رپورتاژ

6 مشخصه بهترین قفس طوطی که لازم است بدانید

در میان پرندگان طوطی ‌ها موجودات دوست داشتنی هستند که بسیاری از افراد تمایل دارند آنها را در منزل شخصی خود نگهداری کنند. اما برای اینکه این پرندگان زیبا و جذاب بتوانند زندگی راحتی در کنار شما داشته باشند، باید برای آن‌ ها به فکر انتخاب و خرید یک قفس طوطی مناسب و با کیفیت باشید که بتواند نیاز‌های این پرنده دوست داشتنی را برطرف کند.

بهترین قفس طوطی باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

اندازه و ابعاد: از فاکتور‌های مهم در هنگام خرید قفس طوطی انتخاب اندازه و ابعاد آن بر اساس گونه و نیاز پرنده است. بنابراین به کاربرد قفسی که برای طوطی خود در نظر می‌گیرید توجه کنید. در این راستا اندازه قفس بزرگ طوطی با توجه ‌به گونه آنها در جدول زیر مشخص شده است:

سایز و اندازه قفس مناسب طوطی
گونه طوطی عرض(cm) طول(cm) ارتفاع(cm)
کاسکو ۹۰ ۶۰ ۱۲۰
کاکادو یا کاکلی بزرگ ۹۰ ۱۲۰ ۱۲۰
کاکادو گوفین ۶۰ ۹۰ ۱۲۰
طوطی آمازونی ۶۰ ۹۰ ۱۲۰
مکائو کوچک ۶۰ ۹۰ ۱۲۰
مکائو بزرگ ۶۰ ۹۰ ۱۵۰
مرغ عشق ۶۰ ۶۰ ۶۰
عروس هلندی ۵۰ ۵۰ ۶۰

در بازار قفس‌ طوطی ها دارای ظاهر و شکل

‌های متنوعی هستند و شما باید هنگام خرید این وسیله مدلی را انتخاب کنید که متناسب با جثه پرنده شما باشد. علاوه بر این پرنده ‌ای که بیشتر زمان خود را داخل قفس به سر می‌ برد نسبت به پرنده‌ ای که قفط شب ‌ها در قفس است به فضای بیشتری برای فعالیت و زندگی نیاز دارد، قفس طوطی باید بزرگ و نسبت به طول آن دارای ارتفاع بیشتری باشد. ارتفاع زیاد باعث می‌ شود فضای کافی و بیشتری در اختیار طوطی قرار بگیرد تا بتواند به راحتی جا به‌ جا شده و از میله‌ ها بالا و پایین برود و این خود نوعی فعالیت بدنی مفید برایشان می باشد.

از دیگر مزایای بزرگ بودن قفس طوطی این است که پرنده بتواند به راحتی داخل آن بال‌ هایش را باز کند بدون آنکه به گوشه‌ های قفس یا وسایل موجود در آن برخورد کند. طوطی ها با توجه به نژاد و جثه های متفاوتی دارند که دو معیار اندازه دو سر بال از هم و سر پرنده تا دم آن باید در نظر گرفته شود، به همین خاطر قفس ‌های مستطیلی جایگزین مدل های گرد شده و برای نگهداری طوطی سانان مناسب هستند، البته فراموش نکنید که به گفته برخی از صاحب نظران و دامپزشکان متخصص مدل های گرد باعث ایجاد استرس در آنها می شود.

فاصله بین میله ها: نکته دیگری که هنگام انتخاب قفس طوطی آن را در نظر بگیرید، فاصله بین میله ‌ها است؛ چراکه فاصله نا مناسب میله‌ های قفس ممکن است باعث آسیب به پرنده شما شود و در این صورت پرنده می‌تواند بال‌ها، منقار، گردن یا قسمت ‌های دیگری از بدن خود را بین میله‌ ها قرار داده و از آن خارج شود و یا سرش در بین میله ها قرار گرفته و خفه شود! زیرا وقتی در این شرایط قرار میگیرند دچار استرس شده و همین باعث بروز حادثه ای جبران نباپذیر می شود، برای انتخاب راحت‌ تر در جدول زیر فاصله بین میله‌ های قفس مناسب بر اساس تعدادی از گونه های طوطی‌ سانان قرار داده شده است به آن دقت کنید:

فاصله بین میله ‌های قفس بر اساس نژاد
قفس فاصله(cm)
کاسکو ۲ تا ۲٫۵
کاکادو یا کاکلی بزرگ ۲٫۵ تا ۴
کاکادو گوفین ۲ تا ۲٫۵
طوطی آمازونی ۲ تا ۲٫۵
مکائو کوچک ۲ تا ۲٫۵
مکائو بزرگ ۲٫۵ تا ۴
مرغ عشق ۱٫۳
عروس هلندی ۱٫۳ تا ۱٫۵

جنس و کیفیت: قاکتور مهم دیگر توجه به کیفیت و جنس قفس مخصوص طوطی است. انتخاب شما نباید جنس ضعیف و بی‌ کیفیتی داشته باشد که خیلی زود آسیب ببیند. فرار پرنده، خم شدن مفتول‌ ها (میله ها)، زنگ زدگی و رنگ پریدگی میله ‌ها از جمله دلایل بی کیفیت بودن است. اما بهترین و با کیفیت ‌ترین قفس برای طوطی مدلی است که از فولاد ضد زنگ به همراه پوشش رنگ کوره ‌ای و الکترو استاتیک چکشی ساخته شده باشد. قطر مفتول‌ های آن نیز باید به‌گونه ‌ای در نظر گرفته شده باشد که بیشترین محافظت و امنیت را برای طوطی شما به ارمغان بیاورد.

سهولت در نظافت: از دیگر موارد مهمی است که هنگام خرید قفس طوطی باید به آن توجه کنید، سعی کنید قفسی را برای طوطی خود انتخاب کنید که دارای سینی کف و توری فضله گیر باشد و به راحتی بتوانید آن را جدا کرده و تمیز کنید.

تعداد ظروف کافی: فراموش نکنید در یک قفس طوطی وجود تعداد کافی ظرف غذا البته از نوع استیل که نظافت و حفظ بهداشت آن بسیار راحت تر از ظروف پلاستیکی است به شما کمک می کند تا هر زمان که می خواهید بصورت تفکیک شده غذای تر و خشک در اختیار پرنده خود قرار دهید، این امر در مواقعی که بخواهید غذای خشکی که در اختیارش قرار می دهید در مجاورت غذای تر و یا حتی میوه ها قرار نگیرد حائز اهمیت است ، فراموش نکنید غذایی که خیس نشده باشد ماندگاری بیشتری دارد!

قفس نباید لبه های تیز در محل نقطه جوش ها و اتصال ها داشته باشد! یکی دیگر از عوامی که می تواند خطر آفرین باشد همین مورد است.

کلام آخر

اگر به دنبال خرید بهترین قفس طوطی هستید که بزرگ و جادار بوده، جنس آن مرغوب و باکیفیت باشد، به راحتی تمیز شود، فضایی برای بازی پرنده داشته باشد و باتوجه ‌به امکاناتی که دارد قیمت مناسبی هم داشته باشد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی فرجی دیدن فرمایید. اگر قصد خرید قفس بزرگ برای طوطی کاکادو، کاسکو، عروس هلندی و طوطی برزیلی و یا هر نژاد دیگری را دارید در این مجموعه مدل‌ های جذاب و متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید مشخصات آنها را بررسی کرده و در صورت انتخاب، نمونه مورد نظر خود را سفارش دهید، در ضمن فراموش نکنید این مجموعه به معنای واقعی به مشتریانش خدمات پس از فروش و پشتیبانی ارائه می دهد که یقینا باعث دلگرمی خریداران خواهد بود.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش