دسته بندی ها بهترین برندها

معرفی برند استگ + بررسی انواع مدل های آن

در دنیای موسیقی و ابزارآلات و سازهای متنوعی که برای این هنر زیبا وجود دارد کشورهای مختلفی هستند که در زمینه تولید و طراحی آن ها در طی سالیان متمادی فعالیت داشته‌اند. از آنجایی که اکثریت برندهای مطرح در زمینه موسیقی ریشه در شرق آسیا بویژه ژاپن دارند، این بار سعی داریم برندی را از قلب اروپا و کشور بلژیک به شما معرفی کنیم.

برند استگ ازجمله مارک‌های معروف و مطرح در دنیای آلات موسیقی است که توانسته تولیدات خود را از شرق تا غرب کره زمین به دست هنرمندان برساند. در ادامه مقاله شما را با این برند و محصولات آن آشنا خواهیم کرد.

معرفی برند استگ ، استگ برندی در دل برند دیگر

برند استگ چیست ؟ برند استگ یک کمپانی تولید ابزارآلات موسیقی بلژیکی است که دفتر مرکزی آن در شهر بروکسل قرار دارد و در سال ۱۹۹۵ در این کشور ظهور کرد. کمپانی استگ بخشی از گروه EMD است. این گروه بیش از ۴۰ سال تجربه داشته و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ابزارآلات موسیقی بخصوص گیتار ، درام و سازهای کوبه‌ای ، بادی، سنج، لوازم جانبی ساز و … در اروپا است. این شرکت در اواخر سال ۲۰۰۲ نمایندگی خود در نشویل ایالت تنسی ایالات‌متحده آمریکا را افتتاح کرد.

گروه EMD علاوه بر عرضه محصولات خود به کشورهای اروپایی همانند انگلیس، هلند، فرانسه، آلمان، سوئیس، اتریش و … قاره‌های دیگر را نیز درنوردیده و در کشورهایی نظیر استرالیا، برزیل، کانادا و روسیه و حتی آفریقای جنوبی نیز بازار پررونقی برای خود دست‌وپا کرده است. در حال حاضر شرکت EMD شبکه بزرگی از بازار سازهای موسیقی و لوازم جانبی کشورهای مختلف (بیش از سی کشور) را در انحصار خود درآورده است.

در مقاله معرفی ساز کوبه ای اطلاعات کاملی در مورد سازهای کوبه ای به شما می‌دهیم.

در سال‌های اخیر، EMD همچنین مارک‌های جدیدی مانند JN Guitars، ANGEL LOPEZ و LEVANTE را گسترش داده است. با این‌ حال، این گروه فعالیت اصلی خود را فراموش نکرده و ادامه همکاری تجاری موفق خود را با مارک‌های دیگر مانند REMO، MARTIN، AUGUSTINE، SEIKO، GHS و … ادامه می‌دهد. شرکت EMD در سال ۲۰۰۶ توانست در منطقه گوانگژو چین نمایندگی خود را افتتاح کند. این منطقه در حال حاضر قطب لجستیک این کمپانی است.

چنانچه قصد تهیه ویولن را دارید قبل از خرید مقاله  بهترین مارک ویولن را مطالعه کنید.

با این‌ حال جالب‌ توجه است که بخش عمده درآمد شرکت EMD از فروش محصولات استگ تأمین می‌شود و همچنان این برند یک ماشین پول‌ساز و سودآور برای EMD است.

 اگر قصد خرید ویولن دارید و برای انتخاب هنوز دو دل هستید، مقاله ویولن برای مبتدی ها رو مطالعه نمایید.

محصولات استگ

برند استگ Stagg با تنوع در تولیدات خود توانسته است بین طرفدارانش محبوب بماند و انواع سلیقه‌ها را نیز پوشش بدهد که حتی سخت پسندها نیز می‌توانند به‌راحتی از بین این محصولات ساز مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین قیمت مناسب این محصولات و مقرون‌به‌صرفه بودنش برای هنرمندان مبتدی تا سطح حرفه‌ای و پیشرفته یکی از عوامل مهم جذب مشتری برای این مارک در سرتاسر جهان است.

برای دانستن تفاوت دو ساز محبوب ویولن و ویولا به مقاله تفاوت ویولن و ویولا مراجعه نمایید.

برند استگ علاوه بر متعهد بودن به اصالت و سنت توانسته از جنبه‌های مختلف مدرنیته نیز الهام گرفته و با تکنولوژی روز سازهایی بسیار باکیفیت و زیبا طراحی می کند که از جنبه‌های مختلف صدا، متریال، زیبایی ظاهری قابل‌تحسین است.

اگر به سازهای ایرانی علاقه دارید، برای آشنایی با ساز سنتور به مقاله آشنایی با سنتور و بهترین سنتور زن جهان  مراجعه کنید.

برند استگ در طول سال‌ها فعالیت خود انواع مختلفی از محصولات و آلات موسیقی برند استگ را تولید کرده که در بین طرفداران خود از محبوبیت فراوانی برخوردار است ازجمله آن‌ها می‌توان به انواع سازهای زهی همچون گیتار برند استگ، ویولن برند استگ، ویولا، ویولن سل، ماندولین برند استگ، سنج دست‌ساز استگ، کلارینت و بأس، سنج دست‌ساز برند استگ.

انواع سازهای کوبه ای و پرکاشن برند استگ مانند درام، سازهایی همچون ساکسیفون برند استگ و همچنین انواع لوازم جانبی موسیقی از قبیل آداپتور، آمپلی‌فایر، کیس، استند، تیونر، هدفون برند استگ، سیم، لوازم جانبی کیبورد، ابزار تولید و تقویت صدا، رقص نور گردان برند استگ و … اشاره کرد. ازجمله هنرمندانی که از برند استگ استفاده می‌کنند می‌توان به سرچ کریر، کریس باربر، بندک هاموری، جمی الیور، لوئیس رودریگرز و دیگر هنرمندان مطرح بلژیکی و سایر ملیت‌ها اشاره کرد.

برای خرید یک گیتار مناسب ابتدا مقاله بهترین مارک گیتار را بخوانید.

بررسی انواع مدل‌های سنج و ماندولین استگ

برای آشنایی با یک برند دیگر در زمینه موسیقی، مقاله تاریخچه شرکت کرگ را بخوانید.

کاسیو یکی دیگر از برندهای موفق در تولید آلات موسیقی است.  برای آشنایی بیشتر با این برند مقاله برند کاسیو ساخت کجاست، را مطالعه کنید.

سنج: برند استگ بیشتر به دلیل قیمت مناسب سنج‌هایش شناخته‌شده است. تمامی سنج‌های برند استگ از جنس برنز B20 می‌باشد. در سال ۲۰۰۹ برند استگ ماشین‌ها و ابزارآلات جدیدی را برای تولید سنج‌ها به کار گرفت که این امر در کیفیت محصولات جدید برند استگ و به‌روز شدن آن‌ها تأثیر فراوانی گذاشت. سنج‌های مختلفی که در این کمپانی تولید می‌شوند از قیمت و کیفیت‌های متنوعی برخوردارند برای مثال:

  • سری SH که از قیمت کمتری برخوردار است. SH ایستاده برای سینگل همرد مناسب هستند.
  • سری DH برای دبل همرد مناسب می‌باشند و در رنج EXO های جدید قرار می‌گیرد و در انواع تردیشنال و برلیانت در دسترس هستند.
  • سری FURIA, MYRA, Black Metal, Vintage Bronze, Classic, Traditional, Hand Hit and Marching از دیگر مدل‌های سنج‌های تولیدشده توسط برند استگ هستند.

اگر قصد یافتن پاسخ پرسش از کجا بفهمیم به کدام ساز علاقه داریم را دارید، مطالعه انتخاب ساز بر اساس شخصیت می‌تواند شما را راهنمایی کند.

ماندولین: ماندولین سازی زهی و کوچک‌تر از گیتار است که تا حدی گلابی‌شکل بوده و دارای چهار سیم جفت و در کل هشت سیم است. این ساز به خانواده ساز سنتی و بسیار کهن اروپایی به نام لوت تعلق دارد.

  • سری M20 ماندولین با قسمت‌های پشتی و کناری، حفره صدا f شکل، ناتو نِک، صفحه انگشت Rosewood، پل از جنس افرا سیاه. این ساز برای افراد چپ‌دست نیز طراحی مخصوص دارد.

  • سری M20 که در اندازه‌ای کوچک‌تر از مدل پیشین طراحی‌شده است، دقیقاً همان ویژگی‌ها را دارد اما جنس چوب بدنه آن از صنوبر است و بنابراین رنگ آن تیره‌تر است.

  • سری M30 ساخته‌ شده از صنوبر و نیکل. این مدل دارای حفره صدای بیضی‌شکل در انتهای صفحه انگشت است.

  • سری M40 با حفره صدا f شکل، ساخته‌شده از چوب‌های افرا و صنوبر در قسمت‌های کناری، پشت و گردن ساز، پل و صفحه انگشت از جنس Rosewood، با کنترل صدا و تن از جنس نیکل است.

  • سری M50، ماندولین الکترو آکوستیک، صفحه انگشت از جنس Rosewood، سر دستگاه از جنس نیکل، حفره‌های صدا f شکل هستند.

 

حال که با برند استگ آشنا شدید، می‌دانید که یکی از برندهای قابل اعتماد در حوزه موسیقی است که می‌توانید موقع خرید ساز به آن اعتماد کنید.

 

برخی سوالات رایج:

برند استگ چیست ؟

برند استگ یک کمپانی تولید ابزارآلات موسیقی بلژیکی است که دفتر مرکزی آن در شهر بروکسل قرار دارد و در سال ۱۹۹۵ در این کشور ظهور کرد. کمپانی استگ بخشی از گروه EMD است.

ماندولین برند استگ چیست؟

ماندولین سازی زهی و کوچک‌تر از گیتار است که تا حدی گلابی‌شکل بوده و دارای چهار سیم جفت و در کل هشت سیم است. این ساز به خانواده ساز سنتی و بسیار کهن اروپایی به نام لوت تعلق دارد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش