بهترین ها

راهنما خرید ماشین ظرف شویی + بهترین ماشین ظرفشویی در سال 2023

بهترین ماشین ظرفشویی را میشناسید؟ بهترین ظرفشویی های سال ۲۰۲۳ کدام هستند؟ گران ترین و ارزان ترین ماشین ظرفشویی های ایرانی و خارجی، بهترین ماشین های رومیزی و کم مصرف ترین ظرفشویی هایی که میتوانید در فروشگاه های سرتاسر ایران پیدا کنید را در این مقاله برای شما شرح داده ایم.هومیاتو در مقاله مقایسه جدیدترین مدل و بهترین ماشین ظرفشویی سال ۲۰۲۳ لیستی از با کیفیت ترین ماشین ظرفشویی های موجود در بازار ایران را معرفی می کند.

اولین ماشین ظرف شویی توسط زن ثروتمندی به نام جوزفین کاکرن در سال ۱۸۸۶ اختراع شد و وی آن را در نمایشگاه جهانیِ شیکاگو در ۱۸۹۳ به نمایش گذاشت. بعدها ازین تکنولوژی استقبال زیادی صورت گرفت و با بهبود کارکرد و کیفیت آن به ماشین ظرف شویی بدل شد که امروزه می بینیم.شاید تا چندین سال گذشته خیلی از افراد علاقه ای به داشتن ماشین ظرف شویی نداشتند ولی با ثابت شدن کارآمدی آن روزبه روز به تعداد طرفداران این لوازم خانگی پرمصرف و مفید اضافه شد.

در سال ۲۰۲۳ کمپانی های مختلف و سرآمد محصول خود را باکیفیت بهتر و ظاهری زیباتر به بازار عرضه کرده اند که در این مقاله تلاش داریم شما را با بهترین ماشین ظرف شویی و مدل های ارائه شده آشنا کنیم.

اگر قصد خرید ماشین ظرف شویی رادارید به شما خواندن این مطالب را پیشنهاد می کنیم. در ادامه با توضیحاتی در مورد کارکرد بهترین ماشین ظرف شویی ، قیمت انواع ماشین ظرف شویی و نکاتی جهت خریداری آن با شما همراه خواهیم بود.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی (بهترين ماشين ظرفشويي) و نکاتی که در ادامه ذکر خواهند شد به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نوع این دستگاه را خریداری کرده و در آشپزخانه منزل خود به بهترین شکل، از آن برای رفع نیاز‌های خود استفاده کنید

ماشین های ظرفشویی در سه مدل مختلف و با استایل های متفاوت تولید می شوند که عبارت اند از رومیزی و ایستاده (مبله) و توکار. ماشین های ظرفشویی رو میزی از ظرفیت ۴ نفره تا ۸ نفره موجود هستند و قاعدتا برای خانواده هایی که از جمعیت پایینی برخوردار هستند و علاوه براین مهمانی ها و جشن های بسیار بزرگی ندارند، می تواند بهترین انتخاب باشد.

از طرفی دیگر ماشین های ظرفشویی ایستاده (مبله) برای خانواده های پر جمعیت و یا کسانی که مهمانی های مجلل و باشکوهی دارند می تواند انتخابی به مراتب بهتر از تمامی جنبه ها (طراحی،کیفیت شستشو، جنس داخلی بدنه و..) باشد. بیشترین ظرفیت ماشین ظرفشویی ایستاده  ۲۴ نفره است، اما ظرفیت های بین ۱۲ تا ۱۴ نفره بالاترین میزان فروش را داشته اند. بنابراین یکی از مهم ترین نکات در راهنمای خرید ماشین ظرف شویی توجه به مدل آنها است.و ماشین ظرف شویی تو کار معمولا برای خانواده های دو تا سه نفره برای مصرف روزانه استفاده میشوند.

اگر برای آشپزخانه خود به دنبال بهترین برند سینک ظرفشویی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما را مطالعه بفرمایید.

  • مجهز بودن به یک آسیاب مخصوص:

یکی از مواردی که خوب است در موقع خرید این دستگاه مورد توجه قرار داده شود، مجهز بودن آن به یک آسیاب مخصوص است. این نوع آسیاب، مواد غذایی باقیمانده بر روی ظروف را خرد کرده و به همراه آب خروجی، به بیرون از دستگاه هدایت می‌شوند. البته برخی مدل‌ها نیز بدون این آسیاب ارائه می‌گردند و به همین دلیل، لازم است بعد از آنکه کار ماشین به اتمام رسید، دستگاه تمیز شده و خرده‌های مواد غذایی از داخل آن خارج شوند.

  • تعداد نفرات خانواده:

موضوع مهم دیگری که در هنگام خرید این دستگاه باید مورد توجه باشد، تعداد نفرات خانواده است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی و هزینه‌هایی که ممکن است در اثر مصرف برق و آب توسط این دستگاه به وجود آیند، توصیه می‌کنیم یک دستگاه متناسب با جمعیت خانواده خود خریداری کنید. خانواده‌هایی که جمعیت آن‌ها زیاد است، بهتر است دستگاه‌هایی که حجم بالایی دارند را خریداری کنند و خانواده‌هایی که تعداد نفرات آن‌ها زیاد نیست، برای خرید دستگاهی اقدام کنند که ظرفیت کمتری داشته باشد.

  • وجود برنامه‌ های متفاوت شستشو:

قبل از آنکه برای خرید ماشین ظرفشویی مناسب اقدام کنید توصیه می‌کنیم ابتدا نیاز‌های خود را مشخص کرده و سپس برای خرید دستگاهی که بتواند تمام انتظارات شما را به خوبی برآورده کند، اقدام نمایید. برای مثال برخی دستگاه‌ها به برنامه‌هایی مانند سیستم ایمنی هوشمند، برنامه‌های شستشوی معمولی و یا سریع، برنامه شستشوی میوه و سبزی و یا سختی گیر آب مجهز بوده و امکانات متفاوتی را در اختیار دارندگان این دستگاه قرار می‌دهند.

  • طراحی

اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که به زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزانه خود اهمیت می دهید، خرید ماشین ظرفشویی با یک طراحی زیبا می تواند جلوه ای چشم نوازتر را به دیزاین آشپزخانه های شما ببخشد. سامسونگ، ال جی و بوش در زمینه ساخت ظرفشویی عملکرد به مراتب بهتر و همچنین حضور پر رنگ تری را به نسبت سایر برندها دارند که از طراحی بسیار زیبا و مدرنی نیز برخوردار هستند که می توانند زیبایی محیط آشپزخانه شما را تحت تاثیر خود قرار دهند.

هر یک از این برندها ماشین های ظرفشویی خود را در مدل های مختلف و با طراحی های متفاوتی تولید می کنند که مهم ترین اصل برای انتخاب آنها از نظر طراحی، سلیقه است. به این معنی که سلیقه و البته نوع طراحی دیزاین آشپزخانه شما می تواند بیش از هر مولفه دیگری در انتخاب شما تعیین کننده باشد.

اگر به دنبال انتخاب ماشین ظرفشویی برای آشپزخانه خود هستید، بهتر است ابتدا با انواع  کابینت آشنا شوید تا بتوانید براساس کابینتها انتخاب کنید. مقاله کابینت مدرن چیست به همه سوال‌های شما در مورد کابینت مدرن پاسخ می‌دهد

  • جنس داخلی بدنه

نکته دیگری که می توانیم در راهنمای خرید ظرفشویی به آن توجه داشته باشیم، جنس داخلی بدنه است. جنس داخلی بدنه یکی از عوامل اثر گذار بر دوام و ماندگاری ظرفشویی و همچنین خشک شدن ظروف ها است. البته که امروزه تمامی ماشین های ظرفشویی ال جی، بوش و سامسونگ جنس داخلی بدنه آنها از نوع فولاد ضد زنگ است که از زنگ زدن داخل بدنه جلوگیری خواهد کرد و همچنین بر خشک شدن سریع تر ظروف های شستشو داده شده بسیار اثر گذار خواهد بود.

  • تعداد قفسه

ماشین های ظرفشویی رده پایین، دارای ۲ سبد برای بارگذاری ظروف ها هستند که این مدل ها را می توان در ماشین های ظرفشویی سری ۴ بوش و مدل های پایین رده ال جی و سامسونگ و سایر برندها نیز پیدا کرد. اما تولید ماشین های ظرفشویی ۳ سبده باعث شد تا خط تولید و حضور ماشین های ظرفشویی ۲ قفسه کم رنگ تر شود.

در ماشین های ظرفشویی ۳ سبده، قفسه ای مخصوص در بالای ظرفشویی برای بارگیری قاشق، چنگال و سایر اقلام های کوچک تبیین شده است که به شما این امکان را خواهد بخشید تا فضای بیشتری را برای ذخیره سازی اقلام خود به شیوه ای منظم تر داشته باشید. با توجه به اختلاف قیمتی نه چندان زیادی که بین ظرفشویی های ۲ و ۳ قفسه وجود دارد، یکی از پیشنهاد های ما در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی این است که برای انجام خرید ایده آل تر به سراغ ماشین های ظرفشویی ۳ سبده بروید.

یکی از قابلیت های بسیار جذابی که ماشین های ظرفشویی ۳ سبده دارند، قابلیت تنظیم و ارتقا دادن سبد میانی و همچنین متغییر بودن اهرم های داخل سبد برای ایجاد فضا و ذخیره سازی بیشتر ظروف ها و اقلام های بزرگ هستند.

برای اینکه بدانید چه ظروفی را می توانید در ماشین ظرفشویی بگذارید مقاله چه ظروفی را نباید در ماشین ظرفشویی گذاشت را مطالعه کنید.

  • میزان دسی بل

یکی از بخش هایی که در خرید یک ماشین خانگی به آن توجه کمتری می شود، میزان دسی بل و سر و صدایی است که در هنگام فعالیت از خود تولید می کند. ماشین های ظرفشویی نیز به سبب فعالیتی که دارند، سر و صداهایی اضافی را از خود تولید می کنند که می تواند منجر به سلب کردن آرامش و سکوت از محیط شما شود.اما امروزه با توجه به موتورها، عایق ها و سایر عواملی که در ماشین های ظرفشویی به کار گرفته می شود، سر و صداهای کمتری در طی فرایند شستشو تولید خواهد شد.

در هنگام خرید ظرفشویی به میزان دسی بل آن توجه داشته باشید، دسی بل ۳۸ تا ۴۸ در ماشین های ظرفشویی یک استاندارد به حساب می آید که می توانید آن را برای خرید خود یک معیار قرار دهید.

  • کیفیت شستشو

مهم ترین و اصلی ترین بخش در راهنمای خرید ظرفشویی، کیفیت آن در شستشو می باشد که متاسفانه امروزه خیل از عظیمی از مشتریان و کسانی که به دنبال خرید لوازم خانگی هستند به همان شیوه سنتی خرید خود را انجام می دهند بدون آنکه محصولی را از قبل برای خرید در نظر گرفته باشند و آگاهی نیز بر کیفیت و عملکرد آن داشته باشند. کیفیت و نحوه شستشو در ماشین های ظرفشویی مهم ترین بخش به حساب می آید که این موضوع در ماشین های ظرفشویی به تناوب برندها و مدل ها نیز متفاوت است.

برنامه های شستشو، بازوهای جت اسپری و مجهز بودن به فناوری بخارشور و سایر فناوری ها و گزینه های دیگر مهم ترین بخش هایی هستند که کیفیت شستشوی ظرفشویی شما را تعیین خواهند کرد.

  • خشک کن

امروزه اکثر ظرفشویی ها به خشک کن مجهز هستند که کمک می کنند تا ظروف های شما سریع تر خشک شده و آماده استفاده و پذیرایی شوند. خشک کن در ماشین های ظرفشویی بوش، ال جی و سامسونگ به شکل های متفاوتی انجام می گیرد.در ماشین های ظرفشویی بوش به وسیله فناوری زئولیت و Perfect Dry ظروف ها و قطعات خیس شده در طی فرایند شستشو، خشک خواهند شد.

در ماشین های ظرفشویی سامسونگ و ال جی پس از اتمام شستشو درب به طور خودکار باز می شود تا بخار و گرمای موجود از ظرفشویی رانده شود و هوای تازه تری به ظروف ها برخورد کند و در نتیجه سریع تر خشک شوند.

  • میزان مصرف

بالا رفتن هزینه ها و در مقابل کاهش درآمدها، ما را وادار داشته تا بیشتر به فکر راهی برای کاهش بخشی از هزینه های خود باشیم. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به برچسب انرژی توجه کنید و سعی کنید تا ظرفشویی هایی را خریداری کنید که درجه A به بالا را داشته باشند.

  • نوع موتور

موتور می تواند بر سطح سر و صدا و همچنین میزان مصرف انرژی نیز اثر گذار باشد، پس بهتر است که موتور ظرفشویی مورد نظرتان، از نوع اینورتر باشند چرا که موتورهای اینورتر در زمینه مصرف کمتر انرژی می توانند به شما کمک کنند.

یکی از ملزومات ضروری هر خانه تشک تختخواب است. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب بهترین مارک تشک طبی حتما مقاله آن را مطالعه بفرمایید.

آشنایی با انواع ماشین های ظرفشویی: انتخاب بهتر، زندگی آسان تر

برای انتخاب بهترین ماشین ظرف شویی ، شما گزینه های متفاوتی پیش رو دارید که می توانید با توجه به سبک و اندازه آشپزخانه، میزان استفاده، تعداد نفرات خانواده و بودجه خود آن را انتخاب کنید. باید به این نکته توجه کنید که بهترین ماشین ظرف شویی برای خانه شما درواقع همان ماشینی است که نیازهای شمارا رفع می کند. در کل می توان ماشین های ظرف شویی موجود در بازار را به سه نوع، ماشین ظرف شویی توکار ، ماشین ظرف شویی رومیزی و ماشین ظرف شویی ایستاده تقسیم بندی کرد.

درمقاله لیست وسایل برقی جهیزیه می‌توانید با لیست وسایل برقی که برای شروع زندگی لازم هستند آشنا شوید.

ماشین ظرفشویی توکار :

این مدل از ماشین ها داخل کابینت آشپزخانه قرارگرفته و هیچ گونه نمود و نمای بیرونی ندارند و برای استفاده از آن باید درب کابینت باز شود. البته در برخی مدل ها پانل ماشین ظرف شویی در احاطه درب کابینت نیست و کاربر توانایی کنترل آن بدون باز کردن در را دارد.

اگر میخواهید با تمیز کردن ماشین ظرف شویی آشنا شوید مقاله راهکار تمیز کردن ماشین ظرفشویی را مطالعه نمایید.

ماشین ظرفشویی رومیزی :

این مدل از ماشین سایز و ابعاد کوچک تری دارد و همان گونه که انتظار می رود تعداد ظروف کمتری را شست وشو می دهد (۴۰ الی ۶۰ تکه). فضای زیادی اشغال نمی کند و به راحتی بر روی کابینت و یا کانتر جای می گیرد و مشخص است که برای قرار دادن و یا برداشتن ظروف نیازی به خم شدن نیست.

ماشین ظرف شویی رومیزی برای خانواده های کم جمعیت، زوج و یا افراد مجرد که در طول روز تعداد کمی ظرف کثیف دارند بسیار به صرفه است.

قابل ذکر است که ماشین رومیزی خود دارای ابعاد و ظرفیت های متفاوتی است و تنوع خوبی در بازار دارد. در این مقاله شمارا باقیمت جدیدترین ماشین ظرف شویی رومیزی و کارکرد و ابعاد آن آشنا خواهیم کرد.

ماشین ظرفشویی ایستاده :

مرسوم ترین و پرکاربردترین نوع ماشین ظرف شویی همین مدل ایستاده است. این ماشین بزرگ و دارای جای فراوان برای شست وشوی تعداد بیشتری از ظروف است (۱۰۰ الی ۱۵۰ تکه). برخلاف ماشین های توکار کاملاً نمایان هستند و برای استفاده از آن نیاز به باز و بسته کردن درب کابینت وجود ندارد. این ماشین ها قابلیت حمل و جابجایی دارند. همچنین شما می توانید با توجه به استایل و رنگ آشپزخانه، رنگ و مدل آن را برای هارمونی بیشتر انتخاب کنید. آخرین مدل ماشین ظرف شویی ایستاده در رنگ ها و قیمت های متنوع در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد.

خرید مطمئن بهترین ماشین ظرفشویی بازار با رعایت این نکات کلیدی

در نگاه اول خرید ماشین ظرفشویی کاری نه چندان دشوار به نظر برسد. اما وقتی با برند های متنوع و امکانات ماشین های ظرفشویی امروزی مواجه میشوید، متوجه خواهید شد که خرید ماشین ظرفشویی چندان هم ساده نیست.

  1. قیمت ماشین ظرفشویی با توجه به کارخانه تولیدکننده، مدل و آپشن های آن متفاوت است اما آنچه اهمیت زیادی دارد این موضوع است که ماشین انتخابی شما باید با میزان بودجه شما همخوانی داشته باشد.
  2. پیش از خرید بهترین ماشین ظرفشویی خود محل قرارگیری آن در آشپزخانه را تعیین کرده و در نظر داشته باشید که حتماً باید نزدیک به یک منبع آب و لوله تخلیه آب باشد.
  3. لوازم خانگی از قبیل ماشین ظرفشویی و یا ماشین لباس شویی باید جوری طراحی شوند که دارای سروصدای کمی باشند. واحد صدا در این دستگاه ها را با دسی بل اندازه گیری می کنند هرچقدر عدد دسی بل کمتر باشد به این معناست که دستگاه صدای کمتری تولید خواهد کرد. در آخرین مدل ماشین ظرفشویی تولیدشده سعی شده است که صدا را تا حد زیادی تخفیف دهند.
  4. هنگام خرید ماشین ظرف شویی امکانات و انواع برنامه های شست وشوی ماشین را از فروشنده سؤال فرمایید. معمولاً ماشین های ظرفشویی به برنامه شست وشوی با آب داغ، شست وشوی با آب سرد، خشک کن و شست وشوی خودکار مجهز هستند.
  5. علاوه بر کیفیت خود ماشین ظرف شویی به مواد و شوینده های ماشین ظرفشویی نیز دقت کنید. در زمینه انتخاب نوع، میزان مصرف و زمان مصرف آن ها اطلاعات کاملی به دست آورید.
  6. به طورکلی هنگام خرید لوازم برقی به برچسب انرژی آن دقت کنید. ازآنجایی که ماشین های ظرف شویی از دو منبع آب و برق تغذیه می شوند میزان مصرف انرژی آن ها بسیار مهم است. همچنین توجه داشته باشید برای مصرف کمتر لطفاً ماشین خود را در زمان کاهش مصرف (اغلب نیمه شب) مورداستفاده قرار دهید.
  7. خرید خود را حتماً از طریق نمایندگی های مجاز و یا در صورت خرید اینترنتی از سایت های معتبر انجام دهید. پیش از خرید کاملاً از شرایط تعویض، گارانتی و مرجوعی کالای خود کسب اطلاع کنید.
  8. در وهله اول هنگام خرید این وسیله باید به تعداد نفرات خانواده توجه داشته باشید؛ به عنوان مثال یک ماشین ظرفشویی ۱۲ نفره برای یک خانواده ۶ تا ۸ نفره و یک ماشین ظرفشویی ۱۴نفره مناسب است.
  9. ماشین ظرفشویی های ارزان دارای مخزنی ازجنس پلاستیک و مدل های گران قیمت مخزنی از جنس فولاد ضد زنگ دارند .
  10. هنگام خرید ماشین ظرفشویی توجه داشته باشید که اندازه قفسه ها با بشقاب ها ، عمق قابلمه ، کاسه و سایر ظروف هماهنگ باشد .
  11. بعضی مدل های ماشین ظرفشویی نیز دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه آب بیرون می فرستند. اما مدل های دیگری نیز هستند که فاقد این قابلیت هستند و باید حتماً ظروف را تمیز کرده و بعد در آن قرار داد. پس اگر حوصله تمیز کردن ظروف را ندارید به این مساله نیز توجه داشته باشید.
  12. برنامه های شست وشوی ظروف از موارد مهم دیگری هستند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.اکثر ماشین های ظرفشویی دارای برنامه سه گانه شست و شو هستند. برنامه سختی گیر آب، سیستم هوشمند ایمنی، برنامه شست و شوی سریع، معمولی، قوی، میوه و سبزیجات و… برخی از آنها هستند.
  13. پس هنگام خرید توجه داشته باشید که از ماشین ظرفشویی خود چه انتظاری دارید تا با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.

معرفی بهترین برند‌های تولید کننده ماشین ظرفشویی

شرکت‌های زیادی در حوزه تولید و ارائه ماشین‌های ظرفشویی در دنیا فعال هستند. هر یک از این برند‌ها، با تولید یک محصول منحصر به فرد و استثنایی سعی می‌کنند رضایت خریداران و علاقه مندان به خرید این دستگاه را به خوبی فراهم کنند. راهنمای خرید ماشین ظرف‌ شویی (بهترین مدل ماشین ظرفشویی) به شما می‌گوید که در هنگام خرید بهتر است به بودجه و انتظاراتی که از این دستگاه دارید توجه کنید.

ما برای آنکه کار شما را برای خرید راحت کنیم، برخی از برند‌ها را انتخاب کرده و سعی داریم بهترین محصولی که هر برند وارد بازار کرده است را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما باشید تا بتوانید یک دستگاه مناسب خریداری نمایید.

  • بهترین ماشین ظرفشویی ال جی

یکی دیگر از بهترین ماشین ظرفشویی (بهترین مدل ظرفشویی) های موجود در بازار در سال ۲۰۲۳ ماشین ظرفشویی الجی مدل ۵۱۲ است. این برند کره ای که سالهاست در تولید لوازم خانگی با کیفیت پیشتاز است، این بار ماشین ظرفشویی جدید خود بار دیگر در تولیدات لوازم خانگی انقلاب کرده است.  بسیاری از مدل‌های ماشین ظرفشویی تولیدشده در این برند جزء بهترین‌ها طبقه‌بندی شده که یکی از نمونه‌های آن XD88NS است.

این مدل طراحی زیبایی داشته و ظرفیت آن نیز ۱۴ نفره است و به همین دلیل خانواده‌های پر جمعیت از خرید این دستگاه استقبال زیادی به عمل می‌آورند. صرفه‌جویی در مصرف برق و قابلیت شستن ظرف‌ها در نصف ظرفیت از جمله امکاناتی است که می‌توان در این مدل مشاهده کرد. از جمله مهم ترین ویژگی های بهترین ماشین ظرفشویی (جدیدترین ماشین ظرفشویی) برند ال جی عبارتند از:

  • طراحی زیبا
  • در دو رنگ طوسی و سفید
  • ظرفیت ۱۴ نفره
  • برچسب انرژی A+++
  • قابلیت شستشو با نصف ظرفیت
  • مجهز به سیستم ضد عفونی ظروف

  • بهترین ماشین ظرفشویی سامسونگ

یکی از برند‌های مطرح و نام آشنا در کشور که نام آن را بر بروی برخی وسایل برقی می‌توان مشاهده کرد، سامسونگ است. نکته‌ای که ممکن است باعث ناامیدی برخی کاربران در مورد این برند شود، پایین بودن سطح کیفیت در ماشین‌های ظرفشویی تولیدی سامسونگ است. متأسفانه برخی کاربران از خرید ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ رضایت زیادی ابراز نکرده و به همین دلیل لازم است در هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید.
البته برخی مدل‌ها مانند مدل DW80J7550US قادر است برخی لکه‌های سخت موجود بر روی ظروف را به راحتی از بین برده و در حین کار نیز آلودگی صوتی ایجاد نکند. این دستگاه مجهز به برنامه شستشوی سریع بوده، به صورت توکار نصب می‌شود و ظرفیت آن نیز ۱۴ نفر است. بدون شک کیفیت این مدل بسیار بالا است و با خرید آن می‌توانید سال‌های سال از این وسیله با خیالی آسوده استفاده کنید.

متاسفانه شرکت سامسونگ بر خلاف کیفیت بالای ماشین های لباسشویی خود، ظرفشویی های چندان با کیفیتی تولید نمیکند. کاربران بسیاری نظرات مخالف خود را نسبت به ظرفشویی سامسونگ اعلام کرده اند. از جمله امکانات ماشین ظرفشویی سامسونگ عبارتند از:

  • این ظرفشویی توکار است.
  • ظرفیت ۱۴ نفره
  • بی صدا
  • میزان مصرف انرژی A
  • قابلیت شستشوی سریع

  • بهترین ماشین ظرفشویی مارک آاگ

ماشین ظرفشویی آاگ نیازی به تعریف ندارد. این دستگاه فوق العاده از هر نظر، توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است. این در صورتی است که ویژگی های منحصر به فرد ماشین ظرفشویی ااگ باعث شده است تا خریداران بدون در نظر گرفتن قیمت بالا، اقدام به خرید آن نمایند. یکی از بهترین مدل های ظرفشویی ویرپول، مدل ۶۳۷۰۰ است.ویرپول نیز در حوزه تولید ماشین‌های ظرفشویی فعالیت داشته و توانسته در مدت زمان فعالیت خود، رضایت بسیاری از کاربران را به دست آورد.

از جمله بهترین مدل‌های تولیدشده توسط این شرکت می‌توان به مدل XD88NSاشاره کرد. این دستگاه مجهز به برنامه ضد باکتری است، ۵ سال گارانتی دارد، برنامه شستشوی شب داشته و قادر است بدون نور و در نهایت بی‌صدا بودن کار کند، با نصف ظرفیت دستگاه می‌توان برای شستن ظرف‌ها اقدام کرد و به شدت در مصرف آب و برق صرفه‌جویی می‌کند.

مهم ترین ویژگی های این محصول:

  • این ماشین ظرفشویی دارای رده مصرف انرژی A+++ است.
  • دارای سیستم ECo که در مصرف اب و برق صرفه جویی می کند.
  • برنامه شستشوی شب که بدون نور و کم سر و صدا عمل می کند.
  • برنامه ضد باکتری
  • برنامه شستشو با تاخیر ۲۴ ساعته
  • دارای برنامه نصف ظرفیت است
  • با برنامه Hygiene آبکشی از بالا انجام می شود
  • سیستم Power Clean در ان تعبیه شده است که شستشوی فوق العاده ای با بهره گیری از آب پاش های اضافه ارائه می دهد
  • ۶۰ ماه گارانتی دارد.

ماشین ظرفشویی آاگ مدل FFB62620PM

این محصول آلمانی که در ایتالیا مونتاژ می شود یکی از با کیفیت ترین ماشین ظرفشویی شناخته شده است که بسیار پر طرفدار است و مصرف کننده ها بسیار راضی هستند. این محصول کاملا توانسته جای خود را در بازار های آمریکا و اروپا باز کند زیرا فضای داخلی بیشتری دارد و همچنین موتور آن کم مصرف است.

مدل : FFB62620PM رده مصرف انرژی : A++
کشور سازنده : آلمان ظرفیت : ۱۳ نفره
میزان صدا : ۴۴ دسیبل بخارشو: دارد
تعداد برنامه شستشو : ۸ دکمه لمسی: دارد

  • بهترین ماشین ظرفشویی هیتاچی

«در نظر داشته باشید کمپانی بزرگ هیتاچی تا به امروز هیچگونه ماشین ظرفشویی تولید نکرده و همه ی ماشین های ظرفشویی که با برند هیتاچی در ایران به فروش میرسند تقلبی هستند»

  • بهترین ظرفشویی اسنوا

برند‌های ایرانی نیز دست کمی از برند‌های خارجی نداشته و برخی از آن‌ها به خوبی توانسته‌اند در حوزه تولید ماشین ظرفشویی و برطرف کردن نیاز‌های بازار فعالیت کنند. یکی از نام آشناترین این برند‌ها، اسنوا است. این برند ایرانی محصولات مختلفی را وارد بازار می‌کند که یکی از آن‌ها ماشین ظرفشویی است.

از جمله مشخصات دستگاه‌های تولیدشده توسط این برند می‌توان به عدم ایجاد لکه بر روی ظروف بعد از تمام شدن مراحل شستشو، داشتن دو سال گارانتی، مجهز به یک سیستم پیدا کردن عیب به صورت هوشمند، دارا بودن سه کشو برای قرار دادن ظروف و بهینه بودن در مصرف انرژی اشاره داشت.

ماشین ظرفشویی Clean Power مدل SDW-226S

ماشین ظرفشویی ۲۲۶S اسنوا یکی از با کیفیت ترین محصولات این شرکت به شمار می رود. بهبود کیفیت و عملکرد این دستگاه است که این محصول را معروف کرده است. این ظرفشویی با ظرفیت ۱۲ نفر  مناسب برای خانواده های پر جمعیت است و دیگر نیاز نیست چند بار از این دستگاه استفاده کنید.

مدل : FFB62620PM قابلیت شستشوی سبزیجات : دارد
دکمه ها : مکانیکی ظرفیت : ۱۲ نفره ۱۴۴ پارچه
شستشوی روزانه : ۶۰ دقیقه تعداد برنامه شستشو : ۶
شستشوی سریع : ۴۲ دقیقه نوع نمایشگر : ال ای دی

  • بهترین ماشین ظرفشویی برند مایتگ

مدل MDB4949SDM یکی از بهترین مدل‌های برند مایتگ است. این محصول ویژگی‌های منحصر به فردی همچون استفاده از ورق فولاد ضد زنگ و بالا بودن استحکام بدنه دارد. حتی سخت‌ترین و سفت‌ترین لکه‌های چسبیده به ظروف نیز نمی‌توانند در برابر این دستگاه مقاومت کنند. عملکرد این دستگاه فوق‌العاده است و در نهایت ظروفی تمیز و پاکیزه به شما تحویل می‌دهد. اگر حوصله ندارید قبل از شستن ظرف‌ها، برای پاک کردن آن‌ها اقدام کنید توصیه می‌کنیم حتماً برای خرید این مدل اقدام نمایید.

  • بهترین ماشین ظرفشویی پاکشوما

پاکشوما، از دیگر برند‌هایی است که در داخل کشور فعالیت کرده و ظرفشویی‌هایی در مدل‌های متفاوت به بازار ایران وارد می‌کند. یکی از بهترین مدل‌های این برند، MDF 14302 است. این محصول با اینکه یک محصول ایرانی است اما خصوصیات و ویژگی‌هایی که در آن مشاهده می‌شود، باعث شده بسیاری از ایرانی‌ها به جای خرید مدل‌های خارجی، این مدل را خریداری کنند.

مجهز بودن به برنامه شستشوی سریع، مجهز بودن به ۵ برنامه شستشو، قابلیت استفاده از نصف ظرفیت، مجهز بودن به سیستم خشک کن ظروف، مجهز بودن به دو برنامه اقتصادی برای تمیز کردن ظرف‌ها و تعبیه یک آلارم برای اعلام خطا در دستگاه از جمله امکاناتی است که در این مدل از شرکت پاکشوما می‌توان مشاهده کرد. همیشه ایرانی بودن نشان از کیفیت پایین محصول نیست و این شرکت ثلبت کرده است که می‌تواند با رقبای خارجی در ایران به خوبی رقابت کند و محصولات نابی را به منازل هموطنان هدیه دهد.

با توجه به شرایط آب و هوایی و بیماری امروزه در هر خانه ای یک بخور وجود دارد اگر میخواهید برای خانه خود بخور تهیه کنید میتوانید مقاله بهترین دستگاه بخور را مطالعه کنید.

  • بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی مدیا و یا مایدیا. این ماشین ظرف شویی بر خلاف تصور شما، نه تنها بی کیفیت نیست بلکه موجب رضایت مندی بسیاری از مصرف کنندگان شده است. ظرفشویی مدیا دارای امکانات و ویژگی های زیر است:

  • ظرفیت ۶ نفره
  • برچسب انرژی A
  • دارای ۶ برنامه شستشو
  • برخوردار از کنترل پانل
  • سبدهای شستشوی متنوع برای قاشق و چنگال و ظروف بزرگتر
  • پرقدرت
  • سیستم عیب یاب هوشمند

  • ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS50D08GC

ماشین ظرفشویی بوش BOSCH مدل SMS50D08GC با رده انرژی +A از محصولات بادوام و خوش ساخت کمپانی به نام «بوش» است.این ماشین یکی از بهترین ماشین ظرفشویی موجود در بازار است. ظرفیت ماشین ظرفشویی بوش ۱۲ نفره بوده و حجم زیادی از ظروف را تنها با ۹٫۹ لیتر آب شستشو می نماید. دو سبد از جنس استیل ضد زنگ مناسب برای قرار گیری بشقاب و قابلمه با ارتفاع متوسط و یک محفظه برای قرار گیری قاشق و چنگال تعبیه شده است.

ماشین ظرفشویی SMS50D08GC بر روی پنل خود دارای نمایشگر و یک ولوم چرخشی برای تنظیم برنامه شستشو میباشد.برنامه های شستشوی دستگاه شامل شستشوی قوی، شستشوی اتوماتیک، شستشوی اقتصادی، شستشوی سریع و پیش شستشو میباشد. برای شستشوی ظروف کثیف و چرب بهتر است ابتدا از برنامه پیش شستشو استفاده نمایید. ویژگی منحصر به فرد این ظرفشویی Hygiene Plus بوده که از آب بسیار داغ برای شستشو استفاده می نماید.

ظرفشویی BOSCH قابلیت شروع با تاخیر داشته که میتوانید از ۱ تا ۲۴ ساعت برنامه شستشو را به تعویق بیندازید. توسط این ویژگی میتوانید در زمان دلخواه حتی هنگامی که در منزل نیستید ماشین ظرفشویی را روشن نمایید. سیستم تشخیص تعداد ظروف نیز متناسب با ظروف داخل دستگاه، آب استفاده می نماید و از اسراف جلوگیری میکند. سیستم Aqua sensor نیز در صورت باقی ماندن چربی و مواد غذایی بر روی ظروف، فرآیند شستشو را ادامه میدهد. قفل کودک تعبیه شده روی این ظروفشویی از باز شدن درب حین کار جلوگیری می نماید.

BLDC: موتور فوق العاده ساکت با عمر طولانی
Detergent Automation: سیستم خودکار تشخیص مواد شوینده برای بهترین نتیجه شستشو و آبکشی
DosageAssist: سیستم هوشمند کنترل مواد شوینده و آب مصرفی نسبت به کثیفی
Aqua Sensor: سنسور میزان آب مصرفی
Load Sensor: سنسور تشخیص تعداد ظروف
Aqua Stop: سیستم ضد نشت آب
Heat Exchanger: مبدل حرارتی
سیستم محافظت از ظروف شیشه ای
سیستم صرفه جویی مصرف آب Active Water
سيستم تاخير در شروع برنامه ۱ تا ۲۴ ساعت
قفل کودک
نمایشگر
نمايش زمان باقیمانده برنامه
نشانگر ميزان نمک و جلادهنده

نوع ماشین ظرفشویی مبله
وزن ۴۵ کیلوگرم
ظرفیت ۱۲ نفره
پهنا ۶۰۰ میلی متر
عمق ۶۰۰ میلی متر
ارتفاع ۸۴۵ میلی متر
میزان نمودار مصرف انرژی +A
متوسط میزان مصرف آب در هر شست و شو ۹٫۹ لیتر
تعداد برنامه های شست وشو ۵
قفل کودک بله

یکی دیگر از بهترین ماشین ظرفشویی های سال ۲۰۲۳ ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TWI1 , SMS88TW01 است. شرکت بوش سازنده بهترین و با کیفیت ترین ماشین ظرفشویی ها بوده و هست. اگر ماشین ظرفشویی بوش میخرید، خیالتان راحت است که به این زودی ها نیاز به تعمیرات پیدا نمیکند. از مهم ترین ویزگی های ظرفشویی بوش عبارت است از:

  • مصرف اب و برق فوق العاده پایین
  • ظرفیت ۱۴ نفره
  • برچسب انرژی A+++
  • خشک کن
  • بی صدا
  • شستشوی سریع
  • ضد عفونی ظروف
  • زئولیت
  • قفسه های تاشو
  • شیر برقی

ارزان‌ ترین ماشین ظرفشویی موجود در بازار ایران

با توجه به نام‌هایی که در این متن در مورد آن صحبت کردیم، متوجه شده‌اید که برند‌های زیادی در حوزه تولید ماشین ظرفشویی فعالیت می‌کنند و این می‌تواند انتخاب را برای برخی افراد به کار سختی تبدیل کند. همان طوری که در این متن و در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید این دستگاه، میزان بودجه‌ای است که شما در اختیار دارید. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید این دستگاه صرف کنید، می‌توانید ارزان‌ترین ماشین ظرف‌شویی موجود در ایران را خریداری نمایید.

برند‌های ایرانی، از جمله برند‌هایی هستند که می‌توانند دستگاه‌هایی با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار متقاضیان خرید این دستگاه قرار دهند. از آنجایی که محصولات برند‌های یادشده، در داخل کشور تولید می‌شوند به همین دلیل، برخی ماشین‌های ظرفشویی ایرانی، با قیمتی بسیار پایین در بازار یافت می‌شوند. البته توجه داشته باشید که عده‌ای از مدل‌های ماشین ظرفشویی تحت برند‌های ایرانی، قادرند با بهترین برند‌ها در دنیا رقابت کرده و این مسأله را به خوبی می‌توان در میزان رضایت افراد از خرید دستگاه ظرفشویی ایرانی مشاهده کرد.

به هر روی اسنوا و پاکشوما و امرسان از ارزان‌ترین قیمت‌ها برخوردارند. پس چنانچه از نظر بودجه در محدودیت قرار دارید خوب است در مورد خرید ماشین‌های ظرف‌شویی ایرانی را مدنظر قرار دهید. از جمله تولیدکنندگان با سابقه ایرانی می‌توان به پاکشوما و اسنوا اشاره کرد.

گران‌ ترین ماشین ظرف شویی موجود در بازار ایران

گران‌ترین ماشین ظرفشویی موجود در بازار ایران متعلق به برند‌هایی است که از آن‌ها به عنوان برند‌های خارجی یاد می‌کنند. البته از آنجایی که معمولاً بروزترین و مدرن‌ترین فنّاوری‌ها در تولید این دستگاه و توسط برند‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بالا بودن قیمت این دستگاه از سوی تولیدکنندگان آن اصلاً دور از انتظار نیست. چنانچه از نظر بودجه در محدودیت قرار ندارید می‌توانید برای خرید مدل‌هایی که تولیدکنندگان آن‌ها در خارج از کشور قرار دارند، اقدام کنید.

با بررسی مشخصاتی که گران‌ترین ماشین‌های ظرفشویی به خود اختصاص داده‌اند، می‌توانید متوجه شوید که چرا این دستگاه‌ها قیمت بالایی دارند. ماشین ظرفشویی می‌دیا مدل WQP6-3602F با قیمتی بین ۸ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قابل خریداری است. در این بازار ماشین ظرفشویی ال جی ۱۴ نفره مدل XD90Wبا قیمتی بین ۳۴ میلیون و ۹۵۰ تا ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.رتبه دوم گران‌ترین محصول این لیست نیز در اختیار ماشین ظرفشویی ال جی ۱۴ نفره مدل XD90DB LG است که قیمتی بین ۳۴ تا ۳۹ میلیون تومان دارد.

نام و مدل قیمت
ظرفشویی سامسونگ D157STS از ۲۵,۷۰۰,۰۰۰ تا ۳۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین ظرفشویی ال جی ۱۴ نفره مدل XD90DB LG از ۳۴,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین ظرفشویی سامسونگ D170 از ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ تا ۱۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین ظرفشویی می‌دیا مدل WQP6-3602F از ۸,۷۷۰,۰۰۰ تا ۹,۶۵۰,۰۰۰ تومان
ماشین ظرفشویی ال جی ۱۴ نفره مدل XD90W از ۳۴,۹۵۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین ظرفشویی ال جی ۱۴ نفره مدل XD88NS LG DISHWASHER XD88NS از ۲۷,۷۰۰,۰۰۰ تا ۳۷,۱۹۰,۰۰۰ تومان
ماشین ظرفشویی زیرووات مدل ZDM-3314 از ۱۳,۶۵۰,۰۰۰ تا ۱۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
آرچلیک ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره آرچلیک arcelik 6283HS سفید ۱۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ماشین ظرفشویی کرال مدل DS-1417 نقره‌ای از ۱۴,۱۵۰,۰۰۰ تا ۱۵,۹۶۴,۰۰۰ تومان
ماشین ظرفشویی کندی مدل CDM 1503 از ۱۵,۳۹۰,۰۰۰ تا ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

برخی از سوالات رایج :

۱٫در زمان خرید بهترین ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

مجهز بودن به یک آسیاب مخصوص / تعداد نفرات خانواده / وجود برنامه‌ های متفاوت شستشو / طراحی / جنس داخلی بدنه / تعداد قفسه / میزان دسی بل / کیفیت شستشو / خشک کن / میزان مصرف / نوع موتور

۲٫بهترین مدل های ماشین ظرفشویی کدامند ؟

بهترین ماشین ظرفشویی ال جی / بهترین ماشین ظرفشویی سامسونگ / بهترین ماشین ظرفشویی مارک آاگ / ماشین ظرفشویی آاگ مدل FFB62620PM / ماشین ظرفشویی هیتاچی / ظرفشویی اسنوا / ماشین ظرفشویی Clean Power مدل SDW-226S / ماشین ظرفشویی برند مایتگ /اشین ظرفشویی پاکشوما

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش