مقالات

مبل چستر چیست؟ + 6 مدل پر طرفدار مبل چستر 2023

امروزه مبلمان‌ها در مدل‌ها و سبک‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند، یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین سبک‌های طراحی مبلمان موجود در بازار، مبلمان چستر یا چسترفیلد است. اما مبل چستر چیست؟ این مدل مبل‌ها یک کاناپه راحت می‌باشند که با استفاده از دکمه‌های مشخصی لمسه کاری (فرورفتگی‌های روی پارچه مبل) شده است. در بیشتر مدل مبل‌های چستر لمسه کاری دیده می‌شود، اما این طرح در همه مبل‌های چستر وجود ندارد و مدل‌های بدون لمسه نیز طراحی و ساخته می‌شود. با توجه به ابعاد مبل‌های چستر بهتر است، از این مدل مبل در سالن‌های بزرگ استفاده شود. اگر شما هم می‌خواهید با مزایا، معایب و انواع مدل مبل چستر آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مبل چستر چیست؟

شما نمی‌توانید هر روز مبل‌های خود را تعویض کنید، پس بهتر است قبل از خرید برای مبل متناسب با شرایط خانه و سلیقه خود تحقیقات کافی انجام دهید. یکی از سوالاتی که در این راه ممکن است برای شما پیش بیاید این است که مبل چستر چیست؟ مبل چستر یا چسترفیلد یکی از محبوبترین و شناخته شده‌ترین طرح‌های مبلمان است، مبل‌های چستر کلاسیک و ال همیشه جز پرطرفدارترین سبک‌های موجود در بازار بوده‌اند. اما در سال‌های اخیر مبل‌های مدرن و ترک چستر با رنگ بندی‌های جذاب و متنوع بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اصطلاح چسترفیلد به معنی مبل با دسته پهن، پشتی پهن و ارتفاع کم است. مهمترین و مشخص‌ترین ویژگی مبل‌های چستر لمسه کاری های آن می‌باشد. این مبل‌های زیبا هیچ وقت از مد نمی‌افتد و جلوه خاص و زیبایی به منزل شما می‌دهد. دسته‌ها و پایه‌های زیبای این مبل یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مبل‌ها می‌باشد.

مزایای مبل چستر چیست؟

علاوه بر زیبایی و راحتی، این مبل‌ها مزایای زیاد دارند که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  •  استقامت و دوام بالا:

این مبلمان علاوه بر زیبایی خیره‌کننده دارای استحکام و مقاومت خوبی نیز می‌باشد. استفاده از متریال با کیفیت در ساخت مبل‌های چستر باعث شده است تا مبل خیلی دیر دفرمه و کهنه به نظر آید (ممکن است بعضی از تولید‌کنندگان از مواد اولیه نامرغوب در تهیه این مبل‌ها استفاده کنند که این موضوع سبب می‌شود تا مبل‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، به همین دلیل پیشنهاد می‌گردد تا از مراکز فروش مطمئن اقدام به تهیه و ثبت سفارش کنید).

 

  •  تمیز کردن راحت:

معمولاً مبل‌های چستر از جنس چرم ساخته شده‌اند، به همین دلیلی دیگر لازم نیست نگران لک شدن مبل‌های خود باشید. مبل‌های چرم به راحتی با یک پاک‌کننده و دستمال تمیز می‌شوند.

  •  راحتی مبلمان چستر:

این مبل‌ها برای راحتی بیشتر طراحی شده‌اند، از این رو معمولاً نشیمنگاه مبل‌های چستر راحت‌تر از سایر مدل مبل‌های موجود در بازار می‌باشد. راحتی این مبل‌ها به حدی زیاد است که شما می‌توانید ساعت‌ها بدون خستگی روی این مبل‌ها بنشینید و یا بخوابید.

  •  تناسب با هر نوع دکوراسیونی:

شاید در نگاه اول شما این مبل‌ها را مناسب خانه‌های قدیمی با فضای کلاسیک دانست، اما امروزه در ساخت این مبل‌ها از رنگ و پارچه‌های متنوعی استفاده می‌شود که استفاده از این مبل‌ها در فضاهای مدرن را بسیار مناسب و جذاب کرده است.

یکی از باورهایی که در مبل‌های چستر وجود دارد، چروک نشدن لباس هنگام نشستن بر روی این مبل‌ها است که صحت و درستی آن مشخص نیست اما لازم دانستیم که در اینجا به آن اشاره‌ای داشته باشیم.

معایب مبل چستر چیست؟

در کنار مزایای بسیار زیادی که مبلمان چستر دارند، این مبل‌ها معایبی نیز دارند که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

  •  اندازه بزرگ:

به‌طور کلی ساخت و طراحی این مبل‌ها به گونه‌ای است که ابعاد بزرگی دارند و مناسب خانه‌های با متراژ بالا می‌باشند. از این‌رو استفاده از این مبلمان در محیط‌های کوچک به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد.

 

  •  خراش پذیری جنس چرم:

چنانچه مبل چستر شما از جنس چرم است باید بسیار مراقب باشید، زیرا خراش پذیری این مدل از مبل‌ها بیشتر از سایر مدل‌ها می‌باشد.

  •  قیمت بالا:

این مبل‌ها معمولاً قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار دارد.

انواع مدل مبل چستر چیست؟

به‌طور کلی می‌توان گفت که مبل‌های چستر در سه مدل مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

  •  مبل چستر سه نشیمنگاه:

این مبل‌ها عموماً ظاهری کشیده دارند و محبوب‌ترین مدل از مبلمان چستر می‌باشد. این مدل کلاسیک‌ترین مدل از مبلمان‌های چستر می‌باشند.

  • مبل چستر دو نشیمنگاه:

این دسته از مبل‌های چستر معمولاً کوچک‌تر از انواع کلاسیک طراحی می‌شوند و کاناپه‌ی آن‌ها دو نشیمن دارد.

  •  صندلی:

ظاهر صندلی‌های چستر فیلد معمولاً شبیه به مبلمان آن می‌باشد با این تفاوت که صندلی‌ها برای استفاده یک نفر مناسب است. صندلی‌های چستر معمولاً پشتی و دسته بلندتری نسبت به مبلمان دارند.

در بعضی از مبلمان‌ها، صندلی به طور کامل طراحی متفاوتی نسبت به کاناپه‌ها دارد.

معرفی چند مدل پر طرفدار مبل چستر

حال که به سوال مبل چستر چیست پاسخ دادیم، بهتر است شما را با بهترین مدلهای آن نیز آشنا کنیم تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید.

مبل راحتی چستر الین:

این مبل لوکس و فوق‌العاده می‌تواند دکوراسیون منزل شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. پشتی این مبل لمسه دوزی هنرمندانه‌ای دارد که نمای ظاهری مبل را چشم نواز‌تر کرده است. این مبل هشت نفره با بدنه از جنس چوب روس درجه یک استحکام بسیار بالایی دارد. در ساخت قسمت نشیمن مبل چستر الین از اسفنج یورولوکس استفاده شده است.

مشخصات مبل راحتی چستر الین
تعداد: ۸ نفره (۳+۳+۱+۱) مکانیزم: ندارد
جنس بدنه: چوب روس تعداد کوسن: ۴ عدد
جنس پایه: چوب راش گرجستان نوع دولخت: لمسه
جنس نشیمنگاه: کف ساخته شده از اسفنج یورولوکس
قیمت: حدود ۵۵ میلیون تومان

 

مبل چستر مدل مارلیک:

اگر به دنبال کیفیت و زیبایی همزمان هستید، یکی از گزینه‌های خرید شما می‌تواند مبل چستر مدل مارلیک باشد. لمسه کاری دور تا دور مبل در کنار پایه‌های فلزی طراحی این مبل را بسیار زیبا و خاص کرده است. جنس نشیمنگاه این مبل از اسفنج ۳۵ کیلویی می‌باشد.

مشخصات مبل چستر مدل مارلیک
تعداد: ۸ نفره (۳+۳+۱+۱) مکانیزم: ندارد
جنس بدنه: چوب روس تعداد کوسن: ۴ عدد
جنس پایه: فلزی نوع دولخت: لمسه
جنس نشیمنگاه: کف ساخته شده از اسفنج ۳۵ کیلیویی، دسته‌ها از اسفنج ۲۵ کیلویی ویژه ۶ سانتی‌متری
قیمت: حدود ۵۶ میلیون تومان

اگر سینک شما آسیب دیده و یا از آن مدل خسته شده اید و میخواهید آن را عوض کنید میتوانید به مقاله بهترین سینک ظرفشویی مراجعه کرده و سپس بهترین سینک را از مراکز برای خود خریداری کنید.

 

 مبل چستر لئوناردو:

استفاده از ترکیب مبل‌های مدرن و سنتی می‌تواند، زیبایی هر دکوراسیونی را چند برابر کند. مبل چستر مدل لئونارد جز معدود مدل مبل‌های است که مبل تک نفره آن به سبک کلاسیک طراحی و ساخته شده است و در کاناپه‌های سه نفره از دوخت لمسه استفاده شده است. قرار گرفتن مبل تک نفره کلاسیک در کنار کاناپه لمسه کاری شده زیبایی منزل شمارا تضمین می‌کند.

مشخصات مبل چستر لئوناردو
تعداد: ۸ نفره (۳+۳+۱+۱) مکانیزم: ندارد
جنس بدنه: چوب روس تعداد کوسن: ۴ عدد
جنس پایه: کاناپه فلزی، مبل تک نفره راش گرجستان نوع دولخت: کاناپه لمسه، مبل تک نفره کلاسیک
جنس نشیمنگاه: کف ساخته شده از اسفنج ۳۵ کیلیویی
قیمت: حدود ۶۷ میلیون تومان


مبل راحتی تخت خواب شو آکوا:

این مبلمان شامل دو عدد کاناپه سه نفره تخت خواب شو بزرگ است، در کنار این کاناپه‌های بزرگ دو عدد صندلی تک نفره زیبا نیز وجود دارد. جسن بدنه این مبل‌ها چوب روس می‌باشد و پایه‌های آن از فلز آبکاری شده ساخته شده است. در قسمت نشیمنگاه این مبل نیز از اسفنج ۳۵ کیلویی پر تراکم استفاده شده است تا با گذشت زمان شکل و فرم اولیه مبل حفظ شود.

مشخصات مبل راحتی تخت خوابشو آکوا
تعداد: ۸ نفره (۳+۳+۱+۱) مکانیزم: مکانیزم تخت خوابشو دارد
جنس بدنه: چوب روس تعداد کوسن: ۴ عدد
جنس پایه: فلز آبکاری شده نوع دولخت: لمسه
جنس نشیمنگاه: کف ساخته شده از اسفنج ۳۵ کیلیویی
قیمت: حدود ۵۵ میلیون


مبل راحتی تخت خواب شو چستر یونتوس:

مبل هشت نفره چستر مدل یوونتوس با مکانیزم تخت خواب شو، می‌تواند دکوراسیون منزل شما را شیک و خاص کند. در کنار مکانیزم تخت خواب شو، تکیه‌گاه کاناپه‌های سه نفره این مبل با مکانیزم گردشی در فضا تعبیه شده است که سبب راحتی زیاد این مبل‌ها شده است.

اگر در حال خرید جهیزیه هستید و میخواهید تلویزیون با کیفیت خریداری کنید با ما همراه باشید و بهترین تلویزیون بازار را بشناسید.

مشخصات مبل راحتی تخت خوابشو چستر یونتوس
تعداد: ۸ نفره (۳+۳+۱+۱) مکانیزم: مکانیزم تخت خواب شو، تکیه‌گاه گردشی در فضا
جنس بدنه: چوب روس تعداد کوسن: ۴ عدد
جنس پایه: چوب راش نوع دولخت: لمسه
جنس نشیمنگاه: کف ساخته شده از اسفنج ۳۵ کیلیویی
قیمت: حدود ۵۸ میلیون


مبل راحتی چستر آلبرتا:

مبل چستر آلبرتا یک مبل کلاسیک بسیار زیبا می‌باشد، این مبل هشت نفره با زیبایی خیره‌ کننده و طراحی منحصر به فرد می‌تواند اتاق نشیمن و پذیرایی شما را خاص و زیباتر کند. چهار چوب این مبل ساخته شده از چوب روس می‌باشد و برای ساخت پایه‌ها از چوب راش بهره گرفته‌اند. لمسه کاری‌های زیبا و ظریف در تمام بخش‌های سه نفره اعم از نشیمن، تکیه گاه و دسته‌ها وجود دارد اما مبل های تک نفره بدون لمسه طراحی شده‌اند.

مشخصات مبل راحتی چستر آلبرتا
تعداد: ۸ نفره (۳+۳+۱+۱) مکانیزم: مکانیزم ندارد
جنس بدنه: چوب روس تعداد کوسن: ۴ عدد
جنس پایه: چوب راش نوع دولخت: کاناپه لمسه، تک نفره طراحی کویین
جنس نشیمنگاه: کف ساخته شده از اسفنج ۳۵ کیلیویی
قیمت: حدود ۴۱ میلیون

مبل چستر ترک:

این مدل از مبل‌ها از نظر ظاهری تفاوت زیادی با دیگر مدل‌ها ندارد و فقط در تولید آن‌ها از چرم و دیگر پارچه‌های مرغوب ترک استفاده شده است.
لمسه کاری این مدل بسیار زیبا و ظریف می باشد که زیبایی آن را چند برابر می کند و همچنین خانه لوکسی خواهید داشت.

مبل چستر ایتالیایی:

ایتالیا یکی از پیشگامان در صنعت مبل در جهان می‌باشد، مبل‌های چستر ایتالیایی نیز همانند سایر مبل‌های چستر طراحی بسیار زیبا و دقیق دارند.

مبل چستر نیکولا:

مبل چستر نیکولا یک مبل راحتی بشمار می رود. این مبل زیبایی خیره کننده ای دارد و بسیار شیک است. ارتفاع تکیه گاه آن کم است و پایه های آن ظاهر بسیار زیبایی دارد. مبل تک نفره نیکولاس ظاهر متفاوت تری دارد به این گونه که ارتفاع تگیه کاه آن بلند تر است. این مبل بسیار راحت است زیرا که نشیمنگاهش از جنس اسفنج یورولوکس ساخته شده و راحتی این مبلرا دو چندان کرده است.

تعداد : ۸ نفره جنس بدنه : روس
نوع دوخت : لمسه تعداد کوسن : ۴ عدد
جنس پارچه : قابل انتخاب جنس پایه : چوب راش گرجستان

 

وقتی کمر شما درد میگیرد باید به تشک خود توجه کنید زیرا که تشک با کیفیت بسیار اهمیت دارد. ما در مقاله بهترین تشک تخت خواب ، همه چیز در مورد یک تشک خوب را توضیح داده ایم.
البته که اگر بخواهید اطلاعاتتان را در مورد یک تشک خوب بالا ببرید می توانید مقالات خارجی را هم مطالعه کنید.

جمع بندی:

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، مبل‌ چستر یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های مبلمان می‌باشد. این مبل‌ها از پرطرفدارترین و محبوبترین طراحی‌ های مبل‌های موجود در ایران و جهان می‌باشند و بسیاری از مردم علاقه‌مند به استفاده از این سبک مبلمان می‌باشند. نسل جدید مبل‌های چسترفیلد با رنگ‌های بسیار جذاب نیز ساخته می‌شوند که از آن‌ها برای دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود. در این مقاله سعی شد تا به سوال مبل چستر چیست پاسخ بدهیم و بهترین و پر طرفدارترین مبلمان چستر را به شما معرفی کنیم. از همراهی شما تا انتهای این محتوا سپاسگزاریم.

برخی از سوالات رایج :

۱٫مزایای مبل چستر چیست ؟

استقامت و دوام بالا/تمیز کردن راحت/راحتی مبلمان چستر/ تناسب با هر نوع دکوراسیونی

۲٫انواع مدل مبل چستر چیست ؟

مبل چستر سه نشیمنگاه/مبل چستر دو نشیمنگاه/صندلی

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش