بهترین ها

بهترین غذا ساز 2023 چه مدلی است؟ | معرفی مدل غذاساز

هومیاتو در مقاله معرفی بهترین غذاساز حرفه ای با بیان لیست قیمت غذا سازهای ایرانی و خارجی موجود در بازار بهترین مارک غذاساز ۲۰۲۳ را برای خرید معرفی خواهد کرد. اگر از آن دست آشپزهایی هستید که ترجیح می دهید در کمترین زمان ممکن غذای آماده شده را روی میز ببینید حتماً غذا ساز به کارتان خواهد آمد. با استفاده از غذا ساز بسیاری از کارهای وقت گیر همچون خرد کردن، قطعه کردن، له کردن، رنده کردن و ورز دادن هر نوع مواد غذایی را در کمترین زمان ممکن انجام خواهید داد.

بهترین غذا ساز علاوه بر این که کار شما را سریع تر پیش می برد، در زیبایی و تناسب قطعات مواد غذایی و یکدست بودن آن ها تأثیر بسزایی دارد. در این مقاله سعی داریم با معرفی بهترین برند غذا ساز، انواع غذا ساز ایرانی، غذا ساز خارجی، معرفی بهترین قیمت غذا ساز، لیست قیمت غذا ساز و …شما را برای انتخاب بهترین غذاساز حرفه ای موردنظرتان یاری کنیم.

 

اگر به دنبال خرید تلویزیون هستید، قبل از خرید حتما مقاله بهترین برند تلویزیون در جهان را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

معرفی دستگاه غذا ساز

غذا ساز به دو نوع غذا ساز یک کاره و غذا ساز چند کاره تقسیم می شود. با استفاده از دستگاه غذا ساز درواقع چند لوازم برقی مختلف را باهم و روی یک پایه موتوردارید. با تعویض کردن تیغه ها یا ابزار دیگر می توانید از عملکردهای مختلف دستگاه استفاده کنید. همان طور که گفته شد، غذا سازهای موجود در بازار معمولاً از تک کاره که شامل خردکن است تا سی و چهار کاره که عملیات مختلفی همچون، چرخ کردن، پوره کردن، آبمیوه گیری، همزن، مخلوط کن و … را انجام می دهد، تقسیم بندی می شوند.

استفاده از دستگاه غذا ساز از دهه ۶۰ میلادی در رستوران ها آغاز شد و پس از مدتی در اندازه های کوچک تر و با طراحی ظریف تر به خانه های مردم راه پیدا کرد تا جایی که امروزه تبدیل به یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه منازل شده است.

یک غذا ساز حرفه ای دارای یک کاسه که مواد غذایی را در خود جای می دهد، تیغه، پوشر که مواد غذایی را از طریق لوله خوراک به داخل کاسه هدایت می کند، درب و متعلقات دیگر است. اندازه کاسه در غذا سازهای مختلف متفاوت است. در برخی بزرگ تر و در برخی دیگر کوچک تر است. اندازه بهترین غذا ساز در سه سایز مختلف فول سایز یا بزرگ (۷ الی ۱۳ پیمانه)، متوسط یا کامپکت (۵ الی ۷ پیمانه) و مینی یا کوچک (۲ الی ۵ پیمانه) توسط کمپانی ها تولید و عرضه می شود.
ظرفیت کاسه را با توجه به تعداد نفرات اعضای خانواده خود و حجم مواد غذایی که معمولاً برای تهیه غذا نیاز دارید، انتخاب کنید. اگر از یک خانواده دو یا سه نفره هستید غذا ساز کوچک با ظرفیت کم برایتان مناسب است مگر اینکه اهل مهمانی دادن های بزرگ و آشپزی برای افراد زیاد باشید.

برای راهنمایی خرید غذا ساز به مقاله مقایسه و راهنمای خرید غذا ساز مراجعه نمایید.

نکاتی که برای انتخاب بهترین غذا ساز به آن نیاز دارید

  • پیش از خرید بهترین غذا ساز به این نکته توجه کنید که دقیقاً به چه نیاز دارید؟ برخی دستگاه ها ممکن است دارای کارکرد و یا ویژگی هایی باشد که شما حتی سالی یک بار هم به آن نیاز پیدا نکنید و ازآنجایی که هر چه عملکرد دستگاه بالاتر و متنوع تر باشد قیمت غذا ساز نیز بیشتر است بنابراین دقت کنید که پول خود را بیهوده صرف نکرده باشید.
  •  هنگام خرید بهترین غذا ساز خود حتماً دستورالعمل آن را به دقت مطالعه کنید. امکان شست و شوی قطعات در ماشین ظرف شویی یکی از ویژگی های قابل توجه این دستگاه است. جنس بدنه بهتر است از پلیمر نشکن باشد تا به راحتی بتوان آن را درون ماشین ظرف شویی شست. ببینید این نکته در دستورالعمل ذکرشده است یا نه؟
  • جنس تیغه ها باید از فولاد مرغوب باشد تا در اثر چرخش در سرعت های مختلف و در برابر مواد غذایی سخت همچون آجیل نشکند و آسیب نبیند. در صورت شکستن تیغه ها نگران نباشید این ابزار قابلیت تعویض دارند و می توان با تهیه تیغه جدید همچنان از دستگاه استفاده کرد.
  •  ازآنجایی که غذا ساز بخصوص غذا سازهای چندکاره و بزرگ ابزار و متعلقات زیادی دارند باید پیش از خرید برای جا و فضای آن در آشپزخانه برنامه ریزی کنید. پس از خرید نیز غذا ساز خود را در محلی امن به دوراز دسترس کودکان یا آسیب های محیطی قرار دهید.
  •  درپوش تمام ظرف ها و متعلقات را بررسی کنید تا دقیقاً بر روی ظرف موردنظر چفت شوند در غیر این صورت حتماً این مشکل را به فروشنده اطلاع دهید.
  •  بهترین غذا ساز دستگاهی است که توری استیل دارد. زیرا باعث میشود دستگاه عمر و کیفیت بیشتری داشته باشد.
  •  قدرت موتور هرچه بیشتر باشد بهتر است و معمولاً دستگاه های چندکاره موتورهای قوی تر دارند. قدرت موتور در دستگاه غذا ساز را برحسب وات اندازه گیری می کنند. قدرت موتور دستگاه های غذا ساز از ۴۰۰ تا ۱۱۰۰ وات است. موتورهای بالای ۷۵۰ وات قدرت مناسب تری داشته و تضمین بهتری برای غذا ساز محسوب می شود.
  •  سعی کنید دستگاهی انتخاب کنید که جنس کاسه آن شیشه ای باشد. کیفیت ظروف شیشه ای نسبت به پلاستیکی بسیار بالاتر است.
  •  درصورتی که قصد خرید بهترین غذا ساز فول سایز را دارید، وزن آن هم در نظر بگیرید. این مدل غذا ساز باید درجایی قرار بگیرد که کمترین نیاز به جابجایی را داشته باشد.
  •  سعی کنید بهترین غذا ساز خود را از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری کنید. معمولاً این برندها امتحان خود را پس داده اند و با پرس وجو از دیگران یا خواندن کامنت های افراد از کیفیت دستگاه مطمئن شوید. اینکه دستگاه شما طول عمر بالا با حفظ کیفیت عملکرد را داشته باشد نکته مهمی است.
  •  زمان خرید از فروشگاه یا سایت فروش غذا ساز موردنظرتان حتماً درخواست گارانتی معتبر کنید. تمام شرایط مربوط به مرجوعی و تعویض یا تعمیر را به دقت مطالعه کنید.

اگر به دنبال خرید آبمیوه گیری هستید مقاله بهترین مارک آبمیوه گیری را مطالعه کنید.

معرفی بهترین غذا ساز حرفه ای

  • غذا ساز فیلیپس مدل HR7778

 

ابعاد ۴۳۶ × ۲۵۴ × ۲۸۹ میلی‌متر
وزن ۱۱٫۵ کیلوگرم
جنس بدنه استیل ضد زنگ

 

اگر  سشوار چه مارکی خوبه؟ سوال شما هم هست، مقاله آن را از دست ندهید.

مشخصات فنی: غذا ساز فیلیپس مدل HR7778

توان ۱۳۰۰ وات
صفحه نمایشگر ندارد
عملکرد لحظه‌ای (Pulse) دارد
عملکرد توربو (Turbo) دارد
جنس تیغه استیل ضد زنگ
خردکن (ظرف اصلی) دارد
حجم ظرف خردکن ۳٫۴ لیتر
جنس ظرف خردکن پلاستیک
مخلوط کن دارد
ظرفیت مخلوط کن ۱٫۵ لیتر
جنس پارچ مخلوط کن پلاستیک
یخ خردکن دارد
آب مرکبات گیری دارد
آبمیوه گیری دارد
چرخ گوشت ندارد
آسیاب دارد
خردکن کوچک ندارد
تعداد دیسک رنده ۵ عدد
رنده ریز دارد
رنده درشت دارد
رنده نگینی دارد
رنده چیپس ساز دارد
رنده رشته ساز دارد
رنده خلال کن دارد
دیسک امولسیون ساز ندارد
پوره ساز و رب ساز ندارد
خمیرزن دارد
همزن دارد
قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی دارد
محفظه جمع آوری سیم برق دارد
محفظه نگهداری اقلام همراه دارد
طول سیم ۱٫۲ متر
پایه ضد لغزش دارد
اقلام همراه یک عدد کاردک پلاستیکی/ یک عدد برس جهت تمیز کردن قطعات

 

اکثر ما شرکت یاماها را بیشتر با آلات موسیقی یاماها و یا موتور سیکلت‌های آن می‌شناسیم. از نظر بسیاری از کارشناسان برای تبدیل محصول خود به یک برند نباید از این شاخه به آن شاخه پرید و بهتر است بر تولید یک یا دو نوع محصول تمرکز داشت اما یاماها خلاف این را ثابت کرد. برای آشنایی بیشتربا شرکت یاماها مقاله آن را بخوانید.

سایر ویژگی های: غذاساز فیلیپس مدل HR7778

  • مجهز به فن آوری PowerChop که امکان خرد کردن مواد نرم و سخت را فراهم می سازد.
  •  کلیدهای از پیش تنظیم شده برای عملکرد خاص; خردکردن یخ، زدن خمیر و همزدن کرم
  •  همزن دو قلو با کارایی بیشتر
  •  دارای یک عدد دیسک چیپس ساز که از ۱ تا ۷ میلی متر قابل تنظیم است.
  • آبمیوه گیری با دهانه بسیار عریض
  • میزان صدا: ۸۶ دسی بل

اگر در شرف خرید لوازم منزل خود هستید می توانید مقاله بهترین مارک لوازم خانگی را مطالعه کنید.

  • غذاساز پارس خزر مدل CFP-110

غذاساز سایا یکی از با کیفیت ترین و بهترین غذاساز حرفه ای این شرکت به شمار می آید. شرکت سایا با یک طراحی متفاوت و زیبا ، کارایی بسیار و همچنین اشغال فضایی کم به عنوان یکی از محصولات پر طفدار شناخته شده است. قابلیت خرد کردن انواع گوشت و سبزیجات و مرغ ، مخلوط کن ، رنده ، آب مرکبات گیری ، همزن و خمیرزن مهم ترین قابلیت های این دستگاه است. این مدل قابلیت این را دارد که سرعت عملکرد دستگاه را کنترل کنید. این دستگاه قسمتی دارد که می توانید لوازم جانبی آن را در این محفظه ها قرار دهید.

ابعاد : ۴۶۰ * ۲۰۰ * ۴۵۰ جنس ظرف خرد کن : پلاستیک
جنس تیغه : استیل ضد زنگ جنس پارچ مخلوط کن : پلاستیک
محفظه : محفظه نگهداری اقلام همراه امکانات ظاهری : پایه ضد لغزش
وزن : ۶٫۵ کیلو گرم ظرفیت مخلوط کن : ۱ لیتر
توان : ۶۰۰ وات طول سیم : ۱ متر
جنس بدنه : پلاستیک تعداد دیسک رنده : ۴ عدد

این دستگاه کاربردی در هر خانه ای مورد نیاز است. زیرا به جای اینکه برای هر کاری دستگاه جداگانه داشته باشید می توانید یک دستگاه چند کاره داشته باشید. این دستگاه همراه همیشگی شما خواهد شد. به این دلیل که شما نی توانید در کمترین زمان ممکن مواد غذایی خود را به شکلی که می خواهید درآورید. این غذا ساز غذا پختن را برای شما بسیار سهل می کند.

اگر ورزشکار هستید و به چیزی بیشتر از غذا برای تمرینات خود نیاز دارید، برای دیدن بهترین مارک مکمل بدنسازی به مطالبی که ما برایتان نوشتیم مراجعه نمایید.

برخی سوالات رایج:

استفاده از دستگاه غذا ساز از چه زمانی رایج شد؟

استفاده از دستگاه غذا ساز از دهه ۶۰ میلادی در رستوران ها آغاز شد و پس از مدتی در اندازه های کوچک تر و با طراحی ظریف تر به خانه های مردم راه پیدا کرد تا جایی که امروزه تبدیل به یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه منازل شده است.

نکته ای که برای انتخاب بهترین غذا ساز به آن نیاز دارید؟

جنس تیغه ها باید از فولاد مرغوب باشد تا در اثر چرخش در سرعت های مختلف و در برابر مواد غذایی سخت همچون آجیل نشکند و آسیب نبیند. در صورت شکستن تیغه ها نگران نباشید این ابزار قابلیت تعویض دارند و می توان با تهیه تیغه جدید همچنان از دستگاه استفاده کرد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش