معرفی و راهنمای خرید

راهنمای خرید مکمل بدنسازی و ورزشی (مبتدی + حرفه ای)

بدنسازی و ساخت اندام عضلانی طی چند ساله اخیر به خصوص در بین جوانان، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب نموده است و استفاده از مکمل‌های بدنسازی به منظور افزایش سرعت ایجاد عضله و چربی سوزی در بین بدنسازان مرسوم شده است. راهنمای خرید مکمل بدنسازی به شما کمک می‌کند تا با انتخاب بهترین نوع مکمل با توجه به برند‌های متفاوت موجود در بازار، ضمن حفظ سلامت خود بتوانید عضله‌سازی را در بدن خود بیشتر کنید.

راهنمای خرید مکمل بدنسازی

مکمل بدنسازی به عنوان تکمیل‌کننده رژیم غذایی استفاده شده در حین انجام بدنسازی و ورزش مورد علاقه شما است. در واقع استفاده از این نوع مکمل‌ها در بدنسازی و ورزش یک امر ضروری و لازم نیست. استفاده از یک رژیم غذایی مناسب در کنار انجام بدنسازی که شامل مواد مغذی و مورد نیاز بدن شما باشد در برخی موارد تأمین‌کننده ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن شما هستند اما مواقعی است که بدن برای تأمین انرژی و دریافت ویتامین مورد نیاز خود لازم دارد تا از یک مکمل بدنسازی استفاده کند.

از این رو، به کار بردن مکمل‌های بدنسازی و ورزشی به منظور تأمین‌کننده و تکمیل‌کننده رژیم غذایی شما در انجام حرکات بدنسازی با کمک کراتین موجود در خود می‌تواند کمک بزرگی به عضله‌سازی باشد. علاوه بر این ترکیبات موجود در این مکمل‌ها مانند سینفزین جدای از کراتین موجود در آن به منظور چربی سوزی نیز می‌تواند تا مقدار زیادی در لاغری افراد تأثیر مثبت داشته باشد. به همین علت است که افراد حرفه‌ای در زمینه بدنسازی برای عضله‌سازی از انواع مکمل‌ها استفاده می‌کنند.

انواع مکمل بدنسازی

یکی از پارامتر‌هایی که باید به عنوان راهنمای خرید مکمل‌های بدن سازی مورد توجه قرار گیرد، انواع این محصولات موجود در بازار با برند‌های مختلف است. در این قسمت با انواع مکمل‌های بدنسازی و ورزشی آشنا می‌شوید. استفاده از مکمل‌ها تنها زیر نظر مربی و با توجه به اهداف نهایی از انجام ورزش بدنسازی است که مشخص می‌کند چه نوعی از این مکمل‌ها مصرف شود.

• پروتئین وی
• گینر
• کراتین
• آمینو اسید
• BCAA
• ال آرژنین
• ال کارنیتین
• گلوتامن


همان طور که گفته شد، هر یک از مکمل‌ها با هدف مشخصی در بین افراد حرفه‌ای و مبتدی ورزش و بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، مکمل گینر برای افزایش وزن و برخی از مکمل‌ها به منظور چربی سوزی به کار برده می‌شوند. مکمل BCAA یکی از مکمل‌های عضله ساز بدون ایجاد بافت چربی اضافه در بدن است. بهتر است قبل از انتخاب و تهیه یک مکمل، راهنمای خرید مکمل بدنسازی را به طور کامل مطالعه کنید تا بتوانید گزینه مناسب را خریداری نمایید.

قهوه برای ورزش بسیار مفید است. البته که باید به اندازه مصرف شود زیرا که مصرف بی رویه آن آسیب جدی به قلب وارد میکند. ولی خوردن یک فنجان آن در روز مشکلی ندارد. قیمت یک فنجان قهوه در مکان های مختلف متفاوت است که این تفاوت به خیلی چیزها بستگی دارد که در مقاله مربوط به آن توضیح داده شده است.

نکات ضروی در انتخاب مکمل بدنسازی و ورزشی

با توجه به اینکه تعداد بسیاری از برند‌های مختلف تولید‌کننده محصولات بدنسازی و ورزشی وجود دارند، داشتن یک راهنمای خرید مکمل ورزشی به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصول مرغوب و با کیفیت را از محصول تقلبی تشخیص داده و متناسب با بودجه خود خریداری کنید. از جمله مواردی که باید به عنوان راهنمای خرید مکمل بدنسازی مورد توجه قرار داده شود، عبارتند از:

• وجود کمترین میزان کربوهیدرات و چربی‌ها در کنار مقدار حداکثری پروتئین، آمینو اسید و مواد مغذی دیگر
• بهره‌مندی از یک طعم خوب و لذت بخش تا ورزشکار بتواند طولانی مدت با توجه به بازه ورزش و بدنسازی خود از آن استفاده کند.
• قیمت مناسب همراه با ارزش غذایی بالا
• عدم استفاده از شیرین‌کننده‌های غیر خوراکی و غیر مجاز در ساختار مکمل‌های بدنسازی
• مصرف مکمل‌ها به خصوص نوع چربی سوز، زیر نظر مربی و مشاور تغذیه
• دقت و توجه به خطرات و عوارض احتمالی پس از مصرف

یکی از نکات مهمی که حتماً در انتخاب مکمل‌های بدنسازی مورد توجه قرار داده شود، انتخاب و خرید زیر نظر مربی و مشاوره تغذیه است زیرا در صورت خطای در انتخاب مکمل، علاوه بر هزینه‌های مصرفی بالا موجب وارد کردن آسیب‌های جدی به بدن می‌شوند.

بهترین مکمل ها را باید از مکان های معتبر خریداری کنید. ما در مقاله بهترین مکمل های بدنسازی  بهترین ها را به شما معرفی کرده ایم تا با رضایت بتوانید مکمل خود را انتخاب و از مراکز خریداری کنید.

شما می‌توانید به منظور دستیابی به اهداف زیر از مکمل‌های ورزشی و بدنسازی استفاده کنید:

• عضله‌سازی و افزایش حجم
• کاهش مقدار وزن با توجه به قابلیت چربی سوزی
• محافظت از سلامت عمومی بدن
• افزایش عملکرد ورزشی فرد
• بالا بردن میزان شادی، نشاط و انرژی افراد

انتخاب مکمل‌ های بدنسازی براساس نیاز

راهنمای خرید مکمل ورزشی و بدنسازی به شما کمک می‌کند تا با توجه به نوع ورزش و هم چنین درخواست ایجاد تغییر در اندام، زیر نظر مربی و مشاوره تغذیه بتوانید مناسب‌ترین مکمل را با توجه به کاربرد آن خریداری کنید.

  • عضله‌ سازی

مکمل‌های ورزشی مانند کراتین، پروتئین وی و BCAA با توجه به اینکه مقدار زیادی پروتئین‌ها و مواد مغذی را در خود دارند، به منظور عضله‌سازی استفاده می‌شوند.

  •  چربی سوزی

مکمل‌های بر پایه ترموژنیک موجب افزایش متابولیسم در بدن، دمای حرارت و میزان سرعت چربی سوزی در افراد می‌شوند.

  • افزایش حجم خشک

یکی از عناصری که نقش مهمی در ایجاد بافت عضله می‌شود، اسید‌های آمینه‌ای مانند لوسین، ایزولوسین و والین هستند که با جلوگیری از تخریب و از بین رفتن عضلات، کمک می‌کند تا عضله با افزایش حجم روبرو شود. مکمل‌های بدنسازی BCAA و وی ایزوله از این دست مکمل‌های بدنسازی به شمار ‌می‌روند. علاوه بر این استفاده از این مکمل‌ها موجب از بین رفتن رسوبات چربی نیز می‌شوند.

  • افزایش سیستم ایمنی بدن 

یکی از مواردی که همواره مورد توجه بدنسازان حرفه ای قرار می گیرد مصرف مکمل هایی ست که منجر به بهبود سلامت عمومی آنها می شود. ویتامین c، زینک، ویتامین های سبز (green supplements) و ویتامین D می تواند منجر به افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها و درنتیجه افزایش سلامت عمومی بدن شود.

  • مبارزه با رادیکال های آزاد

یکی از مزیت های استفاده از مکمل های ورزشی مبارزه با رادیکال های آزاد در بافت های استخوانی و کاهش خطرات آسیب دیدگی های ورزشی و دردهای عضلانی پس از انجام تمرینات سخت ورزشی می باشد. برای مثال مصرف مکمل های ویتامین ای و سی چنین اثراتی را بدن در پی خواهد داشت.

کلام آخر

بسیاری از افراد ورزشکار مبتدی و حرفه‌ای وجود دارند که به منظور افزایش حجم بافت عضلانی و هم چنی چربی سوزی از مکمل‌های بدنسازی و ورزشی استفاده می‌کنند. انتخاب و تهیه یک مکمل مرغوب و با کیفیت مطابق با راهنمای خرید مکمل بدنسازی به شما کمک می‌کند تا یک خرید مقرون به صرفه را تجربه کنید. شما می‌توانید این محصولات را به صورت حضوری و یا آنلاین توسط فروشگا‌های معتبر خریداری کنید.

سؤالات رایج

۱٫مصرف مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه می شود؟

ورزشکارانی که به طور طبیعی قادر به دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای تأمین نیازهای بدن خود نیستند باید به سراغ انتخاب مکمل بدنسازی مناسب بروند.

۲٫نکات ضروری در هنگام انتخاب مکمل بدنسازی کدامند؟

هدف تمرین شما – مواد تشکیل دهنده – کالری پایین – فاقد قند غیرضروری – نظر مثبت مصرف کنندگان

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش