بهترین برندها

معرفی برند بوش – Bosch Brand

کمپانی مهندسی و تکنولوژیکی برند بوش توسط رابرت بوش استیفانگ در سال ۱۸۸۶ در شهر اشتوتگارت آلمان تأسیس شد. این شرکت چندملیتی در چهار حوزه تجاری فعالیت می کند. در بخش لوازم مصرفی (لوازم خانگی بوش و لوازم برقی، بخش سخت افزار و نرم افزار، بخش تکنولوژی صنعتی (درایو و کنترل) و بخش انرژی و تکنولوژی ساختمانی.ازآنجایی که محصولات این کمپانی بزرگ در سرتاسر دنیا ازجمله ایران طرفداران بسیاری دارد بر آن شدیم تا تاریخچه و شرحی از سرگذشت آن از گذشته تا به امروز را برایتان بازگو کنیم. در ادامه مقاله معرفی برند بوش با ما همراه باشید.

سرگذشت برند بوش از گمنامی تا شهرت

رابرت بوش مخترع و مهندس آلمانی در سال ۱۸۶۱ در روستای البک در جنوب آلمان و در یک خانواده پرجمعیت و مرفه به دنیا آمد. خانواده او اهمیت زیادی به تحصیلات می دانند و پدر او یکی از فراماسونرهای تحصیل کرده در زمان و منطقه خود بود. داستان برند بوش از یک حیاط پشتی در غرب اشتوتگارت همراه با رابرت و دو دوست دیگرش در سال ۱۸۸۶ آغاز شد. یک سال بعد رابرت بوش از اولین مگنت (مغناطیس) ولتاژ پایین برای موتورهای بنزینی رونمایی کرد.ارسال ۱۸۸۷ رابرت شروع به نصب ابزار مگنت های جرقه زن با طراحی بهتر برای اتومبیل کرد و به زودی تبدیل به تنها مگنت قابل اعتماد در صنعت شد.

او از سال ۱۸۶۹ وارد مدرسه فنی و حرفه ای Realschule شد و تا هفت سال در این مدرسه مشغول به تحصیل بود. وی دوره کارآموزی مهندسی ابزار دقیق را به پایان رساند و بعدازآن به بریتانیا رفت و در شرکت آلمانی زیمنس مشغول به کار شد و تجربیات بسیاری را کسب کرد. بوش در بیست وسه سالگی به ایالات متحده آمریکا رفت و با این امید که مهندسی برق در آن کشور بسیار پیشرفته تر از اروپاست نزد ادیسون و برگمن رفت و شروع به کار کرد.این همکاری موجب شد که او تجربیات بسیاری را بیاموزد.

در سال ۱۸۸۶ به آلمان بازگشت و سعی داشت علم و تکنولوژی را که در آمریکا آموخته بود به اروپا نیز منتقل کند.ازآنجایی که خطوط برق کاملاً به اشتوتگارت راه پیدا نکرده بود رابرت مجبور بود در این مدت کارهای منفرد و سفارش های مشتریانش را به انجام برساند تا سرانجام در سال ۱۸۹۵ برق به شهر وارد شد و ازآن پس بود که نیاز جدیدی به اسم لوازم برقی برای مردم به وجود آمد و همین نیاز سبب رشد و پیشرفت چشمگیر تجارت بوش شد. وی در اوایل کار خود خدمات و فعالیت هایی چون تعمیر دستگاه های تلفن، دستگاه های ماشین تحریر، لوازم عکاسی و سایر ماشین آلات را انجام می داد.

اگر میخواهید با برند دیگری آشنا شوید مقاله برند ال جی را مطالعه نمایید.

 

 

 

رابرت تا سال ۱۸۹۱ یک کارگاه کوچک متشکل از ۱۵ نفر را اداره می کرد و سرمایه بسیار اندکش هم در یک چشم به هم زدنی تمام شد. او تمام تلاش خود را برای سرپا نگاه داشتن کارگاهش حتی با قرض و دریافت وام از بانک انجام داد ولی یک سال بعد تقریباً شرکت بوش ورشکسته بود. هنگامی که قصد راه اندازی اولین کارخانه خود در ابتدای قرن بیستم را داشت، کار خود را با ۳۰ نفر شروع کرد اما در کمتر از یک دهه تعداد کارمندانش به بیش از هزار نفر رسید و کارخانه خود را نیز گسترش داد. مهندس رابرت بوش در طی سالیان فعالیتش بارها با شکست روبه رو شد اما دست از تلاش نکشید.

در سال ۱۹۰۲ مهندس هونولد که مهندس ارشد کارخانه بوش بود یک سیستم مگنت ولتاژ بالا را به بازار ارائه کرد که همین موضوع سبب شد بوش به نامی آشنا در صنعت خودرو تبدیل شود و تا سال ۱۹۱۷ بوش دیگر تبدیل به یک برند معتبر شده بود. در سال ۱۹۱۰ بوش کارخانه دیگری بانام فوئرباخ تأسیس کرد و در آن شروع به تولید چراغ های جلو کرد و کم کم پس ازآن به تولید برف پاک کن شیشه اتومبیل و پمپ های اینجکشن برای موتورهای دیزلی روی آورد.

در بین سال های ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۷ با دستور مقامات نازی بوش دو کارخانه محرمانه جهت تولیدات ماشین آلات جنگی، تجهیز هواپیماهای جنگی و … تأسیس کرد. این کارخانه ها که به کارخانه های سایه معروف شد تعداد زیادی کارگر داشتند و اکثریت آن را زندانیان جنگ و اسیران تشکیل می دانند. گفته می شود در طول جنگ جهانی دوم بیش از دو هزار نفر از تبعیدیان و زندانیان مجبور بودند در این کارخانه ها کار کنند. در سال های آخرین جنگ تقریباً تمامی تانک ها در کارخانه بوش تجهیز شده بودند.

در سال ۱۹۷۰ دفتر مرکزی کارخانه بوش به گرلینگن منتقل شد. رابرت بوش سرانجام در دوازدهم مارس ۱۹۴۲ و در سن ۸۰ سالگی درگذشت. برند بوش یکی از پیشتازان صنعت آلمان و همچنین یکی از نام های بزرگ در زمینه ابزارآلات صنعتی، لوازم امنیتی، موتور دوچرخه برقی، قطعات الکترونیک و قطعات ماشین در دنیا و همچنین در زمینه مصارف خانگی است. بی شک لوازم خانگی بوش و لوازم برقی بوش از بهترین برندهای موجود در سرتاسر جهان است.

از بهترین لوازم برقی بوش می توان به یخچال و فریزر بوش در ابعاد و رنگ های متنوع، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف شویی بوش در ظرفیت های متفاوت، اجاق گاز بوش، جاروبرقی بوش، قهوه ساز بوش، آبمیوه گیری بوش، ساندویچ ساز بوش، اتوی بخار بوش، فر رومیزی بوش، پلوپز بوش و … اشاره کرد. همچنین این کمپانی تکنولوژی جدیدی جهت کنترل از راه دور لوازم منزل را معرفی کرد.

برای آشنایی بیشتر با برند اسنوا می توانید مقاله برند اسنوا را مطالعه کنید.

با برنامه اسمارت کنترلر یا هوم کانکت Home connect کاربران می توانند حتی زمانی که خانه نیستند لوازم خانگی بوش خود را کنترل کنند و دیگر نیاز نیست که نگران اجاق گاز روشن، یخچال و فریزر خاموش و … باشند. این کنترل توسط برنامه ای که بر روی گوشی همراه یا تبلت نصب می شود کار می کند.اگر میخواهید با برند های ایرانی آشنا شوید به مقاله معرفی بهترین برندهای تلویزیون ایرانی  را مطالعه نمایید.

بوش فراتر از تولید و صنعت و متعهد به اخلاقیات

در می سال ۲۰۱۹ کارخانه بوش اعلام کرد که قصد دارد تا اواخر دهه آینده یعنی تا سال ۲۰۲۰ کاملاً کربن خنثی باشد. کربن خنثی درواقع به میزان دی اکسید کربن خالص منتشرشده در جو به هنگام سوزاندن مواد گفته می شود. سوزاندن این مواد می تواند میزان کربن انتشاریافته را از طریق دی اکسید کربن ذخیره شده در طول چرخه زندگی آن ها را جبران کند.

به عبارت دیگر آن ها کربن خنثی یا کربن صفر هستند و درنهایت میزان کربن را کاهش می دهند. همچنین اکثر کارخانه ها و مراکزی که از سوخت های فسیلی استفاده کرده یا می کنند این اصطلاح را برای توصیف انرژی که منجر به انتشار دی اکسید کربن نمی شود به کار می برند. به عنوان مثال، پنل های خورشیدی، توربین های بادی و آبی، که برقی پاک بدون ایجاد ذره ای دی اکسید کربن تولید می کنند. کارخانه بوش در زمینه برنامه های سبز و محیط زیستی سرمایه گذاری های فراوان کرده است.

این شرکت علاوه برافزایش بهره وری انرژی که با استفاده از انرژی های تجدید پذیرانجام می شود، قصد دارد در زمینه های جدیدی ازجمله مهندسی زیست پزشکی نیز سرمایه گذاری کند. شعار برند بوش در حفاظت از محیط زیست ازاین قرار است که ما علاقه مندیم سیاره مان را شکوفا و از محیط زیست برای نسل های آینده محافظت کنیم. همه ما نقشی در آن داریم، بنابراین ببینید که ما چگونه نقش خود را بازی می کنیم.

همچنین بوش علاوه بر فعالیت های زیست محیطی بر حفظ ارزش مشتری و روابط اقتصادی اخلاقی با مشتری معتقد بود او همیشه اذعان داشت که از دست دادن اعتماد مشتری نسبت به از دست دادن سرمایه بسیار سنگین تر است. بنا براین همیشه محصولاتی باکیفیتی بالا تولید کرده و می کند. تمامی کارمندان بوش جهت افزایش توانایی و تکنولوژی به طور مرتب آموزش های حرفه ای می بینند. (به ویژه در بخش فنی و مهندسی) به همین خاطر است که برند بوش پرطرفدار بوده و روزبه روز نیز بر تعداد مشتریانش اضافه می شود.

آن ها معتقدند که هسته اصلی دی ان ای ما مسئولیت اجتماعی است و به همین دلیل است که می توانند به موفقیت های شغلی دست پیداکرده و هم زمان از پروژه های اجتماعی و زیست محیطی حمایت کنند. برند بوش افرادی با ملیت ها و فرهنگ های متفاوت (چه زن، چه مرد) را برای همکاری در خدمت دارد و معتقد است که این تنوع بوش را خاص و منحصربه فرد می کند.

بوش می گوید: همه باید در جهت منافع کل کار کنند. شرکت بوش دارای بیش از ۴۴۰ شرکت تابعه در بیش از ۶۰ کشور جهان است. تعداد کل همکاران گروه بوش در پایان سال ۲۰۱۷ به حدود ۱۲۹۰۰ افزایش یافت و به حدود ۴۰۲،۲۰۰ رسید.

 

نگاهی بر فعالیت های بوش با بیش از یک قرن سابقه

  • بوش در سال ۱۹۰۲ شمع ماشین را اختراع و انقلاب بزرگی در صنعت خودروسازی ایجاد کرد. همچنین او اولین کسی بود که توانست از یک دینام در موتور اتومبیل استفاده کند.
  • اولین محصولات برند بوش در کشور آمریکا در سال ۱۹۰۹ تولید شد. او به رشد در بازار جهانی ادامه داد تا جایی که بیش از ۸۸ درصد از درآمد کارخانه متعلق به تولیدات خارج از آلمان بود (آسیا، اروپا، استرالیا و …)
  • رابرت بوش در سال ۱۹۱۰ یک میلیون مارک به دانشگاه فنی اشتوتگارت کمک مالی کرد.
  • شرکت بوش در سال ۱۹۱۳ اولین تولیدکننده ماشین با سیستم برقی کامل بود.
  • بوش در سال ۱۹۲۲ وارد کشور هند شد و دفاتر فروشی در کلکته تأسیس کرد. این شرکت به مدت سه دهه در بازار هند فقط از طریق واردات فعالیت می کرد. در سال ۱۹۵۱، بوش اولین کارخانه تولید خود را در هند راه اندازی کرد. در حال حاضر، بوش هند بیش از ۳ میلیارد دلار گردش مالی دارد و بیش از ۳۱۰۰۰ کارمند در ۱۰ مکان و ۷ مرکز توسعه برنامه های کاربردی مشغول به فعالیت هستند. کارخانه بوش دارای یک مرکز تحقیق و توسعه در کویمباتور و بنگلور هند است که بزرگ ترین مرکز تحقیق و توسعه بوش در خارج از بازار داخلی آلمان است.
  • نخستین وسایل برقی بوش (ماشین موزنی) در سال ۱۹۲۸ وارد بازار شد.
  • در سال ۱۹۳۲ اولین دریل برقی توسط شرکت بوش ساخته شد. همچنین در همان سال شرکت بوش اولین رادیو اتومبیل خود را به بازار ارائه کرد. پس از جنگ جهانی دوم کارخانه بوش با شرکت ژاپنی دنسو شروع به همکاری کرد. او با قردادهای تسلیحاتی دوران جنگ سود بسیاری به دست آورد. رابرت بوش ازینکه بخشی از سرمایه کشورش متعلق به فعالیت تولیدی کارخانه او برای جنگ بود (فعالیت تحمیلی از سمت آلمان نازی) خرسند نبود. این عذاب وجدان باعث شد که او مبالغ بسیاری (چندین میلیون مارک) را صرف فعالیت های خیریه کند. برای مثال بیمارستان رابرت بوش به مثابه یک سازمان خیریه بازگشایی شد (۱۹۴۰)
  • مهم ترین اختراعات برند بوش تا سال ۲۰۰۰ شامل، حسگر اکسیژن، کنترل موتور الکتریکی، سیستم کنترل کشش، چراغ زنون اتومبیل، کنترل پایداری الکترونیکی و … بود.
  • بوش در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ جایزه موسوم به دویچه زوکونفتسپریس (جایزه آینده آلمان) را از رئیس جمهور آلمان دریافت کرد. در سال ۲۰۰۹، کارخانه بوش حدود ۳/۶ میلیارد یورو در زمینه پیشرفت و تحقیق سرمایه گذاری کرد.
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید چین یکی از مهم ترین پایگاه های تولیدی کارخانه بوش است و در سال ۲۰۱۲ چیزی در حدود ۳۴۰۰۰ کارمند در این کارخانه ها استخدام کرده و سرمایه ای بالغ بر ۴۱٫۷ میلیارد یوان (حدود ۵ میلیارد یورو) در چین قرار داده است.
  • در سال کاری ۲۰۱۸، بخش تجارت فناوری صنعتی تقریباً ۹ درصد از کل فروش های برند بوش را تولید کرد. این بخش شامل بخش فن آوری درایو و کنترل است و همچنین فرایند و بسته بندی را برای صنایع دارویی و مواد غذایی فراهم می کند.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش