بهترین برندها

معرفی برند سامسونگ + تاریخچه مارک سامسونگ

برند سامسونگ یکی از آشناترین برندهایی است که به وفور نامش را شنیده ایم. با یک نگاه به اطراف منزل یا محل کار خود می توانیم چندین محصول آن از ساعت و گوشی موبایل گرفته تا ماشین ظرف شویی و تلویزیون را مشاهده کنیم. این برند یکی از برترین و شناخته شده ترین برندهای حال حاضر دنیای دیجیتال است. سامسونگ در کره جنوبی و دفتر مرکزی آن در شهر سامسونگ در پایتخت کره جنوبی، شهر سئول قرار دارد.

خالی از لطف نیست که با این غول دنیای تجارت بیشتر آشنا شویم و بدانیم در پس محصولات samsung ، لوازم خانگی سامسونگ و لوازم دیجیتالی دیگر آن چه داستان هایی نهفته است. جهت معرفی برند سامسونگ مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

تاریخچه برند سامسونگ

سامسونگ توسط لی بیونگ چول در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک شرکت تجاری و بازرگانی تأسیس شد. لی بیونگ در سال ۱۹۱۰ در یک خانواده سرمایه دار و زمین دار متولد شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه کاره گذاشت و رؤیای خود را در تأسیس یک شرکت بازرگانی دنبال کرد. با حمله نیروهای کره شمالی به سئول، لی بیونگ چول مجبور شد تجارت خود را به بوسان منتقل کند.

درنتیجه هجوم گسترده نیروها و تجهیزات آمریکا به بوسان طی یک سال و نیم جنگ، برای شرکت حمل ونقل لی بیونگ چول سود بسیاری حاصل آمد. تا سه دهه پس از سال ۱۹۳۸، این شرکت فعالیت های خود را در زمینه های مختلفی همچون، مواد غذایی، بیمه، پارچه، اوراق بهادار، خرده فروشی و… ادامه داد. این کمپانی در اواخر دهه شصت میلادی پا به عرصه الکترونیک گذاشت.

لی بیونگ چول از همان ابتدای تأسیس معتقد بود که شرکت samsung قرار است کار بزرگی انجام دهد و تبدیل به یک قدرت بزرگ در زمینه الکترونیک شود. این موضوع را می توان از انتخاب نام این شرکت به خوبی متوجه شد.

 

پاناسونیک هم یکی از برندهای معروف جهانی است. برای آشنایی با آن مقاله معرفی شرکت پاناسونیک را از دست ندهید.

 

اگر برای شما هم سوال است که برای انتخاب یخچال دو قلو چه مواردی را باید در نظر بگیرید و میخواهید با بهترینها آشنا شوید، مقاله یخچال دوقلو چی بخرم را از دست ندهید.

در زبان کره ای sam به معنای سه و sung به معنای ستاره است. سمبل کره ای (三星) درواقع ازنظر فرهنگی بیانگر چیزی قدرتمند، بزرگ و بی شمار بود. (مفهوم سه توان و بزرگی را می رساند و ستاره نشان دهنده جاودانگی است) این ادعا برای یک شرکت با چهل کارمند که در زمینه تولید نودل فعالیت می کرد بسیار بزرگ بود. لی در سال ۱۹۸۷ درگذشت و شرکت آن به چهار گروه بازرگانی ازجمله، سامسونگ گروپ، شینسگائه گروپ، سی جی گروپ و هنسول گروپ تقسیم شد.

در ادامه تاریخچه برند سامسونگ از سال ۱۹۹۰ سامسونگ به طورجدی و فزاینده ای فعالیت خود را به ویژه در حوزه گوشی موبایل ادامه داد تا جایی که در سال ۲۰۱۷ این شرکت به عنوان ۶ برند برتر جهانی شناخته شد. پس از مرگ چول مدیریت شرکت به دست پسرش لی کان هی سپرده شد. او سومین پسر بیونگ چول و مؤسس شرکت samsung می باشد، در سال ۲۰۱۳ مجله فوربز دارایی او را معادل ۱۲٫۶ میلیارد دلار اعلام کرد. لی از سال ۱۹۹۶ عضوی از کمیته بین المللی المپیک محسوب می شود. در حال حاضر وی رئیس هیئت مدیره شرکت سامسونگ الکترونیکس است.

لی کان هی در سال ۱۹۹۳ در آلمان بیانیه ای صادر کرد که همه کارمندان را به یک انقلاب فرهنگی دعوت کرد و تأکید کرد که باید همه چیز را تغییر داد و تغییر را از خود باید آغاز کرد. در سال ۱۹۹۵ لی کان هی از کیفیت محصولات خود ناامید شد و تصمیم گرفت تمام محصولاتی که روی دستش مانده بود را از بین ببرد. او به همراه اعضای هیئت مدیره شروع کرد به تخریب، تلفن ها، دستگاه های فکس، تلویزیون ها و … تا جایی که با چکش اسکرین ها را می شکستند.

او مطمئن بود که حدود ۲۰۰۰ کارمند شاهد این صحنه هستند. در آن روز محصولاتی باارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار از بین رفتند و از همان روز سامسونگ جدید متولد شد. لی هی بر کیفیت محصولات تأکید داشت و تمام تلاش خود را برای احقاق ایده تغییر همه چیز به کار گرفت و عصر مدیریت جدید همگام با پیشرفت جهانی آغاز شد.

مارک سامسونگ هرساله انواع محصولات برقی و لوازم خانگی را در مدل های متنوع راهی بازار کرده و همیشه جدیدترین نیازهای مشتریان خود را پیش بینی کرده و با ارائه لوازم برقی سامسونگ و یا حتی تجهیزات الکترونیکی سعی در برطرف نمودن هر چه بهتر این نیازها داشته است. از بهترین لوازم برقی آن می توان به یخچال فریزر سامسونگ که در انواع مختلف همچون فری استندینگ، ساید بای ساید و … تولید می شود، اشاره کرد.

ماشین لباسشویی سامسونگ با جدیدترین تکنولوژی و آپشن های بسیار جهت شست و شوی بهتر لباس، ماشین ظرف شویی سامسونگ در اندازه ها و ظرفیت های متنوع، تلویزیون سامسونگ در سایزها و کیفیت های متنوع، جاروبرقی سامسونگ، مایکروفر سامسونگ و … از سری محصولات برقی تولید برند سامسونگ هستند.

مارک سامسونگ و اخلاقی فراتر از تولید

مدیران سامسونگ تلاش می کنند تا محصولی ارائه دهند که علاوه بر کیفیت ویژگی هایی ازجمله خلاقیت، فرهنگ و وحدت هم داشته باشد. احترام به مصرف کننده از اصول اساسی و اخلاقی آن هاست. برند سامسونگ خود را در برابر تمام مشتریان مسئول می داند و همواره در پی کسب رضایت آن هاست و برای این هدف نیز هیچ انتها و یا غایتی متصور نیست. سامسونگ معتقد است با اشتیاقی که برای عملکرد بهتر و نوآوری دارد همیشه بهترین محصولات را به مشتریان خود عرضه می کند.

شرکت samsung به بحث آموزش وپرورش کارمندان خود بسیار اهمیت می دهد و همواره و هرروزه تمامی کارکنان آن در سرتاسر جهان مشغول آموزش و یادگیری هستند. در این شرکت حق اشتباه وجود دارد اما هر اشتباهی باید ثبت گردد تا از بروز دوباره آن جلوگیری شود. همچنین سامسونگ کارمندان خود را به رعایت و تعهد به قوانین محلی، منشور اخلاقی جهانی ملزم می کند.

از این نکته نباید غافل شد که شرکت سامسونگ شعاری به نام “زمین در اولویت” دارد که نشان دهنده رویکرد محیط زیستی این شرکت است. یکی از اهداف مهم برند سامسونگ تولید محصولات سازگار با محیط زیست و یا اصطلاحاً سبز است. در این زمینه فعالیت های بسیاری انجام داده است و حفظ زمین را یکی از مهم ترین اهداف خود می داند.

 

برای آشنایی با برند ایرانی ایکس ویژن به مقاله برند ایکس ویژن مراجعه نمایید.

 

اگر اهل گیم هستید حتما به دنبال بهترین بازی ها میگردید. مقاله بهترین بازی های پی اس فایو بهترینها را به شما معرفی میکند.

واقعیت هایی خواندنی و جالب در مورد شرکت سامسونگ

  • محصولات برند سامسونگ شامل پوشاک، نیم رسانا، تجهیزات پزشکی، صنایع شیمیایی و… می شود. مارک سامسونگ پا را از دنیای دیجیتال و در کل تولید محصولات نیز فراتر گذاشته و همواره به عنوان اسپانسر در زمینه های مختلف حضورداشته است. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۵ اسپانسر تیم چلسی انگلیس شد و یا در سال ۲۰۰۷ حامی رسمی المپیک در حوزه فناوری بود.
  • برخی از شما ممکن است این نکته را بدانید که شرکت سامسونگ شرکتی فراتر از تولیدات الکترونیکی و موبایل است. سامسونگ دارای ۵۹ شرکت لیست نشده و ۱۹ شرکت لیست شده است که همگی در بورس کشور کره جنوبی حضور دارند. این شرکت ها در زمینه های مختلفی همچون کشتی سازی، خدمات مالی و حتی صنعت پزشکی فعالیت دارند و بیش از ۴۸۹ هزار نفر در بیش از ۸۰ کشور مختلف در استخدام این شرکت ها هستند. یک واقعیت جالب این است که بخش ساختمانی شرکت سامسونگ برج خلیفه در دبی که بلندترین برج دنیاست را ساخته است.
  • سامسونگ تأثیر شگرفی بر اقتصاد، سیاست، رسانه و فرهنگ کره جنوبی داشت. با توجه به تعداد شرکت های تابعه و کارمندان مشغول در آن ها می توان به این نکته رسید که سامسونگ بخش عظیمی از تولید ناخالص داخلی کشور کره جنوبی را در دست دارد. در سال ۲۰۱۷ سی ان ان گزارش کرد که کل منابع سامسونگ چیزی در حدود ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی است. بیش از ۲۰ درصد از ارزش بورس کشور کره متعلق به شرکت سامسونگ است.
  • اولین محصول الکترونیکی مارک سامسونگ یک تلویزیون سیاه وسفید بود که در سال ۱۹۷۰ تولید شد. در دهه بعد فعالیت خود را گسترش داد و این بار با بازی موبایل و یک کارفون (car phone) وارد بازار شد. البته قابل ذکر است که این محصول آخر و عاقبت خوبی نداشت و با فروش خیلی کم، شکست خورد.
  • لوگوی شرکت سامسونگ بارها پیش از دهه ۷۰ تغییر کرد اما از آن پس تا به امروز تنها سه بار دستخوش تغییر شد و لوگوی آخر از سال ۱۹۹۳ تا به امروز ثابت مانده است.
  • سامسونگ SCH-100 در سال ۱۹۹۶ وارد بازار شد و اولین تلفنی بود که امکان استفاده از فناوری CDMA را برای کاربران فراهم کرد. در مقایسه با فناوری های پرسرعتی همچون ۴G/LTE که امروزه وجود دارد شاید فناوری CDMA خیلی چشم گیر نباشد اما در زمان خودش یکی از بهترین ها بود.

اگر به دنبال خرید تلویزیون هستید، قبل از خرید حتما مقاله بهترین تلویزیون جهان را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

برای آشنایی با یک برند خوب ایرانی به مقاله معرفی برند اسنوا مراجعه کنید.

 

  • عمر واچ فون ها (watch phone) به حدود ۱۹۹۹ می رسد. سامسونگ پیشگام ساخت واچ فون بود. با استفاده از این واچ فون نه تنها ساعت نمایش داده می شد بلکه امکان مکالمه ۹۰ دقیقه ای هم فراهم بود. درصورتی که باطری آن تمام می شد بااتصال به شارژ استفاده دوباره ممکن بود. (حتی شماره گیری صوتی مخاطبین نیز از دیگر ویژگی های آن به شمار می رفت)
  • سامسونگ شاید اولین کمپانی تولید کننده تلفن های هوشمند یا smartphone نبود اما بی شک یکی از شرکت های فعال در این زمینه بوده است. اولین PDA phone را با نمایشگر رنگی در سال ۲۰۰۱ به بازار ایالت متحده ارائه کرد.
  • یکی از شکست ها و تجربیات تلخ اخیر سامسونگ به سال ۲۰۱۶ و تولید گوشی گلکسی نوت ۷ برمی گردد. این گوشی با استقبال روبه رو نشد و مقادیری طرفداران گوشی سامسونگ را ناامید کرد. در سال ۲۰۱۷ شرکت تصمیم گرفت اشتباه خود را جبران کرده و مشتریانش را بار دیگر غافلگیر کند. پس ازآن اشتباه بزرگ، سامسونگ با انتشار گلکسی s8 و s8+ در آوریل ۲۰۱۷ دیگر بار در تولید گوشی های هوشمند نام خود را بر سر زبان ها انداخت.
  • در اواخر سال ۲۰۰۴ مؤسسان استارتاپ اندروید برای ادامه کار خود به پول نیاز داشتند. تعدادی از اعضای تیم آن ها برای مذاکره با شرکت سامسونگ راهی کره جنوبی شدند. آن ها در طی جلسه ای سیستم عامل خود را برای مدیران سامسونگ معرفی کردند اما واکنش مدیران سامسونگ تنها سکوت بود.اندی روبین بنیان گذار اندروید می گوید که مدیران سامسونگ باور نمی کردند که چنین استارتاپ کوچکی توانایی پیاده سازی چنین سیستم عاملی را داشته باشد. او اضافه می کند که حتی مدیران سامسونگ به او خندیدند. تنها دو هفته بعد در ابتدای سال ۲۰۰۵ گوگل با اندروید همکاری کرد و طرح آن ها را پذیرفت و در اکتبر سال ۲۰۰۸ رسماً آن را راه اندازی کردند.
  • به جرات می توان گفت رئیس شرکت سامسونگ از رئیس جمهور کره جنوبی قدرت بیشتری دارد. لی یونگ هی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در مصاحبه ای اعلام کرد که سامسونگ دولت را در دستان خود دارد و بر دنیای حقوقی، مطبوعات، دانشگاه ها و بوروکراسی تأثیر زیادی می گذارد. مردم کره این شرکت را شکست ناپذیر و فرای قانون می دانند.
  • شرکت سامسونگ سالیانه میلیون ها دلار در مراکز بهداشتی خود هزینه می کند. مرکز پزشکی سامسونگ در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و شامل بیمارستان ها و مراکز مختلفی است. بیمارستان سئول سامسونگ، مرکز تحقیقات علوم زندگی سامسونگ، مرکز سرطان سامسونگ و سایر بیمارستان ها و مراکز تجاری همگی تحت نظارت این شرکت بزرگ اداره می شوند. مرکز سرطان سامسونگ در شهر سئول بزرگ ترین مرکز سرطان در آسیاست.

مدیران حال حاضر شرکت سامسونگ

 

اگر به دنبال خرید لوازم خانگی هستید، قبل از هر کاری مقاله بهترین مارک لوازم خانگی را مطالعه کنید.

 

Kim, Ki Nam (کیم کی نام)

  • معاون رئیس و مدیرعامل (۲۰۱۸ -اکنون)
  • معاون رئیس و سرپرست، بخش (Device Solutions) راهکارهای دستگاه (۲۰۱۸ – اکنون)
  • رئیس و مدیرعامل (۲۰۱۸)

Kim, Hyun Suk (کیم هیون سوک)

  •  رئیس و مدیرعامل (۲۰۱۸ – امروز)
  •  رئیس و سرپرست بخش Consumer Electronics (2017 – امروز)
  •  سرپرست بخش Visual Display Business (2011- 2017)

Koh, Dong Jin(کو دونگ جین)

  • رئیس و مدیرعامل (۲۰۱۸ – امروز)
  •  رئیس و سرپرست بخش IT & Mobile Communications (2017 – امروز)
  •  رئیس و سرپرست بخش Mobile Communications Business (2015 – امروز)

برخی سوالات رایج

۱ موسس برند سامسونگ کیست و شروع تاریخچه شرکت سامسونگ به چه سالی برمیگردد؟
سامسونگ توسط لی بیونگ چول در سال ۱۹۳۸ به عنوان یک شرکت تجاری و بازرگانی تأسیس شد. لی بیونگ در سال ۱۹۱۰ در یک خانواده سرمایه دار و زمین دار متولد شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه کاره گذاشت و رؤیای خود را در تأسیس یک شرکت بازرگانی دنبال کرد.

۲ هدف مارک سامسونگ در مورد محیط زیست چیست؟
شرکت سامسونگ شعاری به نام “زمین در اولویت” دارد که نشان دهنده رویکرد محیط زیستی این شرکت است. یکی از اهداف مهم برند سامسونگ تولید محصولات سازگار با محیط زیست و یا اصطلاحاً سبز است. در این زمینه فعالیت های بسیاری انجام داده است و حفظ زمین را یکی از مهم ترین اهداف خود می داند.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش