دسته بندی ها مقالات

۵ راهکار تمیز کردن ماشین ظرفشویی | زمان مناسب شستن ماشین ظرفشویی

بد نیست بدانیم که تمیز کردن ماشین ظرفشویی یک کار ضروری و غیر قابل اجتناب است. همان ماشینی که بارها و بارها تعداد زیادی از ظرف های ما را به خوبی هرچه تمام تر می شوید خودش هم نیاز به شست و شو دارد. اینکه یک ماشین زحمت شست و شوی ظرف ها را می کشد امر بسیار مهمی است اما نباید این گونه فکر کرد که چون مدام درگیر آب و مواد شوینده است پس نیازی به پاک کردن ندارد. تمیز کردن ماشین ظرفشویی در طولانی شدن عمر ماشین شما تأثیر بسیار زیادی دارد.

شما با استفاده از مواد خانگی همچون سرکه، جوش شیرین و … یا با استفاده از شوینده های شیمیایی همچون، نمک ماشین ظرفشویی، قرص ماشین ظرفشویی، سفید کننده و یا جلا دهنده ماشین ظرفشویی می توانید دستگاه خود را از جرم و رسوب و آلودگی پاک کنید. یادتان باشد که حتی بهترین مدل ماشین ظرفشویی نیز اگر به خوبی تمیز نشود، بعد از مدتی استهلاک بالایی خواهد داشت و حتی دیگر ظرفها را هم خوب تمیز نمی‌کند. با خواندن این مقاله تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود را به راحتی هرچه تمام تر انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی :
سرکه، جوش شیرین، نمک ماشین ظرفشویی، قرص ماشین ظرفشویی، سفید کننده ماشین ظرفشویی و یا جلادهنده ماشین ظرفشویی

اهمیت تمیز کردن ماشین ظرفشویی :

پس از مدتی کار مداوم، چربی، کف صابون یا باقی مانده غذا در ماشین ظرفشویی جمع می شود. این مسئله علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای رشد میکروب ها ایجاد می کند، سبب می شود پس از گذشت زمان نه چندان زیادی کارایی دستگاه نیز کاهش پیدا کند و کیفیت شست و شوی دستگاه پایین بیاید، پس تمیز کردن ماشین ظرفشویی الزامی است.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی به این صورت است که ابتدا قفسه پایینی ماشین را از آن خارج کرده محل تخلیه را بررسی کنید تا مواد غذایی و یا پسماندی در آن گیر نکرده باشد. پاک کردن محل تخلیه موجب بهبود عمل آبکشی، راندمان ماشین و جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه می شود.

با توجه به شرایط آب و هوایی و بیماری امروزه در هر خانه ای یک دستگاه بخور نیاز است. اگر میخواهید برای خانه خود بخور تهیه کنید میتوانید مقاله بهترین دستگاه بخور را مطالعه کنید.

 

برای انتخاب یک سینک خوب چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ در مقاله بهترین سینک ظرفشویی توکار و روکار به بررسی و معرفی بهترین سینک ها پرداختیم.

 

اگر وسایل برقی منزلتان به تمیز شدن نیاز دارند، مقاله تميز كردن لوازم برقي سفید و استیل به شما کمک میکند آنها را به خوبی تمیز کنید.

 

در نظر داشته باشید که برای تمیز کردن سطح بیرونی و درونی ماشین از یک حوله نرم استفاده کنید، به این صورت از ایجاد خراشیدگی جلوگیری می کنید. همچنین برای تمیز کردن لولاها و یا جاهایی که دسترسی سخت است از برس آشپزخانه یا مسواک استفاده کنید. برس را داخل محلول شست و شو فروبرده و به تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود مشغول شوید. به این نکته توجه کنید درصورتی که دستگاه دارای فیلتر است ابتدا آن را خارج کنید و سپس به تمیز کردن بپردازید. ازآنجایی که فیلترها مانع ورود پسماندهای بزرگ به داخل مخزن تخلیه می شوند درنتیجه باید زودبه زود تمیز شوند.

کارشناسان معتقدند که شما باید فیلتر ماشین ظرفشویی خود را ماهی یک بار خارج کرده و تمیز کنید.

خوشبختانه این کار سخت نیست و فقط در چند مرحله بدون اینکه نیاز به ابزار خاصی داشته باشید به راحتی می توانید آن را تمیز کنید. فیلتر ماشین ظرفشویی بارنگ خاکستری و کمی برجسته است که در کف دستگاه تعبیه شده و معمولاً در زیر آبپاش ماشین ظرفشویی قرارگرفته است. برای خارج کردنش آن را جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جدا شود. جهت نحوه صحیح خارج کردن فیلتر حتماً به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

علاوه بر فیلتر برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ، آبپاش دستگاه را نیز تمیز کنید. بازوی آبپاش معمولاً پروانه ای شکل است و به راحتی می توانید آن را جدا کرده و پاک کنید. برای جرم گیری ماشین ظرفشویی و سوراخ های آبپاش از خلال دندان تمیز استفاده کنید تا تمام جرم و رسوبات را از داخل آن بزدایید.

برای دیدن حداقل قیمت لوازم برقی مورد نیازبرای شروع یک زندگی، از جمله ماشین ظرف شویی به مقاله لیست لوازم برقی عروس مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید مایکروویو خودتان را با روشهای بی ضرر تمیز کنید حتما مقاله روش خانگی تمیز کردن داخل مایکروفر را مطالعه کنید.

 

 نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی :

  • اولین روش: محلول آب و مواد شوینده

یک پیشنهاد راحت برای داشتن یک ماشین ظرفشویی تمیز استفاده از یک سطل آب به همراه مواد شوینده است. یک سطل آب را با یک قاشق مواد شوینده ترکیب کرده و محلول را هم بزنید تا کف کند. با استفاده از این محلول می توانید شست وشوی روتین و معمولی را انجام دهید، اما این کار برای از بین بردن لکه ها کارایی لازم را ندارد.

  • دومین روش: سرکه

یک فنجان سرکه را در سبد بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و ماشین خود را در حالت آب گرم روشن کنید. این کار موجب پاک شدن لکه های چربی و از بین رفتن بوی نامطبوع می شود.

  • سومین روش: جوش شیرین

با استفاده از جوش شیرین نیز می توانید جرم گیری ماشین ظرفشویی را به خوبی انجام دهید. نحوه شستن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین به این شکل است که پیش از استفاده از آن باید قسمت های داخلی ماشین را جدا کرده و پودر جوش شیرین را به صورت یکدست کف دستگاه پخش کنید و دستور آب گرم را اجرا کنید. با این کار داخل فضای ماشین لباسشویی بدون لکه و روشن خواهد شد.

  • چهارمین روش: سفید کننده

برای از بین بردن کپک و یا رسوبات سخت می توان از محلول سفید کننده استفاده کرد. یک دوم لیوان سفید کننده را کف ماشین ظرفشویی بریزید و سپس دستگاه را در حالت آب گرم اجرا کنید. سفید کننده بهترین انتخاب جهت از بین بردن کپک و قارچ هاست.

فقط به این نکته توجه کنید که اگر جنس ماشین ظرفشویی شما استیل است هرگز از سفیدکننده استفاده نکنید و همچنین هرگز سفیدکننده و سرکه را باهم ترکیب نکنید.

  • پنجمین روش: جلا دهنده

برای جلا و براق شدن دستگاه خود می توانید از مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی استفاده کنید. مایع جلا دهنده علاوه بر پاک کردن ماشین از انواع چربی و لکه موجب درخشندگی و رفع بوی بد دستگاه می شود. برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی، عملیات آبکشی را دو بار یا بیشتر تکرار کنید.

در نظر داشته باشید با توجه به افزایش قیمت لوازم برقی بهتر است به جای هزینه برای خرید لوازم برقی با رعایت نکاتی همچون شستشوی ماشین ظرفشویی، در هزینه های بالا صرفه جویی کنید.

اگر نمیدانید چه ظروفی را نباید در ماشین ظرفشویی گذاشت، مقاله ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی را از دست ندهید.

برخی سولات رایج:

چرا تمیز کردن ماشین ظرفشویی اهمیت دارد؟

پس از مدتی کار مداوم، چربی، کف صابون یا باقی مانده غذا در ماشین ظرفشویی جمع می شود. این مسئله علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای رشد میکروب ها ایجاد می کند، سبب می شود پس از گذشت زمان نه چندان زیادی کارایی دستگاه نیز کاهش پیدا کند و کیفیت شست و شوی دستگاه پایین بیاید، پس تمیز کردن ماشین ظرفشویی الزامی است.

نوشته های اخیر

بهترین زمان مصرف قهوه + نکات مهم در زمان لاغری و بدنسازی

استفاده از قهوه به عنوان یک نوشیدنی محبوب و تأثیرگذار بر سطح انرژی و تمرکز،…

4 روز پیش

بهترین جارو شارژی + معرفی ۷ مدل پرفروش ایرانی و خارجی

آیا تا کنون به کاربرد جارو شارژی فکر کرده‌اید؟ جارو شارژی چه مارکی خوبه ؟…

5 روز پیش

توستر نان چیست و چه کاربردی دارد + صبحانه با نان داغ

توستر نان چیست؟  توستر نان دستگاهی کاربردی، ولی کم رنگ در زندگی مردم کشور ما…

5 روز پیش

راهنما خرید ماشین ظرف شویی + بهترین ماشین ظرفشویی در سال ۲۰۲۴

بهترین ماشین ظرفشویی را میشناسید؟ بهترین ظرفشویی های سال 2024 کدام هستند؟ گران ترین و…

5 روز پیش

۱۹ مهمترین نکات تمرین ویولن که برای حرفه ای شدن باید بدانید

تصمیم گرفته‌اید که ویولونیست شوید؟ تبریک می‌گوییم؛ اما این تازه اولین قدم است. برای ویولن…

6 روز پیش

انتخاب ساز بر اساس شخصیت | از کجا بفهمم به چه سازی علاقه دارم؟

چه سازی مناسب من است ؟ انتخاب ساز تخصصی موسیقی ازمهم‌ترین مراحل یادگیری است. انتخاب…

6 روز پیش