رپورتاژ

نحوه چیدمان کمد لباس + بهترین ایده

چیدمان لباس در کمد یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در نظم دهی اتاق خواب به شمار می آید؛ زیرا اگر به درستی انجام نشود، باعث آشفتگی در فضای داخلی اتاق خواهد شد. به طور معمول دسترسی به وسایل مورد نیاز در کمد نامنظم، بسیار دشوار است.

شیوه های چیدمان لباس در کمد

رعایت اصول چیدمان لباس در کمد در تقسیم بندی لوازم و ایجاد فضایی بهینه برای لباس ها بسیار ضروری است. همچنین در کمد هایی که فضایی کافی برای اشیا دارند، شرایط بهتری برای نگه داری وسایل وجود دارد و برای جابه جایی لوازم داخل کمد کمتر به دردسر خواهیم افتاد.

نحوه چیدمان کمد لباس

برای چینش وسایل در داخل کمد ۴ گام مهم به شرح زیر داریم:

۱) کنار گذاشتن لوازم اضافی : اولین قدم در چیدمان کمد تخلیه کامل وسایل درون آن می باشد، زیرا در این صورت ناچار می شوید تا فضای داخلی را از هر گونه آلودگی پاکسازی کنید. حتی اگر دیوار های داخلی کمد نیاز به رنگ آمیزی دارند، رنگی مناسب را انتخاب کرده تا در برابر کپک و پوسیدگی مقاوم باشد.

۲) طبقه بندی کردن کمد : تمامی وسایل را بسته بندی کرده و با توجه به نوع و کاربرد آن در سبد و یا باکس های مخصوص قرار دهید.

۳) حذف وسایل غیر ضروری : حال تمامی وسایل اضافی را از اتاق حذف کرده، همینطور می توانید برای طبقه بندی منظم تر از قفسه های جانبی کمک بگیرید، به طور مثال فضای کناری و بالای پنجره مکان مناسبی برای ایجاد قفسه هستند.

۴) زیباسازی فضای ظاهری : در آخر در صورت وجود فضای کافی می توانید از لوازم دکوراتیو در داخل و کنار قفسه برای زیبایی بیشتر نمای کلی بهره بگیرید.

پس از این ۴ گام ممکن است کمد دیواری های مختلف شرایط متفاوتی داشته باشند،بنابراین شما را راهنمایی می کنیم تا با توجه به کمد لباس خود بهترین چینش را داشته باشید.

 

بهترین چیدمان برای دراور

دراور از انواع وسایل ضروری در اتاق خواب است ودر انواع طرح های متنوع در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به دکوراسیون اتاق خواب تان مناسبی را تهیه کنید.

مدل های دراور طرح های متنوعی دارند. امروزه مدل دراور ام دی اف و چوبی از انواع محبوب ترین مدل های دراور هستند. شما می توانید از انواع طرح های ساده و زیبا این دراور ها در فضای اتاق خواب خود استفاده کنید.

دراور ها برای هر فضایی از دکوراسیون اتاق خواب مناسب هستند و می توانند دکوراسیون اتاق خواب شما را به فضایی متفاوت و مدرن تبدیل کنند. انواع طرح های آینه دار و بدون آینه موجود هستند و اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است.

چیدمان دراور  مدل های دراور آینه دار که می تواند حکم مدل میز آرایش را نیز داشته باشد انتخاب ایده آل و مناسبی است. از جمله ویژگی هایی که علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب باید در طراحی دراورها مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد فضای ذخیره سازی مناسب و متعدد است تا بتوان از تک تک فضاهای ذخیره سازی برای نگه داری لباس ها و لوازم کاربردی اتاق خواب استفاده کرد.

کشوهای ذخیره سازی و دروارها هم نقش مهمی در شکل گیری چیدمان دراور  زیبا و راحت ایفا می کنند. نقش کمدها و دراورهای ذخیره سازی در اتاق خواب به اندازه تخت خواب و رنگ، مهم است. این کمدهای ذخیره سازی هستند که شما را از دکوراسیون اتاق خواب راضی نگه می دارند و همزمان مکانی با جلوه مناسب برای جمع و جور کردن لوازم اتاق در اختیارتان می گذارند.

چیدمان اتاق کار اداری

روی میز کار تان گلدان بگذارید!

اصلا خجالت نکشید. به محض اینکه به عنوان کارمند یک اداره انتخاب شدید با خودتان گل و گلدان به سر کار ببرید. اصلا هم به این فکر نکنید که دیگران درباره شما چه قضاوتی می‌کنند. از قضا همین قضاوتی که شما از آن واهمه دارید، جلوی رئیس و بالادستی‌ها پیغام خوبی دارد. شاید به‌نظرتان برسد که دیگران می‌گویند شما دارید بار خودتان را می‌بندید اما رئیس‌تان جور دیگری به این داستان نگاه می‌کند. دکور چیدن با گل‌ها در محل کار به رئیس اداره این‌طور القا می‌کند که شما از کارتان لذت می‌برید و می‌خواهید برای مدتی طولانی این پست را در اختیار داشته باشید. استفاده از گل‌های آپارتمانی در محل کار نه فقط به شادابی و طراوت محیط کمک می‌کند می‌تواند فضای خشک و رسمی آنجا را هم کمی صمیمانه‌تر نشان دهد. فقط یادتان باشد گل‌ها باید همیشه شاداب باشند. گلدان خشکیده و پلاسیده گوشه اتاق بیشتر پیامی منفی به بیننده القا می‌کند.

 

صندلی‌های اتاق کار را یکدست کنید!

مهم ترین نکته در چیدمان اتاق کار اداری صندلی های اتاق است.تا پیش از اینها محیط کار با هر رنگ و لعاب و طرح و نقشه‌ای یک مشخصه مهم داشت؛ اینکه باید جای رئیس در محیط کار مشخص می‌شد. حالا این پررنگ کردن جایگاه رئیس در محیط کار یا با یک پارتیشن‌بندی خاص بود یا حتی گذاشتن یک صندلی لوکس و بزرگ پشت یک میز مجلل اما حالا دیگر این کارهای کمی قدیمی شده و دیگر دنیای رئیس و کارمندی از بین رفته است.

پس برای اینکه محیط کار بیشتر به دنیای امروز نزدیک‌تر باشد بی‌خیال صندلی‌های خاص برای نشان دادن جایگاه خودتان شوید. یک صندلی ارگونومیک که با فیزیک بدن شما همخوانی داشته باشد، این روزها بیشتر محیط کار را دلچسب می‌کند. پس برای اینکه فضای اداره را به روز کنید بین صندلی خودتان و کارمندها فرقی نگذارید. همه را یک‌دست اما ارگونومیک و خاص انتخاب کنید؛ این‌طوری فضا صمیمانه‌تر هم به نظر می‌رسد و البته زیباتر!

یک ساعت مدرن روی میز کار داشته باشید!

روی میز کار حتما یک ساعت و تقویم رومیزی قرار دهید؛ آن هم در شکل و شمایلی به روز و مدرن و نه از مدل‌های قدیمی و درب و داغانی که از ته انباری خانه پیدا کرده‌اید یا از وسایل کنار گذاشته منزل. داشتن یک ساعت رومیزی یا حتی دیواری مناسب در اتاق کار با شکل و شمایلی که بیشتر خودنمایی کند، می‌تواند یکی از راهکارهای القای درجه موفقیت شما به دیگران باشد. داشتن تقویم یا ساعت نشان می‌دهد که شما به وقت و زمان ارزش زیادی می‌دهید اما یادتان باشد هیچ چیزی نمی‌تواند در یک اداره به اندازه یک ساعت از کار افتاده یا تقویمی که آخرین برگ آن مال سه ماه پیش است به ارباب‌رجوع احساس ناامنی دهد.

 رنگ دفتر کار را متناسب با کارتان انتخاب کنید!

از تاثیر رنگ‌های در دفتر کار غافل نشوید. رنگ‌های می‌توانند منعکس‌کننده واقعیت شغلی شما باشند؛ مثلا اگر فعالیت تجاری دارید، رنگ‌های خنثی و ملایم مثل رنگ زرد کم‌رنگ یا کرم متمایل به سفید یا آبی روشن مناسب محل کارتان است یا اگر کار شما نیاز به خلاقیت داشته باشد مثل یک موسسه تبلیغاتی می‌توانید از رنگ‌هایی مثل رنگ نارنجی و رنگ‌های سبز و آبی تیره استفاده کنید. به‌طور کلی استفاده از رنگ‌های گرم مانند زرد و نارنجی با رنگ‌های روشن مثل طیف‌های ملایمی از سبز، هم به بالا بردن سطح انرژی فضا و افزایش کارایی افراد کمک می‌کند و هم مانع کسالت آنها در ساعات پایانی روز می‌شود. یادتان باشد رنگ‌ها الزاما برای استفاده روی دیوار نیستند. مبلمانی با تنوع رنگی یا اکسسوری موجود در اتاق یا روی میز کار، هرکدام می‌توانند با رنگی خاص شادابی خاص را بدهند. مهم این است که رنگ‌ها با طیف هماهنگ انتخاب شده باشند.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش