دسته بندی ها بهترین ها

معرفی بهترین مارک ویولن برای شروع + 7 بهترین برند ویولن حرفه ای

برای خرید بهترین مارک ویولن می‌توانید از بین برندهای مشهور و مدل‌های پرطرفدار و ساز خود را انتخاب کنید اما به شما پیشنهاد می‌دهیم سازهای ساخت داخل را نیز امتحان کنید. قیمت بهترین ویولن دست ساز ایرانی نسبت به بسیاری از سازهای خارجی مناسب‌تر است و از نظر کیفیتی می‌تواند شما را راضی نگاه دارد. در این مقاله شما را با برترین مدل این ساز و بهترین مارک ویولن و بهترین ویولن دست ساز ایرانی آشنا خواهیم کرد.

 

ویولن از سازهای بسیار خوش‌ نوا و پرطرفدار بین علاقه‌مندان به یادگیری موسیقی است. نوع خاصی از اصالت و هنر در این ساز موج می‌زند. این ساز زهی را با آرشه یا کمان می‌نوازند و در انواع موسیقی شرقی و غربی و سبک‌های موسیقی از فولک گرفته تا راک اند رول استفاده می‌شود.اگر جویای آموزش نواختن این ساز زیبا هستید و شاید میخواهید  بهترین ویولونیست جهان باشید و دارای بهترین مارک ویولن باشید ، باید سطح و مهارت شما در نوازندگی از کیفیت لازم برخوردار بوده و بتواند لذت بیشتری از هنر را نصیبتان کند.

انواع ساز ویولن

ساز ویولن، ویولا و ویولن سل را نیز شامل می‌شود که در ظاهر و صدا کمی با هم متفاوت‌اند و مارک های متعددی دارند وما در این نوشته کمک میکنیم بهترین برند ویولن را بشناسید :

  • ویولن: ویولن، سازی است که هنگام نواختن در دست گرفته می‌شود و معمولاً روی شانه چپ نوازنده قرار می‌گیرد و به خاطر همین ویژگی به صورت ساز سبک و کوچک طراحی شده است.
  • ویولن سل: ویولن سل یکی دیگر از اعضای خانواده ویولن است که اندازه بزرگی دارد. هنگام نواختن باید آن را روی زمین گذاشت و نوازنده در حالی که روی صندلی نشسته است، دسته آن را در دست گرفته و می‌نوازد.
  • ویولا: ویولا نیز هم شکل ویولن است ولی در پرده بم‌تر نواخته می‌شود. وزن ساز و آرشه آن در مقایسه با ویولن سنگین‌تر و سیم‌هایش نیز ضخیم‌تر است.

 

اگر می‌خواهید قبل از انتخاب ساز با نکات نواختن ویولن آشنا شوید، مقاله آن را از دست ندهید.

 

 

 

آشنایی با ساز ویولن

ویولن ساز زهی است و همانند سازهای زهی دیگر از قسمت بدنه، دسته (یا گردن) و سیم تشکیل شده است. جنس این ساز از چوب است و اصولاً بهترین مارک های ویولن را از چوب صنوبر یا افرا و فینگر بورد آن را از آبنوس می‌سازند که طبیعتا بخش زیادی از هزینه ویولن به جنس چوب آن بستگی دارد. افراد مبتدی می‌توانند قیمت ویولن ارزان را بررسی کنند که معمولاً از چوب‌های کم کیفیت‌تری تهیه شده است. برای آگاهی از مشخصات ویولن مناسب برای شروع مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

 

ساز ویولن دارای اجزای مختلفی است که شناخت آن‌ها خالی از لطف نیست. از جمله، جعبه رزونانس (قسمت پهن و بدنه اصلی ویولن)، دسته یا گردن، چهار سیم، سیم گیر، گوشی، خرک، فینگر بورد، چانه‌گیر و آرشه (کمانی با موهایی نازک که غالباً از جنس موی اسب است). ساز خود را متناسب با سطحی که هستید انتخاب کنید. ساز خوب سازی است که نیازهای نوازنده را برطرف کند و از طرفی ازلحاظ هزینه نیز مناسب و درخور باشد همچنین برای نوازنده از لحاظ ظاهری و حسی خوشایند باشد.

 

انتخاب بهترین مارک ویولن با توجه به سطح مهارت

شاید برای شما هم این سوال پیش امده باشد که ویولن خوب چی بخرم ؟ و چه ویژگی هایی دارد ؟ به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که ساز خود را متناسب با سطحی که هستید، انتخاب کنید. ساز خوب سازی است که نیازهای نوازنده را برطرف کند و از سوی دیگر از لحاظ هزینه نیز مناسب و درخور باشد. همچنین برای نوازنده از لحاظ ظاهری و حسی خوشایند باشد. در یک نگاه جامع، توصیه می‌کنیم برای خرید ویولن به سراغ مارک‌های زیر بروید که در نوع خود بهترین های جهان نیز محسوب می‌شوند:

  • برند تی اف (TF): عموما برای هنرجویان مبتدی مناسب است
  • برند رناتو (Renato): عموما برای هنرجویان مبتدی تا متوسط مناسب است
  • برند یاماها (Yamaha): مناسب برای هنرجویان مبتدی تا پیشرفته
  • برند استگ (Stagg): مناسب برای هنرجویان مبتدی تا پیشرفته
  • برند زک (Zak): مناسب برای هنرجویان مبتدی تا پیشرفته

 

 

 

در ادامه شما را با بهترین ویولون برای شروع، سطح متوسط و ویولن حرفه ای بیشتر آشنا می‌کنیم:

 

بهترین ویولن برای شروع

اگر به تازگی قصد آموختن این ساز را دارید و قصد خرید یک ویولن برای مبتدی را دارید ، بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که برای هنرجویان تازه کار طراحی و تولید شده‌اند؛ امکان دارد پس از مدتی دریابید که علاقه‌ای به ادامه نوازندگی ندارید. این سازها عموما از چوب‌های با کیفیت متوسط ساخته می‌شوند تا قیمت کمتری داشته باشند. همچنین چانه گیر، سیم کوک‌ها و pegs از جنس پلاستیک هستند.

در حال حاضر (اردیبهشت سال ۱۴۰۰) برای خرید بهترین ویالون برای شروع به بودجه‌ای در حدود ۶۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان نیاز دارید. اگر بخواهیم به بهترین مارک ویولن  و بهترین مارک ویولن برای شروع اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

مطالعه بیشتر: چنانچه قصد آشنایی با مشخصات سنتور خوب را دارید، این مقاله را حتما مطالعه کنید!

  • ویولن TF-142

یکی از بهترین برند های ویولن را میتوان ویولن تی اف مدل ۱۴۲، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ویولن آکوستیک است که می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز هنرجویان مبتدی باشد. برند تی اف، یک برند چینی با کیفیت است. صفحه رویی این ساز از جنس صنوبر بوده و قسمت پشتی، دسته و کناره‌های آن از چوب افرا ساخته شده است. قیمت این ساز در اردیبهشت ۱۴۰۰، در حدود ۲ میلیون و هشتصد هزار تومان است.

 

 

  • ویولن استگ مدل VN-4/4 EF

اگر به دنبال بهترین مدل ویولن برای شروع با قیمت مناسب هستید، ما به شما مدل آکوستیک VN-4/4 EF برند استگ را پیشنهاد می‌کنیم. صفحه رویی این ساز از چوب صنوبر بوده و قسمت پشتی، دسته و کناره‌ها از چوب افرا ساخته شده‌اند که از جمله مرغوب‌ترین چوب‌ها در ساخت ساز ویولن به شمار می‌آیند. یکی از ویژگی‌های این ساز که سبب محبوبیت بیشتر آن می‌شود، یکپارچه بودن چوب به کار رفته در ساخت آن است که موجب می‌شود رسیدن به بهترین رزونانس امکان‌پذیر شود. قیمت این ساز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان است.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با تفاوت ویولن و ویولا ، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

  • ویولن استگ مدل VN 1/2 L

ویولن آکوستیک استگ مدل VN 4/4 L یکی دیگر از مدل‌های محبوب برای شروع است که از چوب صنوبر برای ساخت صفحه رویی ساز و از چوب افرا برای ساخت قسمت پشتی، دسته و کناره‌ها استفاده شده است. گریف، گوشی، چانه‌گاه و سیم گیر نیز از نوعی چوب مستحکم چند لایه ساخته شده است که به دلیل جلای مشکی آن، شبیه به آبنوس به نظر می‌رسد. قیمت این ساز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود دو میلیون و نهصد هزار تومان است.

 

 

بهترین ویولون برای سطح متوسط

اگر با اصول اولیه نواختن ویولن آشنایی دارید و قصد ارتقای ساز خود را دارید، باید به سراغ مدل‌هایی بروید که برای سطح متوسط طراحی شده‌اند. مزیت خرید سازهای مبتدی این است که می‌توانید به جای پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید ویولن حرفه ای، با هزینه کم‌تر (در حدود ۴ تا ۸ میلیون تومان) ساز خود را ارتقا دهید.برای خرید ویولن حرفه ای همراه ما باشید.

 

  • ویولن رناتو ۲۲۰

اگر میخواهید بدانید ویولن رناتو ساخت کدام کشور است با ما همراه باشید. این ساز می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز هنرجویان مبتدی و متوسط باشد. صفحه رویی آن از چوب کاج بوده و جنس صفحه پشتی، کناره‌ها، خرک و دسته از افرا می‌باشد. همچنین در ساخت سیم گیر، چانه‌گاه و گوشی‌ها از آبنوس استفاده شده است. قیمت این ساز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود جهار میلیون و هفتصد هزار تومان است. ویولن رناتو اصالتا سازی ایتالیایی است که نخستین بار توسط Renato Scrollavezza ساخته شده است.

 

بهترین مارک ویولن حرفه ای

اگر نوازنده‌ای حرفه‌ای هستید و این حرفه را به صورت جدی دنبال می‎کنید، خرید ویولن حرفه ای می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. در ساخت سازهای حرفه‌ای عموما از چوب و متریال گران قیمت و با کیفیت استفاده می‌شود، به همین دلیل قیمت آن‌ها بالاتر (در حدود ۱۷-۸ میلیون تومان) است.

  • ویولن تی اف ۰۰۸۰

 اگر میخواهید بدانید ویولن tf ساخت کجاست با ما همراه باشید. این ویولن برند TF از جمله مدل‌های کنسرواتوار است که تماما از چوب ساخته شده است. دیگر اجزای این ساز خرک اُبرت و یا کلییر آلمانی، سیم آن پیراسترو آلمانی و کلیفون پیرانیتو آلمان است که موجب افزایش کیفیت صدای این ساز می‌شوند. قیمت این ساز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود ۷ میلیون و هشتصد هزار تومان است.

 

 

  • ویولن الکتریک یاماها مدل SV-130

ویولن سایلنت یاماها یکی از بهترین برندهای ویولن است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ایجاد مزاحمت برای اطرافیان خود، به نواختن بپردازید. افکت طنین داخلی (reverb) این ساز، انتخاب از میان سه حالت فضای مجازی (اتاق تمرین، سالن کنسرت و یک کلیسای بزرگ) را فراهم می‌کند. جک ورودی  MP3/CD نیز امکان تمرین با موسیقی زمینه دلخواه را مهیا می‌کند. قیمت این ساز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۶ میلیون تومان است.

 

 

نکات طلایی برای خرید بهترین نوع ویولن

برای خرید بهترین مارک ویولن به نکات زیر توجه نمایید.

  • ساز ویولن در ابعاد و سایزهای متنوعی در بازار موجود است. بهترین ویالون باید متناسب با اندازه دست و سن نوازنده باشد. معمولاً بزرگسالان و افرادی که سن رشد را پشت سر گذاشته‌اند، از ویولن فول سایز (۴/۴) استفاده می‌کنند اما برای کودکان و افراد ریز جثه، ویولن در سایزهای ۴/۳، ۲/۱، ۴/۱، ۸/۱، ۱۰/۱، ۱۶/۱ و سایز ۳۲/۱ موجود است. برای انتخاب سایز مناسب ساز به ویژه برای کودکان لازم است که دست نگاه دارنده ساز (عموماً دست چپ) را از مچ دست تا زیر گردن اندازه بزنید.برای مثال اندازه دست فیت با ویولن سایز ۴/۴، ۵۸ سانتیمتر و برای سایز ۳۲/۱، اندازه دست ۳۳ سانتیمتری مناسب است.

  • در صورتی که به یادگیری مشتاق هستید ولی هزینه لازم برای خرید ساز را ندارید، می‌توانید از فروشگاه‌های ساز، ساز مورد نظر خود را اجاره کنید و یا اینکه برای صرفه ‌جویی ساز دست دوم تهیه کنید. قیمت ساز دست دوم خیلی کمتر از ساز نو برایتان تمام می‌شود. فقط پیش از خرید از سلامت ساز مطمئن شوید و از تمام زوایا آن را بررسی کنید.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی با بهترین مارک ارگ  را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

 

 

  • هنگام خرید، حتماً ساز را بنوازید و اگر مبتدی هستید با یک دوست نوازنده به خرید بروید. سازها و مدل‌های مختلف را بنوازید و نگران زمانی که از فروشنده می‌گیرید، نباشید. در آن لحظه انتخاب بهترین ویولن بزرگ‌ترین وظیفه شماست. همچنین در نظر داشته باشید که ساز کوک شده خریداری کنید.

  • ویولن به علت جنس چوب خاص خودش در مناطق خیلی خشک آسیب می‌بیند. سعی کنید رطوبت کافی در دما را برای آن تأمین کنید و برای این منظور از فروشنده راهنمایی بگیرید.

  • برای استفاده کارآمدتر از ساز و همچنین برای نگهداری بهتر از آن، لوازم و تجهیزات همراه آن را خریداری کنید؛ همانند آرشه، کلوفون، کیس و …

  • پیش از خرید ساز ویولن تمام اجزای آن مانند بدنه، خرک، سیم گیر، آرشه و… را به خوبی چک کرده و هر آسیب و یا نقصی را به فروشنده اطلاع دهید. توجه داشته باشید که بهتر است برای خرید حتماً با یک همراه کار بلد مراجعه کنید.

  • برای خرید ویولنِ قیمت مناسب و با کیفیت به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید اینترنتی ویولن را دارید، از سایت‌های معتبر خرید خود را انجام دهید و از شرایط گارانتی، تعویض و مرجوعی آن اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله کمک کردیم تا شما بهترین برند ویولن را بشناسید. ساز ویولن یکی از سازهای محبوب و در عین حال دشوار جهان است که افراد زیادی به نواختن آن تمایل دارند. انتخاب بهترین ویولن حرفه ای و بهترین ویولن دست ساز ایرانی مبتدی نیازمند رعایت نکاتی برای خرید است که در این مقاله درباره آن صحبت کردیم. امیدواریم بتوانید با در نظر گرفتن آن‌ها انتخاب مناسب‌تری داشته باشید و از نواختن ساز خود، لذت فراوانی ببرید.

 

برخی سوالات متداول

۱- بهترین ویولن برای شروع کدام است؟

برای شروع یادگیری ویولن بهتر است به سراغ سازهایی بروید که برای هنرجویان مبتدی طراحی شده‌اند و در عین حال کیفیت مناسبی نیز دارند. از جمله مدل‌های محبوب می‌توان به ویولن تی اف student، ویولن آماتی ۱۰۰ و ویولن TF 142 اشاره کرد.

۲- بهترین مارک ویالون حرفه ای کدام است؟

اگر نوازنده‌ای حرفه ای هستید و می‌خواهید نوازندگی را به صورت جدی ادامه دهید، خرید ویولن الکتریک (سایلنت) یاماها SV-130 و ویولن TF-0080 می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد. ویولن های حرفه ای عموما از چوب‌های مرغوب و متریال‌های با کیفیت بالا ساخته می‌شوند، به همین دلیل قیمت بیشتری نیز دارند.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش