مقالات

کابینت مدرن چیست + معرفی ترند کابینت سبک مدرن

در این مقاله در مورد ویژگی‌های کابینت مدرن صحبت خواهیم کرد و به سوال کابینت مدرن چیست پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید. این روزها پیروی از سبک دکوراسیون مدرن بیش از پیش رایج شده است و تقریباً بسیاری به دنبال خرید لوازم منزل سبک مدرن هستند. البته این موضوع فقط محدود به مبلمان و تجهیزات اتاق پذیرایی نمی باشد بلکه حتی در خرید کابینت نیز مطرح است. از آنجائیکه در سبک زندگی جدید منازل اغلب کوچک هستند فضای آشپزخانه و پذیرایی اغلب در هم آمیخته می شود و به همین دلیل لازم کابینت های انتخابی هم با سبک سایر فضاها هماهنگ باشند و هم حداکثر کارایی را داشته باشند. کابینت مدرن به دلایلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت می تواند بهترین گزینه برای استفاده در منازل کوچک و مدرن عصر حاضر باشد.

 طراحی کابینت سبک مدرن برای افراد مختلف می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد، اما به طور کلی اگر سبک طراحی شما کمتر سنتی است و بیشتر مدرن است، ممکن است از کابینت آشپزخانه مدرن استفاده کنید. در ادامه با ما همراه بشید تا به ذکر نکاتی مهم در خصوص کابینت سبک مدرن در آشپرخانه بپردازیم:

ویژگی‌ های کابینت آشپزخانه مدرن

متریال معمول به کار رفته در کابینت‌های سبک مدرن آشپزخانه اغلب ساخته دست انسان هستند و می‌توانند شامل فلز، پلاستیک، بتن و شیشه باشند. شیشه‌های نیمه مات یا مات قطعاً یک گزینه محبوب برای کابینت آشپزخانه مدرن است. جایگزینی در‌های کابینت قدیمی با در‌های شیشه‌ای مات یک راه ساده و مقرون به صرفه برای مدرن کردن آشپزخانه شما است. در حالی که کابینت‌های آشپزخانه‌های سنتی معمولاً از یک نوع چوب ساخته می‌شوند اما کابینت‌های آشپزخانه سبک مدرن می‌توانند موادی مانند چوب، لمینت، شیشه و فلز را با هم ترکیب کنند تا خاص‌تر شوند.

رنگ، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد کابینت آشپزخانه به سبک مدرن است. قرمز و آبی تیره، زرد، نارنجی و سبز را می‌توان در طراحی‌های آشپزخانه مدرن مشاهده کرد. صرف نظر از رنگ یا متریالی که در طراحی کابینت سبک مدرن شما استفاده می‌شود، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید شکل و فرم درب‌های کابینت شما است. کابینت‌های آشپزخانه به سبک مدرن دارای درب‌های تخته‌ای است که به کارگیری جزئیات بیش از حد جلوگیری می‌کند. سادگی طراحی آشپزخانه مدرن باعث می‌شود فضایی جادارتر و مطبوع در آشپزخانه شما ایجاد شود.

وقتی صحبت از طرح‌های کابینت آشپزخانه به سبک مدرن به میان می‌آید، رنگ سفید زیادی در این طرح پیدا خواهید کرد، به خصوص کابینت‌های سفید براق یا نیمه براق که نور را منعکس می‌کنند و حتی می توانند باعث بزرگنمایی آشپزخانه کوچک شود.

به طور خلاصه، ویژگی‌های کلیدی کابینت آشپزخانه به سبک مدرن عبارتند از:

  •  رنگ سفید، براق یا نیمه براق
  • مواد ساده چوبی یا لمینت
  • دستگیره‌های ساده برای کابینت

ترند‌های کابینت سبک مدرن برای آشپزخانه ۲۰۲۳

وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه می‌شود، درخواهید یافت که ترند مدرن همیشه در حال تغییر است. در اینجا برخی از ترند‌های اخیر برای سبک مدل کابینت مدرن (سبک کابینت مدرن) آشپزخانه در سال ۲۰۲۳ آورده شده است:

  • استفاده از لوازم خانگی رنگارنگ: برای ایجاد تضاد در سفیدی یک آشپزخانه سبک مدرن، برخی از طراحان از وسایل و لوازم خانگی‌های رنگارنگ در کابینت‌ها استفاده می‌کنند تا ظاهری با کنتراست بالا داشته باشند. به عنوان مثال، یک مخلوط کن غذا به رنگ قرمز در کابینت با رنگ سفید خود کابینت به زیبایی خودنمایی می‌کند. مثلاً سینک ظرفشویی با رنگ خاص در کنار کابینت های مدرن می تواند یکی از آن ایده های جالب باشد.
  • نورپردازی زیر کابینت: نورپردازی زیر کابینت همیشه بخشی از ویژگی‌های کابینت سبک مدرن بوده است، اما امسال از محبوبیت خاصی برخوردار است.
  • کابینت‌ها تا سقف باشد: کابینت آشپزخانه اغلب تا سقف نمی‌رسند، اما اخیراً این مورد رایج شده است که کابینت‌های آشپزخانه تا سقف ادامه پیدا کند. اگرچه دسترسی به قسمت‌های بالایی ممکن است سخت باشد، اما برای نگهداری وسایلی که خیلی به آن‌ها نیاز ندارید عالی هستند.

اگر به یک سینک مناسب برای آشپزخانه مدرن خود نیاز دارید، مقاله بهترین سینک ظرفشویی روکار را از دست ندهید.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه سبک مدرن

اگر به سبک کابینت آشپزخانه مدرن علاقه دارید، در اینجا چند مزایا و معایب وجود دارد که باید قبل تکمیل خرید خود آن‌ها را بدانید:

مزایا معایب
·  طراحی مدرن و شیک

· معمولاً آشپزخانه بزرگتر از آنچه هست حس می‌شود.

· نور بیشتری منعکس می‌شود و فضا روشن‌تر می‌شود.

· مد‌ها و سبک‌ها همیشه تغییر می‌کنند

· به دلیل اینکه رنگ آن روشن است، بیشتر کثیف می‌شود.

· ممکن است گران باشد.

· اگر کودک یا حیوانات خانگی دارید برای شما ایده‌آل نیست.

· اغلب از چوب‌هایی با دوام کمتر ساخته می‌شود.

دو ویژگی اساسی در کابینت سبک مدرن در آشپرخانه

در این بخش می خواهیم دو ویژگی‌ کابینت آشپزخانه مدرن را بررسی کنیم که خیلی مورد اهمیت است.  کابینت آشپزخانه یک بخش اساسی از آشپزخانه سبک مدرن است که اغلب نشان‌دهنده بخش اصلی هر پروژه در آشپزخانه است. چه در حال طراحی آشپزخانه رویایی خود باشید و چه کابینت‌های فعلی خود را عوض کنید، به دنبال این ویژگی‌های برتر باشید تا مطمئن شوید که کابینت آشپزخانه مدرن، سالیان سال برای شما کار دهد.

اگر دوست دارید خودتان کابینت آشپزخانه را طراحی کنید، پیشنهاد می شود مقاله طراحی کابینت آشپزخانه را مطالعه کنید.

  • متریال سفارشی

از مواد اولیه گرفته تا تکمیل کابینت‌ها، کابینت‌های آشپزخانه کاملاً سفارشی می‌توانند به طور کامل مطابق با ترجیحات طراحی و نیاز‌های ساختاری فضا و لوازم شما طراحی شوند. همانطور که کابینت مد نظر خود را در نظر می‌گیرید، یک لیست برای آشپزخانه ایده‌آل خود تهیه کنید. در این لیست باید ویژگی‌های زیر مشخص شود:

  1.  میزان نوری که احتیاج دارید
  2. ویژگی سفارشی که در کشو‌ها و قفسه‌ های خود می‌خواهید
  3.  رنگ مد نظر شما برای کابینت
  •  مینیمالیسم و سادگی

همانطور که در چند سال گذشته این قضیه برای بسیاری از صاحبان خانه روشن شده است، یک آشپزخانه شاد، آشپزخانه‌ای است که دارای فضا‌های باز و سطوح براق با قابلیت تمیز کردن آسان باشد. ترند برتر در آشپزخانه‌های مدرن، رومیزی‌های شفاف و بدون شلوغی و مواد شیک است که همگی دارای روکش‌های بسیار زیبا، سنگ‌های مجلل و چوب‌های طبیعی هستند که کابینت‌های شما را زیباجلوه می‌دهند. از آنجایی که آشپزخانه قطعاً قلب یک خانه است، ممکن است حتی تصور داشتن یک نگرش مینیمالیستی از آن آسان نباشد.

برای درک تأثیر کامل یک آشپزخانه مینیمالیستی زیبا، به عکس‌ها یا کاتالوگ‌های آنلاین تکیه نکنید، از نزدیک آن‌ها را ببینید. وقتی که وارد یک آشپزخانه به سبک مدرن می‌شوید که عمداً از یک فضای ساده و از مواد سبک و طبیعی طراحی شده است، حال و هوای شما تغییر می‌کند. منظور ما این نیست که برای دستیابی به یک سبک مینیمالیستی، آشپرخانه خالی باشد بلکه منظور ما این است که کابینت‌ها مملو از سنگ‌های لوکس، روکش‌های زیبا و وسایل براق باشد.

اگر برای انتخاب نوع کابینت دچار مشکل شدید و نمی‌دانید بهتر است از کابینت کلاسیک استفاده کنید یا نئو کلاسیک، مقاله کابینت نئوکلاسیک چیست را مطالعه کنید.

کلام آخر

فناوری یکی از ویژگی‌های جدایی ناپذیر در هر در خانه  از جمله آشپزخانه – است. با این حال کابینت‌ های آشپزخانه امروزی می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی یک آشپرخانه داشته باشند. ست کردن لوازم آشپرخانه یک مسأله است و همانگی آن‌ها با چیدمان درست، یک مسأله مهمتر است.

سؤالات رایج:

۱٫کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن به سبکی از طراحی کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که در آن سادگی، حرف اول را می‌زند. این سبک، تماما نقطه مقابل کابینت کلاسیک است.

۲٫ویژگی‌های اصلی کابینت مدرن آشپزخانه؟

سادگی – منطبق بر مد روز – امتداد تا سقف – بدون دستگیره – یکپارچه – جادار –  کاربردی – کشوهای زیاد و طولی

 

نوشته های اخیر

معرفی برند کاسیو CASIO + کاسیو ساخت کجاست؟

 اگر میخواهید بدانید تاریخچه برند کاسیو چیست و برند کاسیو ساخت کجاست وبرند کاسیو مربوط…

11 ساعت پیش

راهنمای خرید ویولن + 13 نکته قبل خرید

در راهنمای خرید ویولن ، با انواع ویولن برای مبتدی، مشخصات ویولن خوب، سایز ویولن،…

12 ساعت پیش

0 تا 100 راهنمای خرید پیانو برای مبتدیان + بهترین پیانو برای شروع

صرف نظر از اینکه شما یک نوازنده حرفه‌ای پیانو هستید یا نوازنده مبتدی که تازه…

13 ساعت پیش

ساز مناسب کودکان + معرفی بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان

بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان کدام است؟ توانایی نواختن سازهای موسیقی می‌تواند یکی از…

13 ساعت پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

14 ساعت پیش

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش