معرفی و راهنمای خرید

معرفی بهترین برند دستگاه تصفیه هوا 1403

هومیاتو در مقاله معرفی بهترین دستگاه تصفیه هوا سعی دارد با توجه به آلودگی هوای تهران و بیشتر شهرهای بزرگ، بهترین برند تصفیه هوا خانگی را به شما برای خرید معرفی کند.

با افزایش آلاینده های هوا نیاز ما به هوای تازه افزایش پیدا می کند. شاید قدرت تغییر آب وهوای محیط اطرافمان یا حل معضلات زیست محیطی را نداشته باشیم ولی حداقل توانایی ایجاد هوای پاکیزه در منزل یا محیط کارمان را داریم. اولین توصیه ما به شما استفاده از گل های طبیعی در منزل است و سپس با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می توانید هوای تازه و پاکیزه ای به ریه های خود هدیه دهید.

برای انتخاب دستگاه تصفیه کننده هوا در مقاله بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی، نکاتی را به شما ارائه می دهیم تا برای مدت زمان طولانی از فواید این دستگاه بهره مند شوید همچنین بهترین برند دستگاه تصفیه هوا را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

اگر برای روزهای گرم تابستانی به دنبال یک کولر خوب میگردید، مقاله  بهترین نوع کولر آبی را از دست ندهید.

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی

این نکته را مدنظر قرار دهید که آلودگی تنها مختص به هوای بیرون از منزل نیست، بلکه هوای فضای داخلی خانه نیز می تواند آلوده باشد. در برخی موارد آلودگی داخل منزل ناشی از فعالیت هایی است که هر یک از ما به صورت روزانه در خانه انجام می دهیم. ازجمله گازهای ناشی از مواد سرخ کردنی، گازهای ناشی از مواد شوینده و سفیدکننده، دود حاصل از سیگار یا سایر دخانیات و … علاوه بر این در منزل همواره گردوغباری وجود دارد که می تواند برای دستگاه تنفسی خطرناک باشد و به سلامتی ما آسیب برساند.
جهت جلوگیری از آسیب و به منظور حفظ سلامت افراد کمپانی های مختلفی دست به طراحی و تولید بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی زده اند. شما می توانید به انواع مدل ها در قیمت های متفاوت در فروشگاه هایی که اقدام به ارائه فروش این محصول می کنند دسترسی داشته باشید.

برای کاهش آلودگی هوا در منازل بهتر است که در فواصل زمانی کوتاه مدت جاروبرقی کشیده و سطوح لوازم را با گردگیری از گرد وغبار پاک کنید. این کار در کنار داشتن بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی، هوای باکیفیت تری را در اختیار شما قرار می دهد.

انواع فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا:

اغلب بهترین تصفیه هوا خانگی از دو رویکرد برای پاکسازی هوای آلوده استفاده می کنند؛ دسته اول از آلودگی ها را به کمک صافی هایی از جنس الیاف و مواد مختلف جذب می کند و از این طریق می تواند آلودگی های محیطی و ذرات گرد و غبار را کاهش دهد و دسته دوم با تغییر ماهیت گازهای موجود در فضا اقدام به پاکسازی هوا می کنند.

هر دو رویکرد دارای مزیت ها و معایب خاص خود هستند و شاید به طور قطع نتوان بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی را بدون توجه به نیازهای فرد و محدودیت های هر فضا انتخاب کرد. اما با این حال دستگاههای تصفیه هوای شیمیایی که از طریق تغییر در ماهیت هوا را تصفیه می کنند می توانند سبب تولید مازاد گاز ازن شده و از این طریق خود نقش یک آلاینده را داشته باشند.

فیلتراسیون با فیلتر هپا:

دستگاه هایی که از فیلتر هپا استفاده می کنند تا ۹۹٫۹۷ درصد از ذرات معلق در هوا را از بین می برند. البته ذکر این نکته ضروری است که این دستگاه قادر به از بین بردن ذراتی با قطر ۰٫۳ میکرون است. برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا باید هزینه بیشتری بپردازید. همچنین فیلتر هپا هر شش الی دوازده ماه نیاز به تعویض دارد.

فیلتراسیون با کربن اکتیو:

نوع دیگری از دستگاه های تصفیه هوا با آزاد کردن کربن فعال شده ذرات معلق در هوا را به دام می اندازند. این دستگاه توانایی زیادی در جذب انواع گازها و بوهای داخل فضا دارد. فیلتر این مدل هر سه ماه یک بار باید تعویض شود.

فیلتراسیون با اشعه UV:

این دستگاه با تابش اشعه ماوراءبنفش ذرات و گرد وغباری که در هوا وجود دارد را از بین می برد. کیفیت عملکرد این دستگاه به قدرت تابش و مدت زمان آن بستگی دارد. نور این دستگاه نامرئی است و برای چشم انسان ضرری ندارد.

فیلتراسیون الکترونیکی:

این دستگاه با ایجاد یک جاذبه مغناطیسی ذرات را به خود جذب کرده و باعث کاهش آن ها در فضای اتاق می شود.

 یکی دیگر از راهکارها برای مطبوع کردن هوای فضاهای محبوس استفاده از دستگاههای بخوراست که در مقاله  بهترین دستگاه بخور سرد و گرم به این موضوع پرداختیم.

۸ نکته انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا

  • هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا به این نکته توجه کنید که دستگاه یا فیلتر آن دارای گواهینامه های معتبر باشند.
  • بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی در اندازه ها و طراحی های مختلف به بازار ارائه می شود. با توجه به نوع نیازتان دستگاهی را خریداری کنید که نیازهای شمارا مرتفع کند. به اندازه و متراژ منزل یا محلی که قرار است دستگاه را قرار دهید توجه کنید. حتماً یک دستگاه کوچک برای یک اتاق پذیرایی چهل متری کافی نیست. جهت انتخاب بهتر با فروشندگان مشورت کنید.
  • به علائم و نشانه هایی که بر روی دستگاه است توجه داشته باشید. CADR نشان دهنده میزان هوای پاکی است که یک دستگاه در هر دقیقه می تواند تولید کند. هر چه این رقم بیشتر باشد به این معناست که هوای تمیز بیشتری به فضای منزلتان وارد می شود. ACH نشان دهنده این است که دستگاه تصفیه هوای شما در هر ساعت چند بار هوای اطراف را کاملاً تمیز می کند. (ACH4 می تواند مناسب باشد). دسی بل نشان دهنده میزان صدایی است که دستگاه تولید می کند. هر چه این عدد کمتر باشد یعنی صدای دستگاه شما کم است و ایجاد مزاحمت نمی کند.
  • بسیاری از دستگاه های تصفیه جدید با استفاده از تکنولوژی روز به کنترل از راه دور مجهز هستند و شما می توانید آن را روی حالت ها و سرعت های متفاوت تنظیم کنید. مسلماً امکانات بیشتر در قیمت دستگاه تصفیه تأثیر می گذارند.
  • پیش از انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل از فروشنده بپرسید که دستگاه موردنظرتان چه نوع از آلودگی هایی را پاک می کند. آیا دستگاه توانایی جذب دود ناشی از دخانیات را دارد یا خیر؟
  • یکی از پارامترهای کلیدی در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا میزان حجم دستگاه است. حجم دستگاه به این معناست که دستگاه تا چه میزان قادر است آلودگی های فضا را برحسب متراژ تصفیه کند. به طور استاندارد دستگاههای کوچک دارای حجم هوادهی یا همان حجم دستگاه ۳۰ مترمربع هستند این درحالیست که دستگاههای بزرگتر می توانند حداکثر تا ۱۰۰ مترمربع حجم هوادهی داشته باشند.
  • به برچسب انرژی دستگاه توجه کنید. ازآنجایی که بخصوص در فصول سرد سال و افزایش آلودگی هوا مجبور به استفاده مداوم از دستگاه هستید، کم مصرف بودن دستگاه اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
  • پس از خرید تصفیه هوا حتماً راهنمای استفاده دستگاه را به خوبی مطالعه کنید تا با رعایت نکاتی که در آن ذکرشده بهترین کارایی را شاهد باشید.

معرفی بهترین برند دستگاه تصفیه هوا:

۱٫ شیائومی

شیائومی یکی از محبوب‌ترین برندهای دستگاه تصفیه هوا در ایران است که در سالهای اخیر جای خود را میان برندهای مختلف باز کرده است. این برند چینی دستگاه‌های تصفیه هوا با کیفیت بالا و قیمت مناسب را ارائه می‌دهد. دستگاه‌های تصفیه هوا شیائومی دارای فیلترهای هپا HEPA هستند که می‌توانند ۹۹٫۹۷ درصد از آلاینده‌های موجود در هوا را جذب کنند.

یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوای برند شیائومی مدل Mi Air Purifier Pro H است. این مدل علاوه بر داشتن فیلتر هپا دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند سنسور تشخیص آلاینده‌ها، حالت خودکار و نمایشگر دیجیتال است.

 

دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Pro H کنترل از راه دور دارد و از سه لایه تشکیل می‌شود. لایه‌ ی ابتدایی وظیفه‌ ی جذب ذرات بزرگ‌ تر مانند گرد‌ و‌ غباررا به‌ عهده دارد. لایه‌ میانی توانایی جذب ذرات میکرونی ۲٫۵ و PM 0.3 معلق در هوا را دارد تا بدین‌ ترتیب، باکتری‌ های مضر در هوا پاک‌ سازی شوند و لایه‌ ی داخلی نیز از کربن فعال شده‌ ساخته شده است. علاوه بر این صدای دستگاه نهایتا ۶۱ دسی بل است که جزو کم صدا ترین دستگاهها به حساب می آید و توانایی تصفیه سازی ۶۰۰ متر مکعب هوا را در مدت زمان کوتاهی دارد که یکی از مزایای مهم بهترین دستگاه تصفیه هوا است.

۲٫ آلما پرایم

این بهترین برند دستگاه تصفیه هوا اصالتا آمریکایی است اما در چین تولید میشود و در چهار سایز مناسب خودرو یا رومیزی، اماکن کوچک، متوسط و بزرگ دستگاه تصفیه هوا تولید و روانه ی بازار می کند که این تنوع انتخاب را برای مشتریان این برند راحت کرده است. معیار تفاوت این مدل ها علاوه بر ابعاد و متراژی که تحت پوشش قرار می دهند در تعداد فیلترها، وجود یا عدم اشعه ی استریل کننده ی یووی، نوع سنسور آن و تجهیزاتی مانند قفل کودک، کنترل از راه دور و نظایر آن است.

اگر برای مطبوع کردن هوای منزلتان در تابستان به دنبال کولر آبی هستید، قبل از اقدام مقاله راهنمای خرید کولر آبی را بخوانید.

بهترین مدل این برند که در ایران موجود است مدل AP361 است. این مدل فیلترهای هپا، آلومینیومی، کربن فعال و فتوکالیست را دارد و ۲۸۰ متر مکعب هوا را در یک ساعت تصفیه میکند که به عبارتی ۶۰ متر مربع از محیط است. صدای کم، قفل کودک، کنترل از راه دور، حالت شب و تایمر از دیگر ویژگی های این مدل هستند.

۳٫ کارچر

کارچر یک برند آلمانی است که بهترین دستگاه تصفیه هوا را تولید میکند و  دستگاه های آن برای فضاهای بزرگ مناسب هستند. این دستگاه ها هم دارای فیلتر هپا و کربن فعال هستند که می‌توانند آلاینده‌های مختلف را از هوا حذف کنند.

مدلی که از این برند در حال حاضر در ایران موجود است مدل AF100 این برند است که علاوه بر داشتن انواع فیلتر، صدای کمی دارد و مصرف انرژی آن پایین است. این دستگاه میزان آلودگی محیط را با لیزر مشخص میکند و با رنگ چراغ روی دستگاه به شما نشان میدهد. همچنین دارای نشانگر عمر فیلتر و حالت شب است و تا ۱۰۰ متر مربع  را پوشش میدهد و ۷۵۰ مترمکعب هوا را در یک ساعت تصفیه میکند.

۴٫ هانیول

هانیول یک برند آمریکایی است که در زمینه تولید محصولات صنعتی و تجاری فعالیت می‌کند. بهترین دستگاه تصفیه هوا هانیول برای فضاهای تجاری و اداری مناسب است. این دستگاه‌ هم دارای فیلترهای هپا و کربن فعال است که می‌توانند آلاینده‌ها و بوهای مختلف را از هوا حذف کنند.

بهترین مدل این برند در ایران مدل AIR TOUCH NEW S است که مانند بقیه برندها فیلتر سه مرحله ای هوا را دارد و حداکثر ۳۰۵ مترمکعب هوا را در یک ساعت تصفیه میکند. به عبارتی یک فضای ۴۶ متر مربعی را در ۲۲ دقیقه تصفیه میکند. صدای کم، چراغهای نشانگر و حالت شب از دیگر مزیت های این دستگاه هستند. علاوه بر اینها یکی از بزرگترین مزیت های این دستگاه استفاده از فیلتر کربن اکتیو HiSiv است که در شاتلهای ناسا از آن استفاده میشود.

۵٫ جی پلاس

دستگاه‌های تصفیه هوا جی پلاس که یک برند ایرانی است از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قیمت مناسبی دارند. این دستگاه‌ها نیز دارای فیلترهای هپا هستند که می‌توانند ۹۹٫۹۷ درصد از آلاینده‌های موجود در هوا را جذب کنند.

بهترین دستگاه تصفیه هوا جی پلاس در حال حاضر مدل  GAP-J670I است که داراری عملکرد خودکار و تایمر، حالت شب، هشدار تعویض فیلتر تکنولوژی آیونایزر و رطوبت ساز است. ۵۲ متر مربع از محیط را پوشش میدهد و ۴۰۰ متر مکعب هوا را در یک ساعت تصفیه میکند. توجه کنید که از آنجایی که این برند ایرانی است برای تعویض و خرید فیلتر مشکلی نخواهید داشت.

۶٫ های تک

این برند که متعلق به کره جنوبی است یکی از برندهای نسبتا پر فروش در ایران است و تمام فیلترهای لازم را دارد.

بهترین مدل دستگاه تصفیه هوای برند های تک مدل HI-AP800 است که نسبت به دستگاه های دیگر فضای کمتری را پوشش میدهد و برای یک اتاق مناسب است. حداکثر هوایی که در یک ساعت فیلتر میکند ۱۵۳ متر مکعب است که حدودا ۱۵ متر مربع از فضا است. فیلتر ۵ مرحله ای، تایمر، حالت بخور، موتور کم صدا و سیستم یون ساز از دیگر خصوصیات این مدل هستند.

یکی دیگر از انواع برندهای معتبر دستگاه تصفیه هوا برند ایستکول می باشد که می تواند یک گزینه ایده آل برای تهیه دستگاه تصفیه هوا باشد.

ما در این مقاله به معرفی بهترین دستگاه تصفیه هوا پرداختیم تا به انتخاب شما کمک کنیم. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین دستگاه باید بر اساس نیاز شما انجام شود و نمیتوان برای همه یک لیست مشخص در نظر گرفت. تمام برندهایی که در این لیست هستند جزو بهترین برندها هستند و انتخاب هر کدام از آنها میتوانید پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

برخی سوالات رایج

۱٫انواع فیلتراسیون در بهترین دستگاه تصفیه هوا را نام ببرید؟

فیلتراسیون هپا، کربن اکتیو، اشعه UV و الکترونیکی رایج ترین فیلترها هستند.

۲٫ در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا باید به چه نکاتی توجه کرد؟

فضای پوشش – عملکرد – فناوری – فیلترها – قابلیت حمل – میزان سروصدا – مصرف انرژی

 

نوشته های اخیر

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

5 دقیقه پیش

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش