بهترین ها

بهترین مارک قابلمه | بهترین سرویس قابلمه ایرانی چیست؟

یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه سرویس قابلمه می‌باشد، سرویس قابلمه مجموعه‌ ای متنوع از قابلمه‌ هاست که در ابعاد و طرح‌ های مختلف به بازار ارائه می‌گردند. از مواد مختلف مانند تفلون، استیل، آلومینیوم، چدن وبرای ساخت قابلمه استفاده می‌شود. استفاده از مواد متنوع برای تولید، باعث شده است تا قابلمه‌ ها قیمت‌ های مختلفی نیز داشته باشد.

امروزه سرویس‌ های قابلمه با طرح‌ ها و کیفیت‌ های مختلف در بازار وجود دارند که باعث شده است انتخاب بهترین جنس قابلمه و بهترین مارک  سرویس قابلمه تا حدودی دشوار باشد. در این محتوا ما لیستی از بهترین مارک قابلمه موجود در ایران را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا در هنگام خرید سرویس قابلمه دچار سردرگمی نشوید.

اگر می خواهید در مورد انواع دستگاه آبمیوه گیری بیشتر بدانید مطلب معرفی بهترین آبمیوه گیری را از دست ندهید.

انواع قابلمه‌ های موجود در بازار

یکی از دغدغه‌ های مهم برای زوج‌ های جوان که قصد تهیه جهیزیه و یا خانم‌های خانه‌ دار برای آشپزخانه خود دارند، تهیه سرویس قابلمه می‌باشد. در بازار سرویس‌ های قابلمه در طرح‌ ها و جنس‌ های مختلف وجود دارند که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • قابلمه چدن:

این نوع قابلمه معمولاً عمر طولانی دارند، قابلمه‌ های چدن مناسب برای پخت طولانی با دمای بالا هستند. استفاده از این قابلمه‌ ها در فر مانعی ندارد و شما به راحتی می‌توانید از این ظروف مقاوم در تهیه غذا‌های فری استفاده کنید.

این ظروف معایبی نیز دارد که وزن زیاد، امکان زنگ زدن، عدم تنوع زیاد به نسبت سایر مدل‌ ها، قیمت بالا و عدم امکان شست‌ و شو با ماشین ظرفشویی اشاره کرد.

  • قابلمه پیرکس:

این قابلمه‌ های شیشه‌ای برای افرادی که از اجاق گاز‌های برقی استفاده می‌کنند، بسیار مناسب است. از جمله مزایای این مدل از قابلمه‌ ها می‌توان به زیبایی خیره‌ کننده و طبخ غذای سالم‌ تر در این ظروف اشاره کرد. عدم تحمل بالا و نگهداری سخت این ظروف باعث شده است تا بسیاری از افراد نسبت به خرید این قابلمه‌ ها دچار تردید شوند.

  • قابلمه تفلون:

این قابلمه‌ ها از جمله قدیمی‌ ترین و محبوبترین سرویس قابلمه در کشور ما هستند، از جمله ویژگی‌های این ظروف می‌توان به عدم چسبندگی مواد غذایی به آن‌ها اشاره کرد. اما توجه داشته باشید که در ساخت این قابلمه‌ ها از فلز سنگین کادمیوم استفاده می‌شود که یک ماده مضر برای سلامتی انسان است.

از مزیت‌ های این قابلمه می‌توان به نیاز کم به روغن برای طبخ غذا، شست‌وشوی راحت و امکان استفاده در فر اشاره کرد. در کنار مزیت‌های گفته شده این قابلمه‌ها معایبی نیز دارند که خش‌ پذیری زیاد، عدم تحمل حرارت‌ های بالا، طول عمر کمتر و نیاز به مراقبت شدید از جمله مهمترین آن‌ها می‌باشد. ما به سوال بهترین مارک تفلون ایرانی چیست در ادامه پاسخ دادیم و بهترین مارک ها را به شما معرفی کردیم.

  • قابلمه استیل:

بهداشتی‌ ترین و مقاوم‌ ترین نوع قابلمه‌، قابلمه‌ های استیل می‌باشند. این نوع قابلمه گرما را به سرعت انتقال می‌دهند به همین دلیل باعث می‌شوند، غذا زودتر ته بگیرد و بسوزد. مزایای مانند بهداشتی بودن، مقاوم بودن در برابر حرارت، تمیزی راحت‌ تر و امکان استفاده در فر از جمله ویژگی‌های مثبت سرویس‌ های قابلمه استیل می‌باشند.

معایبی همچون وزن زیاد، عدم تنوع رنگ و طرح، عدم شست‌ و شو در ماشین ظرفشویی و انتقال مستقیم  حرارت به غذا انتخاب این قابلمه‌ ها را بسیار دشوار کرده است.

  • قابلمه سرامیکی:

این قابلمه‌ ها از جدیدترین و بهترین نوع ظروف آشپزخانه می‌باشند، استفاده از این قابلمه‌ ها تا زمانی که آسیب ندیده‌اند هیچگونه ضرری برای سلامتی شما ندارد. از جمله مزیت‌ های این قابلمه‌ ها می‌تون به انتقال یکنواخت حرارت، مقاوم در برابر خراش، عدم واکنش با مواد غذایی اسیدی و بازی، ظاهر زیبا، رنگ‌بندی و تنوع طرح زیاد اشاره کرد.

در کنار مزایای زیاد می‌توان به معایبی مانند قیمت نسبتاً زیاد و شکننده بودن این ظروف اشاره کرد.

  • قابلمه گرانیتی:

قابلمه‌ های گرانیتی از تازه وارد‌های بازار می‌باشند، این قابلمه‌ ها به مراتب مقاوم‌ تر از قابلمه‌ های تفلون می‌باشند و به همین دلیل استفاده از این قابلمه‌ ها بهداشت و سلامت بالاتری دارند. از جمله مزایای این نوع قابلمه‌ ها می‌توان به عدم تغییر طعم غذا، نچسب بودن، استفاده حداقلی از روغن برای طبخ، شست‌وشوی راحت، دوام بالا و پخش حرارت یکنواخت اشاره کرد.

  • قابلمه آلومینیومی:

این قابلمه‌ ها بعد از قابلمه‌ های پیرکس سالم‌ترین نوع قابلمه موجود در بازار می‌باشد زیرا وارد شدن آلومینیوم به دستگاه گوارش خطری برای انسان ندارد. از جمله مزیت‌های این قابلمه می‌توان به وزن کم، توزیع حرارت یکنواخت و امکان استفاده در فر اشاره کرد. معایبی مانند واکنش‌ پذیری بالا، عدم امکان شست‌وشو در ماشین ظرفشویی، خش‌ پذیری و دفرمه شدن، راضی کردن مشتریان برای خرید این قابلمه‌ها را کمی دشوار کرده است.

همچنین از دیگر دغدغه های هر خانمی خرید دیگر لوازم برقی است، مثل خرید آبمیوه گیری خوب که پیشنهاد میکنم مطالب مربوط به بهترین مارک اتو مو را بخوانید.

در هنگام خرید سرویس قابلمه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پیش از خرید هر محصولی، بهتر است نیاز‌های خود را مشخص کنید تا محصول تهیه شده دقیقاً منطبق بر نیاز‌های شما باشد. در زیر یک سری نکات عمومی که در هنگام خرید سرویس قابلمه باید به آن‌ها توجه کنید برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

  • جنس قابلمه:

مهمترین موضوع در هنگام خرید یک سرویس قابلمه جنس آن می‌باشد، پس بهتر است قبل از مراجعه به بازار برای خرید محصول نسبت به جنس قابلمه مورد نیاز خود و مشخصات آن تحقیقات خود را کامل کنید تا بعد از خرید دچار پشیمانی نشوید.

  • طراحی قابلمه:

قابلمه‌ ها از نظر نوع دستگیره، درب و. . با هم متفاوت هستند. علاوه بر زیبایی سرویس‌ های قابلمه، بهتر است از قابلمه‌ های استفاده کنید که دستگیر‌ه های مقاوم به حرارت دارد.

  • اندازه قابلمه:

با توجه به تعداد نفرات خانواده نسبت به تهیه قابلمه اقدام کنید، تا در هنگام پخت و پز دچار مشکل نشوید.

  • برند تولید‌کننده قابلمه:

بسیاری از تولید‌کنند گان غیر استاندارد اقدام به تولید انواع مختلف قابلمه کرده‌اند که عموماً قیمتی پایین‌ تر از نمونه‌ های اصل دارند. در صورتی‌که قصد تهیه سرویس قابلمه برای خود دارید از برند‌های مطرح و معروف استفاده کنید. از جمله مهمترین و با کیفیت‌ ترین برند‌های ایرانی در زمینه تولید قابلمه می‌توان به دسینی، تفلون، کارال و. . اشاره کرد.

  • قیمت قابلمه:

قیمت مهمترین عامل در خرید یک محصول است، چنانچه از نظر مالی توانایی تهیه یک سرویس قابلمه کامل از یک برند معروف را ندارید. پیشنهاد می‌گردد به جای خرید یک سرویس کامل از یک برند غیر استاندارد، چند سایز قابلمه که بیشتر به کارتان می‌آید از یک برند استاندارد تهیه کنید.

بهترین مارک قابلمه ایرانی

سرویس قابلمه مجموعه تولید عروس تفلون، گروه صنعتی زرساب، ظروف نچسب آرت، دسینی، شیک وجز بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید سرویس قابلمه می‌باشند.

در زیر به معرفی و بررسی بهترین سرویس قابلمه پرداخته‌ایم.

اگر به دنبال تکمیل وسایل خانه خود هستید، یک جاوری شارژی هم می‌تواندبه راحت تر شدن شما کمک کند. ما در مقاله بهترین جارو شارژی عصایی  مطالب مفیدی در این زمینه برای شما فراهم کردیم.

سرویس قابلمه دسینی

  • سرویس چدن ۲۲ پارچه دسینی

مشخصات سرویس چدن ۲۲ پارچه دسینی

جنس بدنه: سرامیک چدن

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ سانت

تعداد پارچه: ۲۲

مشخصات: بدنه ضخیم از جنس آلیاژ آلومینیوم ریخته‌گری شده، دارای پوشش نچسب داخلی (سه لایه مستحکم از جنس پلاتین مقاوم در برابر خراشیدگی و پوسیدگی)، سرویس کفگیر و ملاقه پلاستیکی

  • سرویس پخت و پز ۱۰ پارچه دسینی مدل DESSINI REJINA

مشخصات سرویس پخت و پز ۱۰ پارچه دسینی مدل DESSINI REJINA

جنس روکش: گرانیت

درب پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۳۲ – ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ سانت

تعداد پارچه: ۱۰

مشخصات: یک تابه سایز ۲۴ سانت همراه با این این سرویس می‌باشد.

سرویس قابلمه برند عروس

  • سرویس پخت و پز ۱۱ پارچه عروس مدل victoria

مشخصات سرویس پخت و پز ۱۱ پارچه عروس مدل victoria

جنس روکش: گرانیت

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۳۲ – ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ سانت

تعداد پارچه: ۱۱

مشخصات: جنس دسته سیلیکونی نسوز، یک تابه سایز ۲۴ سانت همراه با این این سرویس می‌باشد.

  • سرویس پخت و پز ۱۰ پارچه عروس مدل Mr22

مشخصات سرویس پخت و پز ۱۰ پارچه عروس مدل Mr22

جنس روکش: گرانیت

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ – ۱۶ سانت

تعداد پارچه: ۱۰

مشخصات: جنس بدنه آلومینیومی، جنس دسته سیلیکونی نسوز، دو عدد تابه بدون در با سایز ۲۸ – ۲۴ سانت

 

سرویس پخت و پز ۹ پارچه عروس مدل دیاکو

مشخصات سرویس پخت و پز ۹ پارچه عروس مدل دیاکو

جنس روکش: گرانیت

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ – سانت

تعداد پارچه: ۹

مشخصات: جنس بدنه آلومینیومی، جنس دسته سیلیکونی نسوز، دو عدد تابه سایز ۲۸ – ۲۴ سانت

سرویس قابلمه زرساب

  • سرویس قابلمه گرانیت زرساب ۱۰ پارچه با در شیشه‌ای مدل GT-7500G

مشخصات سرویس قابلمه گرانیت زرساب ۱۰ پارچه با در شیشه‌ای مدل GT-7500G

جنس روکش: گرانیت

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ – سانت

تعداد پارچه: ۱۰

مشخصات: جنس بدنه آلومینیومی، جنس دسته سیلیکونی نسوز، یک نیم قابلمه ۲۸ سانت و تابه ۲۴ سانتی

  • سرویس پخت و پز ۱۲ پارچه زرساب مدل GT7580G

مشخصات سرویس پخت و پز ۱۲ پارچه زرساب مدل GT7580G

جنس روکش: پوشش ۵ لایه گرانیت

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۳۲- ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ – سانت

تعداد پارچه: ۱۲

مشخصات: جنس بدنه آلومینیومی، جنس دسته باکالیت نسوز، دو عدد تابه تک دست با سایز ۲۴ – ۲۰ سانت، تابه دو دست با سایز ۳۲ و شیرجوش با سایز ۱۶ سانتی‌متر

سرویس قابلمه سام ست

  • سرویس پخت و پز سام ست ۲۱ پارچه مدل G1001

مشخصات سرویس پخت و پز سام ست ۲۱ پارچه مدل G1001

جنس روکش: گرانیت

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ – ۱۶سانت

تعداد پارچه: ۲۱

مشخصات: جنس بدنه چدن، جنس دسته سیلیکونی نسوز، دو عدد تابه دو دسته با سایز ۲۸ و ۲۴، سرویس ملاقه و روغن گیر

سرویس قابلمه تاپ

  • سرویس قابلمه گرانیتی ۷ پارچه تاپ مدل ۷PC New

مشخصات سرویس قابلمه گرانیتی ۷ پارچه تاپ مدل ۷PC New

جنس روکش: گرانیت

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ – سانت

تعداد پارچه: ۷

مشخصات: جنس بدنه آلوینیوم، جنس دسته سلیکونی نسوز، یک عدد ماهیتابه در سایز ۲۸

 

سرویس قابلمه آرک

  • سرویس پخت و پز ۷ پارچه آرک مدل s200

مشخصات سرویس پخت و پز ۷ پارچه آرک مدل s200

جنس روکش: گرانیت

جنس درب: فلزی

سایز قابلمه‌ها: ۲۸ – ۲۴ – ۲۰ – سانت

تعداد پارچه: ۷

مشخصات: جنس بدنه آلومینیوم، جنس دسته فلزی، یک عدد ماهیتابه در سایز ۲۸، ضخامت ۳ میلی‌متری

  • سرویس پخت و پز ۷ پارچه ارک مدل s300

مشخصات سرویس پخت و پز ۷ پارچه ارک مدل s300

جنس روکش: تفلون

جنس درب: استیل پیرکس

سایز قابلمه‌ها: ۲۸ – ۲۶ – ۲۴ – سانت

تعداد پارچه: ۷

مشخصات: جنس بدنه آلومینیوم، جنس دسته فلزی، یک عدد ماهیتابه در سایز ۲۸، ضخامت ۳ میلی‌متری

جمع‌ بندی:

با توجه به اهمیت سرویس‌ های قابلمه در آشپزخانه بسیاری از شرکت‌ ها اقدام به تولید قابلمه در طرح‌ ها و مدل‌ های مختلف کرده‌اند، از این رو انتخاب بهترین مارک قابلمه کمی دشوار است. در این محتوا سعی شد تا تمامی نکات مهم در هنگام خرید سرویس قابلمه به طور کامل برای شما عزیزان و همراهان توضیح داده شود تا راهنمای خوبی برای خرید بهترین مارک قابلمه در بازار داشته باشید. از همراهی شما تا پایان این محتوا بسیار سپاسگزاریم.

آیا به دنبال خرید یک جارو برقی بزرگ هستید؟ جارو برقی سطلی یک انتخاب مناسب برای شماست. بعد از خواندن مطالب مقاله بهترین جاروبرقی سطلی خارجی وایرانی قطعاً خرید بهتری انجام میدهید.

برخی از سوالات رایج

انواع قابلمه موجود در بازار کدامند؟
قابلمه چدن، پیرکس، استیل،تفلون، سرامیکی، گرانیتی و آلومینیومی

در هنگام خرید سرویس قابلمه باید به چه نکاتی توجه کرد؟
جنس قابلمه، طراحی قابلمه، قیمت قابلمه، اندازه قابلمه و برند تولید کننده قابلمه

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش