مقالات

مدل طراحی کابینت آشپزخانه حرفه ای ۲۰۲۳

کابینت آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر هر آشپزخانه است. طراحی کابینت آشپزخانه شامل همه چیز است، از چیدمان کابینت‌های شما گرفته تا سبک کابینت و متریالی که برای تکمیل ظاهر کابینت‌های خود استفاده می‌کنید، همه اهمیت دارند. اگر به دنبال بازسازی آشپزخانه خود هستید، ممکن است بخواهید قبل از شروع پروژه خود ایده‌های طراحی کابینت آشپزخانه و سبک کابینت را بررسی کنید. بنابراین در ادامه با ما در این راهنما همراه باشید تا به ذکر نکاتی مهم در این باره بپردازیم.

نکات مهم در خصوص طراحی کابینت

هنگام طراحی کابینت باید به نکات زیادی توجه کرد. ابتدا محل قرارگیری کابینت‌ها را در نظر بگیرید. کابینت‌ها را می‌توان هم در بالا و هم در زیر میز آشپزخانه به روشی سنتی‌تر استفاده کرد. کابینت‌ها همچنین ممکن است به صورت جزیره‌ای در وسط آشپزخانه شما قرار داده شوند تا سبک کابینت زیبا به شکلی مدرن را داشته باشید. همچنین متریالی را که در طراحی کابینت خود استفاده خواهید کرد در نظر بگیرید. به طور مثال کابینت‌های چوبی یک انتخاب محبوب در میان مردم هستند.

در مرحله بعد، در‌های کابینت را در نظر بگیرید. سبک درب یکی از انتخاب های مهم طراحی در کابینت آشپزخانه است زیرا معمولاً سبک آشپزخانه را تعریف می‌کند. کابینت‌های مدرن طراحی ساده‌تری دارند و دارای خطوط صاف و تمیز بدون تزئینات اضافی هستند. سبک کابینت‌های سنتی اغلب ممکن است دارای جزئیاتی مانند کتیبه یا ستون‌های منحنی باشند.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید در مقاله بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک از ایده های ما استفاده کنید.

انواع سبک کابینت

امروزه در حالی که کابینت‌های ساده بیشتر محبوب می‌شوند، برخی از صاحبان خانه‌ها، سبک‌های سفارشی منحصر به فرد را ترجیح می‌دهند. برای طراحی یک آشپزخانه عالی، مهم است که با جدیدترین سبک کابینت‌های موجود و ترند آشنا شوید. ما در این بخش، به معرفی چندین سبک کابینت ترند در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم:

  •  قفسه‌ بندی باز

اگر عاشق لوازم خانگی‌های لوکس و زیبا هستید، احتمالاً بخواهید برخی از آن‌ها را در معرض نمایش بگذارید. با سبک کابینت قفسه‌بندی باز، یک سبک منحصر به فرد برای آشپزخانه خود ایجاد کنید. از مزایای این مدل کابینت‌ها این است که می‌توانید بدون صرف زمان برای باز کردن در‌های کابینت و نگاه کردن به داخل، آنچه را که نیاز دارید ببینید و بردارید. اگر لیوان قهوه مورد علاقه یا کتاب‌های دستور پخت غذا دارید، از آن‌ها برای جذاب‌تر کردن کابینت استفاده کنید. همانطور که همه این عناصر را با هم ترکیب می‌کنید، به رنگ‌ها و سبک‌های جداگانه آن‌ها فکر کنید.

اگر از سبک مدرن خوشتان می‌آید در مقاله کابینت مدرن ایده‌های خوبی می‌گیرید.

  •  سبک کابینت چوب بلوط

کابینت‌های چوب بلوط در دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۹۰ بسیار محبوب بودند. امروزه نیز این سبک کابینت در طراحی کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع سبک کابینت، می‌توانید از بلوط به عنوان رنگ طبیعی استفاده کنید یا آن را به دلخواه رنگ کنید. به نظر می‌رسد رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری بیشتر محبوبیت داشته باشند.

اگر به هوشمند سازی منزل خود فکر می‌کنید، مقاله نحوه ایجاد اسمارت هوم را از دست ندهید.

  •  سبک کابینت ساده و مینیمالیسم

مینیمالیسم، یک سبک عالی در آشپزخانه است که می‌تواند در عین سادگی، دارای سنگ‌های لوکس و روکش‌های زیبا باشد.

اگر به دنبال خرید جهیزیه هستید و نمیدانید چه رنگی بهتر است، پیشنهاد می شود مقاله رنگ وسایل آشپزخانه عروس را مطالعه کنید.

  • سبک کابینت چند رنگی در طراحی کابینت

به لطف فناوری، امروزه فهرستی تقریباً فهرستی بی‌پایان از رنگ‌های مختلف برای طراحی کابینت موجود است. از قهوه‌ای گرم گرفته تا خاکستری و هر رنگ دیگری برای کابینت‌ها وجود دارد. یکی از ترند‌های سال ۲۰۲۲ ترکیب رنگ‌های مختلف برای داشن ظاهری کاملاً منحصر به فرد در کابینت‌ها است. ممکن است کابینت‌های بالایی را با رنگ سفید بپسندید در حالی که کابینت‌های پایینی از جنس چوب طبیعی باشند.

  •  نورپردازی خلاقانه

نورپردازی در آشپزخانه شما می‌تواند ظاهر و احساس آشپرخانه را تغییر دهد و آن را از حالت معمولی به یک طراحی منحصر به فرد تبدیل کند. روشنایی LED برای یک آشپزخانه مدرن به دلایل مختلف عالی است. نورپردازی LED آشپزخانه بسیار کارآمد است و آن‌ها را به انتخابی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند. نور ال ای دی می‌تواند به طرق مختلفی در آشپزخانه ظاهر شود. یکی از قسمت‌هایی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، زیر کابینت‌ها است.

کابینت‌های آشپزخانه به دو سبک کلاسیک و نئو کلاسیک طراحی می‌شوند. اگر می‌خواهید کابینت خود را از بین این دو سبک انتخاب کنید، قبل از این کار حتما مقاله کابینت نئوکلاسیک را مطالعه کنید.

  • سبک کابینت آشپزخانه سفید

کابینت سفید مانند یک بوم خالی عمل می‌کند، بنابراین شما می‌توانید بر اساس ترجیحات و دیدگاه شخصی خود به آن شکل دهید. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان روشن، تمیز و بدون شلوغی به نظر برسد، می‌توانید دکوراسیون را به حداقل برسانید و روی لوازمی که در طیف رنگی مختلف سفید و کرم هستند تمرکز کنید.

  • سبک کابینت سنتی

کابینت‌های سنتی که با رنگ‌های گرم کلاسیک و ظاهری رسمی مشخص می‌شوند، ظرأفت را به هر آشپزخانه‌ای هدیه می‌دهند.

برای روی کابینت خود به دنبال سینک می‌گردید؟ پیشنهاد می شود مقاله بهترین نوع سینک ظرفشویی را مطالعه کنید.

  •  سبک کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت‌های مدرن که با عناصر طراحی فوق‌العاده شیک برای ظاهری ساده طراحی شده‌اند، سبک مینیمالیستی را به زیبایی بسیار دلخواهی تبدیل می‌کنند. از سبک آشپزخانه‌های صنعتی گرفته تا ظاهری بی‌عیب و نقص و امروزی، طراحی این انتخاب کابینت هر آشپزخانه مدرنی را بهبود می‌بخشد.

  •  سبک کابینت آشپزخانه توسکانی

رنگ‌های گرم و مجلل کاملاً با این سبک کابینت تلفیق می‌شوند تا یک طراحی منحصربه‌فرد برای هر آشپزخانه داشته باشند.

  •  سبک کابینت آشپزخانه ویکتوریا

وقتی سلیقه شما بیشتر به سبک پیچیده و قدیمی میل می‌کند، دکوراسیون مدرن و کابینت‌های ویکتوریایی می‌توانند آشپزخانه شما را به یک فضای زینتی و دلخواه تبدیل کنند. در‌های شیشه‌ای یکی از ویژگی‌های برجسته این سبک کابینت است که به شما فرصتی عالی برای نمایش گلدان‌ها، ماهی‌تابه‌ها و وسایل آنتیک می‌دهد. پیشنهاد می شود مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

  • سبک کابینت آشپزخانه قاب دار

کابینت‌های قاب‌دار که به آن‌ها کابینت‌های «سبک آمریکایی» نیز می‌گویند، حاشیه جالبی دارند که نمای داخلی درب‌های کابینت را برجسته می‌کند. ایده‌آل برای انواع سبک‌های طراحی، از جمله روستایی و سنتی هستند. این کابینت‌ها را می‌توان به صورت سفارشی ساخت تا کاملاً زیبایی موجود آشپزخانه شما را تکمیل کند.

  •  سبک کابینت آشپزخانه مایل به سفید و کرم

با انتخاب کابینت‌های سفید و کرم که نور طبیعی فضا را منعکس می‌کنند، آشپزخانه خود را به سبکی زیبا طراحی کنید. این کابینت‌ها با طراحی ساده می‌توانند به صورت سفارشی هم ساخته شوند تا ظاهری منحصر به فرد برای آشپزخانه داشته باشند.

سخن پایانی

با هر جزئیاتی که تصمیم دارید هنگام انتخاب طرح کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید، بدانید که تأثیر زیادی در خانه شما خواهد داشت. برای بررسی تمام ترکیبات مختلف سبک کابینت زمان بگذارید. هر چه زودتر نقشه‌ای برای آشپزخانه جدید خود ترسیم کنید، زودتر می‌توانید وارد آن شوید و شروع به آشپزی کنید… یا غذا بخورید.

سوالات رایج

چه نکاتی را در طراحی کابینت باید در نظر گرفت؟
محل قرارگیری کابینت ها، متریالی که می‌خواهید استفاده کنید و درهای کابینت
انواع سبک کابینت کدامند؟
قفسه‌ بندی باز،سبک چوب بلوط، سبک کابینت ساده و مینیمالیسم، سبک کابینت چند رنگی، سبک کابینت آشپزخانه سفید، سبک کابینت سنتی، سبک کابینت آشپزخانه ویکتوریا، سبک کابینت آشپزخانه قاب دار، سبک کابینت آشپزخانه مایل به سفید و کرم، مدرن سبک کابینت آشپزخانه توسکانی

 

نوشته های اخیر

راهنمای خرید ارگ آموزشی + بهترین ارگ برای شروع

کيبورد و ارگ موسیقی یکی از آشناترین سازهایی هستند که ما در محافل مختلف هنری،…

8 ساعت پیش

معرفی شرکت یاماها (YAMAHA) + تاریخچه تاسیس و برند یاماها

اکثر ما شرکت یاماها را بیشتر با آلات موسیقی یاماها و یا موتور سیکلت‌های آن…

10 ساعت پیش

بهترین مارک آبمیوه گیری ۱۴۰۳ + انواع سه کاره و چهار کاره

می‌خواهید بدانید بهترین مارک آبمیوه گیری (پرفروش ترین مارک آب میوه گیری) بازار کدام است؟ و…

11 ساعت پیش

۱۷ بهترین اپلیکیشن موسیقی + آموزش موسیقی با نرم افزار نت خوانی

اینکه تصمیم گرفته‌اید یک ساز انتخاب کنید و به دنیای موسیقی قدم بگذارید و با…

11 ساعت پیش

معرفی برند کاسیو CASIO + کاسیو ساخت کجاست؟

 اگر میخواهید بدانید تاریخچه برند کاسیو چیست و برند کاسیو ساخت کجاست وبرند کاسیو مربوط…

2 روز پیش

راهنمای خرید ویولن + ۱۳ نکته قبل خرید

در راهنمای خرید ویولن ، با انواع ویولن برای مبتدی، مشخصات ویولن خوب، سایز ویولن،…

2 روز پیش