دسته بندی ها مقالات

0 تا 100 هوشمند سازی ساختمان و خانه + اسمارت هوم

خانه های مدرن در مقایسه با خانه های سنتی تفاوت های زیادی دارند. یکی از مهمترین تفاوت ها که سبب پیدایش خانه های مدرن شده، استفاده از تکنولوژی در خانه ها است. در خانه های مدرن که به آنها خانه های هوشمند نیز گفته می شود اعضای خانواده وقت کمتری را صرف رفع نیازهای خود در منزل می کنند. برای خاموش کردن لامپ ها احتیاجی به کلید مجزا نیست، سیستم سرمایش و گرمایش کاملاً هوشمند و براساس دمای داخلی کار می کند، امکان ادغام کنترل ها در ان وجود دارد و والدین ضمن اینکه در اتاق خود مشغول استراحت هستند از وضعیت کودک در اتاق مطلع می شوند. همه این موارد با فرآیند هوشمندسازی ساختمان میسر است.

در پاسخ به این سؤال که اسمارت هوم چیست باید گفت به استفاده از تکنولوژی در ساختمان، هوشمند سازی خانه گفته می شود. در ادامه به معرفی خانه هوشمند و نحوه هوشمند سازی خانه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سیستم هوشمندسازی ساختمان

افراد به صورت روزانه با تکنولوژی های مختلفی کار می کنند. می توان گفت تکنولوژی به یک جز جدایی ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شده است. امروزه انسان ها در زمینه استفاده از تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته اند. به طور کلی هدف اصلی استفاده از تکنولوژی آسان شدن کار ها است. به همین منظور از تکنولوژی در خانه ها نیز استفاده می شود. خانه های مدرنی که کنترل آن ها بسیار آسان است.

برای توضیح بیشتر استفاده ازتکنولوژی و هوشمندسازی خانه می توان یک مثال آورد. به عنوان مثال در خانه های سنتی سیستم روشنایی به صورت دستی کار می کند. منظور این است که لامپ به یک کلید برق وصل می شود. هر زمان که بخواهید لامپ را روشن و خاموش کنید، باید به صورت فیزیکی به محل قرارگیری کلید برق بروید و با فشار دادن آن لامپ خاموش یا روشن می شود.

اما هوشمند بودن سیستم روشنایی امکان کنترل از راه دور را فراهم می کند. با یک تبلت یا کامپیوتر با چند کلیک ساده بدون نیاز به حرکت می توانید لامپ را روشن و خاموش کنید. مثال بالا تنها یک مورد از مزایای استفاده از تکنولوژی است. در قسمت های مختلف خانه می توان از تکنولوژی استفاده کرد. بنابراین هوشمند سازی خانه ها هیچ محدودیتی ندارد. یخچال های هوشمند، درب های هوشمند، قفل هوشمند و… همه از مثال های هوشمند سازی ساختمان است.

اگر در خانه تنها چند مورد از امکانات هم هوشمند باشند، باز هم عنوان اسمارت هوم به آن خانه تعلق می گیرد. هدف اصلی اسمارت آسان تر کردن کار های روزانه است. برای اجرای آن هم به یک تبلت یا کامپیوتر نیاز دارید.

اگر در خانه هوشمند خود به دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید، پیشنهاد ما خواندن مقاله معرفی بهترین دستگاه تصفیه هوای خانگی است.

هوشمند سازی خانه چیست؟

اگر همین حالا به اطراف خود نگاه کنید، وسایل مختلفی ازجمله کنترل تلویزیون، تایمر اجاق گاز، ساعت زنگدار، درب اتوماتیک پارکینگ و …. را مشاهده می کنید که فعالیت های مختلفی را در خانه به صورت هوشمند انجام می دهند. اما مفهوم هوشمندسازی ساختمان بسیار گسترده تر است. خانه هوشمند به نحوه راه اندازی وسایل و تجهیزاتی در خانه اشاره دارد، که در آن لوازم و دستگاه ها را می توان به طور خودکار از راه دور و از هر نقطه ای با اتصال به اینترنت، با استفاده از تلفن همراه یا دستگاه های شبکه ای دیگر کنترل کرد.

دستگاه های یک خانه هوشمند از طریق اینترنت به هم متصل هستند و به کاربر اجازه می دهند تا عملکرد هایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی و … را از راه دور کنترل کند. هوشمندسازی خانه به صاحبان خانه امکان می دهد که وسایل، ترموستات، چراغ ها و سایر دستگاه ها را از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت از طریق اتصال به اینترنت کنترل کنند. این خانه ها را می توان از طریق سیستم های بیسیم یا با سیم راه اندازی کرد.

به منظور هوشمند سازی ساختمان و خانه  تجهیزات زیادی مورد نیاز است. قبل از آگاهی در مورد ابزار مورد نیاز در هوشمند سازی خانه و ساختمان  بهتر است به این نکته اشاره کنیم که درست است که می توان در ساختمان های مختلف هوشمند سازی را اجرا کرد، اما قبل از اجرایی کردن آن در وهله اول باید زیر ساخت های لازم جهت هوشمند سازی فراهم شود.

پس از آماده سازی زیر ساخت های مربوطه نوبت به خرید تجهیزات مورد نیاز می رسد. در خصوص زیر ساخت های مربوط به استفاده از تکنولوژی در ساختمان ها سؤال های زیادی مطرح است. اگر شما هم می خواهید پاسخ دقیق تری به این سؤال که هوشمندسازی ساختمان چیست؟ بدهید، با ما همراه باشید.

اگر به هوشمند سازی خانه علاقه داشتید، حتما به سبک مدرن علاقه دارید. پس مقاله کابینت آشپزخانه مدرن را از دست ندهید.

آموزش ایجاد اسمارت هوم

برای ایجاد یک اسمارت هوم به چند قسمت نیاز داریم که با راه اندازی آن ها خانه شما به یک محیط کاملاً هوشمند تبدیل می شود.

کنترل کننده مرکزی

مهم ترین و اساسی ترین بخش یک خانه هوشمند، کنترل کننده مرکزی است. تمام بخش های خانه با کمک این کنترل کننده با یکدیگر در ارتباط بوده و تمام دستورات موردنیاز نیز از همین طریق برای آن ها ارسال می شود. این دستگاه تمام اطلاعات دستگاه ها و سنسور های مختلف خانه را دریافت می کند و در واقع وظیفه اصلی کنترل خانه را بر عهده دارد.

پروتکل های ارتباطی

یکی دیگر از بخش های مهم در خانه های هشومند پروتکل های ارتباطی است. برای برقراری ارتباط و ارسال و دریافت اطلاعات میان بخش های مختلف خانه و همچنین دستگاه کنترل کننده مرکزی از پروتکل های ارتباطی استفاده می شود. پروتکل ها در واقع همان مسیر استاندارد و مشخصی هستند که به کمک آن ها اطلاعات جابجا می شوند.

رابط کاربری

رابط های کاربری به وسایلی گفته می شود که در اختیار افراد قرار گرفته و به کمک آن ها با خانه ارتباط برقرار می کنند. ریموت ها، کلید های هوشمند، صفحات لمسی، موبایل، تبلت و … ازجمله وسایلی هستند که برای ایجاد فرمان در بخش های مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سنسور ها

سنسور ها ازجمله بخش های مهم و بسیار حساس در هوشمندسازی خانه هستند. سنسور ها در بخش ها و محیط های موردنظر قرار گرفته و وضعیت های مختلف را ثبت و به کنترل کننده مرکزی گزارش می دهند. به عنوان مثال میزان نور، حرارت، گرما و سرما و … را تشخیص می دهند.

عملگر ها

بخش هایی در خانه هوشمند که دستورات مختلف را اجرا می کنند. به عنوان مثال کنار رفتن پرده، باز شدن درب پارکینگ، خاموش کردن وسایل گرمایشی و سرمایشی و … به کمک عملگر ها انجام می شود. عملگر ها به کمک شیر ها برقی، ترموستات، برد های الکترونیکی و … دستوراتی که برای آن ها مشخص شده را انجام می دهند. در نهایت با استفاده از موراد گفته شده یک خانه ساده به خانه ای کاملاً هوشمند تبدیل می شود که با کمک اتصال به اینترنت در هرلحظه و هر مکانی می توانید آن را کنترل کنید.

نحوه هوشمند سازی خانه های قدیمی

خانه هایی که امروزه ساخته می شوند، تا حدودی از امکانات و قابلیت های خانه هوشمند را به همراه دارند. اما خانه های قدیمی تر معمولاً هیچکدام از این امکانات را ندارند. به همین دلیل اگر قصد دارید خانه قدیمی خود را به خانه ای کاملاً هوشمند تبدیل کنید، باید وقت و هزینه بیشتری صرف کنید. استفاده از امکانات مختلفی مانند قفل های هوشمند، دوربین های امنیتی، سیستم های اعلام و اطفاء حریق، سیستم های روشنایی و … ازجمله مواردی هستند که خانه قدیمی شما را به خانه ای هوشمند و ایمن تر تبدیل می کنند.

اگر برای طراحی کابینت های خانه تان به دنبال ایده می‌گردید، مقاله مدل طراحی کابینت را مطالعه کنید.

سیستم BMS در خانه هوشمند

یکی از مهمترین قسمت های مورد نیاز جهت هوشمندسازی ساختمان وجود یک سیستم یکپارچه برای کنترل تجهیزات مختلف برقی ساختمان است. در مسیر هوشمند سازی تجهیزات مختلف به یک سیستم مشترک متصل می شوند و امکان کنترل آن ها از راه دور فراهم می شود. با استفاده از یک تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر می توان تجهیزات مختلف را کنترل کرد. برای کنترل آن ها تنها به چند کلیک ساده نیاز است. از جمله اصطلاحاتی که در زمینه هوشمندسازی ساختمان مطرح می شود، هوشمند سازی ساختمان bms است.

از این سیستم تحت عنوان مدیریت هوشمند ساختمان نیز یاد می شود. برای توضیح بیشتر در مورد مفهوم هوشمند سازی ساختمان bms بهتر است این نکته را یاداوری کنیم که اسمارت هوم نیازمند به یک سیستم یکپارچه بود. سیستم یکپارچه ای که تمام تجهیزات هوشمند به آن متصل باشد و از طریق آن کنترل شوند. در نتیجه برای هوشمند سازی نیازمند به نرم افزار و سخت افزار های مرتبط با موضوع مورد نظر هستیم. نرم افزار هایی که کنترل ساختمان را آسان تر کنند.

به این نرم افزار ها و سخت افزار های استفاده شده به جهت ایجاد یک شبکه کنترل یکپارچه برای کنترل قسمت های هوشمند ساختمان، هوشمندسازی ساختمان bms گفته می شود. اگر بخواهیم در خصوص نقش و کارکرد این سیستم یکپارچه توضیح دهیم، باید گفت نقش اصلی این سیستم هوشمند سازی این است که در تمام ساعات شبانه روز سیستم  خانه هوشمند را کنترل کند. علاوه بر کنترل، اجرای فرمان های مربوطه نیز از وظایف این بخش محسوب می شود.

این سیستم سبب هماهنگ سازی قسمت های مختلف ساختمان با یکدیگر می شود. شرایط را بهینه سازی می کند و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود. شرکت هوشمند سازی bms آن را به گونه ای طراحی کرده است که توانایی پوشش دهی بخش های مختلف را دارا است. می تواند تمام سرویس های مکانیکی، الکتریکی و خفاظتی ساختمان مورد نظر را تحت پوشش و سازمان دهی خود قرار دهد.

به طور کلی می توان گفت این سیستم شامل بخش هایی نظیر سیستم سرمایشی، گرمایشی، مطبوع، تهویه، بخش مربوط به برق اضطراری، آسانسور، سیستم روشنایی، پله برقی، اعلام حریق، دوربین مدار بسته، کنترل تردد و دیگر موارد مربوط به امکانات و تجهیزات ساختمان می شود.

 

 

اجزای سیستم bms

به بیانی ساده می توان گفت که سیستم bms یک سیستم مدیریتی است. برای آشنایی بیشتر با صفر تا صد هوشمند سازی منازل در این قسمت با اجزای سیستم bms بیشتر آشنا خواهید شد.

همانگونه که توضیح داده شد تجهیزات هوشمندسازی ساختمان ها بسیار متنوع هستند. در ساختمان های مدرن مختلف چند مورد یا تمام موارد موجود برای هوشمند سازی ممکن است اجرا شود . از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد. به بیانی بهتر برای هوشمند سازی اشخاص دارای حق انتخاب هستند و از موارد موجود برای هوشمند سازی می توانند گزینه مورد نظر خود را انتخاب و از هوشمند سازی آن بهره مند شوند.

هر تعداد تجهیزات هوشمند که در ساختمان وجود داشته باشد، سیستم bms آنها را تحت کنترل خود قرار می دهد. مهمترین و اصلی ترین قسمت سیستم bms سیستم کنترل مرکزی آن است که می توان گفت نظیر یک هسته مرکزی عمل می کند.

به بیانی ساده می توان گفت برای هوشمندسازی ساختمان شما نیازمند به یک کامپیوتر هستید که از طریق آن تجهیزات و امکانات مختلف را کنترل کنید. از دیگر تجهیزات آن هم می توان به خطوط ارتباطی موجود اشاره کرد. این خطوط از قسمت های مختلف سیستم bms عبور کرده و آن ها را به یکریگر مرتبط می کنند. نقاط دسترسی وکنترل کننده هم از دیگر اجزای تشکیل دهنده است که از یک نمایشگر یا صفحه لمسی تشکیل می شود.

سنسور ها هم جهت برقراری بهتر ارتباط در قسمت های مختلف ساختمان مورد نظر نصب می شوند. تایمر ها هم به جهت انجام یک سری کار های تکراری در بازه های زمانی مشخص درون سیستم bms قرار داده می شوند. دیمر های روشنایی، پریز ها، وب سرور، نرم افزار سیستم و…از دیگر تجهیزات تشکیل دهنده سیستم bms هستند. یکی دیگر از انواع اسمارت هوم ، هوشمند سازی ساختمان با DLC است. هوشمندسازی ساختمان با DLC نیز امکانات زیادی را در اختیار افراد قرار می دهد.

مزایای هوشمندسازی خانه

در ادامه تعریف هوشمند سازی ساختمان بهتر است به توضیح بیشتر در مورد اینکه هوشمندسازی ساختمان چه مزایایی دارد، بپردازیم:

  • افزایش ایمنی خانه

یکی از مهم ترین مزیت های داشتن خانه هوشمند افزایش ایمنی است. استفاده از دوربین های مداربسته، دزدگیر، سیستمهای اعلام و اطفاء حریق، زنگ های هوشمند درب خانه و موارد بسیار زیادی که در اسمارت هوم به کار رفته و باعث افزایش ایمنی می شوند.

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

شاید بتوان بزرگ ترین مزیت اسمارت هوم را صرفه جویی در مصرف انرژی دانست. به طور مثال زمانی که نور داخل خانه به اندازه کافی باشد، لامپ ها خاموش می شوند، همچنین با سرد شدن یا گرم شدن خانه وسایل سرمایشی و گرمایشی در درجه کمتری قرار گرفته و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

  • مدیریت راحت کار های خانه

با کمک این تکنولوژی می توانید به راحتی امور منزل را مدیریت کنید. تمام وسایل منزل ازجمله یخچال، تلویزیون، جاروبرقی و … به صورت هوشمند فعالیت خود را انجام می دهند و شما تنها بر کار آن ها نظارت می کنید.

معایب هوشمند سازی چیست؟

هوشمند سازی خانه از جهت هایی بسیار خوب است و از جهت هایی نیز معایبی دارد. در ادامه می خواهیم به برخی از این معایب بپردازیم:

  • امنیت

یکی از معایب هوشمند سازی امنیت آن است. احتمالا تا الان بسیار شنیده اید که خانه های هوشمند بسیار امنیت دارند ولی همین ویژگی باعث می شود که یک نقطه ضعف هم وجود داشته باشد. صاحبان خانه های هوشمند همیشه ترس این موضوع را دارند که هکر ها کنترل سخت افزارهای خانه را در دست گرفته و به آن ها دسترسی پیدا کنند.

  • نبود استاندارد های طلایی

اگر با ساخت و ساز خانه های هوشمند آشنایی داشته باشید می دانید که عامل کارکرد بهینه خانه هوشمند بسیار مورد اهمیت است. به این دلیل که هوشمند سازی کاملا پروسه جدیدی است هنوز استاندارد های طلایی برای آن مشخص نشده است. این دلیل باعث می شود که مشکلاتی در کارکرد بهینه ساختمان هوشمند پیش بیاید.

  • هزینه تقریبا بالای هوشمند سازی

یکی از مهمترین معایبی که هوشمند سازی خانه ها دارد ، هزینه بسیار بالا برای شماست. اگر شما هم می خواهید خانه خود را هوشمند کنید ، آگاه باشید که باید هزینه بسیار زیادی کنید. برای مثال اگر شما قصد داشته باشید از تجهیزات سیمی برای هوشمند سازی خانه خود استفاده کنید، بایستی برای عوض کردن سیم کشی خانه خود هزینه کنید. از طرفی شاید فکر کنید که از هوشمند سازی بی سیم استفاده کنید. این روش هم به دلیل اینکه از نظر تکنولوژی پیچیده تر است مسلما هزینهبیشتری خواهد داشت.

اگر در دیزاین خانه خود به مبل احتیاج دارید، بهتر است اطلاعات خود را نسبت به انواع مبلمان بالا ببرید. برای این کار مقاله مبل چستر چیست را حتما مطالعه کنید.

چرا در هوشمندسازی ساختمان استفاده از میکروکنترلر avr مناسب تر است؟

کسانی که در حوزه هوشمندسازی ساختمان فعالیت دارند، می دانند که خانواده های مختلفی از میکروکنترلر ها وجود دارد. اما به صورت کلی نمی توان گفت کدام یک از آن ها گزینه مناسب تری برای استفاده در سیستم های هوشمندسازی است. با این حال در برخی کاربرد های خاص و با توجه به خصوصیات داخلی بعضی میکروکنترلر ها می توان در موارد ویژه ای از میکروکنترلر avr به عنوان بهترین گزینه یاد کرد.

خانه هوشمند با avr دارای ویژگی هایی خاص از قبیل: بهترین MCU برای حافظه فلش در جهان، سیستمی با بهترین هماهنگی، بالاترین کارایی و اجرا در CPU، کد هایی با کوچکترین سایز، حافظه خود برنامه ریز، واسطه JTAG که با ۱/۱۱۴۹ IEEE سازگار است، سخت افزار ضرب کننده روی خود، بهترین ابزار ها برای پیشرفت و ترقی، حالات زیاد به منظور ترفیع دادن یا آپگرید، توان مصرف پایین و …. است که آن را از دیگر میکروکنترلر های موجود در بازار متمایز می کند.

انواع هوشمند سازی ساختمان در فضای غیرمسکونی

هوشمند سازی تنها محدود به منازل مسکونی نمی باشد بلکه شاید بتوان ادعا کرد کاربردهای آن در صنعت اگر بیشتر از فضاهای مسکونی نباشد کمتر هم نیست. در ادامه به بررسی کاربردهای هوشمند سازی در فضاهای صنعتی مختلف می پردازیم.

سیستم هوشمند سازی هتل

ممکن است شما هم نام هتل های هوشمند را شنیده باشید. هتل های هوشمند به هتل هایی گفته می شود که در آن ها از تکنولوژی استفاده می شود. سیستم هوشمند سازی هتل امکانات و تجهیزات زیادی را برای افرادی که هتل را برای استراحت انتخاب کرده اند، فراهم می کند. هتل های هوشمند هتل هایی لوکس هستند که از نظر کیفیت خدمات رسانی به اشخاص در سطح بسیار بالایی قرار دارند. رفتن به هتل هوشمند می تواند یک تجربه متفاوت باشد. تجربه ای متفاوت از استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات.

سیستم هوشمند سازی هتل مزایای زیادی دارد. از جمله مهمترین مزایای آن فراهم بودن امکان رزرو آنلاین است. افراد می توانند قبل از حضور در محل هتل نسبت به رزرو اتاق اقدام کنند. از طرفی دیگر در هتل های هوشمند یک سیستم مرکزی وجود دارد که تمام کار ها را آسان تر کرده است. به عنوان مثال اگر قصد نوشیدن قهوه دارید، شما می توانید در اتاق خود باشید و با استفاده از تکنولوژی از کافه هتل برای خود قهوه سفارش دهید. به طور کلی هدف اصلی از هوشمند سازی هتل ارائه خدمات بهتر به افراد است.

برای آشنایی با انواع تلویزیون هوشمند می توانید مقاله تلویزیون هوشمند چیست را مطالعه کنید.

هوشمند سازی مرغ داری

استفاده از تکنولوژی محدود به منازل و ساختمان ها نمی شود. امروزه در مکان های مختلفی از تکنولوژی های پیشرفته استفاده می شود. از جمله این مکان ها می توان به مرغداری اشاره کرد. سیستم هوشمند سازی مرغداری سبب صرفه جویی و افزایش کیفیت در مرغداری ها می شود. در مرغداری هایی که به صورت سنتی اداره می شوند، کار های مختلف نظیر کنترل دما، میزان رطوبت، روشنایی، تهویه و… توسط نیرو انسانی انجام می شود.احتمال بروز خطا وجود دارد و از طرفی برای مرغداری هزینه آور است.

امروزه سیستم هوشمند سازی مرغداری امکانات زیادی را برای مرغداری ها فراهم کرده است. از جمله اینکه تمام موارد مربوط به نگهداری مرغ ها توسط تکنولوژی انجام می شود. اینکار خود سبب دقت بیشتر می شود. نگهداری از مرغ ها با کیفیت بیشتری صورت می گیرد و در نتیجه آن هم کیفیت افزایش پیدا می کند.استفاده از سیستم هوشمند سازی مرغداری مزایای بسیار زیادی دارد که افزایش دقت و کیفیت تنها یکی از مزایای آن است. بهتر است بدانید استفاده از تکنولوژی در مرغداری می تواند در کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه هم مؤثر باشد .

در واقع سیستم هوشمند سازی مرغداری به معنای کنترل هوشمند و مدیریت تمامیه مراحل مرغداری و همچنین تجهیزات پرورش انواع پرنده ها است. که البته مزایای خوبی دارد که در ادامه بر برخی از آن ها می پردازیم.

  • تهویه خودکار

از ویژگی های خیلی خوب مرغداری هوشمند تهویه خودکار آن مکان است. به طوری که در زمان مشخص آن محل چک می شود تا از پخش نشدن گازهای سمی مطمئن شود.

  • کنترل سطح آمونیاک

سنسور های تجهیزات، سطح آمونیاک و همچنین دی اکسید کربن را تشخیص می دهند و اگر زیاد بود آن را از طریق تهویه مرغداری خارج می کنند.

  • کنترل رطوبت 

یکی از تجهیزاتی که در هوشمند سازی وجود دارد تنظیم سطح رطوبت است که با تنظیم آن دیگر رطوبت مرغداری زیاد نمی شود.

  • کنترل دما

با هوشمند سازی می توان دمای محیط را کنترل کرد هم در داخل و هم در خارج از محیط تا دمای هوا خیلی گرم و یا سرد نشود.

  • وزن کشی پرندگان و طیور

این آیتم بسیار می تواند کاربردی باشد زیرا که می توان به صورت آنلاین وزن واقعی پرندگان و همچنین میانگین وزن همه آنهارا به صورت یکجا حدس زد.

  • دانه خوری و آب خوری

با این آیتمی که هوشمند سازی در دست ما قرار داده می توانیم خوردن آب و دانه پرندگان را بر اساس سن و نژادی دارند اندازه گیری کند که این برای کسی که مرغداری دارد بسیار پر اهمیت است.

  • نور دهی هوشمند

نور دهی بسیار حائز اهمیت است . اینکه چه زمانی سالن روشن و چه زمانی خاموش باشد . زیرا این مورد به سن پرندگان و همچنین نژآد آنها  بسیار بستگی دارد.

  • آژیر خطر

در صورتی که مخزن آب و یا دانه پرندگان کم شود و یا حتی در کنترل آنها مشکلی به وجود بیاید سریعا آژیی خطر به صدا در می آید.

اگر می‌خواهید آشپزخانه خانه را تکمیل کنید، از مقاله رنگ وسایل آشپزخانه کمک بگیرید.

هوشمند سازی گلخانه

استفاده از سیستم هوشمند سازی گلخانه مزایای بسیار زیادی دارد که مهمترین آنها افزایش محصول گلخانه ای مورد نظراست. در تعریف گلخانه هوشمند، باید گفت: گلخانه هوشمند به گلخانه ای گفته می شود که در آن برای انجام کار های مختلف از جمله رسیدگی به گیاهان از تکنولوژی استفاده می شود. سیستم هوشمند سازی گلخانه دارای قابلیتی است که به طور خودکار اطلاعات مربوط به نگهداری از گیاه مورد نظر را جمع آوری می کند و بر همین اساس اقدامات مختلف نظیر تهویه، تنظیم دما، آبیاری و … را کنترل می کند. استفاده از تکنولوژی در گلخانه سبب می شود تا کارها با دقت بیشتری انجام شوند. این موضوع خود سبب افزایش حجم و کیفیت محصول می شود که این موضوع خود سود آور است.

اسمارت هوم در ایران

شرکت ها و سازمان های مختلفی در تمام دنیا در زمینه تولید تجهیزات مرتبط با خانه هوشمند فعالیت می کنند. این تجهیزات و امکانات روز به روز در حال پیشرفت بوده و هر روز جلوه جدیدی از خانه های هوشمند ظاهر می شود. در ایران نیز شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند. این شرکت با استفاده از وسایل و تجهیزات موجود، تمام بخش هایی موردنظر شما را به سنسور ها و عملگر های موردنیاز متصل می کنند.

به این صورت می توانید با استفاده از گوشی همراه، تبلت، کامپیوتر و … تمام سیستم ها و بخش های مختلف خانه را مدیریت و کنترل کنید. یک شرکت اسمارت هوم باید تمام تجهیزات موردنیاز را فراهم کرده، سنسور ها و عملگر های موردنیاز را نصب کرده و بتواند خانه را به یک محیط کاملاً هوشمند تبدیل کند.

 

برخی سوالات رایج

۱٫هوشمندسازی ساختمان چیست؟

سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی است که به منظور کنترل یکپارچه بخش های مختلف در یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

۲٫انواع هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هوشمند سازی ساختمان با سیم – هوشمند سازی ساختمان بی سیم

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش