دسته بندی ها مقالات

چگونه رنگ وسایل آشپزخانه عروس را انتخاب کنیم؟

خرید جهیزیه عروس یک تجربه جذاب و همزمان هزینه‌بر است. آغاز یک زندگی جدید نیاز به وسایل جدید دارد و خرید بهترین وسایل و انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه عروس و هماهنگ‌سازی آنها زمان زیادی را می‌طلبد. بخش زیادی از هزینه جهیزیه به آشپزخانه اختصاص دارد و این وسایل، بیشترین کاربرد را در زندگی روزانه دارند.

در این راستا، انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه عروس اهمیت زیادی دارد. رنگها به عنوان عاملی مهم در روانشناسی و زیبایی شناختی، تأثیر زیادی بر فضا دارند. انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه تا حد زیادی به خلاقیت شما و البته به سلیقه رنگی شما باز میگردد. از این رو، در این مقاله به بررسی انتخاب رنگی که هماهنگ با استانداردهای لازم است و احساس بهتری را در آشپزخانه القا می‌کند، می‌پردازیم.

استیل یکی از جنسهایی است که همیشه بهترین انتخاب برای لوازم آشپزخانه است، چون می‌توانید آن را با بیشتر رنگها ست کنید. اگر به دنبال بهترین مارک سینک ظرفشویی استیل برای کابینت‌های خودتان هستید، حتما مطالبی که برای شما آماده شده را در مقاله آن مطالعه بفرمایید.

اگر میخواهید با مدل های اتو مو بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین برند اتو مو را مطالعه کنید.

نکاتی که باید برای انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه عروس به آنها توجه کنید

برای اینکه بهترین رنگ را برای وسایل آشپزخانه انتخاب کنید سعی کنید به تمام نکات زیر توجه کنید تا در انتهای کار پشیمان نشوید. زیرا همانطور که گفتیم وسایل آشپزخانه هزینه زیادی دارند و نمیتوانید آنها را زود به زود عوض کنید.

سلیقه شخصی عروس خانوم

مسلما اولین نکته توجه به سلیقه شخصی است. بعضی افراد از ترکیب رنگها لذت میبرند و برخی ترجیح میدهند رنگها شبیه هم باشند. به عنوان مثال شخصی که به ترکیب رنگ سفید و مشکی علاقه دارد، تمام وسایل آشپزخانه‌اش را به این تم تطبیق می‌دهد. همچنین، برخی از افراد راحتی را در استفاده از رنگهای ساده مانند سفید یا کرم می‌یابند و این رنگها را در تمام وسایل خود به کار می‌برند.

استفاده از روانشناسی رنگ ها

مهم است که بدانید رنگهای مورد استفاده در وسایل آشپزخانه مانند لوازم پرمصرف خانه، تأثیر قابل توجهی بر روحیه و حتی حالت جسمی شما دارد. بنابراین، علاوه بر سلیقه شخصی، اهمیت دارد که از نظر روانشناسی رنگها را با دقت ترکیب کنید. پس قبل از انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه حتما روانشناسی رنگها را مطالعه کنید و در مورد ترکیب رنگها نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر از طراحی نئو کلاسیک خوشتان می‌آید،  پیشنهاد می شود مقاله طراحی کابینت به کابینت نئو کلاسیک را مطالعه کنید.

اندازه آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما بزرگ و پر نور است میتوانید از هر رنگی برای وسایل آن استفاده کنید. اما اگر آشپزخانه کوچک است، بهترین رنگ وسایل آشپزخانه رنگهای روشن هستند که فضا را بزرگتر نشان میدهند.

رنگ کف و دیوارها و کابینت ها

برای انتخاب رنگ باید حتما دیگر موارد آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر دیوارها یا کابینتها تیره هستند نباید از رنگهای تیره استفاده کنید چون علاوه بر کوچکتر نشان دادن فضا، آشپزخانه را تاریک هم میکنند.

رنگهای متفاوت را با وسواس انتخاب کنید

ممکن است شما از ترکیب رنگ زرد و آبی خوشتان بیاید. یا قرمز را ترجیح دهید. اما آیا به این فکر کرده اید که جایگزینی وسایل خراب شده در این رنگها سخت است؟ یا اینکه ممکن است این رنگها در ابتدا برای شما جذاب باشند ولی بعد از مدتی تکراری و خسته کننده شوند؟ پس قبل از خرید وسایل رنگی خوب به این مسائل فکر کنید.

اگر میخواهید نان داغ برای صبحانه داشته باشید و با انواع توسترآشنا شوید مقاله توستر نان چیست ما را مطالعه نمایید.

بهترین رنگ وسایل آشپزخانه چه رنگی است؟

رنگ سفید یک رنگ همیشگی

رنگ سفید یکی از محبوب ترین و بهترین رنگ آشپزخانه عروس است که همیشه طرفداران خودش را دارد. این رنگ تقریبا با همه رنگها همخوانی دارد و به دلباز و پر نور نشان دادن آشپزخانه کمک میکند. جای دست روی لوازم برقی سفید کمتر می‌ماند و ضربه و خش و هر آسیب دیدگی دیگری روی وسیله سفید کمتر مشخص است. از طرفی تمیز کردن آن راحت است و می‌توانید بدون نگرانی از هر نوع شوینده برای تمیز کردن آن استفاده کنید. اگر رنگ کابینت ها تیره است بهترین انتخاب برای شما رنگ سفید است.

برای تمیز کردن وسایل خانه اگر میخواهید از شویند های طبیعی استفاده کنید مقاله تمیز کننده های طبیعی ما را مطالعه نمایید.

رنگ سیلور یا استیل یک رنگ مدرن و پر طرفدار

رنگ سیلور چند سالی است که جای خود را در خانه های جدید باز کرده و با همه رنگها قابل ترکیب است. از طرفی طرفداران سبک مینیمال استیل را به عنوان جدیدترین رنگ وسایل برقی عروس ترجیح می دهند. بهتر است اگر وسایل سیلور یا استیل تهیه می کنید، شیر آلات و سینک وهود را نیز سیلور انتخاب کنید.

رنگ سیلور با طرح چوبی کابینت هم نمای زیبایی خواهد داشت. اگر از رنگ های مشکی، زمردی، آبی و سورمه ای در آشپزخانه استفاده کرده اید، وسایل استیل زیبایی آشپزخانه شما را تکمیل می‌کنند.

تنها ایراد رنگ سیلور این است که جای انگشت روی آن می ماند و تمیز کردنش بیشتر وقت می برد که البته اگر از نوع مات آن استفاده کنید این مشکل هم از بین خواهد رفت. توجه داشته باشید که قیمت وسایل سیلور از بقیه رنگها گرانتر است زیرا کیفیت بالاتری دارد.

پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری برای طرح کابینت ها، مقاله طراحی کابینت را مطالعه کنید.

مشکی یک رنگ خاص و شیک

بعضی افراد معتقدند که رنگ مشکی برای رنگ وسایل آشپزخانه عروس مناسب نیست اما این موضوع کاملا سلیقه ای است و اگر وسایل مشکی را متناسب با رنگ آشپزخانه تهیه کنید می توانند یک آشپزخانه زیبا برای شما بسازند. مشکی نیز مانند سفید با همه رنگها ترکیب شود و از این بابت هیچ محدودیتی ندارید. اما ترکیبی که این روزها بیشتر طرفدار دارد، ترکیب سفید و مشکی است. مهمترین موردی که باید برای استفاده از رنگ مشکی به آن توجه کنید نورپردازی آشپزخانه است. اگر از نور کم در آشپزخانه استفاده کنید، رنگ مشکی آشپزخانه را تاریک می کند. از طرفی رنگ مشکی هم مانند رنگ سیلور کثیفی ها را بیشتر نشان می دهد.

رنگ زرد برای شادی خانه

رنگ زرد یک رنگ نشاط آور است و از آنجایی که بیشتر وقت خانم خانه در آشپزخانه می گذرد، داشتن انرژی و نشاط در آشپزخانه مهم است. علاوه بر این رنگ وسایل آشپزخانه زرد باعث افزایش سوخت و ساز می‌شود و می‌توان سرویس ظروف غذاخوری را به این رنگ انتخاب کرد.

اگر به خانه های مدرن علاقه دارید، برای آشنایی با روش هوشمند سازی منزلتان مقاله هوشمند سازی خانه را بخوانید.

رنگ سبز برای آرامش

این رنگ آرامش را به آشپزخانه شما می آورد و وقتی با رنگ سفید یا سیلور همراه شود، زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می دهد. شاید دیده باشید که در دکوراسیون بسیاری از رستوران ها نیز از این رنگ استفاده می‌شود.

خاکستری یک رنگ خنثی

این رنگ نیز مانند رنگ سفید و مشکی با همه رنگها قابل ترکیب است و می‌توانید آن را با رنگهایی مثل قرمز یا صورتی ترکیب کنید تا زیبایی بیشتری در ترکیب رنگ وسایل آشپزخانه عروس ایجاد کنید.

اگر میخواهید با یکی از برند های مشهور بازار آشنا شوید و در باره ی آن بیشتر بدانید مقاله معرفی مارک سامسونگ ما را مطالعه نمایید.

رنگهای خاص برای آشپزخانه خاص

رنگهایی مانند قرمز، بنفش، صورتی و آبی نیز رنگهایی هستند که در سالهای اخیر جای خود را بین لوازم آشپزخانه باز کردند و بسیاری از برندها تولیدات خود را با این رنگها نیز تولید می‌کنند. با اینکه ممکن است استفاده از این رنگها ریسک به نظر بیاید، اما اگر در انتخاب و ست کردن آنها با دیگر وسایل آشپزخانه دقت کنید، یک آشپزخانه متفاوت و زیبا خواهید داشت.

برخی سوالات رایج

بهترین رنگ وسایل آشپزخانه عروس چه رنگی است؟

انتخاب بهترین رنگ به سلیقه شما بستگی دارد اما در حالت کلی رنگ سفید و سیلور رنگهایی هستند که توسط بیشتر افراد انتخاب میشوند.

آیا می‌توان از هر رنگی برای وسایل آشپزخانه استفاده کرد؟

بله. اگر رنگ انتخابی شما با بقیه المانهای آشپزخانه همخوانی داشته باشد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش