مقالات

11 ویژگی جاروبرقی خوب برای خانم های خانه

بدون شک همه با جاروبرقی آشنایی داریم و می دانیم که این وسیله چه کاربردی دارد. در کنار این مسأله افراد کمی با ویژگی جاروبرقی خوب آشنایی دارند و باید در این موضوع تحقیقات لازم را انجام دهند. برند های مختلف خارجی و داخلی در بازار موجود است و انتخاب یک مارک کار بسیار سختی است. به نظر شما یک جاروبرقی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ قدرت مکش، میزان مصرف برق، نوع فیلتر و … از مشخصه های یک جاروبرقی است که باید هنگام خرید به این مشخصات توجه شود. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با ویژگی جاروبرقی خوب بیشتر آشنا کنیم.

ویژگی جاروبرقی خوب

هر دستگاهی برای آنکه بتواند کاربر را به خوبی راضی کند باید واجد مشخصات و ویژگی هایی باشد. جاروبرقی نیز از این قانون مستثنی نیست و با ویژگی هایی که دارد باید بتواند نیاز های متقاضی را به خوبی برآورده کند. مشخصات جاروبرقی خوب در لیست زیر آورده شده است و در ادامه در غالب یک راهنمای خرید جارو برقی به بررسی موشکافانه تر هر یک از موارد می پردازیم.

  1.  قدرت مکش
  2.  میزان مصرف برق
  3.  صدای دستگاه
  4.  فیلتر
  5.  حجم کیسه یا مخزن
  6.  لوله جاروبرقی
  7.  تعویض قطعات
  8.  قیمت
  9.  جنس بدنه اصلی
  10.  وزن دستگاه
  11.  مجهز بودن به سَری های متفاوت

 

قدرت مکش

در مشخصات جارو برقی خوب می توان به قدرت مکش اشاره کرد. قدرت مکش یک جاروبرقی، از ویژگی های مهم در آن تلقی می گردد. هر چه قدرت مکش دستگاه بیشتر باشد کارایی بالاتری را نیز می توان از آن شاهد بود و تمیز کردن و نظافت در جاهای متفاوت با راندمان و بازدهی بالاتری انجام خواهد شد. معمولاً قدرت مکش یک جاروبرقی بین ۲۸۰ تا ۵۰۰ وات است. در نظر گرفتن طیف وسیعی از مکش در این دستگاه به شما کمک می کند تا بتوانید سطوح متفاوت را با آن به خوبی تمیز کنید.

اگر منزل شما وسیع بوده و تعداد فرش های پهن شده در آن زیاد است توصیه می شود برای خرید دستگاه هایی با حداکثر مکش اقدام کنید. در خانه های کوچک که معمولاً کف اتاق ها سرامیک بوده و در برخی نقاط، فرش پهن می شود، جاروبرقی هایی که قدرت مکش بالایی ندارند نیز می توانند کمک کننده ظاهر شوند.

اگر دنبال بهترین جارو برقی بازار هستید مقاله بهترین جارو برقی پرفروش را مطالعه کنید

 

 

میزان مصرف برق

میزان مصرف برق در وسایل برقی نیز از دیگر نکاتی مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت گردد. میزان مصرف برق، بر روی بدنه دستگاه درج می گردد. اگر می خواهید بدانید که این وسیله برقی تا چه میزان انرژی مصرف می کند می توانید میزان برق مصرف دستگاه را در میزان تعرفه برق ضرب کرده و متوجه شوید که خرید و به کار بردن این دستگاه تا چه اندازه می تواند هزینه های ثابت خانواده شما را بالا برده و تحت تأثیر قرار دهد.

صدای دستگاه

فاکتور مهمی که یک جاروبرقی خوب باید داشته باشد، آلودگی صوتی کم است. مشکلی که در مورد برخی جاروبرقی های قدیمی وجود داشت بالا بودن سروصدای آن ها بود. برخی از آن ها را زمانی که روشن می کردید، دیگر هیچ صدایی به جز این دستگاه به گوش نمی رسید.موضوعی که خوب است در مورد آن اطلاع داشته باشید این است که هر چه یک جاروبرقی قدرت بیشتری داشته باشد، صدایی که از آن شنیده می شود نیز بالاتر است.

با این وجود، برخی برند ها مدل هایی را وارد بازار کرده اند که سروصدای زیادی نداشته باشد و در عوض قدرت موتور نیز کاهش پیدا نکند. دستگاه هایی که بازه صدای تولیدشده توسط آن ها بین ۷۱ تا ۹۲ دسی بل است، از جمله وسایلی هستند که صدای کمتری تولید می نمایند. اگر بر روی دستگاه هیچ اطلاعاتی در مورد این ویژگی ثبت نشده، می توانید از فروشنده بخواهید تا در حضور شما آن را روشن کند. این حرکت به شما کمک می کند تا متوجه شوید صدای جاروبرقی برای کسی که در حال کار کردن با آن است آزاردهنده هست یا خیر.

فیلتر

فیلتر ها از جمله قطعاتی هستند که در حوزه تصفیه هوا در جاروبرقی فعالیت می کنند. هر جاروبرقی یک سیستم تصفیه هوا دارد و برای آنکه هوایی که به خارج از دستگاه فرستاده می شود همراه با کمترین میزان گردوغبار باشد، فیلتر در آن تعبیه کرده اند. ویژگی جاروبرقی خوب این است که یک فیلتر مناسب در آن قرار داده شده باشد. یکی از مدرن ترین انواع فیلتر، فیلتر HEPA است. قبلاً، در جاروبرقی هایی که در صنعت هسته ای به کار برده می شدند این فیلتر حضور داشت، اما بعد ها به عنوان یک آپشن مؤثر در جاروبرقی خانگی نیز قرار داده شد.

فیلتر های هپا، از ورق های نازک فایبرگلاس و آکاردئون تشکیل شده اند. این نوع فیلتر می تواند کوچک ترین ذرات گردوغباری که در هوا وجود دارد را به خود جذب کند. این مورد برای کسانی که آلرژی دارند می تواند بسیار مفید به نظر آید. فیلتر ها با عمر های متفاوتی وارد بازار می شوند. برخی انواع فیلتر ها را می توان به صورت سالانه تعویض کرد و برخی دیگر باید به صورت دوره ای و چند بار در سال تعویض شوند. یکی از اطلاعاتی که بر روی بدنه دستگاه درج شده است، مدل فیلتر است.

با استفاده از مدل می توانید نوع فیلتر و همچنین بازه زمانی که می تواند مفید و مؤثر واقع شود را متوجه شوید. اگر به دنبال روشهای استفاده و نگهداری جارو شارژی هستید میتوانید مقاله راهنمای استفاده از جارو شارژی را دنبال کنید.

حجم کیسه یا مخزن

از دیگر قطعات مهم یک جاروبرقی، کیسه و یا مخزن آن است. زباله ها و آشغال هایی که توسط این دستگاه جمع می شوند به این قسمت وارد شده و در آنجا باقی می مانند. مخزن، در حجم و ابعاد متفاوت ساخته شده و در این دستگاه قرار داده می شود. معمولاً هرچه حجم این مخزن بالاتر باشد، در طول ماه نیاز کمتری به خالی کردن آن وجود داشته و کار کردن برای شما راحت تر خواهد بود.

اگر خانه ای که در آن زندگی می کنید بزرگ است و یا مهمانان زیادی به منزل شما رفت و آمد می کنند توصیه می کنیم برای خرید دستگاهی اقدام کنید که مخزن بزرگی داشته باشد و در عین حال جابه جایی آن نیز برای شما راحت باشد. ظرفیت جاروبرقی هایی با کاربری خانگی، معمولاً بین ۱٫۵ تا ۵ لیتر است. اگر اطلاعات مربوط به مخزن بر روی دستگاه درج نشده است، توصیه می کنیم به صورت چشمی حجم آن را تخمین بزنید.

موضوع دیگری که در برخی جارو های برقی مشاهده می شود، قابلیت فشرده کردن زباله هایی است که توسط این دستگاه جمع آوری شده است. با این مزیت، لازم نیست در فواصل زمانی کوتاه مدت برای خالی کردن مخزن دستگاه اقدام کنید.

 

لوله مکش در جاروبرقی

برخی لوله های جاروبرقی دو قسمتی هستند و برخی دیگر که رواج بیشتری دارند به صورت تلسکوپی می باشند. معمولاً گزینه دوم کارایی بالاتری می تواند از خود نشان دهد. بهتر است برای آنکه این قطعه مهم و اساسی در جاروی برقی، به راحتی دچار خرابی و آسیب نشود دستگاه هایی را خریداری کنید که لوله مکش در آن ها از فلز آلومینیوم تهیه شده باشد. دستگاه هایی که از این مزیت برخوردار هستند، بیشترین مکش را داشته و جاروبرقی با بیشترین بازدهی کار خواهد کرد.

تعویض قطعات

جاروبرقی از جمله وسایل برقی است که کاربرد زیادی دارد و گاهی اوقات برخی قطعات آن در اثر استفاده های نادرست، ممکن است دچار خرابی شود. اگر قطعات دستگاهی که خریداری می کنید قابلیت تعویض داشته باشند، در زمان خرابی می توانید به راحتی یک قطعه نو خریده و به راحتی آن را جایگزین کنید. به این شکل، کارایی جاروبرقی شما نیز کاهش پیدا نخواهد کرد و نیازی به خرید یک دستگاه جدید نخواهید داشت.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی قطعات را نمی توان تعویض کرد و این یکی از مشکلاتی است که در مورد این وسیله برقی وجود دارد. به همین دلیل انتخاب یک جاروبرقی داخلی که قطعات آن در بازار داخلی هم وجود دارد، می تواند کارگشا باشد. پیدا کردن قطعات برند داخلی بسیار آسان تر از قطعات برند های خارجی است و این یک مزیت محسوب می شود.

قیمت

قیمت مناسب این دستگاه را نیز می توان یک ویژگی خوب جاروبرقی خوب دانست. قیمت وسیله برقی همیشه برای همه ما در اولویت قرار دارد. اغلب افراد زمانی که قصد دارند وسیله ای مانند جاروبرقی را خریداری کنند ابتدا به قیمت آن توجه می کنند و سپس به سراغ سایر آپشن ها و مزیت هایی که در آن وجود دارد، می روند. البته این تفکر شاید تفکر درستی نباشد اما به دلیل محدودیت های مالی که برای بسیاری افرادی وجود دارد توجه به قیمت بسیار شایع است.

فاکتور های متفاوتی بر روی قیمت این وسیله برقی تأثیرگذار است. مثلاً هر چقدر که بدنه مستحکم تر باشد و یا قدرت و مکش آن بیشتر باشد، قیمتی که برای آن در نظر می گیرند نیز بیشتر است. آپشن ها و مزیت های موجود نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت هستند. جاروبرقی هایی که امکانات و خدمات بیشتری را فراهم می کنند، با قیمت بالاتری نیز به فروش می روند. البته باید به این مسأله نیز توجه داشته باشید که همیشه گران ترین اجناس، با کیفیت ترین آن ها نیستند.

برای خرید بهترین دستگاه، بودجه ای که در اختیار دارد و انتظاراتتان از دستگاه را مشخص کرده تا بتوانید یک دستگاه مناسب و کارا خریداری کنید.

جنس بدنه اصلی

این دستگاه معمولاً بر روی زمین کشیده می شود و به همین دلیل، بدنه آن معمولاً در معرض خرابی و یا ایجاد خط و خش قرار دارد. هر چند که طراحی این دستگاه بر روی کارکرد آن تأثیری ندارد اما برای برخی خانم ها بسیار مهم است که دستگاهی که از آن استفاده می کنند ظاهر زیبا و تمیز داشته باشند. اگر بدنه جاروبرقی از یک فلز مقاوم ساخته شده باشد، احتمال آنکه به دلیل برخورد با موانعی مانند پایه مبل و یا دیوار، دچار خرابی و آسیب نشود، وجود دارد.

پس در هنگام خرید به جنس بدنه نیز توجه و دقت داشته باشید. در خانه هایی که فرزند کوچک وجود دارد، باید به این مسأله بیشتر توجه کنید. اگر میخواهید تفاوت جارو برقی و جارو شارژی را بدانید مقاله تفاوت جارو برقی با جارو شارژی را مطالعه نمایید.

 

وزن دستگاه

سبک بودن و کم وزن بودن نیز از جمله ویژگی های مثبت این دستگاه می باشد. از آنجایی که این دستگاه برای تمیز کردن نقاط مختلف باید در حرکت باشد به همین دلیل وزن آن باید مناسب و ایده آل باشد. سبک بودن، کمک می کند تا دستگاه کارایی بالاتری از خود نشان دهد. بلند کردن و انتقال این وسیله برقی به محلی دیگر در صورتی امکان پذیر است که این دستگاه وزن زیادی نداشته باشد. اگر به سلامتی خود و جسمتان اهمیت می دهید از خرید جارو های برقی که وزن زیادی دارند به شدت خودداری کنید.

اگر میخواهید  یک جاروی کم وزن داشته باشید، می‌توانید به جاروی شارژی هم فکر کنید. برای انتخاب بهترین جارو شارژی بازار حتما مقاله آن را ببینید.

مجهز بودن به سَری های متفاوت

وجود سطوح متفاوت در یک فضای بسته، مجهز بودن جاروبرقی را به سَری های مختلف می طلبد. اگر یک دستگاه، فاقد این مزیت باشد امکان آنکه کارایی و بازدهی بالایی از خود نشان ندهد وجود دارد. برای مثال، گوشه های مبل و یا گوشه های دیوار از جمله مناطقی هستند که نمی توان به راحتی با سری معمولی این دستگاه آن مناطق را تمیز کرد. برای تمیز کردن این مناطق باید یک سَری خاص، طراحی و در این دستگاه قرار داده شده باشد. به کمک این مزیت و ویژگی جاروبرقی خوب، می توان راحت تر و با دردسر های کمتری یک منزل را تمیز کرد.

سیم جاروبرقی

اگر مساحت محلی که قصد دارید آن را با کمک جاروبرقی تمیز کنید زیاد است، احتمالاً به بلند بودن سیم این دستگاه اهمیت زیادی می دهید. البته این در صورتی است که تعداد پریز های منزل شما به اندازه کافی نباشد. در صورتی که پریز های برق در فواصل مرتب و منظم بر روی دیوار ها نصب شده باشند برای شما فرقی نخواهد کرد که سیم این دستگاه بلند باشد یا کوتاه. البته از آنجایی که معلوم نیست در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد، توصیه می شود برای خرید جاروبرقی هایی اقدام کنید که سیم بلندی دارند؛ زیرا این سیم بلند به شما کمک می کند تا در بازه زمانی کوتاه تری منزل خود را تمیز کنید.

چرخ ها

چرخ های جاروبرقی به آن کمک می کنند تا بتواند بر روی سطوح مختلف اعم از موکت، پارکت، فرش، سرامیک و غیره به راحتی حرکت کند و مزاحمتی برای فردی که در حال استفاده از دستگاه و تمیز کردن منزل است، به وجود نیاورد. چرخ ها می توانند باعث شوند که شما راحت تر در منزل حرکت کرده و به راحتی به نقاط مختلف خانه بروید و آن مناطق را تمیز کنید. البته توجه و دقت داشته باشید که جنس چرخ ها نباید از نوعی باشد که آشغال را به خود جذب کند.

جمع بندی

یکی از لوازم ضروری که در منازل بسیار پرکاربرد است، جاروبرقی است. جاروبرقی های مختلفی در بازار وجود دارد که لازم است با شناخت کامل ویژگی های آن ها، مدل مناسبی را انتخاب کنید. شما باید با قدرت مکش، میزان مصرف برق، صدای دستگاه، فیلتر و حجم دستگاه را زیر نظر داشته باشید.از ویژگی های دیگر جاروبرقی می توان به قیمت، جنس بدنه، جنس قطعات، وزن دستگاه و سری های متفاوت یک برند اشاره کرد. با توجه به وجود جاروبرقی های متنوع در بازار انتخاب یک مدل مناسب بسیار سخت است.

با دانستن ویژگی جاروبرقی خوب می توانید در این امر انتخاب فوق العاده ای داشته باشید.

 

سؤالات رایج:

۱٫مشخصات جاروبرقی خوب شامل چه مواردی است؟

قدرت مکش بالا – مصرف برق پایین – آلودگی صوتی کم – دارا بودن فیلتر مناسب – حجم کیسه کافی – لوله مکش تلسکوپی – قابلیت تعویض قطعات – قیمت مناسب – جنس بدنه بادوام – سبک – سَری های متفاوت – طول سیم جاروبرقی مناسب – چرخ های باکیفیت

۲٫قدرت مکش یک جاروبرقی خوب چقدر است؟

قدرت مکش جاروبرقی های خوب معمولاً بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات است.

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش