مقالات

کابینت نئوکلاسیک چیست؟ + تفاوت کابینت نئو کلاسیک و کلاسیک

در این مقاله میخواهیم به سوال  ” کابینت نئوکلاسیک چیست ” پاسخ دهیم. در ادامه با ما همراه باشید. سبک نئوکلاسیک در اروپا در دهه ۱۷۵۰ ظهور پیدا کرد یعنی درست در دوره‌ای که بصیرت و آگاهی به شکوفایی کامل رسید. طراحی کابینت نئو کلاسیک نشانه‌های طراحی اولیه خود را از سبک‌های روم باستان و آتن گرفته است.
به طور کلی، عصر مبلمان سبک نئوکلاسیک، مختص یک دوره عتیقه جالب است، زیرا دوران کلاسیک یونان باستان و روم مستقیماً از آن الهام گرفته است. در این دوره، که در قرن هجدهم به وجود آمد، ما شاهد تجدید حیات نقوش کلاسیک، هنر و سبک قلمرو‌های یونانی-رومی باستان هستیم. ما همچنین این سبک را به‌عنوان سبک لویی شانزدهم نیز می‌شناسیم.
در زیر به برخی از مهمترین ویژگی‌های مختص سبک نئوکلاسیک و طراحی کابینت نئوکلاسیک خواهیم پرداخت و دیگر نکاتی که در این باره موجود است را با هم بررسی می‌کنیم:

ویژگی‌ های مختص کابینت نئو کلاسیک

کابینت‌های سبک نئوکلاسیک یا به طور کلی، همه مبلمان سبک نئوکلاسیک، ویژگی‌های مختص خود را دارند به طوری که متوجه خواهید شد که این مبلمان به سبک نئوکلاسیک تعلق دارد یا خیر:

اشکال دقیق و متقارن: این سبک باشکوه دارای هماهنگی در همه قسمت‌های خود است و کابینت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تعادل و نقارن نسبت‌ها در مبل‌ها، صندلی‌ها، میز‌های قهوه خانه، کابینت‌ها و ست‌های آشپزخانه، همگی نشانی از سبک نئوکلاسیک هستند.

جاگیر نبودن سبک نئوکلاسیک: سبک نئوکلاسیک دلالت بر آزادی و فضای کم دارد. بنابراین مبلمان حجیم و طراحی کابینت بزرگ که بخش قابل توجهی از فضا را اشغال کند، مشخصه سبک نئوکلاسیک نیست. هنگام طراحی چیدمان آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک نیز باید به این موضوع توجه کنید چرا که به طور قاطع توصیه نمی‌شود که آشپزخانه سبک نئوکلاسیک را با مبلمان زیاد، پر کنید.

متریال با کیفیت بالا: اصولاً مبلمان ارزان و کابینت ارزان به سبک نئوکلاسیک وجود ندارد و این نه تنها به دلیل پیچیدگی طراحی کابینت بلکه به دلیل کیفیت مواد نیز می‌باشد. مواد به کار گرفته در سبک نئوکلاسیک ساخته شده از چوب طبیعی، روکش‌های انحصاری ساخته‌شده از مخمل(برای مبل‌ها) و چوب و باکیفیت برای کابینت‌هاست.

همه چیز در تعادل کامل است: طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک، همه چیز را در تعادل نگه می‌دارد. بعید به نظر می‌رسد در کابینت‌های نئوکلاسیک، رنگ‌های سرد و مرده یا برعکس، پر زرق و برق را پیدا کنید چرا که این سبک همیشه هماهنگی و تعادل را در نظر می‌گیرد. همچنین طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک نه خیلی ساده است نه خیلی از عناصر تزئینی زیاد در آن استفاده شده است.

سبک نئوکلاسیک به شما حس آرامش می‌دهد: طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک با رنگ‌های ملایم قهوه‌ای، آبی، سفید، بژ و کرم و همچنین رنگ‌های طلایی، زرد روشن، خاکستری، حنایی، هلویی و صورتی کم رنگ مشخص می‌شود. بنابراین رنگ‌‎‌های کابینت‌های نئوکلاسیک عمدتاً روشن هستند.

پیشنهاد می شود مقاله رنگ وسایل آشپزخانه عروس را برای آشنایی بیشتر با رنگ ها در آشپزخانه، مطالعه کنید.

هزینه کابینت نئوکلاسیک

اگر علاقه‌مند به طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک هستید، باید بدانید که قیمت این نوع کابینت‌ها گران‌تر است چرا که کابینت نئوکلاسیک از‌ام دی اف خام درست می‌شود و باید رنگ‌آمیزی شود به همین دلیل هزینه رنگ نیز به آن افزوه می‌شود.
این در حالی است که کابینت‌های گلاس نیازی به رنگ‌آمیزی ندارند و ارزان‌تر هستند. از طرفی همین رنگی که برای کابینت‌های نئوکلاسیک به کار گرفته می‌شود نیز در هزینه آن مؤثر است. اگر از رنگ‌های پلی اورتان ایرانی استفاده شود، کیفیت کار پایین می‌آید ولی قیمت نیز پایین تر است.

اگر برای طراحی کابینت‌های منزلتان برنامه ریزی می‌کنید، به یک سینک مناسب نیز احتیاج دارید. پس قبل از خرید مقاله بهترین مارک سینک ظرفشویی را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

تفاوت میان کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک

اصلی‌ترین تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک در این است که سبک کلاسیک کمی شلوغ‌ تر از سبک نئوکلاسیک است. همچنین سبک کلاسیک از نظر هزینه کمی گران‌تر از کابینت سبک نئوکلاسیک است زیرا  سبک کلاسیک با استفاده از چوب طبیعی و خلاقیت و هنر نجار درست می‌شود، اما در سبک نئوکلاسیک MDF جایگزین چوب طبیعی شده و هزینه مقرون به صرفه‌تر می‌شود.

برخی از ویژگی‌های کابینت سبک نئوکلاسیک در زیر آورده شده است:

• طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک کاربردی‌تر است.
• طراحی کابینت به این سبک ارزان‌تر است.
• طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک ساده‌تر است.
• در برخی از طراحی‌های کابینت به این سبک، کابینت‌ها دارای در‌های شیشه‌ای هستند و به عنوان ویترین از کابینت استفاده می‌شود.
• بسیاری از کابینت‌های سبک نئوکلاسیک، تا سقف ساخته می‌شوند به همین دلیل فضای زیادی را در اختیار صاحب خانه قرار می‌دهد.
• در طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک جزئیات خیلی ظریف به کار گرفته می‌شوند.
• رو کابینتی کابینت‌ها به سبک نئوکلاسیک بیشتر از جنس سنگ ساخته می‌شود.

کابینت نئوکلاسیک بهتر است یا کابینت کلاسیک؟

کابینت‌های کلاسیک همیشه در دسترس بوده‌اند و به دلیل متنوع بودن شرکت‌های تولید این نوع کابینت، یک گزینه همیشه در دسترس به شمار ‌می‌روند. از آنجایی که کابینت‌های کلاسیک از چوب طبیعی ساخته شده‌اند در رنگ‌آمیزی دچار محدودیت هستند به همین دلیل ترجیحا از کابینت سبک نئوکلاسیک استفاده می‌شود تا افراد رنگ دلخواه را انتخاب کنند.

دلایل محبوبیت طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک در زیر آورده شده است:

•این کابینت ها نه خیلی طرح ساده دارند که آشپزخانه را بیش از حد ساده کنند و نه خیلی پر زرق و برق‌اند که چشم را اذیت کند. تعادل، مهمترین دلیل محبوبیت طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک به شمار می‌رود.
• محدودیت رنگ در طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک وجود ندارد و شما می‌توانید کابینت‌هایی با رنگ دلخواه خود را داشته باشید.

اگر از کابینت نئو کلاسیک خوشتان می‌آید و به آشپزخانه مدرن علاقه دارید، پیشنهاد می شود مقاله کابینت مدرن را نیز مطالعه کنید.

کدام رنگ ها برای طراحی کابینت نئو کلاسیک بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌ اند؟

بهترین رنگ‌های مورد پسند برای طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک عبارت است از: سورمه‌ ای‌، رنگ چوب، طوسی، سفید و خاکستری. در حال حاضر به روزترین رنگی که مردم برای کابینت‌های خود استفاده می‌کنند، ترکیبی از یک رنگ روشن و یک رنگ تیره است که جلوه زیبایی را به آشپزخانه می‌‎دهد.

سخن پایانی

طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک، بسیار خوش ساخت و دلپسند است. کابینت‌ها سبک و در عین حال جادار، دارای نور روشن و رنگ‌های تیره بسیار کم هستند. کابینت‌ها ساخته شده از فلز ظریف و گا‌هاً آینه کاری‌های دوست‌ داشتنی هستند که به ایجاد یک فضای اشرافی و مجلل در آشپزخانه کمک می‌کنند و در عین حال جو فضای داخلی را بیش از حد سنگین نمی‌کنند. این مورد نه تنها در مورد کابینت‌ها بلکه در خصوص کمد لباس‌ها، در قفسه‌بندی‌ها، کتابخانه‌ها، ویترین‌ها و کمد‌ها نیز صدق می‌کند.

برخی سوالات متداول

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک چیست؟
اشکال دقیق و متقارن، جاگیر نبودن، متریال با کیفیت بالا، ایجاد حس آرامش و تعادل در همه چیز

تفاوت کابینت نئو کلاسیک با کلاسیک چیست؟
اصلی‌ترین تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کابینت کلاسیک در این است که سبک کلاسیک کمی شلوغ‌ تر از سبک نئوکلاسیک است. همچنین سبک کلاسیک از نظر هزینه کمی گران‌تر از کابینت سبک نئوکلاسیک است زیرا  سبک کلاسیک با استفاده از چوب طبیعی و خلاقیت و هنر نجار درست می‌شود، اما در سبک نئوکلاسیک MDF جایگزین چوب طبیعی شده و هزینه مقرون به صرفه‌تر می‌شود.

نوشته های اخیر

راهنمای خرید ارگ آموزشی + بهترین ارگ برای شروع

کيبورد و ارگ موسیقی یکی از آشناترین سازهایی هستند که ما در محافل مختلف هنری،…

20 ساعت پیش

معرفی شرکت یاماها (YAMAHA) + تاریخچه تاسیس و برند یاماها

اکثر ما شرکت یاماها را بیشتر با آلات موسیقی یاماها و یا موتور سیکلت‌های آن…

22 ساعت پیش

بهترین مارک آبمیوه گیری ۱۴۰۳ + انواع سه کاره و چهار کاره

می‌خواهید بدانید بهترین مارک آبمیوه گیری (پرفروش ترین مارک آب میوه گیری) بازار کدام است؟ و…

23 ساعت پیش

۱۷ بهترین اپلیکیشن موسیقی + آموزش موسیقی با نرم افزار نت خوانی

اینکه تصمیم گرفته‌اید یک ساز انتخاب کنید و به دنیای موسیقی قدم بگذارید و با…

23 ساعت پیش

معرفی برند کاسیو CASIO + کاسیو ساخت کجاست؟

 اگر میخواهید بدانید تاریخچه برند کاسیو چیست و برند کاسیو ساخت کجاست وبرند کاسیو مربوط…

3 روز پیش

راهنمای خرید ویولن + ۱۳ نکته قبل خرید

در راهنمای خرید ویولن ، با انواع ویولن برای مبتدی، مشخصات ویولن خوب، سایز ویولن،…

3 روز پیش