معرفی و راهنمای خرید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی + ۱۱ نکته که قبل از خرید باید بدانید

هومیاتو در مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی مهم ترین نکات برای انتخاب و در نهایت خرید لباسشویی را بیان خواهد کرد. ماشین لباسشویی این روزها تبدیل به یکی از کلیدی ترین لوازم خانگی برقی شده که نمی توان نقص فنی ایجاد شده در آن را حتی برای چند روز تحمل کرد. پس باید در انتخاب ماشین لباسشویی دقت و وسواس بالایی به خرج داد.

داشتن یک چک لیست قبل از خرید و مطالعه یک راهنمای خرید ماشین لباسشویی شاید مهم ترین فاکتوری باشد که به شما در خرید یک لباسشویی با طول عمر بالا، مصرف انرژی ایده آل، حجم مناسب، کیفیت بدنه بالا و از همه مهم تر قیمت مقرون به صرفه تر کمک خواهد کرد.

بسیاری از خریداران حتی اطلاعات اولیه ای را در مورد انواع لباسشویی اتومات ندارند و نمی دانند قرار است چه برندی را بخرند و با مزایا و معایب رنگ متالیک و یا سفید لباسشویی آشنایی ندارند. با توجه به تنوع بسیاری که در بازار ماشین لباسشویی حاکم است انتخاب و خرید یک ماشین لباسشویی باکیفیت کار چندان راحتی نیست. علاوه بر بودجه و کیفیت ماشین شما باید به این نکته توجه کنید که مناسب ترین ماشین لباسشویی برای منزل و آشپزخانه شما کدام است.

هر یک از ماشین ها می توانند مزایا و معایب مختص به خود را داشته باشند. پیش از خرید باید در مورد تمام جوانب اطمینان حاصل کنید. برای تست کیفیت ماشین لباسشویی در آزمایشگاه های مخصوص، لباس های آغشته به لکه های شراب، کاکائو و دوده را داخل آن می گذارند. پس از انجام شست وشو هر چه میزان لکه ها کم تر باشد به معنی کیفیت بیشتر ماشین است. همچنین میزان مصرف انرژی، آب و میزان لرزش و صدای دستگاه در رتبه بندی ماشین لباسشویی اهمیت بسیاری دارد.

برای انتخاب یک ماشین لباسشویی با مزایای بسیار که مقرون به صرفه، با صدای کم و عدم تغییر بافت و صدمه به لباس باشد می توانید در مقاله راهنمای خرید لباسشویی خوب با ما همراه شوید.

اگر قصد خرید آبمیوه گیری دارید، به شما پیشنهاد میکنیم قبل از خرید حتما مقاله بهترین مارک آبمیوه گیری ۴ کاره را مطالعه نمایید.

انواع ماشین لباسشویی

قبل از اینکه به راهنمای خرید لباسشویی بپردازیم بهتر است با انواع لباسشویی آشنا  شوید. انواع ماشین لباسشویی بر اساس نوع عملکرد و محل قرارگیری درب، عبارتند از:

  •  ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک
  •  ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک
  •  ماشین لباسشویی هوشمند
  •  ماشین لباسشویی درب از بالا
  •  ماشین لباسشویی درب از جلو
  •  ماشین لباسشویی ایستاده و توکار

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک به صورتی طراحی شده است که بخش خشک کن و شست وشوی آن از هم مجزاست و باید خودتان پس از اتمام فرآیند شست وشو لباس ها را به داخل سبد خشک کن منتقل کنید. اگر لباس های شما دارای لکه های سنگین است می توانید در اواسط چرخه شست وشو ماشین را متوقف کرده، لباس را با دست بشورید و دوباره برای ادامه کار ماشین را فعال کنید. ازآنجایی که این نوع ماشین ها فعالیت زیادی انجام نمی دهند درنتیجه انرژی کمتری نیز مصرف می کنند.

می‌خواهید یخچال دو قلو بخرید اما نمی‌دانید چه برندی بهتر است؟ ما در مطلب بهترین برند یخچال دوقلو، بهترین برندهای ایرانی و خارجی را به شما معرفی کردیم. 

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

ماشین لباسشویی اتوماتیک و تمام اتوماتیک دارای ویژگی های متفاوتی ازجمله تنظیمات مختلف جهت شست وشوی انواع لباس با جنس ها و سایزهای مختلف است و امکان استفاده و تنظیم ماشین حتی زمانی که خارج از منزل هستید را نیز فراهم می کند.

ماشین لباسشویی هوشمند

یکی از انواع دیگر لباسشویی در مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی، نوع هوشمند آن است. این مدل به شما امکان می دهد تا ماشین خود را با استفاده از گوشی همراه کنترل کنید. با استفاده از این ویژگی شما امکان روشن کردن، متوقف کردن، دریافت آلارم هنگام اتمام کار ماشین و … را دارید. برای استفاده از این تنظیمات ماشین لباسشویی به اتصال به وای فای نیاز دارد.

اگر به دنبال معرفی بهترین یخچال فریزر ایرانی و خارجی میگردید به مقاله بهترین یخچال فریزر مراجعه نمایید.

به سینک ظرفشویی نیاز دارید ولی نمیدانید کدام مدل را انتخاب کنید؟ ما در مقاله بهترین سینک های ظرفشویی به شما کمک میکنیم بهترین انتخاب را داشته باشید.

ماشین لباسشویی درب از بالا

این مدل همان طور که از نامش پیداست دارای درب از بالا جهت قرار دادن لباس هاست. همچنین پنل کنترل ماشین نیز در بالا و در برخی درروی ماشین تعبیه شده است. این مدل دستگاه از چرخش برای تمیز کردن و شستن استفاده می کند. از مزایای این دستگاه می توان به قیمت مناسب، چرخه شست وشوی کوتاه تر و پاک کردن لکه از لباس ها اشاره کرد اما این مدل ماشین ها معایبی نیز به همراه دارند ازجمله اینکه آب بسیار زیادی مصرف کرده، زمان طولانی برای خشک کردن دارند و اغلب آن ها سروصدای زیادی تولید می کنند.

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی یک تکنولوژی برتر در مدل های درب از بالا را به شما معرفی می کنیم. برخی از ماشین های درب بالا دارای راندمان بالا یا HE هستند. سطح تمیزی بالا، ظرفیت و گنجایش بالا، مصرف کمتر آب، خشک کن کوتاه مدت و اغلب آن ها بی صدا هستند. البته این ماشین ها در شست وشوی لباس هایی با لکه های زیاد زمانی بالغ بر ۶۰ الی ۸۰ دقیقه صرف می کنند، به دلیل سرعت بالای چرخش، سطح کم آب و زمان شست وشوی طولانی ممکن است لباس ها درهم پیچیده شوند و برای جدا کردن آن ها کمی با مشکل روبه رو شوید. همچنین این مدل لباس شویی معمولاً محفظه های عمیقی دارند و گاهی برای برداشتن لباس از انتهای آن دسترسی سخت خواهد بود.

ماشین های لباس شویی درب از جلو

زندگی در آپارتمان‌هایی که فضای زیادی ندارد، خرید ماشین‌های لباسشویی بزرگ را غیر ممکن کرده است. به همین دلیل، به آپارتمان نشین‌ها توصیه می‌کنیم ماشین‌های لباسشویی که درب آن‌ها از جلو باز می‌شود را خریداری کنند. این مدل‌ها در مقایسه با سایر مدل‌های موجود، ابعاد کوچک‌تری داشته و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. این نوع از ماشین لباسشویی طرفداران بیشتری دارد.

درب این نوع مدل از روبه رو بازشده و پنل کنترل نیز در جلوی آن قرار دارد و سطح بالایی ماشین کاملاً بسته است و به همین خاطر به راحتی می توان آن را در زیر کانتر آشپزخانه قرار داد. از مزایای این مدل می توان به ویژگی هایی همچون، ابعاد ماشین لباسشویی متنوع (ارتفاع، پهنا و عمق)، آب گیری چندمرحله ای و مدت کوتاه خشک کن اشاره کرد. این مدل ها زمان شست وشوی طولانی بین ۶۰ الی ۱۲۰ دقیقه دارند و در برخی مدل ها لرزش به کف منتقل می شود و ممکن است برای کف پوش های چوبی آسیب زا باشند.

ماشین لباسشویی ایستاده و توکار

ماشین لباسشویی های یکپارچه یا توکار معمولاً پشت درب های کابینت در آشپزخانه قرار می گیرند. در مورد ماشین لباسشویی ایستاده شما حق انتخاب بیشتری برای قرار دادن آن البته با توجه به نزدیکی به منبع آب، دارید.

اگر میخواهید بدانید چگونه رنگ وسایل آشپزخانه خود را با هم ست کنید مقاله چگونه رنگ وسایل آشپزخانه را انتخاب کنیم را مطالعه نمایید.

ماشین لباسشویی دوقلو

یکی از مزیت هایی که می توان در مورد ماشین لباسشویی دوقلو ذکر کرد، بالا بودن ظرفیت آنهاست. این دستگاه، مجهز به خشک کن بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن قادر است لباس ها را خشک کند. در زمان خرید این نوع ماشین حتماً به ظرفیت آن دقت داشته باشید. خانواده های پر جمعیت برای آنکه مشکلات کمتری با این دستگاه داشته باشند بهتر است مدلی را خریداری کنند که ظرفیت بالایی داشته باشد.

نکات کلیدی خرید بهترین ماشین لباسشویی

اگر در انتخاب ماشین لباسشویی وسواس نداشته باشید، ممکن است محصول نامناسبی تهیه کنید. به همین دلیل باید به نکات خرید این محصول نیز توجه داشته باشید. نکاتی که به هنگام تهیه ماشین لباسشویی باید مورد توجه قرار دهید را در عناوین زیر خلاصه کرده‌ایم:

  •  ظرفیت ماشین لباسشویی
  •  فضای مورد نیاز برای قرار دادن ماشین
  •  قیمت ماشین لباسشویی
  •  نوع ماشین لباسشویی
  •  آپشن‌های موجود در ماشین لباسشویی
  • سرعت چرخش/دور ماشین لباسشویی
  • صدا و لرزش ماشین لباسشویی
  •  مصرف انرژی ماشین لباسشویی

در ادامه راهنمای خرید ماشین لباسشویی، هر یک از این عناوین را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

ظرفیت ماشین لباسشویی 

ظرفیت ماشین لباسشویی درواقع میزان گنجایش ماشین جهت شستن لباس است که معمولاً وزن لباس های خشک اندازه گیری می شود. فراموش نکنید که هر چه میزان ظرفیت ماشین بیشتر باشد درنتیجه به شست وشوی کمتری نیاز است. این ظرفیت از ۵ تا ۱۳ کیلوگرم متغیر است. در نظر داشته باشید که پنج تیشرت حدوداً برابر با ۱ کیلوگرم است. بنابراین یک ماشین ۵ کیلویی توان شست وشوی بیست وپنج تی شرت و ماشین ۱۰ کیلویی توانایی شستن بیش از ۵۰ تی شرت را دارد.

معمولاً ماشین های لباسشویی با ظرفیت بیشتر از نظر ذخیره زمان و انرژی متناسب تر هستند. اغلب ماشین های ظرفیت بالا به شما این امکان را می دهند تا آیتم های سنگین تر همانند حوله یا پرده را نیز بشورید. ماشین های با ظرفیت بیشتر اغلب ۵ الی ۸ سانتیمتر از سایر ماشین ها عریض تر هستند.

قیمت ماشین لباسشویی

امروزه به لطف برند‌های زیادی که در حوزه تولید و ارائه انواع ماشین‌های لباسشویی در حال فعالیت هستند، می‌توانید این دستگاه را در قیمت‌های متفاوتی خریداری کنید. البته باید به این مسأله نیز توجه داشته باشید که مسلماً دستگاهی که قیمت بالایی ندارد نمی‌تواند همان کارایی و مزیت‌هایی که یک ماشین لباسشویی مدرن در اختیارشما  قرار می‌دهد را برایتان فراهم کند.

علاوه بر امکانات قرار داده شده در ماشین لباسشویی‌هایی گران‌قیمت و مدرن، هزینه نگهداری این دستگاه نیز در مقایسه با انواع ارزان قیمت، پایین‌تر می‌باشد؛ زیرا قطعاتی که برای ساخت آن‌ها در نظر گرفته شده است از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به راحتی دچار آسیب و استهلاک نخواهند شد.

انوع ماشین لباسشویی

موضوع دیگری که در راهنمای خرید لباسشویی باید به آن توجه کرد، نوع ماشین لباسشویی است. در بازار، انواع مختلف این دستگاه اعم از ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و درب از بالا و غیره  وجود دارد.

موضوع مهمی که تعیین می‌کند شما کدام یک از انواع ماشین‌های لباسشویی را خریداری کنید، بحث بودجه است. اگر جای زیادی برای این دستگاه در منزل شما وجود داشته، اما نگرانی و دغدغه هزینه دارید به خرید ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک و یا درب از بالا فکر کنید. در صورتی که کارایی ماشین لباسشویی و میزان آپشن‌هایی که در آن به کار رفته است، برای شما اهمیت داشته و قیمت مهم نیست، ماشین‌های تمام اتوماتیک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما به شمار رود.

آپشن‌های موجود در ماشین لباسشویی

موضوع دیگری که آن نیز از نکات مهم در راهنمای خرید ماشین لباسشویی می‌باشد، آپشن‌های به کار گرفته شده در ماشین لباسشویی است. از جمله این آپشن‌ها و خدمات می‌توان به تنظیم ماشین برای کاهش دادن چین‌وچروک‌های لباس، شستشوی بخار، برنامه‌های متنوع برای شستن لباس‌های مختلف و غیره اشاره کرد. هر چه ماشین لباسشویی که خریداری می‌کنید مدرن‌تر و بروزتر باشد و امکاناتی که در آن به کار برده شده، بیشتر باشد، این دستگاه قادر است مشکلات بیشتری را حل کند.

سرعت چرخش/ دور ماشین لباسشویی

منظور از دور ماشین، میزان چرخش کامل در هر دقیقه است. سرعت چرخش ماشین لباسشویی از ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ دور در دقیقه متغیر است. ماشین های با سرعت دور بالا باعث می شوند آب کمتری جذب لباس ها شده درنتیجه زمان کمتری صرف خشک شدن آنها شود. برای یک دور شست وشوی کامل در ماشین های شست وشوی سریع بین ۱۴ الی ۳۰ دقیقه زمان لازم است. البته به دلیل شست وشوی سریع ممکن است لکه های عمیق را از بین نبرد.

صدا و لرزش ماشین لباسشویی

حجم صدای ماشین لباسشویی را با دسی بل db اندازه گیری می کنند. هر چه عدد دسی بل بالاتر برود به این معنی است که حجم صدای ماشین بلندتر و بیشتر است. هر چیزی که حجم صدای کمتر از ۵۰ دسی بل دارد بی صدا به شمار می رود. برای مدل های کم صداتر ماشین لباسشویی می توانید مدل هایی با فناوری بالاتر را انتخاب کنید. (موتورهای اینورتر، بدون برس و دارای سیستم ضد لرزش)

مصرف انرژی ماشین لباسشویی

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی خوب باید به برچسب انرژی آن دقت کنید. انواع مدل های ماشین لباسشویی معمولاً از A تا A+++ رتبه بندی انرژی می شوند. هر چه تعداد مثبت ها بیشتر باشد به معنی کم مصرف بودن دستگاه است. همچنین به دنبال دستگاهی باشید که ازنظر مصرف آب در هر چرخه شست وشو کم مصرف باشد.

امکانات ماشین لباسشویی خوب برای خرید

برای خرید  بهترین ماشین لباسشویی باید به پارامترهای کلیدی توجه کنید که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

  • نوع چرخش

نوع چرخش ماشین لباسشویی به شدت بر روی صدایی که از آن به گوش می‌رسد تأثیرگذاراست. فرآیند چرخش در ماشین‌های لباسشویی به دو صورت می‌باشد: به صورت مستقیم و غیر مستقیم. در روش مستقیم، درام، بدون هیچ واسطه‌ای به موتور وصل بوده و با چرخش آن می‌چرخد و در روش غیر مستقیم و با کمک یک تسمه، درام به موتور وصل شده و به این شکل به چرخش درمی‌آید. در ماشین‌های لباسشویی که تسمه ندارند، دستگاه صدای کمتری از خود تولید می‌کند.

  • جنس بدنه

هر چه موادی که در ساخت بدنه ماشین لباسشویی به کار برده شده باشد، با دوام‌تر باشد عمر دستگاه نیز بیشتر بوده و قیمت آن بالاتر خواهد رفت. بهترین دستگاه‌ها، دستگاه‌هایی هستند که بدنه آن‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

  • تایمر متغیر ماشین لباسشویی

معمولاً یکی از ویژگی های مفید، تایمر ماشین لباسشویی است. با توجه به میزان لباس داخل ماشین، میزان و نوع آلودگی آن ها، جنس و اندازه لباس ها می توان چرخه شست وشو را در زمان دلخواه خود تنظیم کنید.

  • برنامه شستشوی سریع ماشین لباسشویی 

شست وشوی سریع برای شست وشوی لباس های کم در زمان کمتر و سرعت بیشتر طراحی شده است.

  • سیستم بخار ماشین لباسشویی 

برخی از ماشین های لباسشویی مجهز به سیستم بخار هستند که در هنگام شست وشوی البسه بخار خارج می کند که این کار منجر به از بین رفتن لکه های عمیق و همچنین نابودی آلرژن ها، گردوغبار، شوره و … می شود.

  • اتوماتیک دیسپنسر در ماشین لباسشویی 

این ویژگی در برخی از ماشین ها به منظور اضافه کردن مایع شست وشو، نرم کننده و سفیدکننده در زمان مناسب به صورت خودکار طراحی شده است.

  • کنترل دمای خودکار ماشین لباسشویی 

این ویژگی امکان تنظیم دمای آب سرد یا آب گرم را با توجه به تنظیمات انجام شده فراهم می کند.

  • شست وشوی اضافی ماشین لباسشویی 

این مدل تنظیمات در ماشین های درب از جلو و یا درب از بالای HE قرار داده شده است و ازآنجایی که آب کمتری استفاده می کند گزینه مناسبی برای از بین بردن لکه های سخت و موی حیوانات از روی پارچه یا لباس است.

  • مخزن استیل ضد زنگ ماشین لباسشویی 

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی جنس مخزن یا سبد اهمیت بسیاری دارد. این جنس مخزن مقاومت بیشتری در سرعت بالاتر چرخش نسبت به پلاستیک دارد. آب بیشتری استخراج کرده و درنتیجه طول مدت خشک کردن را کوتاه می کند.

  • سیگنال پایان چرخه شست وشو ماشین لباسشویی 

با یک بوق یا آلارم شمارا از شستن لباس ها آگاه کرده و متوجه می شوید که وقت آن رسیده که لباس های تمیز را به خشک کن منتقل کنید.

  • اهمیت گارانتی هنگام خرید ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از جمله وسایل پرکاربرد در هر خانه‌ای به شمار رفته و از آنجایی که وسایل برقی پر مصرف، بیش از سایر وسایل در معرض خرابی و آسیب هستند، به همین دلیل می‌بایست دستگاهی خریداری شود که به مدت چند ماه و یا چند سال گارانتی داشته باشد. اهمیت گارانتی، هنگام خرید ماشین لباسشویی زمانی بروز پیدا می‌کند که دستگاه در اثر دلایلی که مشخص نیست و هیچ عمدی هم در بروز آن وجود نداشته، دچار خرابی می‌شود. اگر می‌خواهید هزینه‌های زیادی برای تعمیر وسایلی برقی متحمل نشوید نه تنها در هنگام خرید ماشین لباسشویی، بلکه در موقع خرید هر وسیله برقی دیگر به موضوع گارانتی توجه داشته باشید. البته تعمیر خانگی ماشین لباسشویی در صورت بروز نقص های فنی مختصر امکان پذیر می باشد.

نکاتی که لازم است برای خرید ماشین لباس شویی بدانید

  1. با توجه به تعداد اعضای خانواده ظرفیت لباسشویی خود را تعیین کنید. ظرفیت لباسشویی برحسب کیلوگرم برای لباس های خشک از ۵ تا ۱۳ کیلو است.
  2. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر شاهد راه رفتن ماشین لباسشویی در وسط آشپزخانه نیستیم. میزان لرزش و صدا اهمیت بسیاری دارد. هنگام خرید از میزان لرزش و صدای کم دستگاه خود مطمئن شوید. ماشین لباسشویی های مجهز به تکنولوژی موتور دایرکت- درایو میزان لرزش و ارتعاشات ماشین را تا سطح قابل توجهی کاهش می دهند.
  3. از ماشین لباسشویی خود درزمان پیک مصرف انرژی استفاده نکنید. هنگام خرید به عنوان راهنمای خرید لباسشویی به برچسب انرژی آن دقت کرده و بهترین ماشین لباسشویی را انتخاب کنید که علاوه بر تکنولوژی و کارایی بالا، مصرف انرژی کمتری داشته باشد.
  4.  پیش از خرید ابعاد ماشین لباسشویی و تناسب آن با فضایی که برایش در نظر گرفته اید را به دقت اندازه گیری کنید. فراموش نکنید که از طرفین پنج سانت و از قسمت پشت ماشین لباسشویی حدود ۱۰ سانتیمتر یا بیشتر فضای خالی جهت اتصالات شیر آب و لوله در نظر بگیرید. اگر ماشین لباسشویی درب از جلو انتخاب می کنید فضای لازم برای باز کردن درب آن را در نظر بگیرید. درصورتی که فضای کوچکی دارید می توانید ماشین هایی در ابعاد کوچک تر را خریداری کنید.
  5. ماشین لباسشویی حتماً باید به یک منبع آب و لوله تخلیه نزدیک باشد. از این موضوع مهم غافل نشوید.
  6. از جنس و مواد به کاررفته در ماشین لباسشویی آگاهی کسب کنید بخصوص اجزایی که در داخل ماشین و در تماس مستقیم با آب هستند حتماً باید قابلیت ضدزنگ داشته و از جنس استیل مرغوب باشند.
  7. درصورتی که قصد خرید اینترنتی ماشین لباسشویی را دارید شرایط گارانتی، مرجوعی و تعویض را با دقت مطالعه کرده و سعی کنید خرید خود را از سایتهای معتبر و نمایندگی های مجاز فروش انجام دهید. با استفاده از موتورهای جست وجوگر از قبیل گوگل برند و مدل موردنظر خود را سرچ کنید. تمامی نظرات موجود در مورد کالا، مزایا و معایب آن را مطالعه کنید. برای خرید هر کالایی مشاهده نظرات مصرف کنندگان می تواند راهی مناسب برای انتخاب بهتر باشد.
  8.  از برندهایی که قصد خرید آن را دارید یک لیست تهیه کنید ( برند سامسونگ ، ال جی، اسنوا و …). ویژگی ها، هزینه، زیبایی ظاهری و شرایط گارانتی هر یک را با یکدیگر مقایسه کنید و درنهایت مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. از برندهای موجود می توان به بوش، آل جی، سامسونگ، جنرال الکتریک و … اشاره کرد.
  9.  به گزینه ها و ویژگی هایی که ممکن است برای شما مفید باشد توجه کنید. برای مثال شرکت سامسونگ مدعی است که ویژگی سیلور واش از ذرات نقره ای استفاده می کند که موجب از بین رفتن %۹۹ باکتری های موجود در پارچه و لباس می شود.
  10.  حتماً پیش از خرید اطمینان حاصل کنید که آیا قطعات یدکی ماشین لباسشویی شما در محل زندگی تان (شهر و کشور) موجود هست یا خیر. این موضوع زمانی نا امیدکننده می شود که مجبور باشید برای تعویض یا تعمیر یک قطعه هفته ها صبر کنید و ماشین لباسشویی شما نیز بلااستفاده بماند.
  11.  قیمت را نسبت به عملکرد بررسی کنید. فرقی ندارد ماشین لباسشویی ایرانی یا خارجی، توجه داشته باشید که درازای دریافت چه نوع امکاناتی پول پرداخت می کنید. اهمیت و زیبایی ظاهر را در آخر لیست خود قرار دهید. همچنین در نظر داشته باشید که امروزه در این بازار متنوع پیدا کردن ماشین زیبا در رنگ های مختلف از ماشین لباسشویی مشکی گرفته تا سفید و استیل کار سختی نیست پس برای انتخاب ماشین لباسشویی بیشتر تمرکز خود را بر کیفیت بگذارید.

سوالات رایج

۱٫نکات مهم در خرید لباسشویی کدامند؟

  • ظرفیت ماشین لباسشویی
  •  فضای مورد نیاز برای قرار دادن ماشین
  •  قیمت ماشین لباسشویی
  •  نوع ماشین لباسشویی
  •  آپشن‌های موجود در ماشین لباسشویی
  • سرعت چرخش/دور ماشین لباسشویی
  • صدا و لرزش ماشین لباسشویی
  •  مصرف انرژی ماشین لباسشویی

۲٫مطابق با راهنمای خرید ماشین لباسشویی کدام ظرفیت لباسشویی نیازهای یک خانواده ۴ نفره را تأمین می کند؟

ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرمی برای خانواده ۴ نفره مناسب است.

نوشته های اخیر

۱۹ مهمترین نکات تمرین ویولن که برای حرفه ای شدن باید بدانید

تصمیم گرفته‌اید که ویولونیست شوید؟ تبریک می‌گوییم؛ اما این تازه اولین قدم است. برای ویولن…

8 ساعت پیش

سرویس کولر آبی بدون نیاز به تعمیر کار برای تابستان سال ۱۴۰۳

هومیاتو در این مقاله قصد دارد صفر تا صد سرویس کولر آبی در منزل را…

10 ساعت پیش

راهنمای خرید ارگ آموزشی + بهترین ارگ برای شروع

کيبورد و ارگ موسیقی یکی از آشناترین سازهایی هستند که ما در محافل مختلف هنری،…

2 روز پیش

معرفی شرکت یاماها (YAMAHA) + تاریخچه تاسیس و برند یاماها

اکثر ما شرکت یاماها را بیشتر با آلات موسیقی یاماها و یا موتور سیکلت‌های آن…

3 روز پیش

بهترین مارک آبمیوه گیری ۱۴۰۳ + انواع سه کاره و چهار کاره

می‌خواهید بدانید بهترین مارک آبمیوه گیری (پرفروش ترین مارک آب میوه گیری) بازار کدام است؟ و…

3 روز پیش

۱۷ بهترین اپلیکیشن موسیقی + آموزش موسیقی با نرم افزار نت خوانی

اینکه تصمیم گرفته‌اید یک ساز انتخاب کنید و به دنیای موسیقی قدم بگذارید و با…

3 روز پیش