معرفی و راهنمای خرید

طریقه ساخت اپل آیدی (ویندوز، آیتونز و گوشی آیفون)

طریقه ساخت اپل آیدی رایگان برای همه ما سؤالی اساسی است. در اصل اپل آیدی فرایند احراز هویت کاربر برای خود کمپانی اپل را طی چند مرحله انجام می‌دهد و در هر زمانیکه تمایل داشته باشید محتوای گجت‌های اپلیتان را طبق نیاز و علاقه شخصی با همدیگر یکی کنید به این آیدی نیاز دارید. ساخت اپل آیدی نه تنها کار سختی نیست بلکه بسیار ساده است و در این مطلب قرار است به شما این کار را طی چند مرحله آموزش دهیم.

آموزش ساخت اپل ایدی

برای آموزش ساخت اپل ایدی ابتدا باید بدانید چیست و به چه کاری می‌آید. اپل آی‌دی به حساب کاربری فرد که البته تنها مختص به یک کاربر است، در پلتفرم اپل اطلاق می‌شود که برای ورود به سرویس آیکلود (iCloud) و همچنین استفاده و بهره‌مندی از امکانات موجود در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، هویت دیجیتال کاربران اکوسیستم اپل را اپل آی‌دی مشخص می‌کند و برای همگام‌سازی داده‌ها میان دستگاه‌های گوناگون و متعدد مورد استفاده واقع می‌شود.

چگونه اپل آیدی بسازیم؟

اگر یکی از محصولات کمپانی بزرگ اپل را دارید (مثلاً مک بوک یا آیفون) برای استفاده از سرویس‌های این گجت‌ها یا خدمات اپل به اپل آیدی نیاز خواهید داشت. اپل آیدی در اصل همان حساب کاربری اپل یا ایدی اپل مخصوص به شماست که از وارد شدن به حساب کاربری (لاگین کردن) در آیکلود گرفته تا دریافت پشتیبانی برای پیدا کردن لپ تاپ یا گوشی مفقود شده‌تان به کار خواهد آمد.

پیش نیازهای ساخت اپل آیدی

  • ایمیل معتبر
  • شماره موبایل معتبر (شماره های ایرانی توسط شرکت اپل نامعتبر تلقی می شود به همین دلیل به ناچار از روش های جایگزین استفاده کنید. این روش ها شامل:۱-ساخت شماره مجازی۲-استفاده از شماره دوستان و آشنایان ساکن خارج ۳-استفاده از سرویس های دریافت پیامکی)
  • آدرس معتبر (متأسفانه آدرس ایران نیز از طرف شرکت اپل نامعتبر تلقی می شود)

ساخت اپل آیدی با کامپیوتر (ویندوز)

چگونه اپل آیدی بسازیم؟ برای ساخت اپل آیدی با کامپیوتر باید مراحل زیر را طی کنید. حالا که فهمیدید اپل ایدی چیست و منظورمان از آن چیست باید بگوییم، وقتی گجت جدیدی از اپل خریداری می‌کنید، باید اپل آیدیتان را نیز بر روی آن بنا کنید.

برای ساخت apple id هم این توانایی را دارید تا از طریق مک بوک یا آیفون خود اقدام به ساخت اپل آیدی کنید علاوه‌بر این با مراجعه به سایت فروشگاه نرم‌افزاری اپل (همان اپل استور ) اقدام به ساخت اپل آیدی کنید. بعد از ورود به سایت باید تا بر روی گزینه Sign In در بالا سمت راست صفحه که درون آیکونی شبیه به کیف قرار دارد کلیک کنید. خوب است بدانید که حتی به صورت تحت وب و از طریق کامپیوتر‌های ویندوزی نیز خیلی راحت می‌توان اپل آیدی ساخت.

بدین منظور لازم است وارد وبسایت appleid.apple.com شوید. سپس به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. بر روی گزینه create your apple id کلیک کنید.
  2. در فیلد اول مشخصات فردی را تکمیل نمایید.
  3. در فیلد بعدی پسورد را وارد کنید. دقت کنید پسورد باید ترکیبی از حروف بزرگ، کوچک و همچنین اعداد باشد. سپس لازم است شماره موبایل وارد کنید که با توجه به تحریم های ایران باید از یکی از روش هایی که پیشتر اعلام کردیم اقدام کنید.
  4. سپس در صورت تمایل می توانید تیک دریافت اعلانات اپل را فعال کنید.
  5. در مرحله بعد باید کدی که به منظور احراز هویت به حسابتان ایمیل شده است را وارد کنید.
  6. سپس کد پیامک شده را در فیلد بعدی وارد کنید.
  7. در مرحله انتخاب کشور United State را انتخاب کرده و در بخش Payement Method، روش پرداخت را روی None قرار دهید. سپس نام، نام خانوادگی، آدرس و مشخصات جعلی را از سایت fakeadressgenerator و یا سایت های مشابه بردارید.
  8. در قسمت بعدی تیک گزینه‌ Copy billing address را بزنید. در نهایت اطلاعات را ذخیره کنید و تمام.

پروتکلهای مختلف اینترنتی چه تفاوتی با هم دارند؟ در مقاله ipv4 و ipv6 چیست این تفاوتها را توضیح دادیم.

ساخت اپل ایدی بدون شماره با ایتونز

یکی از ساده ترین روش های ساخت اپل آیدی بدون شماره استفاده از آیتونز می باشد که برای ساخت آن به ترتیب باید مراحل زیر را طی کنید:

  • با استفاده از وی پی ان، آی پی دستگاه را به کانادا تغییر دهید.
  • نرم‌افزار آیتونز نسخه قدیمی را دانلود و آن را روی دستگاه روی سیستم خود نصب کنید. با تمام شدن مراحل نصب وارد اپلیکیشن شوید و از طریق سر برگ فوقانی، ابتدا بخشMusic شماره ۱) را کلیک کنید و بعد روی گزینه Store که در سمت چپ تصویر است کلیک کنید. نهایتاً روی گزینه Account بزنید.
  • حالا پنجره جدیدی به صورت پاپ آپ به نمایش در می‌آید و در این بخش روی گزینهCreate New Apple ID که در گوشه سمت پایین و چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید.
  • با گذر از مراحل پیش، صفحه‌ای جدید از شما می‌خواهد ایمیل و رمز عبور مورد نظر برای ساخت اپل آیدی جدید را بزنید. پس از زدن تیک گزینه پایین صفحه مربوط به پذیرش شرایط و مقررات روی Continue کلیک کنید.
  • حالااطلاعات مربوط به حساب کاربری مثل اطلاعات شخصی، سؤال‌های امنیتی و… را وارد کنید.
  • تبریک! شما موفق به ساخت اپل ایدی با ایتونز شدید.

برای خرید تلفن بی سیم می توانید مقاله راهنمای خرید تلفن بی سیم را مطالعه کنید.

برای آشنایی با بهترین بازی های ps5 در سال ۲۰۲۲ می توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

ساخت اپل آیدی با گوشی برای آیفون

رأی ساخت اپل آیدی با گوشی، همان ابتدای تنظیم گوشی وقتی یک آیفون جدید خریداری می‌کنید از شما درخواست می‌شود تا اپل آیدی خود را وارد کنید و اگر این آیدی را نداشته باشید و بیشتر ثبت نام نکرده باشید، می‌توانید همانجا یک اپل آیدی جدید برای برقراری دسترسی‌هایتان بسازید.

  • در صفحه تنظیم اپل آیدی، گزینه Forgot password or don’t have an Apple ID را انتخاب نمایید.
  • سپس گزینه Create a Free Apple ID را بزنید.
  • تمامی اطلاعات خواسته شده در این بخش و دیتا‌های مورد نیاز را وارد کنید.
  • از شما خواسته می‌شود که نام و نام خانوادگی، کشور، تاریخ تولد و پسورد مورد نظرتان را در بخش‌های مربوطه بادقت وارد کنید و به تعدادی سؤال امنیتی که طراحی شده است پاسخ دهید تا در صورتی که اپل آیدی خود را فراموش کردید یا رمز ان را از یاد بردید، از طریق آن سؤالات وارد اکانت مخصوص به خود شوید.
  • اگر در ابتدای تنظیم گوشی جدیدتان علاقه‌ای به ایجاد اپل آیدی نداشتید این توانایی را دارید تا این کار را از روش اپلیکیشن Settings به سر انجام برسانید.

برای این کار:

  • ابتدا اپ Settings را باز کنید
  • گزینه Forgot password or don’t have an Apple ID را انتخاب کنید
  • کلیه مراحلی که در بالا گفتیم را گام به گام انجام دهید.

گزینه Create an Apple ID را بزنید

اگر میخواهید با گوشی شیائومی نوت ۸ آشنا شوید میتوانید مقاله را مطالعه کنید.

 

آیا واقعاً به اپل آیدی نیاز داریم؟

حالا که طریقه ساخت اپل آیدی رایگان یاد گرفتید، باید بگوییم اگر از یک دستگاه اپل چه آیفون و چه مک بوک استفاده می‌کنید یا تمایل دارید تا از سرویس‌های ویژه این کمپانی مشهور مثل +TV یا اپل موزیک بهره ببرید، صد در صد به اپل آیدی نیاز خواهید داشت.

آیا ساخت apple id محدودیتی دارد؟

محدودیت‌های apple id چیست؟ محدودیت سنی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواردی است که در زمان ساخت اپل آی‌دی کاربران با آن روبه‌رو می‌شوند. برای ساخت حساب کاربری اپل یا همان اپل آیدی، حداقل سن مجاز در ایالات متحده ۱۳ سال است.

نتیجه‌ گیری

گفتیم که در اصل اپل آیدی فرایند احراز هویت کاربر برای خود کمپانی اپل را طی چند مرحله انجام می‌دهد و در هر زمانیکه تمایل داشته باشید محتوای گجت‌های اپلیتان را طبق نیاز و علاقه شخصی با همدیگر یکی کنید به این آیدی نیاز دارید. اپل آیدی در اصل همان حساب کاربری اپل یا ایدی اپل مخصوص به شماست که از وارد شدن به حساب کاربری (لاگین کردن) در آیکلود گرفته تا دریافت پشتیبانی برای پیدا کردن لپ تاپ یا گوشی مفقود شده‌تان به کار خواهد آمد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش