دسته بندی ها بهترین ها

معرفی ۹ تا از انواع بهترین مارک پیانو

پیانو در حدود سال ۱۷۰۰ میلادی در ایتالیا اختراع شد. این ساز یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین سازهایی است که همواره افراد بسیاری خواهان یادگیری و نوازندگی آن بوده‌اند. فرقی ندارد یک نوازنده باتجربه و حرفه‌ای پیانو باشید یا یک مبتدی، در هر صورت خرید بهترین مارک پیانو برای شما چالش‌برانگیز خواهد بود , و همیشه این سوال خواهد بود که پیانو دیجیتال چه مارکی خوبه ؟

پیش از هر چیز لازم است بودجه خود و میزان مبلغی را که قرار است صرف خرید ساز کنید، مشخص کرده و با توجه به آن گزینه‌های مورد نظرتان را بررسی و در نهایت بهترین ساز را انتخاب کنید.در واقع ما با بررسی قابلیت‌های بهترین برندهای پیانو (آکوستیک و دیجیتال)، شما را در انتخاب گزینه مناسب برای شروع راهنمایی می‌کنیم. در این مقاله شما را با قیمت انواع مدل پیانو، ویژگی‌ها و نکات مهمی که برای خرید بهترین پیانو آکوستیک و دیجیتال لازم دارید، آشنا خواهیم کرد.

معرفی پیانو آکوستیک

پیانو آکوستیک همان ساز کلاسیکی است که همه ما با ظاهر و صدای آن آشنایی داریم. این نوع پیانو دارای دو مدل آپ رایت (دیواری) و گرند است. صدایی که از بهترین برند پیانو اکوستیک به گوش می‌رسد، حاصل برخورد مستقیم چکش به سیم در یک جعبه چوبی است. به همین دلیل قدرت صدا به ویژه در پیانوی گرند بسیار بالا است. این نوع پیانوها عموما صدای زنده‌تر و طول عمر بیشتری دارند.

مطالعه بیشتر : برای  آموزش سه تار مبتدی  و تماشای مجموعه‌ ویدیوهای آموزشی آنلاین کلیک کنید!

همچنین در نظر داشته باشید که پیانوی آکوستیک قابلیت حمل و جابجایی مداوم را ندارد و معمولاً گران قیمت‌تر است. برخی از پیانوهای آکوستیک به پیانوی استیج (صحنه) شهرت دارند و بیشتر برای اجرای زنده در کنسرت‌ها استفاده می‌شود. این نوع پیانو چندان سنگین نیست و گاهی بیشتر از یک پیانوی دیجیتال توانایی ایجاد صدا و افکت را دارد.

معرفی پیانوی دیجیتال

پیانو دیجیتال، پیانوهای نسل جدیدی هستند که صدای آن به کمک کامپیوتری که در آن تعبیه شده، تولید می‌شود و عموما بر مبنای صدای ضبط‌ شده پیانوی اصلی است. تعداد کلاویه های این نوع پیانو از ۶۱ تا ۸۸ کلید است. در این پیانو شما اثری از چکش، سیم و ابزارآلات دیگری که در پیانو آکوستیک وجود دارد نمی‌بینید. در مدل‌های پیشرفته پیانو دیجیتال سعی شده تا شبیه سازی بیشتری به پیانو آکوستیک صورت پذیرد. با استفاده از این ساز، شما امکان استفاده از انواع نرم افزارهای تولید موسیقی را دارید و همچنین با استفاده از کابل MIDI می‌توانید آن را به کامپیوتر وصل کنید.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با بهترین نوع سنتور پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را حتما بخوانید!

اگر مبتدی هستید و از ادامه نوازندگی خود اطمینان چندانی ندارید، شاید ارزان‌ترین پیانو دیجیتال گزینه مناسبی برای شما باشد. امروزه با تولیدات شرکت‌های ساخت پیانو و رقابتی که بین آن‌ها وجود دارد به جرات می‌توان گفت که این محصولات دارای صدای واقعی و همچنین اتصالات و قابلیت‌های تکنولوژیکی فراوانی هستند که باعث شده افراد بسیاری به خرید بهترین پیانو دیجیتال ترغیب شوند. همچنین این ساز صدای پرقدرت و خوبی دارد، خیلی جاگیر و سنگین نیست و به راحتی نیز قابل حمل است.یکی از بهترین برند پیانو دیجیتال برای شروع است.

مطالعه بیشتر :چنانچه قصد تهیه بهترین مارک ویولن برای شروع را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم .

مقایسه بهترین مارک پیانو برای یک انتخاب ایده آل

امروزه مارک‌ها و برندهای متعددی اقدام به تولید و عرضه پیانو در بازار کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها صرف نظر از تمایزهایی که با یکدیگر دارند، طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. همین امر می‌تواند انتخاب بهترین نوع پیانو را برای شما کمی دشوار کند. در ادامه شما را با ۹ برند محبوب این ساز بیشتر آشنا می‌کنیم:

۱) یاماها (Yamaha)

یاماها یکی از بهترين برند پيانو آكوستيك و قدیمی ژاپنی است. این برند همواره به دلیل کیفیت بالای محصولاتش و همچنین نوآوری‌هایی که در زمینه طراحی و ساخت سازهای موسیقی دارد، طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. این برند در ساخت پیانو کنسرتی شهرت دارد و مدل CLP از محبوب‌ترین سری‌های آن است.

بهترین پیانو دیجیتال یاماها وزن کمی داشته و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کرد. همچنین مهم‌ترین مزیت پیانوهای دیجیتال این برند در مقایسه با نوع آکوستیک آن، قیمت بسیار مناسب آن برای هنرجویان مبتدی است. هنگام انتخاب بهترین گزینه باید سطح مهارت خود در نوازندگی را در نظر بگیرید.

 چنانچه قصد تهیه پیانو را دارید و هنوز مبتدی هستید، مطالعه مقاله بهترین پیانو برای شروع را به شما پیشنهاد می‌کنیم .

 

سری P: مدل‌های P-125، P-45 و P-515 (به طور کلی مدل‌های سری P) به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قیمت آن‌ها مناسب باشد.

اگر نوازنده‌ای با مهارت متوسط هستید:اگر با ساز پیانو آشنایی متوسطی دارید، بهترین مارک پیانو برای شما بهتر است به سراغ سری YDP بروید. برای مثال مدل‌های YDP-144، YDP-164 و YDP-103 می‌توانند بسیار مناسب باشند. طراحی کلیدهای این مدل عموما مشابه با پیانوی آکوستیک است ولی قیمت آن‌ها مقرون به صرفه‌تر است.

مطالعه بیشتر : چنانچه قصد تهیه این پیانو را دارید، مطالعه مقاله راهنمای خرید پیانو مبتدی را از دست ندهید.

اگر نوازنده‌ای حرفه‌ای هستید: سری CSP یاماها یکی از بهترین مدل‌هایی یا بهترین مارک پیانو است که می‌تواند اجرای زنده شما را بسیار دلنشین‌تر کند. طراحی مدل CSP-170 بیشتر جنبه آموزشی دارد و به هنرجو کمک می‌کند تا بتواند آهنگ‌های خود را آسان‌تر بنوازد. کلاویه‌های آن چوبی بوده و پنج درجه حساسیت لمسی دارند.

ما در مقاله مقایسه پیانو یاماها p45 و p115 به طور کامل تفاوت این دو مدل را شرح دادیم. برای انتخاب یکی از آنها حتما مقاله را بخوانید.

در مقابل، اگر قصد خرید پیانوی آکوستیک را دارید، مدل U1 و نسخه بزرگ‌تر آن، یعنی U3 می‌توانند به خوبی نیاز شما را برآورده کنند. پیانوی آکوستیک بی صدا نیز یکی دیگر از مدل‌‌هایی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. اگر قصد نواختن پیانوی آکوستیک را دارید اما می‌خواهید به هنگام تمرین و اجرا مزاحم دیگران نشوید، این مدل مناسب شماست. هدفون تعبیه شده روی ساز این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید صدای پیانو را تنها خودتان بشنوید.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با نرم افزار آموزش موسیقی به کودکان مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۲) برند کاوایی (Kawai)

کاوایی به تولید پیانوهای آکوستیک و دیجیتال با کیفیت، با دوام و با قیمت مناسب شهرت دارد. سری CS و CA از جمله پیانوهای گرند این برند است که عموما برای اجراهای زنده کاربرد دارد. Kawai اولین برندی بود که در ساخت پیانو از کلاویه‌های چوبی استفاده کرد. در سال‌های اخیر نیز از اکشن‌های ABS (از جنس پلاستیک) استفاده می‌کند که در برابر رطوبت مقاوم است و کمتر دچار آسیب و شکستگی می‌شود.

۳) استین وی و سانز (Steinway & Sons)

از دیگر مدل‌های بهترین مارک پیانو آکوستیک می‌تواند به برند استین وی و سانز اشاره کرد. پیانوهای ساخت این برند عموما از کیفیت و قیمت بسیار زیادی برخوردار هستند و به همین دلیل بیشتر برای نوازنده‌های حرفه‌ای پیشنهاد می‌شوند. البته سری ESSEX و Boston در مقایسه با سایر مدل‌های ساخت این برند، قیمت مناسب‌تری دارد. قیمت پیانو steinway & sons در حدود ۲ میلیون دلار است.

۴) بوسندورفر (Bosendorfer)

بوسندورفر در تولید پیانو گرند شهرت دارد و در ساخت پیانو آکوستیک عموما فعالیت محدودتری دارد. خرید محصولات این برند می‌تواند بهترین انتخاب برای نوازندگان حرفه‌ای باشد که می‌خواهند با پرداخت هزینه بالا، از کیفیت بالای محصولی با پیشینه تاریخی بهره‌مند شوند.

۵) فازیولی (Fazioli)

فازیولی در طراحی و ساخت پیانوهای خود بسیار هنرمندانه عمل می‌کند و از آبنوس، نارون قرمز و ورقه‌های طلا کمک می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود تا قیمت پیانوهای گرند فازیولی بسیار زیاد باشد. هنرمندانی همچون متیو فوسی، لوکاس وانگ و هربی هانکوک از جمله افرادی هستند که از این پیانو برای اجراهای خود استفاده می‌کنند.

۶) سی بکشتاین (C. Bechstein)

سی بکشتاین یک برند آلمانی است که پیانوهای پر زرق و برق آن هم در اجراهای زنده و هم در استودیو کاربرد فراوانی دارند. پیانوهای کنسرتی سی بکشتاین قیمت بسیار زیادی دارند اما اگر هنرجوی مبتدی هستید، بهتر است به سراغ زیر مجموعه‌های این برند یعنی زیمرمن و هافمن بروید.

۷) کاسیو (Casio)

پیانوهای کاسیو گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که به سبک‌های موسیقی راک، متال و پاپ علاقمندند. سازهای این برند عموما کوچک و سبک وزن بوده و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کرد. صفحه کلید پیشرفته، پیانوهای کنسول با فضای ذخیره سازی و قیمت مقرون به صرفه از دیگر دلایل جذابیت محصولات این شرکت میان هنرجویان است.

۸) کرگ (Korg)

کرگ برندی ژاپنی است که تقریبا برای تمام هنرجویان با سطح مهارت‌های مختلف، ساز تولید کرده است. همچنین برخی مدل‌های پیانو کرگ، همچون C1 Air با داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته مانند بلوتوث، نیازهای نوازنده را در سطح نسبتا بالاتری پاسخ می‌دهند.

۹) رولند (Roland)

رولند نیز مارکی ژاپنی است که به عنوان بهترين برند پيانو آكوستيك و دیجیتال با قیمت مناسب شناخته می‌شود. از جمله ویژگی‌های مثبت این برند آن است که اگر فردی مبتدی و یا با مهارت نوازندگی متوسط باشید، می‌توانید ساز مورد نظر خود را از میان محصولات این برند خریداری کنید. پیانو دیجیتال مدل F120 محبوب‌ترین مدل این شرکت است.

 نکات مهم برای انتخاب هوشمندانه بهترین مارک پیانو

انتخاب پیانوی مناسب به اندازه انتخاب یک آموزشگاه مناسب و داشتن یک مربی عالی و درجه یک از اهمیت بالایی برخوردار است؛  اکثر افراد توجهی به این داستان ندارند و به صورت  ناآگاهانه و کاملا بی تفاوت و بنا به سلیقه خود اقدام به خرید ارزان ترین پیانو برای شروع می‌کنند و به تجربیات افراد با تجربه توجه نمی کنند.

خرید یک پیانو در این دوره با توجه به هزینه ای که دارد بسیار اهمیت دارد و برای خیلی از افراد نیز خرید ارزان ترین پیانو برای شروع خیلی مهم است، به این دلیل که یک پیانو مناسب با نیاز شما میتواند به رشد و پیشرفت شما و یادگیری هر چه بهتر شما کمک کند و باید به این نکته توجه کنید که یک انتخاب نامناسب میتواند باعث دلسردی شما از رشته موسیقایی که انتخاب کردید بشود. پس پیش از خرید به نکات لازم برای انتخاب بهترین برندهای پیانو توجه داشته باشید:

  • پیش از خرید نسبت به انواع مدل‌ها و برندهای پیانو آگاهی کسب کنید و بهترین برند پیانو را بشناسید. به عنوان مثال اگر قصد خرید بهترین پیانو یاماها را دارید انواع مدل‌ها، ویژگی‌ها و در نهایت قیمت پیانو الکتریکی و آکوستیک یاماها را با دقت بررسی کنید. برای خود شرایطی جهت مقایسه بین انواع مدل‌ها و برندها در نظر بگیرید.
  • هنگام خرید پیانو تمام کلیدها را آزمایش و تمام نت‌ها را اجرا کنید. به صدای هر نت به دقت گوش کنید. همچنین هنگام فشار هر کلید توجه کنید که بیش از اندازه سفت و یا لق نباشد. اگر نوازنده مبتدی هستید حتماً با یک اهل فن و نوازنده ماهر برای خرید بهترین پیانو دیجیتال حرفه ای مراجعه کنید.
  • پیانویی را انتخاب کنید که علاوه بر ویژگی‌های فنی با بودجه شما نیز تناسب داشته باشد. در صورتی که بودجه شما برای پیانوی نو و دست اول کفاف نمی‌دهد نگران نباشید. می‌توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده ولی دست دوم و کارکرده آن را خریداری کنید.
  • بهتر است برای خرید پیانوی مد نظر خود چه آکوستیک، چه دیجیتال به فروشگاه و یا نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید. به صورت حضوری پیانو را بنوازید و تمام زوایای آن را به خوبی بررسی کنید. حتی می‌توانید مدل‌های مختلف پیانو را بنوازید سپس تصمیم‌گیری کنید. در صورتی که قصد خرید اینترنتی پیانو را دارید، پیش از هر چیز از شرایط گارانتی، تعویض و یا مرجوعی کالا مطلع شوید.
  • نوع نگهداری و حفاظت از پیانو یک امر بسیار مهم در کیفیت صدای ساز و طول عمر آن است. شاید این موضوع از دید پنهان بماند که حتی نوع آب و هوای منزل شما نیز بر ساز شما تأثیر گذار است. آب و هوای مرطوب یا سرد بر تنظیمات و کوک ساز شما تأثیرگذار است. همچنین برای جابجایی و حمل پیانو به ویژه در بین طبقات بهتر است از افراد ماهر کمک بگیرید.
  • شما می‌توانید با کمی مشورت و بررسی بهترین مدل پیانو معرفی شده در این مقاله، مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

اگر بهترین پیانو دنیا را هم در منزل داشته ولی توانایی نگهداری درست از آن را نداشته باشید، نتیجه خوبی از آن نخواهید گرفت.

 بررسی سوالاتی که هنگام انتخاب برایتان پیش می آیند:

۱ – بهترین مارک پیانو یاماها کدام است؟

اگر نوازنده‌ای مبتدی هستید، بهتر است به سراغ مدل‌های سری P همانند P-125، P-45 و P-515 بروید. اما اگر با ساز پیانو و اصول آن تا حدودی آشنایی دارید، مدل‌های YDP-144، YDP-164 و YDP-103 می‌توانند بسیار مناسب باشند. در نهایت اگر نوازنده‌ای حرفه ای هستید، سری CSP یکی از بهترین مدل‌هایی است که می‌تواند اجرای زنده شما را بسیار دلنشین‌تر کند.

۲ – بهترین پیانو جهان کدام است؟

پیانو سی بکشتاین (C-Bechstein)، استین وی و سانز (Steinway & Sons)، بوسندورفر (Bosendorfer) و فازیولی (Fazioli) از جمله بهترین پیانو های جهان هستند که افراد مشهوری همچون متیو فوسی، لوکاس وانگ و هربی هانکوک آن‌ها را برای اجراهای خود انتخاب کرده‌اند.

۳ – پیانو کاوایی یا یاماها؟

کاوایی اولین برندی است که در ساخت پیانوهای خود از کلاویه‌های چوبی استفاده کرد. محصولات تولیدی این برند بیشتر مناسب هنرجویان و نوازندگانی است که به دنبال سازهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب‌تر هستند. از سوی دیگر برند یاماها به تولید پیانوهایی با کیفیت بالا و قیمت بالاتر شهرت دارد و اغلب نوازندگان حرفه‌ای به سراغ آن می‌روند.

۴ – مقایسه پیانو کاسیو و یاماها؟

پیانوی برند کاسیو عموما برای هنرجویانی پیشنهاد می‌شود که به سبک‌های موسیقی پاپ، متال و راک علاقمند هستند. این پیانوها عموما به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند، گزینه خوبی برای هنرجویان تازه‌کار هستند. اما پیانوهای برند یاماها عموما به دلیل کیفیت بالاتری که دارند، قیمت بیشتری نیز دارند و برای نوازندگان حرفه‌ای مناسب می‌باشند.

سخن پایانی

شرکت‌های سازنده پیانو بسیار متنوع هستند، تا جایی که می‌توانند انتخاب را برای هنرجویان دشوار سازند. به ویژه اگر فردی مبتدی باشید که به دنبال پیانو خوب با قیمت مناسب است، تنوع برندهای موجود در بازار می‌تواند انتخاب را برای شما چالش برانگیز کند. در این مقاله شما را با بهترین مارک های پیانو جهان، قیمت ارزان ترین پیانو آکوستیک و برخی ویژگی‌های آن‌ها آشنا کردیم تا بتوانید با در نظر گرفتن آن‌ها، انتخاب بهتری داشته باشید و از نواختن ساز خود لذت ببرید.

سوالات متداول

۱٫بهترین پیانو جهان کدام است؟

پیانو سی بکشتاین (C-Bechstein)، استین وی و سانز (Steinway & Sons)، بوسندورفر (Bosendorfer) و فازیولی (Fazioli) از جمله بهترین مارک های پیانوی دنیا هستند که افراد مشهوری همچون متیو فوسی، لوکاس وانگ و هربی هانکوک آن‌ها را برای اجراهای خود انتخاب کرده‌اند.
۲٫بهترین مارک پیانو یاماها کدام است؟
اگر نوازنده‌ای مبتدی هستید، بهتر است به سراغ مدل‌های سری P همانند P-125، P-45 و P-515 بروید. اما اگر با ساز پیانو و اصول آن تا حدودی آشنایی دارید، مدل‌های YDP-144، YDP-164 و YDP-103 می‌توانند بسیار مناسب باشند. در نهایت اگر نوازنده‌ای حرفه ای هستید، سری CSP یکی از بهترین مدل‌هایی است که می‌تواند اجرای زنده شما را بسیار دلنشین‌تر کند.

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش