دسته بندی ها بهترین ها

معرفی بهترین ارگ برای مجلس + شروع یادگیری با بهترین ارگ آموزشی

کيبورد و ارگ موسیقی یکی از آشناترین سازهایی هستند که ما در محافل مختلف هنری، نمایشی و حتی خانوادگی دیده‌ایم. بهترین کیبورد موسیقی  یا همان بهترین ارگ برای مجلس، توانایی اجرای تک داشته و به تنهایی قادر است ساعت‌ها مخاطبین خود را سرگرم کند. البته معمولاً در اجراهای هنری و کنسرت‌ها، این ساز در کنار دیگر سازها به کار گرفته می‌شود.کیبورد از سازهای کلاویه داری است که به ترتیب خاصی کنار هم چیده شده‌اند و هر یک وظیفه اجرای نت مشخصی را دارند. معمولاً به ساز کیبورد، ساز ارگ نیز گفته می‌شود که صحیح نیست؛ زیرا این دو ساز، تفاوت‌هایی در نوع و ویژگی های تولید صدا دارند.

یکی از سوالات متداول هنرجویان این است که چه کیبوردی بخریم؟ خرید ارگ خوب، به ویژه اگر آماتور باشید، همواره دغدغه بزرگی است اما خب غیر ممکن نیست. با کمی مطالعه و استفاده از تجارب و دانش دیگران می‌توانید بهترین ارگ برای یادگیری و یا هر ساز دیگری را تهیه کنید. علاوه بر ویژگی‌های فنی و ظاهری برای خرید بهترین ارگ آموزشی، باید به قیمت آن نیز توجه داشته باشید. در این مقاله ما برای انتخاب جدیدترین ارگ در سال ۲۰۲۳ همراه شما خواهیم بود و با ارائه لیست قیمت ارگ و کیبورد این امر را برای شما ساده‌تر خواهیم کرد.

  • آشنایی با ساز ارگ و کیبورد
  • برخی نکات قابل توجه به هنگام خرید این ساز

 

 

آشنایی با انواع ارگ موسیقی

انواع ساز کیبورد همچون پیانو، از نوع سازهای مستقل و ایستاده‌ای است که برای نواختن، به قرار گرفتن در دست نوازنده نیازی ندارد. این ساز الکتریکی بوده، تولید صدا به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و در ظاهر شبیه به پیانو است. در حقیقت این آلت موسیقی ارگ را می‌توان شبیه‌ساز سایر آلات موسیقی ارگ دانست و انواع ریتم‌ها و صدای سازها را می‌توان در حافظه آن قرار داد.

(چنانچه قصد آشنایی با بهترین کتاب های تئوری موسیقی را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!)

در واقع بهترین ارگ (موسیقی ارگ) و کیبوردهای جدید مجموعه‌ای از انواع سازها و نواها هستند؛ از سازهای زهی گرفته تا انواع سازهای کوبه‌ای همچون دف.

 

 

به طور کلی انواع ساز کيبورد و ارگ از اجزای مختلفی از جمله، صفحه کیبورد، رابط کاربری نرم‌افزار، تنظیم‌کننده موسیقی کامپیوتری، صداساز، آمپلی فایر و اسپیکر تشکیل شده است. این ساز انواع مختلفی داشته که هرکدام کاربرد و کارایی خاصی دارند. از جمله انواع این ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارنجر

یکی از انواع کیبوردهای حرفه‌ای بوده که بیشتر برای نوازندگانی مناسب است که قصد دارند به صورت انفرادی (تکنوازی) به اجرای موسیقی بپردازند. کیبورد ارنجر این امکان را به نوازنده می‌دهد تا بتوانند افکت‌های بیشتری را به اجرای خود اضافه کند و بدین ترتیب اجرای دلنشین‌تری داشته باشد.

اگر می‌خواهید با مزایا و معایب هنگ درام آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله آن را بخوانید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول، قابلیت auto-accompaniment است که به آهنگساز این امکان را می‌دهد تا بتواند به بکینگ آهنگ هایی دسترسی داشته باشد که با سبک و تمپوی اجرای او همخوانی دارد. همچنین این نوع ساز در استودیوها برای ساخت آهنگ بسیار کاربردی است و می‌توان از آن برای ساخت قطعه‌هایی استفاده کرد که آهنگساز آشنایی چندانی با سبک مورد نظر ندارد. اگر قصد خرید و نواختن بهترین ارگ برای مجلس و مراسم را دارید، این مدل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش مقدماتی سه تار را دارید، برای تماشای مجموعه‌ ویدیوهای آموزشی آنلاین کلیک کنید!

ورک استیشن

اگر به دنبال کیبوردی هستید که بتوانید از آن برای اجرای زنده و یا ساخت قطعات موسیق حرفه‌ای استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ورک استیشن‌ها بروید. از جمله امکانات این نوع ساز ارگ، مجهز بودن به صداهای سینت (Synth) است که به کمک آن می‌توانید قطعات بسیار خلاقانه و بدیعی را اجرا کنید. همچنین ورک استیشن‌ها دارای پچ ادیتینگ پیشرفته و امکان ساخت و اجرای سکوئنس (Sequence) هستند که آن‌ها را از کیبوردهای معمولی متمایز می‌کند. به طور کلی این نوع ارگ، به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بدون نیاز به نرم افزارهای کامپیوتری، یک قطعه موسیقی را به صورت حرفه‌ای تولید و ویرایش کنید.

 

آموزشی

این محصول همان طور که از نام آن پیداست، عموما برای هنرجویان موسیقی مناسب است. با خرید ارگ مناسب برای آموزش، شما می‌توانید علاوه بر یادگیری نواختن کیبورد، قطعات موسیقی متنوعی را تولید کرده و حتی از آن در اجراهای زنده خود استفاده کنید.

 

(برای آشنایی با انواع  انواع ساز کوبه ای ، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

 

سینتی سایزر

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سینتی سایزرها، تقلید صدای بسیاری از سازها به صورت الکترونیکی است. در حقیقت این سازها می‌توانند صداهایی را تولید کنند که سایر مدل‌های ساز قادر به تکرار آن نیستند. همچنین سینتی سایزر را می‌توان به وسیله کابل MIDI کامپیوتر متصل کرد و بدین ترتیب صداهای لایه‌ای تولید کرد.

(چنانچه قصد تهیه بهترین فلوت  را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

 

 

نکات مهم هنگام خرید بهترین ارگ برای مجلس و شروع یادگیری

تعداد کلیدها

هنگام انتخاب بهترین کیبورد (چه ارگی بخریم ؟ ) به تعداد کلیدهای کیبورد دقت کنید. کیبوردها از ۲۵ تا ۸۸ کلید دارند. برخی سینت سایزرها ممکن است ۲۵ کلید داشته و همچنین بیشتر کیبوردهای خانگی ۴۹، ۶۱ و ۷۶ کلید دارند. هرچه تعداد کلیدها بیشتر باشد، به معنای اکتاو بیشتر بوده و در نتیجه فضا برای صداسازی نیز بیشتر است. قیمت انواع ارگ موسیقی و کیبورد با توجه به تعداد کلیدها می‌تواند متفاوت باشد.

(چنانچه قصد تهیه پیانو را دارید، مطالعه مقاله راهنمای خرید پیانو برای مبتدیان می‌تواند به شما کمک کند)

حساسیت لمسی کلیدها

به میزان فشاری که باید با انگشتان به کلید وارد کنید، توجه نمائید. کلیدها نباید سفت و یا بیش از اندازه شل باشند. به ویژگی حساسیت لمسی کلیدها دقت کنید؛ این نوع کلیدها با فشار آرام صدای نرم و با فشار بیشتر صدای پرقدرت‌تری تولید می‌کنند. قیمت ساز کیبورد با این قابلیت بیشتر است.

 

ظرفیت صدا

ظرفیت صدا در کیبورد (موسیقی) را مد نظر قرار دهید. ظرفیت Polyphony نشان می‌دهد که چند نت در یک بار می‌تواند اجرا شود و ظرفیت Multitimbrality نشان‌دهنده این امر است که چند نوع صدای مختلف در یک زمان توانایی اجرا دارند؛ برای مثال کیبوردهای سطح پایین امکان اجرای ۱۶ نت و کیبوردهای سطح بالا امکان اجرای بیش از ۱۲۸ نت را به نوازنده می‌دهند.

(برای آشنایی با اپلیکشن موسیقی مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‎‌کنیم)

حافظه دستگاه

در حافظه ساز ارگ و کیبوردهای جدید از مموری کارت و یو اس بی ‌استفاده می‌شود که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حجم حافظه، توانایی ذخیره تعداد بالایی صدا و ریتم را دارد.

 

 

اگر قصد خرید گیتار را دارید، به مقاله بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای مراجعه نمایید.

 

قیمت

قیمت انواع کیبورد موسیقی با توجه به برند، مدل و امکاناتی که به نوازنده ارائه می‌دهد، متفاوت است. مدلی را انتخاب کنید که بتوانید از تمام امکانات موجود در آن استفاده کنید در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بهترین ارگ برای یادگیری بروید و بدین ترتیب در بودجه و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. 

(چنانچه قصد خرید این ساز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا راهنمای خرید ارگ را مطالعه نمایید. ).

میزان مهارت نوازندگی

اینکه نوازنده چه سطحی (مبتدی، متوسط یا پیشرفته) هستید، در انتخاب نوع ساز مناسب شما بسیار اثر گذار است. در واقع سطح دانش موسیقی شما، قیمت ساز ارگ و کیبورد را مشخص می‌کند. در صورتی که آماتور هستید و به دنبال بهترین مارک ارگ می‌گردید، باید قیمت کیبورد موسیقی ارزان را چک کنید. خرید ارگ ارزان می‌تواند در ابتدای امر برای شما به‌صرفه‌تر باشد، زیرا امکان دارد پس از مدتی دریابید که علاقه‌ای به ادامه نوازندگی ندارد. اما اگر نوازنده‌ای حرفه‌ای هستید،  بهترین نوع ساز ارگ و کیبورد می‌تواند اجرای شما را شنیدنی‌تر کند.

 

یکی از سوالاتی که برای بیشتر هنرجویان مبتدی مطرح می‌شود، این است که آیا می‌توان با خرید ارگ به یادگیری پیانو پرداخت؟ بهترین ارگ برای شروع پیانو کدام است؟ خوب است بدانید که صدای ساز ارگ و کیبورد با ساز پیانو متفاوت است. همچنین موسیقی پیانو بر اساس وجود ۸۸ کلید در آن نوشته می‌شود اما ارگ سازی است که تعداد کلیدهای آن کمتر از ۸۸ تاست و به همین دلیل خرید آن نمی‌تواند کمک چندان زیادی به یادگیری پیانو نماید.

اگر میخواهید با پیانو اکوستیک آشنا شوید ، بهترین مارک پیانو را مطالعه نمایید.

لوازم جانبی

از آنجایی که نواختن هر سازی، ایجاد صدا می‌کند، برای مزاحم اوقات دیگران نشوید و از سوی دیگر به تمرین خود نیز برسید، می‌توانید از هدفون استفاده کنید، به صورتی که فقط خودتان صدای ساز را بشنوید. همچنین هنگام خرید این ساز از تهیه متعلقات و لوازم جانبی آن غافل نشوید.

 

 

خرید از سایت‌های معتبر

در صورتی که قصد خرید اینترنتی کیبورد ارگ را دارید، حتماً از سایت‌های معتبر آن را تهیه کرده و به دقت تمامی نظرات را بخوانید و همچنین از شرایط گارانتی، تعویض و مرجوعی اطمینان حاصل کنید.

اگر میخواهید در باره ویو لن بدانید مقاله ، مشخصات ویولن خوب را مطالعه نمایید.

معرفی بهترین مارک ارگ برای شروع

در ادامه شما را با برخی از انواع کیبورد موسیقی و ویژگی‌های آن‌ها، بیشتر آشنا می‌کنیم تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را برای آغاز یادگیری خود انتخاب نمائید. توجه داشته باشید که بهترین ارگ برای شروع، لزوما گرانترین ارگ جهان نخواهد بود و بهتر است در خرید ساز، علاوه بر قیمت،‌ نکات مهم دیگری را نیز مد نظر قرار دهید.

۱) کیبورد یاماها مدل PSR-E363

 

  • برخورداری از ۴۸ نت پلیفونی
  • کلاویه‌های حساس به لمس
  • ۵۷۴ صدای باکیفیت با سمپلینگ بهبودیافته
  • افکت‌های جدید Reverb و Master
  • بهره‌مندی از ۱۶۵ استایل آکومپانیمان
  • ۱۵۰ نوع آرپژیو، کارکرد آموزشی در آهنگ‌ها
  • حالت دوگانه برای تقسیم کیبورد به دو قسمت و نوازندگی هم‌زمان دو نوازنده با آن
  • امکان جابجایی MIDI و آهنگ از طریق پورت USB
  • ورودی AUX
  • قیمت ساز کیبورد یاماها PSR-E363 در آذر سال ۱۴۰۲ در حدود ۱۶ میلیون تومان است.

 

۲) مینی کیبورد موسیقی کاسیو مدل SA-76

 

  • قابلیت اتصال به آمپلی فایر
  • دو بلندگوی بزرگ ۸سانتی‌‌متری و جک خروجی هدفون
  • منبع صوتی تقویت‌شده با سیستم LSI که در پیانوهای دیجیتال به کار گرفته می‌شود
  • امکان اجرای هم‌‌زمان ۸ نت
  • نمایشگر دورنگ LCD دارد که در آن صدا، ریتم، شماره‌ی آهنگ، مترونوم، سرعت و نتی که نواخته می‌‌شود، به نمایش درمی‌‌آید.
  • بهره‌‌مندی از ۴۴ کلید اندازه‌ی کوچک
  • ۱۰۰ صدای متفاوت در کنار ۵ کلید پرکاشن
  • دارای ۵۰ ریتم
  • تغییر کوک به اندازه‌ی نیم‌‌پرده در صدای کلاویه‌ها

۳) کیبورد یاماها مدل PSR-A350

 

  • حداکثر ۳۲ نت پلی‌فونی
  • بهره‌مندی از موتور صدایی AWM Stereo Sampling
  • قابلیت استفاده از گام‌ها و صداهای شرقی
  • آرپزیاتورهای متنوع، آکوردگذاری اتوماتیک، ده‌ها افکت Reverb، Chorus
  • دو اسپیکر به توان ۵ وات
  • این مجموعه شامل ۴۵ صدای ساز شرقی و ۱۹ صدای ضربی شرقی است
  • امکان اتصال آن به کامپیوتر از طریق درگاه USB
  • قیمت اورگ یاماها مدل PSR-A350 در آذر سال ۱۴۰۲ در حدود ۲۱ میلیون تومان است.

هومیاتو در مقاله بهترین تلفن بی سیم ۲۰۲۰ موجود در بازار ایران، سعی دارد با معرفی و مقایسه قیمت ها و برندهای موجود در بازار ایران شما را راهنمایی کند تا بهترین انتخاب را برای خرید تلفن بی سیم داشته باشید.

سخن پایانی

خرید ارگ خوب با قیمت مناسب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هنرجویان به ویژه افراد مبتدی است. تنوع مدل‌ها و برندهای این ساز نیز موجب سردرگمی بیشتر آن‌ها به هنگام انتخاب بهترین مدل ارگ برای شروع می‌شود. در این مقاله شما را با انواع این ساز و قیمت بهترین کیبورد موسیقی آشنا کردیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر برای خرید ساز خود اقدام کنید!

 

سوالات متداول

۱- بهترین ارگ برای شروع یادگیری کدام است؟

توصیه ما برای شروع یادگیری، خرید ارگ با ۸۸ کلید است، اما اگر قصد پرداخت هزینه کمتری را دارید، یک ارگ موسیقی با ۶۱ کلید نیز می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد. به عنوان مثال مدل های مختلف CASIO CTK یا Yamaha PSR بهترین ارگ آموزشی هستند.

۲- بهترین ارگ جهان کدام است؟

اگر بخواهیم بهترین مارک ارگ دنیا را برشماریم، به لیست Yamaha، Casio و Roland می رسیم که البته به نظر می‌رسد Yamaha در این بین از سایرین محبوب تر بوده و شایسته لقب بهترین ارگ دنیا است.

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش