معرفی و راهنمای خرید

راهنمای خرید یخچال فریزر : بررسی نکات کلیدی پیش از خرید!

یخچال را شاید بتوان یکی از مهم ترین اسباب و اثاثیه منزل دانست، چراکه هم قرار است تقریباً در تمام روز از آن استفاده کنید و هم هزینه زیادی باید برای خرید آن صرف کنید. به همین دلیل در خرید آن باید دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. یخچال فریزرها از تنوع بسیار بالایی در بازار لوازم خانگی برخوردار هستند و این موضوع شاید انتخاب را برای افرادی مثل زوج های جوان که برای اولین بار می خواهند اقدام به تهیه یخچال کنند کمی دشوار نماید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله یک راهنمای خرید یخچال فریزر جامع در اختیارتان قرار دهیم.

برای انتخاب یخچال چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

یخچال فریزر یکی از مهم ترین لوازم خانگی است که قرار است سال های زیادی حتی یک دهه و بیشتر در منزل ما قرار بگیرد؛ بنابراین یخچال ها از ابعاد مختلف مثل شکل، اندازه، ویژگی هایی همچون آب سردکن، یخ ساز، برچسب انرژی و … قابل بررسی و مقایسه است.

 یخچال یکی از مهمترین و همچنین گران ترین لوازم خانگی شما به شمار میرود که مسلما میخواهید سالهای طولانی برای شما کار کند و خراب نشود. پس برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید باید برای این وسیله مهم زمان بگذارید، تحقیق کنید و بهترین مارک را متناسب با بودجه خود خریداری کنید. زیرا یخچال در بازار مدل ها و برند ها و قیمت های متفاوتی دارد. به همین دلیل ما در مقاله راهنمای خرید یخچال فریزر تلاش کرده ایم که انواع برند های یخچال ایرانی و خارجی را از نظر کارایی و طراحی و قیمت با هم مقایسه کرده و بررسی کنیم.

همچنین شما می بایست به برند دستگاه توجه کنید. با توجه به خواسته و بودجه خود می توانید بهترین یخچال فریزر ایرانی یا یخچال فریزر خارجی را انتخاب کرده و با بررسی ویژگی های مختلف آن را خریداری کنید.در خرید و انتخاب یخچال فریزر مورد نظرتان ممکن است دچار اشتباهاتی شوید که این اشتباهات از پیش از رفتن به فروشگاه جهت خرید و حتی در حین خرید و پس از آن ممکن است رخ بدهد.

برای جلوگیری از بروز چنین اشتباهاتی در راهنمای خرید یخچال فریزر انواع مدل های یخچال را به همراه معایب و مزایای آن به شما معرفی می کنیم. پیش از خرید از تمام مدل ها، ویژگی ها و قیمت ها اطلاعات کافی کسب کنید.

یخچال فریزر یکی از مهم ترین لوازم خانگی است که قرار است سال های زیادی در منزل ما قرار بگیرد؛ بنابراین باید برای خرید دقت و وسواس بالایی به خرج دهید.

تاثیر تعداد افراد خانواده بر انتخاب یخچال

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید یخچال باید به آن توجه کنید این است که تعداد نفراتی که از یخچال استفاده می کنند در خانواده چند نفر است و متناسب با آن انتخاب خود را انجام دهید. زیرا هم انرژی کمتری مصرف میکند هم برق کمتری و هم متناسب با نیاز شماست.

تعداد افراد خانواده حجم متناسب و توصیه شده
۱ تا ۲ نفر ۲۵۰ تا ۳۸۰ لیتر
۳ تا ۴ نفر ۳۵۰ تا ۵۳۰ لیتر
۵ نفر به بالا ۴۴۰ لیتر به بالا

البته این نکته وجود دارد که ما به شما یخچال های خیلی کوچک را پیشنهاد نمی کنیم زیرا این مدل یخچال ها در دراز مدت ممکن است خرج بیشتری بوجود بیاورند.
همچنین بهتر است که کمی آینده نگری داشته باشید و این احتمال را بدهید که ممکن است تعداد افراد خانواده بیشتر شود که در آن صورت می بایست به ازای هر نفر ۵ لیتر بعلاوه فضا در فریزر اضافه کنید.

راهنمای خرید یخچال فریزر برای انتخاب بهتر

یخچال فریزرها در اشکال و انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند که هر یک ویژگی ها و آپشن های خاص خود را دارند. به همین دلیل پیش از خرید باید با انواع آنها و ویژگی های هر یک بخوبی آشنا شوید.

اگر به دنبال خرید یک یخچال فریزر دوقلوی ایرانی هستید، حتما مقاله بهترین یخچال دوقلو را بخوانید تا اطلاعات بیشتری راجع به آن به دست بیاورید.

  • راهنمای خرید یخچال فریزر فری استندینگ

برای راهنمای خرید یخچال فریزر از استایل فری استندینگ شروع می کنیم. یخچال فریزرهای فری استندینگ از رایج ترین و ارزان ترین یخچال های موجود هستند. این مدل با طراحی بلند و گنجایش مناسب در یک دستگاه واحد می تواند برای خانواده های کم جمعیت گزینه مناسبی باشد.فری استندینگ یا یک درب است یا به صورت یخچال فریزر دو درب به بازار ارایه می شود. این یخچال برای انواع آشپزخانه مناسب است و نیازمند جای زیادی نیست.

این نوع از یخچال ها درون خود جایی هم برای فریزر دارند. فریزر موجود در این یخچال ها یا به صورت فریزر در بالا و یا به صورت فریزر در پایین هستند.

نوع تغذیه و عادات غذایی شما می تواند در انتخاب یخچال فریزر دخیل باشد. به این صورت که اگر معمولاً از مواد غذایی تازه استفاده می کنید و سروکار کمتری با فریزر دارید، بهتر است از یخچال های فریزر در پایین استفاده کنید زیرا مجبور نیستید برای هر بار استفاده از یخچال تا کمر خم شوید. در غیر این صورت فریزرهای در بالا دسترسی بهتری برای شما خواهند داشت. یخچال فریزرهای فری استندینگ ظرفیتی برابر با ۲۰۰ الی ۳۰۰ لیتر دارند. این نوع یخچال ها نصب و جابه جایی ارزان و راحتی دارند.

همچنین مصرف برق این استایل بسیار کمتر از سایر استایل ها مثل ساید بای ساید است. در این مدل تنوع رنگ، اندازه و قیمت را می توان شاهد بود. در مدل های ارزان قیمت، شما نباید انتظار تکنولوژی برتری همچون عدم برفک زدگی، کنترل لمسی و … را داشته باشید. این نوع از یخچال ظرفیت خیلی زیادی ندارد و برای خانواده های پرجمعیت و یا میزان زیاد مواد غذایی گنجایش ندارد. درصورتی که نیاز به طبقات یا فضای بیشتری دارید می توانید مدل های بلندتر را انتخاب کنید.

همچنین مدل های کوچک تری از این نوع یخچال موجود است که می تواند زیر کابینت آشپزخانه شما قرار بگیرد. یخچال های فری استندینگ دارای پهنای ۵۵ الی ۶۵ سانت، ارتفاع ۱۸۰ الی ۱۹۰ و عمق ۶۰ الی ۶۵ سانتیمتر می باشند.

تصمیم خود را در مورد خرید گرفته‌اید و می‌دانید یخچال فریزر شما چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ بهتر است پیش از خرید با برندهای مختلف نیز آشنا شوید.مقاله بهترین یخچال فریزر ایرانی و خارجی می‌تواند به شما کمک کند.

  • راهنمای خرید یخچال فریزر یک پارچه

یخچال فریزرهای یکپارچه با ظاهری صاف و یکدست می توانند جلوه زیبایی به آشپزخانه شما ببخشند. این نوع یخچال ها در طول و عرض های مختلف برای فضاهای متفاوت وجود دارند. یخچال های یکپارچه به راحتی با کابینت های آشپزخانه کاور می شوند و فضای مدرن و شیکی به آشپزخانه شما می دهند.این نوع یخچال دارای دو نوع درب مختلف است: Door on door و درب ریلی. بسیاری از افراد از دو نوع درب این نوع یخچال مطلع نیستند و انتخاب درب مناسب برای فضای آشپزخانه شما بسیار مهم است.

در نوع Door on door درب توسط یک لولا به یخچال متصل شده است و در نوع کشویی درب توسط یک ریل در جای خود قرارگرفته است. به محض اینکه درب یخچال باز می شود، درب در امتداد ریل حرکت می کند.

اگر میخواهید قبل از خرید با برندهای معروف مثل برند ال جی آشنا شوید، مقاله معرفی برند ال جی را مطالعه نمایید.

اگر برای اولین بار است که قصد دارید یک یخچال یکپارچه جدید بخرید بین این دو نوع درب حق انتخاب دارید و اگر قصد تعویض یخچال یکپارچه قدیمی خود را دارید توجه کنید که کدام نوع درب را دارید و با مشابه همان تعویض کنید. مدل یخچال های یکپارچه معمولاً دارای عمق ۶۰ الی ۶۵ سانتی، ارتفاع ۱۷۸ و عرض ۶۰ سانتیمتری هستند. یخچال های یکپارچه معمولاً در مقایسه با مدل فری استندینگ که جزو یخچال فریزر کوچک به حساب می آیند، بزرگتر هستند اما هزینه بیشتری نیز دارند.

 شما می توانید برای خرید این یخچال در صورت داشتن بودجه مناسب برندهای خارجی را انتخاب کنید و در غیر این صورت برندهای ایرانی باکیفیت و با قیمت مناسب در بازار موجود است.

  1. این سبک دارای یک محفظه فریزر است، اما تنها یک درب یخچال دارد، نه دو درب تقسیم شده.
  2. برای خرید گران است.
  3. ویژگی‌های بیشتر، ظرفیت بیشتر و ظاهر بهتر دارند.
  4. مصرف انرژی بیشتر. هر بار که در باز می شود، هوای گرم می تواند باعث افزایش دمای فریزر شود و برای خنک شدن دوباره به انرژی نیاز است.
  5. محفظه های فریزر معمولا کوچک هستند.
  6. باید فضای کافی برای باز شدن درب در نظر بگیرید.
  7. معمولا در ظرفیت های کوچکتر موجود است.
  8. انتخاب خوبی برای بودجه کم و فضاهای کوچک نیست.
  9. اگر در خانه فریزر هم وجود داشته باشد گزینه خوبی است.

  • راهنمای خرید یخچال فریزر دوقلو

یخچال فریزرهای دوقلو دو فضای کاملاً مجزا برای یخچال و فریزر دارند. یکی از آن ها متعلق به یخچال و دیگری متعلق به فریزر است که هر دو ظرفیت قابل توجهی جهت نگهداری مواد خوراکی را داراست. علاوه بر برندهای خارجی شما می توانید یخچال دوقلو ایرانی تهیه کنید که دارای کیفیت بالایی است. در هنگام خرید به ابعاد یخچال دوقلو توجه کنید زیرا معمولاً ابعاد زیادی دارند و اگر قصد نگهداری آنها در کنار یکدیگر را دارید باید با توجه به فضای لازم جهت باز شدن درب ها، فضای آن را در آشپزخانه پیش بینی کنید.

ارتفاع این مدل یخچال از ۱۸۰ الی ۱۹۰ سانت، عرض ۱۲۰ الی ۱۳۰(هر دو کنار هم) و عمق ۵۵ الی ۶۸ سانتیمتر است.در ادامه مبحث راهنمای خرید یخچال فریزر باید اشاره کنیم که یخچال فریزر دوقلو برعکس یخچال های ساید از انعطاف بیشتری برخورداراست و شما می توانید هر یک از آن ها را جداگانه و حتی در محل های مختلف یا به صورت یک جا و در کنار هم نگهداری کنید. مهم ترین ویژگی این نوع یخچال گنجایش زیاد آن است که به شما اجازه می دهد مواد تازه و فریزری بیشتری را در آن جای دهید.

همچنین می توان از دیگر مزیت های آن به فریزر بدون برفک، صفحه نمایش دیجیتالی، آبسرد کن، یخ ساز، هشدار درب باز و … اشاره کرد. نام گذاری آن به این دلیل است که دو درب آن در کنار یکدیگر قرارگرفته اند و یکی به فریزر و دیگری به یخچال تعلق دارد. از انواع ساید بای ساید می توان به یخچال های فرانسوی نیز اشاره کرد. این نوع یخچال ها دو درب در بالا مخصوص به یخچال دارد و دو کشو در پایین دارد که فریز است و یا یک یخچال فریزر ۴ درب است که دو درب آن به فریزر و دو درب دیگر به یخچال اختصاص داده شده است.

این مدل یخچال ها با توجه به مدل دارای گنجایش حدود ۳۰۰ الی ۶۰۰ لیتر هستند. این گنجایش در بین سه یا چهار قفسه یخچال، سه کشو فریزر و قفسه های درون درب تقسیم می شود. مدل های جدیدتر در حال دسترسی به تکنولوژی های بیشتری از قبیل، اتصال به وای فای و نصب اپلیکشن، کنترل دما و محتویات یخچال و صفحه نمایش لمسی باقابلیت ذخیره دستورالعمل های پخت، خرید مواد غذایی و حتی یادآوری تاریخ انقضای مواد غذایی درون یخچال است.

تمامی قفسه های درون این مدل قابلیت تنظیم دارند و مهم نیست که مواد غذایی شما چه اندازه ای دارند. نگران جای دادن آن داخل یخچال یا فریزر نباشید. قفسه هایی که درون درب ها تعبیه شده است مناسب ترین مکان برای نگهداری شیشه ها و بطری هاست است و در صورت باز بودن درب هم خنک نگاه داشته می شوند. با توجه به تنوع مدل و رنگ در بازار شما می توانید متناسب بارنگ آشپزخانه خود، رنگ و ظاهر یخچالتان را انتخاب کنید. بعضی افراد به یخچال مشکی و برخی دیگر به یخچال فریزر سیلور علاقه دارند و برخی دیگر نیز طرفدار رنگ سفید هستند.

این روزها با پا گذاشتن انواع رنگ به دکوراسیون منازل، افراد زیادی به ویژه جوانان به یخچال فریزر رنگی علاقه نشان می دهند. یخچال های ساید بای ساید دارای هر سه رنگ سفید، سیلور و مشکی هستند.

علاوه بر ویژگی های کاربردی یخچال شکل ظاهری آن نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. یخچال علاوه بر اینکه یک وسیله موردنیاز برای خانه شماست می تواند تأثیر به سزایی در دکوراسیون منزلتان داشته باشد.

  • راهنمای خرید یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید معمولا برای خانواده هایی کاربرد دارد که بیشتر مواد غذایی تازه بخواهند مصرف کنند و کمترمواد غذایی را منجمد کنند. به عبارت دیگر مصرف یخچال آنها  به نسبت  فریزر بیشتر باشد.

یخچال های ساید بای ساید به دلیل ویژگی های خاص و اندازه بزرگ تر معمولاً از سایر مدل ها گران تر هستند. همچنین آن ها به دلیل اندازه بزرگ خود ممکن است جاگیر باشند و درصورتی که فضای آشپزخانه شما برای آن کوچک باید، هنگام رفت وآمد یا باز کردن درب یخچال با مشکل مواجه خواهید شد. در ادامه راهنمای خرید یخچال فریزر باید به این نکته مهم اشاره شود که این مدل یخچال به دلیل وجود آبسرد کن و یخ ساز نیازمند اتصال به شیر آب است که این موضوع علاوه بر هزینه نصب اضافی موجب افزایش مصرف آب و همچنین مصرف برق می شود.

همچنین فیلتر آب آن تقریباً هر ۶ ماه نیاز به تعویض دارد.در نظر داشته باشید که در صورت جابه جایی هزینه حمل یخچال های ساید بیشتر از سایر مدل هاست. بنابراین اگر خانه شخصی ندارید و امکان دارد در فواصل زمانی کم منزل خود را تغییر دهید، یخچال ساید گزینه مناسبی برای شما نیست. اندازه گیری دقیق محل قرارگیری یخچال های ساید اهمیت بسیار زیادی دارد. این نوع یخچال ها معمولاً عمق ۷۰ سانتی، عرض ۹۰ سانتی و ارتفاع بین ۱۷۵ الی ۱۸۰ سانتی متری دارند، همچنین شما باید از طرفین و بالای یخچال ۵ سانتیمتر اضافه جهت گردش هوا در نظر بگیرید.

  • گرانتر از بقیه مدل ها
  • فریزر معمولاً در سمت چپ قرار دارد و یخچال در سمت راست
  • مدل ها از ۲۵ فوت به بالا هستند
  • ظرفیت ها بسته به ارتفاع، عمق و عرض متفاوت است.
  • با و یا بدون آب و یخ ساز
  • دستگاه های آب یا یخساز نیاز به هزینه های راه اندازی لوله کشی نیاز دارند.
  • راحتی فریزر برای سازماندهی و بازیابی مواد غذایی
  • سینی‌ها یا اقلام با اندازه‌های عجیب و غریب ممکن است به دلیل ککم بودن عرض یخچال شما را دچار مشکل کنند.
  • در هر طرف فضایی برای بازشوهای (کوتاه) درب در نظر بگیرید. تاب کمتری نسبت به یخچال های نصب شده در بالا یا پایین دارد.
  • تنوع خوبی از ویژگی ها و ظرفیت ها وجود دارد.
  • ایده آل برای کسانی که می خواهند نیاز به فریزر جداگانه را از بین ببرند.
  • دسترسی آسان تر به فریزر

نوع خنک کنندگی یخچال های ساید بای ساید

در حال حاضر تمامی یخچال فریزر های ایرانی و خارجی ویژگی بدون برفک را دارا هستند. با این تفاوت که نوع خنک کردن آن ها با یکدیگر متنفاوت است. در ادامه به انواع خنک کردن یخچال می پردازیم:

  • خنک کننده استاتیک 

در این مدل از خنک کنندگی ، مواد غذایی نسبتا رطوبت خود را حفظ کرده و دیر تر آسیب میبینند. در واقع با این ویژگی شما می توانید مواد غذایی خود را طولانی تر درون یخچال نگه دارید بدون اینکه مواد غذایی شما طعم و رنگ عوض کند.

  • خنک کنندگی به همراه تهویه

در این روش ، دما و رطوبت به طور تقریبا همسان در کل یخچال می چرخد و هر باری که در یخچال را باز و بسته می کنیم بازیابی هوا دوباره انجام می شود.

  • خنک کنندگی بدون برفک معمولی و دو گانه

در این مدل ، خنک کردن به طور خودکار به صورت ایده آل و بدون یخ زدگی در یخچال و برفک در فریزر کار می کند و در مدل دوگانه علاوه بر خنک کنندگی خودکار ویژگی تهویه هوا نیز وجود دارد که این یکی از بهترین ویژگی های یخچال ساید بای ساید به شمار می رود.

 

مراحل تصمیم گیری قبل از خرید در مورد سبک و نوع یخچال و فریزر

شاید برای شما هم سوال باشد که برای خرید یخچال به چه نکاتی توجه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اول از همه عرض کافی برای چرخش و باز شدن درب در نظر بگیرید. اگرچه ما اغلب دوست داریم ابتدا به نیازهای ذخیره سازی مواد غذایی (ظرفیت) فکر کنیم، اما فضای موجود آشپزخانه شما حرف آخر را در مورد اندازه یخچالی که در آن می‌گذارید میزند. بنابراین، انتظارات خود را در محدوده فضا و ملاحظات بودجه خود لحاظ کنید. مدل‌های یخچال می‌توانند پیشخوان، کابینت یا عمق کامل باشند که بر فضا و ظرفیت تأثیر می‌گذارند. درباره عمق یخچال و فریزر بیشتر تحقیق کنید تا انتخاب‌های مدل خود را محدودتر کنید.

اگر مدلی با آبریز و یخساز می‌خواهید، بدانید که این ویژگی ظرفیت کلی را کاهش می‌دهد. همچنین به اتصال لوله کشی نیاز دارد.در مرحله بعد، آیا می‌خواهید یک محفظه فریزر داشته باشید و دوست دارید کجا باشد: در پهلو (کنار به پهلو)، در پایین یا در بالا .هر سبکی از یخچال دارای سطح راحتی است. ویژگی‌ها، قفسه‌بندی و کنترل‌های رطوبت در هر مدل متفاوت است و البته روی خط نهایی تأثیر خواهد گذاشت.

اگر مدل درب فرانسوی را انتخاب کرده اید، یعنی ظرفیت یخچال برای شما مهم است اما هزینه های این سبک محبوب یخچال می تواند قابل توجه باشد. بنابراین تمامی جوانب را در نظر بگیرید و مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

نکات کلیدی پیش از خرید یخچال فریزر

از آنجایی که قیمت یخچال و فریزر بالاست، شما باید برای خرید دستگاهی هزینه کنید که می تواند نیاز های شما و خانواده تان را به خوبی برطرف کند. برخی از مهم ترین این نکات به شرح زیر است:

  • قیمت یخچال

بسیاری از ما به هنگام خرید وسایل برقی، به اولین موضوعی که توجه خواهیم کرد، قیمت دستگاه است ومعمولا اگر قیمت یخچال و فریزر با بودجه ای که در اختیار داریم مناسب باشد، آنگاه برای خرید آن اقدام می کنیم. ما می خواهیم برای خرید به شما کمک کنیم. به طور مثال یخچال و فریزر ۳۰ فوتی هیتاچی یکی از بهترین هاست و توصیه ما به شما این است که یکی از گزینه های پر امتیاز شما باشد.

 

 

  • ایرانی و یا خارجی بودن یخچال

موضوع مهم دیگری که قبلاً از اقدام برای خرید باید به آن توجه داشت، ایرانی و یا خارجی بودن دستگاه است. از آنجایی که یخچال های خارجی توسط برند های فعال در خارج از کشور تولید شده و وارد کشور می شوند و در ضمن معمولاً امکانات بروزتری در آن ها به چشم می خورد، قیمت بالاتری دارند. این یخچال ها، مناسب خانواده هایی هستند که از نظر مالی در محدودیت نبوده و می توانند هزینه خرید یک دستگاه یخچال را به راحتی پرداخت کنند.

  • رفع نیاز ها

اگر سری به سایت های فعال در حوزه فروش لوازم برقی بزنید، می توانید تعداد زیادی یخچال و فریزر با فوت های متفاوت ببینید. این تنوع به شما کمک می کند تا بتوانید دستگاهی که با نیاز های شما و تعداد نفرات خانواده تان تناسب دارد را خریداری کنید. توجه به نیاز هایی که دارید به شما کمک می کند تا دستگاهی را خریداری کنید که همه جوره بتواند نظر شما را به خود جلب کند.

  • میزان مصرف انرژی

هنگام انتخاب یخچال و فریزر و بلکه خرید سایر دستگاه ها و لوازم برقی، باید به میزان مصرف انرژی آن نیز توجه داشته باشید. گاهی اوقات، یک یخچال انرژی زیادی مصرف کرده و این اصلاً از نظر مالی و اقتصادی به سود خانواده نیست. همواره در خرید این دستگاه به این موضوع توجه داشته باشید و با نگاهی بلند مدت برای خرید یک یخچال و فریزر کم مصرف اقدام نمایید.

  • تصفیه هوای داخل یخچال

موضوع دیگری که باید در تهیه یخچال مورد توجه قرار دهید، سیستم تهویه مطبوع داخل یخچال است. برخی غذا هایی که در داخل یخچال قرار داده می شود، معطر بوده و عطر آن ها ممکن است عطر و طعم سایر مواد غذایی که داخل یخچال قرار داده اید را نیز تحت تأثیر قرار دهد. برای خرید دستگاه هایی که سیستم تهویه آن ها بازدهی بالایی دارید، باید قیمت بالاتری بپردازید. البته که بهتر است مواد غذایی را در ظرف های در بسته درون یخچال قرار دهید تا هم یخچال بو نگیرد و هم عطر غذاها با هم ترکیب نشود.

به دنبال خرید لوازم خانگی هستید؟ برای انتخاب بهتر ابتدا مقاله بهترین برند لوازم خانگی را مطالعه نمایید.

توصیه های خرید یخچال فریزر

  •  پیش از تهیه یخچال مطمئن شوید که ارتفاع و عرض و عمق یخچال با فضای آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد. نکته بسیار مهم در این هنگام این است که از ابعاد یخچال موردنظرتان غافل نشوید. مطمئناً حس بدی خواهید داشت که پس از خرید متوجه شوید که برای آن جای کافی ندارید. پس حتماً پیش از خرید فضای خالی آشپزخانه خود را در نظر بگیرید.
  •  یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید یخچال فریزر گنجایش مناسب است. باید به عادات غذایی خود توجه کنید که چه میزان گنجایش برای شما کافی است؟ آیا فضای بیشتری برای یخچال موردنیاز است (ظرفیت ۳۰/۷۰) یا اینکه نیاز به جای بیشتری برای فریزر دارید (ظرفیت ۴۰/۶۰) و درنهایت اینکه گنجایش موردنیاز شما به صورت نصف است که مناسب ترین گزینه برای شما انتخاب ظرفیت ۵۰/۵۰ است.
  • میزان باز شدن درب، موقعیت مکانی و دسترسی یخچال را در نظر بگیرید تا یخچال فریزرتان مورداستفاده راحت تری قرار بگیرد.
  •  دستگاه شما حداقل ۵ سانتیمتر از بالا و ۵ سانتیمتر از طرفین نیاز به فضای آزاد جهت گردش هوا و تهویه مطبوع دارد.
  •  اگر یخچالتان نیاز به لوله کشی دارد باید حدوداً یک و نیم متر از منبع آبی که قصد اتصال به آن رادارید فاصله داشته باشد.
  •  پیش از خرید،  یخچال را کاملاً چک کنید. کشوها و درب ها را باز و بسته کنید.
  •  از نمایندگی های مجاز خرید کنید و علاوه بر دریافت دفترچه راهنمای آن ،در مورد جزییات از فروشنده سؤال کنید.
  •  یخچال را خوب بررسی کنید تا دارای محفظه های مخصوص نگهداری تخم مرغ، لبنیات، بطری و … باشد.
  •  اگر از طرفداران محیط زیست هستید حتماً به برچسب انرژی یخچال فریزر موردنظر خود دقت کنید. یخچال فریزری را انتخاب کنید که علاوه بر کارایی بالا، انرژی کمتری مصرف کند. برچسب انرژی نصب شده روی دستگاه های مختلف، میزان مصرف انرژی آن دستگاه را نشان می دهد. در این برچسب، هر سطح مصرف با یکی از حروف A تا G که هر یک دارای یکرنگ خاص می باشند، نشان داده می شود.
  • هر چه مصرف انرژی  یخچال فریزر موردنظر به سطح A نزدیک تر باشد، بازدهی بیشتری دارد. سطح A بهینه ترین سطح مصرف انرژی و بازدهی است و حرف G نشان دهنده پرمصرف ترین سطح مصرف انرژی است.

 

سؤالات رایج

۱٫نکات مهم انتخاب یخچال فریزر شامل چه مواردی است؟

ظرفیت مناسب – مدل یخچال – برند یخچال فریزر – قیمت – میزان مصرف انرژی – گارانتی و خدمات پس از فروش

۲٫انتخاب یخچال براساس هر فرد چگونه انجام می شود؟

هر فرد بالغ به ۴ تا ۶ فوت مکعب فضای یخچال احتیاج دارد.

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش