رپورتاژ

بهترین قیمت خرید توالت زمینی چقدر است؟

برای خرید تجهیزات داخلی ساختمان مانند توالت زمینی، لازم است اطلاعات کافی قبل از خرید داشته باشید. عوامل زیادی نظیر جنسی محکم و با دوام بالا، کیفیت خوب لعاب، ضریب جذب آب و نوع ریم در انتخاب شما تاثیر‌گذار هستند. تا به امروز برند‌های مختلفی از آن تولید کرده‌اند که هر کدام بازه‌های قیمتی متفاوتی نیز دارند. بنابراین با توجه به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید نسبت به خرید توالت زمینی اقدام کنید.

انواع توالت زمینی

پیش از خرید توالت زمینی یا ایرانی بهتر است با انواع آن آشنا شوید. در این بخش قصد داریم انواع توالت زمینی را از نظر نوع نشیمن بررسی کنیم:

الف) توالت زمینی ساده
در این مدل توالت زمینی، طراحی نشیمن و سطح رویه سنگ آن در یک راستا قرار دارند. این مدل یکی از قدیمی‌ترین طراحی‌های کاسه توالت شناخته شده ایرانی است که مدل تخت یا ساده توالت‌ زمینی نام دارد.

ب) مدل نیمه طبی توالت های ایرانی
نسبت به مدل تخت، موقعیت قرار‌گیری نشیمن توالت ایرانی نیمه طبی کمی بالا‌تر است. بنابراین زاویه کوچکی میان محل قرار‌گیری پا‌ها و کاسه توالت ایجاد شده است.

ج) توالت ایرانی طبی
توالت ایرانی طبی فاقد نشیمن صاف بوده و طراحی ارگونومیک آن با مقداری شیب در قسمت قرار‌گیری پا‌ها روی سنگ توالت انجام شده است. وجود همین زاویه باعث شده مچ پا و زانو‌ها کمی به سمت جلو کشیده شوند. بنابراین وزن بدن به سمت جلو انتقال پیدا می‌کند و فشار کم‌تری را به کمر، مچ پا و زانو‌ها وارد می‌کند. توالت ایرانی طبی بهترین راهکار ممکن را برای حل بزرگ‌ترین نقطه ضعف توالت‌های ایرانی ارائه داده است.

راهنمای انتخاب و خرید بهترین توالت ایرانی

 

ویژگی‌های خاص توالت ایرانی، آن را از دیگر محصولات چینی بهداشتی متمایز کرده است و درصورت نصب درست، این محصول می‌تواند ۱۰ الی ۲۰ سال ماندگاری داشته باشد. برای خرید بهترین توالت ایرانی لازم است ویژگی‌های زیر را در نظر داشته باشید؛

۱) نوع آبریز
طراحی توالت‌های ایرانی با آبریز‌های باز و بسته صورت گرفته است. نوع آبریز بر میزان شستشوی کاسه توالت تاثیر‌گذار بوده و معادل چگونگی تخلیه آب از سیفون توالت ایرانی به داخل کاسه و شستشوی آن است.

• مدل توالت آبریز باز با یک کانال باز و بدون سوراخ‌های منظم طراحی شده است که از طریق کشیدن سیفون، آب با حرکت در کانال به سمت عمق کاسه توالت جریان می‌یابد. عدم نفوذ آب به تمام قسمت‌های زیرین و انتهایی در کاسه توالت مدل ریم باز، باعث شده میزان پاکیزگی کم‌تری داشته باشد.

• طراحی سوراخ و کانال در کاسه توالت‌های ایرانی با ریم بسته به شکلی مدرن‌تر انجام می‌شود. در طول کانال، سوراخ‌هایی در فاصله‌های مشخص از یکدیگر قرار گرفته‌اند. همین موضوع باعث شده جریان آب از کانال، به تک تک سوراخ‌ها برود و به شکلی یکنواخت تمامی سطح کاسه آن را شستسو دهد. جریان آب در زیر سوراخ‌ها همچنین از تجمع فضولات و مخفی شدن حشرات جلوگیری می‌کند.
با توجه به تمامی نکات گفته شده، بهترین گزینه، خرید توالت ایرانی با آبریز باز است.

۲) درصد جذب آب

درصد جذب آب در سنگ‌های توالت ایرانی به دو صورت زجاجی و نیمه زجاجی مشخص می‌شود که هر یک ویژگی‌های خاصی دارند. نوع زجاجی با کم‌ترین میزان جذب آب، با مقداری کم‌تر از ۱ درصد تولید می‌شود. بنابراین احتمال جذب آلودگی، کثیفی و تکثیر باکتری‌ها کم‌تر است. در نقطه مقابل، سنگ‌های توالت نیمه زجاجی میزان جذب آب بیش‌تری دارند که به مقدار ۳ تا ۱۵ درصد می‌رسد. همین میزان بالای جذب آب می‌تواند انواع آلودگی و بوی بد توالت را افزایش دهد.

۳) ضخامت آبکاری یا لعاب

آبکاری‌های ضعیف در سنگ‌های توالت ایرانی، ظاهری کدر و مات دارند. استفاده از کم‌ترین مقدار مواد شوینده با از دست رفتن جلوه این مدل از سنگ‌ها همراه است. بنابراین ضخامت بالای لعاب در تولید توالت ایرانی، از ظاهری درخشان برخوردار است و در برابر شستشو نیز مقاومت خوبی دارد.

۴) برخورداری از ابعادی مناسب با محل نصب

علاوه‌بر ظاهری زیبا، اندازه‌گیری‌های دقیق نیز در خرید بهترین توالت ایرانی تاثیر‌گذار هستند. بنابراین سعی کنید پیش از خرید، حتما اندازه‌های دقیق محل نصب را داشته باشید و متناسب با آن انتخاب کنید. توجه به فاصله شیرآلات، موقعیت قرار‌گیری خروجی فاضلاب و ارتفاع یا عمق کاسه توالت ایرانی در هنگام خرید ضروری است.

مشخصات و قیمت مدل‌ های توالت ایرانی

هر یک از توالت‌های ایرانی با قیمتی متفاوت به فروش می‌رسند و مشخصه‌های ویژه‌ای دارند. در این قسمت دو مدل از پر فروش‌ترین نمونه‌های توالت ایرانی طبی را معرفی می‌کنیم.

• توالت ایرانی برند گاتریا مدل تیتان بزرگ خطدار(طبی)
– یکی از بهترین محصولات گاتریا است و از مدل‌های طبی آن به‌‎شمار می‌رود.
– جنس آن چینی بهداشتی بوده و از لعابی براق و مقاوم برخوردار است.
– طراحی آن به‌صورت آبریز بسته انجام شده است.

• توالت زمینی آرمیتاژ مدل آرمیتا(طبی)
– یکی از پر فروش‌ترین محصولات برند آرمیتاژ بوده و جزو مدل‌های طبی است.
– جنس توالت زمینی آرمیتاژ مدل آرمیتا(طبی) از چینی بهداشتی است و لعابی درخشان با مقاومت بالا دارد.

لیست سایت‌ های برتر فروش توالت ایرانی

امروزه با توجه به ایجاد بستری آنلاین برای فروش محصولات مختلف، وبسایت‌های اینترنتی زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

۱) دیجی کالا

این وبسایت در زمینه فروش محصولات دیگری نیز فعالیت دارد که یکی از دسته‌های محصولات آن شامل تجهیزات ساختمانی است. شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از توالت‌های ایرانی برند‌های مختلف را در صفحات این محصول مشاهده کنید. با مطالعه اطلاعاتی کافی از مشخصات هر محصول، انتخابی آگاهانه خواهید داشت و محصول مورد نظر را درب منزل تحویل می‌گیرید.

۲) سرام پخش

یکی از وب سایت‌های تخصصی در زمینه فروش آنلاین مصالح دکوراتیو ساختمانی، سرام پخش است. با مراجعه به صفحه توالت ایرانی از دسته‌بندی محصولات سرام پخش، می‌توانید مدل مورد نظر خود را پیدا کرده، ویژگی‌های آن را مطالعه کنید و در صورت تمایل سفارش دهید. همچنین برای کمک به انتخاب شما، این وب سایت دسته‌های پر فروش‌ترین، پر بازدید‌ترین، ارزان‌ترین و… را نیز در نظر گرفته است. همچنین امکان خرید اقساطی محصولات این سایت نیز برای شما فراهم است.

۳) ترب

وبسایت ترب نیز یکی دیگر از مجموعه‌های فروش آنلاین است که اعتبار خوبی میان مشتریان دارد. یکی از دسته محصولات ترب نیز، توالت‌های ایرانی در انواع مختلف است که می‌توانید با یافتن محصول مورد نظر، سفارش خود را ثبت کنید.

۴) ایمالز

با مراجعه به وب سایت ایمالز نیز می‌توانید توالت ایرانی مورد نظر خود را پیدا کنید و با پرداخت اینترنتی سفارش دهید. درنهایت محصولی را که سفارش داده‌اید درب منزل تحویل بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین نکات در زمان خرید بهترین توالت ایرانی را بیان کنیم. ضرورت بهداشتی بودن این محصول باعث شده که خرید آن کمی متفاوت‌تر از دیگر لوازم بهداشتی ساختمانی باشد. بنابراین با توجه به این نکات، می‌توانید بهترین توالت ایرانی را خریداری کنید.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش