دسته بندی ها بهترین برندها

معرفی برند کرگ Korg + تاریخچه شرکت کرگ

شرکت کرگ یک شرکت ژاپنی است که ابزارآلات موسیقی متفاوت و متنوع، پردازنده‌های صدا، تجهیزات ضبط صدا، تیونرهای الکتریکی و… را تولید می‌کند. نام این برند را مطمئناً بارها شنیده و به ویژه روی آلات موسیقی از جمله ارگ دیده‌اید. این شرکت حدود شصت سال در خدمت تولیدات موسیقی بوده و هست و توانسته جای خود را در بین هنرمندان موسیقی باز کند.این شرکت همچنین به دنبال ساخت ابزار نوآورانه و خاصی است که علاوه بر داشتن کیفیت بالا، الهام بخش هنرمندان در حوزه موسیقی بوده و قابلیت دسترسی و کاربردی خوبی داشته باشد. برند کرگ تحت نشان تجاری وُکس فعالیت‌های تولیدی در زمینه گیتار الکتریکی و آمپلی فایر نیز انجام می‌دهد.

به طور کلی این برند، به دلیل تولیدات نوآورانه و بسیار با کیفیتش دارای اعتبار خوبی شد. اگر علاقه‌مند به آشنایی با تاریخچه برند کرگ و همچنین آلات موسیقی کرگ و یا محصولات جدید کرگ هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه شرکت کرگ

برند کرگ در سال ۱۹۶۲ در ژاپن تأسیس شد. هدف آن در واقع خلق تجربیات جدید در موسیقی بوده است. این همان چیزی بود که موجب ساخت اولین سینتی سایزر ژاپنی و اولین تیونر سوزنی جهان و همچنین تعداد بسیاری ابزارآلات موسیقی بی‌نظیر دیگر شد که برای مردم در سرتاسر جهان لذت موسیقی را به همراه داشته است. محصولات کرگ در واقع بازتابی از ایده‌ها و ارزش‌های تعداد بسیاری از هنرمندان و کاربرانی است که همچنان به محصولات آن علاقه دارند. کرگ در سال ۱۹۶۲ در ژاپن توسط “تسوتومو کاتو” و “تاداشی اوسانایی (اوزانا)” تأسیس شد و ابتدا با عنوان کیو گیجوتسو کنکیوجو (Keio Gijutsu Kenkyujo) شروع به فعالیت کرد.

بعدها بخش اول کرگ از ترکیب ابتدای حروف اول اسامی دو مؤسس آن یعنی کاتو و اوسانایی تشکیل شد. پیش از تأسیس شرکت، کاتو یک نایت کلاب را اداره می‌کرد و از طرفی اوسانا که فارغ التحصیل دانشگاه توکیو بود، در نایت کلاب کاتو به عنوان یک نوازنده بسیار ماهر، آکاردئون می‌نواخت. وی از ماشین ریتمی که استفاده می‌کرد ناراضی بود و از کاتو درخواست کرد که تلاششان را بکنند تا یک نوع بهتر بسازند.اولین محصول این کمپانی در سال ۱۹۶۳ منتشر شد. این محصول که یک دستگاه ریتم الکترومکانیکی بود، Disc Rotary Electric Auto Rhythm machine Doncamatic DA-20. نامیده شد.

با موفقیت و خوش‌اقبالی که DA-20 با آن روبه‌رو شد، کاتو یک نسخه جدید از ماشین ریتم را که DE-20 نامیده می‌شد، در سال ۱۹۶۶ وارد بازار کرد. نامی که برای Doncamatic انتخاب شد به علت این بود صدایی که تولید می‌کرد بدین‌صورت شنیده می‌شد donca…donca…donca. در سال ۱۹۶۷ کاتو با یک مهندس پرشور و حرارت به نام “فومیو میدا” که قصد ساخت کیبورد را داشت ملاقات کرد. کاتو تحت تأثیر اشتیاقی که میدا از خود نشان می‌داد از او درخواست کرد که یک نمونه اولیه برای او تهیه کند. ۱۸ ماه بعد میدا با سازی که طراحی کرده بود بازگشت. کاتو آن نمونه را با نام کرگ به فروش رساند.

 

اگر ساز سنتور را انتخاب کردید، قبل از خرید مقاله سنتور خوب چی بخرم را بخوانید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

اگر به دنبال خرید یک گیتار خوب هستید، مقاله راهنمای خرید گیتار و نکات خرید گیتار را از دست ندهید.

کو (KO) که اول حروف نام مؤسسان و آر جی (RG) که از کلمه Organ الهام گرفتند، با تأکید بر هدف برنامه‌ریزی شده آن‌ها برای بازار ارگان‌ها انتخاب شد. (برخی معتقدند که این نام برگرفته از کیو و ارگان بوده است). کاتو یک کارگاه کوچک در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن کیو اجاره کرد و نام آن را لابراتوار الکترونیکی کیو گذاشت. در کارگاه کاتو، اوسانا به همراه چهار شخص دیگر مشغول به فعالیت شدند. از محصولات بعدی آن‌ها می‌توان به مینی کرگ ۷۰۰ در سال ۱۹۷۳ و PS-3300 در سال ۱۹۷۷ اشاره کرد.

محصولات کرگ در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد میلادی با اقبال خوبی همراه بود اما با توجه به بازار و رقابت با سایر کمپانی‌های سازنده، کاتو تصمیم گرفت تا از تکنولوژی ارگان (ارگ) برای ساخت یک کیبورد با سینت سایزر (ترکیب کننده) استفاده کند و اولین سینت سایزر کاتو یعنی مینی کرگ در سال ۱۹۷۳ به بازار عرضه شد. در طول دهه ۷۰ میلادی خط تولید سینت سایزر کرگ به دو بخش تولید آلات موسیقی تقسیم شد؛ یکی برای کسانی که از روی سرگرمی ساز می‌زنند و دیگری تولید آلات موسیقی حرفه‌ای و بسیار گران قیمت همچون سری PS برای هنرمندان حرفه‌ای.

کرگ علاوه بر اینکه یکی از غول‌های دنیای ابزارآلات و تجهیزات موسیقی است، در واقع یکی از قدم‌های بزرگ کارآفرینی در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی است. شعاری که شرکت korg مدنظر دارد، این است که هر چیزی می‌تواند به شکل بهتری به اتمام برسد و بر اساس همین شعار نیز فعالیت می‌کند.

 

ازجمله محصولات این شرکت می‌توان به انواع بهترین ارگ و کیبورد و سینت سایزرهای کرگ، ابزار تولید موسیقی و دی جی کرگ، تجهیزات کامپیوتری کرگ، نرم‌افزارهای کرگ، درام و پرکاشن کرگ، پیانو دیجیتال کرگ، تیونر و مترونوم کرگ، انواع افکت‌های کرگ، بلندگو، آمپلی فایر و دستگاه‌های پخش صدا کرگ و… اشاره کرد.

خلاصه‌ ای از زندگی آفریننده کرگ korg

در مورد زندگی نامه کاتو، گمانه‌زنی‌های بسیاری شده است اما به طور کلی وی در ژاپن متولد شد و در ناگویا پرورش یافت. او در طول جنگ جهانی دوم آموزش‌های لازم برای کار در نیروی دریایی ژاپن را گذراند تا مشغول به کاری جذاب ولی وهم انگیز شود. برخی صحبت‌ها و نوشته‌ها حاکی از آن است که کاتو واقعه بمب باران هیروشیما را دیده است. با توجه به عمر طولانی و سلامت کاتو در طول زندگی می‌توان پیش‌بینی کرد که هنگام بمباران هیروشیما مصدوم و شیمیایی نشده است.

 

اگر دوست دارید سه تار را گام به گام و ساده یاد بگیرید، مقاله آموزش سه تار به زبان ساده را از دست ندهید.

 

کاتو پس از جنگ جهانی دوم فقط بیست سال سن داشت، به توکیو سفر کرد و برای شرکت راه آهن اوداکایو مشغول به کار شد. گفته می‌شود حتی کاتو برای یک دوره کوتاه در یک واگن باری زندگی می‌کرده است. اطلاعات خیلی زیادی از ۱۵ سال بعدی زندگی کاتو در دست نیست؛ اما در سال ۱۹۶۰ او یک نایت کلاب در شینجوکو که محلی معروف برای زیست شبانه بود، راه‌اندازی کرد. کاتو علاقه وافری به تشویق موزیسین‌ها و برپایی موسیقی زنده داشت. او یک مرد کارآفرین بزرگ بود که با ایده‌های خود توانست نام خود، شرکت و محصولاتش را جهانی کرده و به شهرت برساند. او سرانجام در ۱۵ مارس سال ۲۰۱۱ براثر بیماری سرطان درگذشت.

کاسیو یکی دیگر از برندهای موفق در تولید آلات موسیقی است.  برای آشنایی بیشتر با این برند مقاله معرفی برند کاسیو، را مطالعه کنید.

نکاتی جالب از محصولات و کمپانی کرگ

  • کاتو پس ار اینکه یک خواننده در کلاب نتوانست به خوبی در یک کلید پایین‌تر بنوازد، ایده ساختار key transpose را روی سازها پیاده کرد. کرگ اولین شرکتی بود که تأثیرات را روی یک سینت سایزر نشان داد و و از طراحی صدای sample + synthesis استفاده کرد.
  • در سال ۱۹۷۰ میدا یک نمونه اولیه از ارگ دوتایی ساخت. این ایده او نشان دهنده تنوع صداها و استایل‌ها برای نواختن انواع ریتم بود. کاتو هنگام آزمایش آن از چند نوازنده ارگ درخواست کرد که به خوبی به صدای آن گوش دهند و با توجه به بازخورد آن‌ها، موقعیت و اشکال کنترلرها را طراحی کرد.
  • ۱۹۸۳ تولید SAS_20: اولین کیبورد با کامپیوتری درونش با آنالیز ریتم‌ها و هماهنگی بین آن‌ها.
  • در سال ۱۹۸۶ نام شرکت به korg Inc تغییر پیدا کرد.
  • M1 workstation در سال ۱۹۸۸ عرضه شد و فروشی بیش از ۲۵۰٫۰۰۰ واحد داشت و می‌توان از آن به عنوان بهترین فروش سینت سایزر در آن زمان یاد کرد.
  • در سال ۱۹۸۹ کرگ از تیم طراحی Sequential Circuits استفاده کرد که پیش‌تر در اختیار کمپانی یاماها بود. قابل ذکر است که یاماها همیشه شرکت کرگ را در زمینه تأمین مدار و بخش‌های الکتریکی همراهی و حمایت کرده است. در سال ۱۹۸۷ یاماها به شراکت در سهام کمپانی کرگ علاقه نشان داد و در آن زمان کاتو این شرایط را برای آن‌ها به‌ صورت کاملاً دوستانه فراهم آورد. پس از آن هر کدام از این دو کمپانی به صورت مستقل خط تولید خود را داشتند و در بازار با یکدیگر رقابت می‌کردند. پس از پنج سال متوالی موفقیت و روزهای درخشان، کاتو پول کافی برای پرداخت سهام یاماها از شرکت کرگ را داشت و در سال ۱۹۹۳ این کار را به سرانجام رساند.

اگر قصد خرید کیبورد را دارید مقاله نوشته شده در راهنمای خرید کیبورد موسیقی را مطالعه نمایید.

 

 

هومیاتو در مقاله راهنمای خرید تلفن بی سیم تمامی نکات لازم برای انتخاب تلفن بی سیم با کیفیت را بیان می کند تا مناسب ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

 

  • ۱۹۹۳ تولید سری I (I 3): اولین ارنجر حرفه‌ای شرکت korg با یک موتور مولد صدای A 12 که امکان آهنگ‌سازی نیز برای کاربر فراهم می‌کرد.
  • ۱۹۹۴ تولید I 4: کیبوردی با ۷۶ کلاویه که صدایی نزدیک به پیانو داشت.
  • ۱۹۹۵ تولید I 1: کیبورد با ۸۸ کلاویه و سمپل هایی از پیانو به همراه یک اسپیکر که درون ساز جاگذاری شده بود. در این سال دو مدل دیگر نیز به بازار ارائه شد؛ I4s و I5s.
  • ۱۹۹۶ آغاز به کار شرکت Korg Italy: شرکت اصلی کرگ در این سال محصولی تولید نکرد اما به منظورِ یافتنِ بازار در کشورهای اروپایی، شعبه‌ای در ایتالیا تأسیس کرد.
  • ۱۹۹۷ تولید IX300: کیبورد بدون اسپیکر و بیش از ۱۰۰ نوع استایل صدا.
  • ۲۰۰۰ تولید سری Pa (Pa80): تولید ارنجر جدید با صدایی پرقدرت و استایل های حرفه‌ای که توسط برترین و بهترین موزیسین‌های دنیا نواخته شد. از سال ۲۰۰۰ به بعد و با ورود به قرن بیست و یکم تا به امروز شرکت کرگ هر سال مدل‌های جدیدی از ارنجرها را به بازار معرفی کرده است که با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها توانسته‌اند هر یک در نوع خود بی‌نظیر و کاربردی باشند. این شرکت همچنان به تلاش‌های خود برای تولید نوآورانه و خلاق که با هنر و فن در هم آمیخته است، ادامه می‌دهد و با محصولات و تولیدات خود طرفدارانش را غافلگیر می‌کند. از طرفی در سال ۱۹۹۲ کرگ موفق به خرید VOX شد و شروع به تولید آمپلی فایر گیتار کرد. 

کرگ در اکثر کشورهای جهان دارای نمایندگی است. نمایندگی کرگ ایران نیز به نام شرکت کرگ
موزیک در حال فعالیت است. همچنین ارنجر های شرکت korg یکی از پرکاربردترین کیبوردها در ایران است.

برخی سوالات رایج:

 درباره برند کرگ چه می دانید؟

برند کرگ در سال ۱۹۶۲ در ژاپن تأسیس شد. هدف آن در واقع خلق تجربیات جدید در موسیقی بوده است. این همان چیزی بود که موجب ساخت اولین سینتی سایزر ژاپنی و اولین تیونر سوزنی جهان و همچنین تعداد بسیاری ابزارآلات موسیقی بی‌نظیر دیگر شد که برای مردم در سرتاسر جهان لذت موسیقی را به همراه داشته است.

 از زندگی آفریننده برند کرگ چه می دانید؟

وی در ژاپن متولد شد و در ناگویا پرورش یافت. او در طول جنگ جهانی دوم آموزش‌های لازم برای کار در نیروی دریایی ژاپن را گذراند تا مشغول به کاری جذاب ولی وهم انگیز شود.

 

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش