکیشن به گوشی موبایل، سنسور رطوبت سنج داخلی، تولید صدای بسیار کم، چراغ خواب و کلید‌های کنترلر لمسی
قیمت: حدود ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ۱۴۰۱

   

   

           ۴٫ دستگاه بخور سرد می‌ جیا مدل MJJSQ03DY

این دستگاه مرطوب‌کننده هوشمند با ظرفیت مخزن ۵/۴ لیتر، سر و صدای بسیار کمی تولید می‌کند. این دستگاه با فیلتر UV، قابلیت کنترل از راه دور و کنترل صوتی یکی از هوشمندترین دستگاه‌های بخور موجود در بازار می‌باشد.

مشخصات دستگاه بخور سرد می‌جیا مدل MJJSQ03DY
وزن: ۲۲۰۰ گرم کاربرد: خانگی
ظرفیت مخزن: ۵/۴ لیتر حداکثر فضای مناسب: ۱۲۰ متر مربع
سایر مشخصات: صفحه‌ی LCD، دارای فناوری UV برای ضد عفونی، زیبایی زیاد، کم صدا، قابلیت کنترل از راه دور
قیمت: حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ۱۴۰۱

       

         ۵٫دستگاه بخور سرد میوتو ایتالیا مدل BELLINO

مشخصات دستگاه بخور سرد میوتو ایتالیا مدل BELLINO
وزن: ۶۷۰ گرم کاربرد: خانگی
ظرفیت مخزن: ۱/۱ لیتر حداکثر فضای مناسب: ۱۲۰ متر مربع
سایر مشخصات: صفحه‌ی LCD، مخزن خوشبو‌کننده، ۲ نازل بخار، وپردازی LED با قابلیت تنظیم رنگ
قیمت: حدود ۴ میلیون ۶۰۰ هزار تومان در آذر ۱۴۰۲

 

         ۶٫دستگاه بخور سرد امسیگ مدل US424

دستگاه بخور سرد امسیگ دارای مخزن ABS نشکن است و همچنین سازنده این دستگاه برای اینکه راحتتر بتوانید دستگاه را حمل کنید یک دستگیره روی مخزن این دستگاه کار گذاشته است. این دستگاه های بخور سرد تا حد بسیار زیادی مشکل خشکی ، رطوبت و آلودگی را بر طرف کرده است. این دستگاه امسیگ هم از این ویژگی مستثنا نیست. بسیار طرفدار دارد و همچنین قیمت آن برای مصرف کننده مناسب است.

وزن : ۱۵۰۰ گرم انواع کلید : کلید تنظیم بخار
منبع انرژی : آداپتور برق ابعاد : ۲۵۰ * ۲۰۰ * ۳۰۰
مخزن آب : ۵٫۲ لیتر نوع بخور : سرد

 

           ۷٫ بخور سرد و گرم برند هایتک مدل HI-AH26  

امروزه با وجود هوای آلوده و خشکی که بوجود آمده بسیاری از مردم به بیماری ها تنفسی مبتلا شده اند. که استفاده از یک دستگاه بخور سرد یا گرم که رطوبت را به محیط دهد می تواند تا حدی جلوی این بیماری ها را بگیرد. مخزن دستگاه بخور هایتک ۷ لیتر است و برای محیط حدودا ۴۰ تا ۵۰ متر مکعب کفایت می کند . در ادامه بر برخی از ویژگی های آن می پردازیم.

وزن : ۲ کیلو گرم انواع کلید : کلید تنظیم بخار
منبع انرژی : آداپتور برق ابعاد : ۳۲۴ * ۲۰۱ * ۳۵۰
مخزن آب : ۷ لیتر نوع بخور : سرد و گرم

 

   ۸٫ بخور سرد و گرم زیکلاس مد مدل JSS-37501

میزان کارکرد مداوم : ۲۴ ساعت انواع کلید : کلید تنظیم بخار
منبع انرژی : آداپتور برق ابعاد : ۳۹۰ * ۲۳۰* ۲۳۵
مخزن آب : ۷٫۵ لیتر نوع بخور : سرد و گرم

 

۹٫ دستگاه بخور گرم ثانی مدل GM

با آمدن فصل گرما و شیوع بیماری های تنفسی و ریوی مانند انواع آنفلانزا ها و سرماخوردگی ها بیشتر شده و همچنین به دلیل خشکی فضا این ویروس راحتتر منتقل می شود. به همین دلیل است که خیلی از افراد خانه و یا حتی محل کار خود را مرطوب نگه می دارند که تا حدودی از ورود بیماری جلوگیری کنند. دستگاه بخور ثانی یکی از این دستگاه ها است که با بخار آب محیط را مرطوب نگه می دارد. زمانی که هوا مرطوب باشد ، کسانی که بیماری های ریوی و تنفسی دارند راحتتر می توانند نفس بکشند. به همین دلیل است که دستگاه های بخور طرفدار زیادی دارد. دستگاه بخور ثانی با رعایت تمام استاندارد ها توانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

مشخصات بخور گرم ثانی :

وزن : ۲ کیلوگرم نوع بخور : گرم
میزان کارکرد مداوم : ۸ تا ۱۰ ساعت ظرفیت مخزن آب : ۴ لیتر
منبع انرژی : آداپتور برق ابعاد : ۴۲ * ۲۰ * ۴۲ سانتی متر

 

جمع‌ بندی:

اگر در محیطی زندگی می‌کنید که مقدار رطوبت آن کم است، برای حفظ سلامت خود و اطرافیانتان بهتر است نسبت به خرید یک دستگاه بخور اقدام کنید. با توجه به تنوع برند‌های مختلف، انتخاب بهترین دستگاه بخور کمی دشوار است و به همین دلیل ما در این مقاله سعی کردیم، بهترین برند‌های تولید‌کننده دستگاه بخور را به شما معرفی کنیم و برخی از محبوبترین مدل‌های این برند‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم. ممنون که تا انتهای این محتوا با ما همراه بودید.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش