دسته بندی ها مقالات

قیمت یک فنجان قهوه در ایران چقدر است؟

قیمت یک فنجان قهوه در ایران چقدر است؟ بدون شک، قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و بسیاری از افراد نمی توانند روزشان را بدون آن شروع کنند. برخی از افراد به خاطر طعم قهوه و برخی دیگر به خاطر کافئین محرک درون آن به نوشیدن قهوه دل بسته اند. درهرصورت نوشیدن یک فنجان قهوه به شما انرژی می بخشد تا از رخوت و تنبلی خارج شوید و می تواند نقش مهمی در زندگی روزمره ی افراد داشته باشد.

مطمئناً کافی شاپ در همه جا وجود دارد، اما گاهی افراد دوست دارند در هرلحظه از شبانه روز و بدون نیاز به بیرون رفتن و صحبت کردن با دیگران قهوه شان را بنوشند. از طرفی هنگام تهیه قهوه ی خانگی، غلظت آن را خودتان تعیین می کنید، می توانید طعم دهنده اضافه کنید یا آن را ساده سرو کنید و به مقداری که می خواهید به آن شیر، شکر یا خامه اضافه کنید.علاوه بر تمامی این موارد به جای سرو قهوه در لیوان های کاغذی یک بار مصرف با درب های آزاردهنده، می توانید در لیوان موردعلاقه تان قهوه سرو کنید.

تمامی این دلایل، نیاز به داشتن قهوه ساز خوب و ارزان را افزایش می دهد تا بتوانید هر موقع که دلتان خواست بدون اتلاف زمان و انرژی قهوه خانگی تهیه کنید. قهوه ساز خوب و ارزان در انواع مختلف و قیمت های متفاوتی ارائه می شود، از مدل های دستی گرفته تا مدل های برقی و تمام اتوماتیک تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، قهوه متناسب باسلیقه خود را تهیه کنید.

قیمت یک فنجان قهوه خانگی ارزان تر است یا خرید روزانه آن؟

وقتی از مردم می پرسیم که قیمت یک فنجان قهوه چقدر است، معمولاً فقط قیمت دانه قهوه را محاسبه می کنند، به این صورت که قیمت یک قوطی قهوه را بر تعداد دفعاتی که سرو می شود، تقسیم می کنند و می گویند این عدد قیمت یک فنجان قهوه است. برخی عوامل دیگر نیز وجود دارد که برای تعیین قیمت یک فنجان قهوه اقتصادی باید در نظر بگیرید. ازجمله: هزینه برق، آب و هزینه های مربوط به قهوه ساز.

وقتی تمامی این موارد اضافی را در نظر بگیرید، متوجه می شوید که قیمت یک فنجان قهوه می تواند با توجه به هزینه برق و آب و سایر هزینه های مربوط به قهوه ساز، محدوده ی بسیار متغیری داشته باشد. مثلاً برای اینکه آب از دمای ۱۰ درجه سانتی گراد به دمای ۹۰ درجه سانتی گراد برسد، انرژی زیادی مصرف می شود که به قبض برق منزل اضافه می شود.همچنین هزینه ی مصرف آب، با توجه به اینکه از آب معدنی استفاده می کنید یا از آب تصفیه، متغیر است.

حالا بررسی می کنیم که باوجود تمامی این هزینه ها بازهم داشتن قهوه ساز و درست کردن قهوه خانگی به صرفه تر از رفتن به کافی شاپ است.

اگر میخواهید با خانه های هوشمند آشنا شوید مقاله خانه هوشمند چیست را مطالعه نمایید.

 

قیمت یک فنجان قهوه خانگی عالی چقدر است؟

در هر بار تهیه یک فنجان قهوه باکیفیت حدوداً به ۲۰ گرم قهوه نیاز دارید که بسته به نوع دانه قهوه ای که خریداری می کنید (اسپشیالیتی، کامرشیال و سینگل اوریجین)، قیمت آن متفاوت خواهد بود. اما به طورکلی قیمت یک فنجان قهوه عالی خانگی با تمامی هزینه های جانبی اش حدوداً ۳۰ هزار تومان می شود. درحالیکه قیمت یک فنجان قهوه در کافی شاپ (بسته به موقعیت آن) از ۶۰ تا ۲۰۰ هزارتومان متفاوت خواهد بود.

برای آشنایی با نحوه انتخاب ماشین لباسشویی مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی را بخوانید.

برای درست کردن یک قهوه ارزان تر چه کنیم؟

۱٫ از قهوه سازهای ارزان تر استفاده کنید.
۲٫ به جای آب معدنی از آب تصفیه یا آب معمولی استفاده کنید.
۳٫ از فیلترهای مخروطی به جای فیلترهای سبدی ارزان تر استفاده کنید.
۴٫ به جای خرید قهوه های گران تر، قهوه های ارزان تر خریداری کنید (مثلاً با خرید قهوه های کامرشیال هر فنجان قهوه با تمامی هزینه های جانبی اش حدوداً ۵ هزارتومان هزینه دارد). بدین ترتیب می توانید هر روز یک قهوه به صرفه برای نوشیدن داشته باشید.
۵٫  یکی دیگر از نکاتی که باعث صرفه جویی در قیمت یک لیوان قهوه می شود مقدار قهوه ای است که برای آن مصرف می کنید. می توانید به جای ۲ قاشق غذاخوری از ۱ قاشق غذاخوری قهوه استفاده کنید.
با این اقدامات می توانید باکم ترین هزینه ممکن، قهوه خانگی تهیه کنید.همان طور که مشاهده می کنید، تفاوت بین قیمت یک فنجان قهوه عالی و متوسط، زیاد نیست. اما نسبت به هزینه ای که برای سرو قهوه در بیرون از منزل پرداخت می کنید، درست کردن یک فنجان قهوه عالی بازهم به صرفه است. دم کردن قهوه ی تازه با قهوه ساز فیلتری یا قطره ای در خانه بسیار اقتصادی هست.

اگر قصد خرید جارو برقی دارید، مقاله راهنمای خرید بهترین جاروبرقی به شما کمک می‌کند انتخاب درستی داشته باشید.

نکاتی که هنگام خرید قهوه ساز باید در نظر بگیرید:

  • قهوه سرد یا گرم؟ برخی از افراد آیس کافی یا قهوه دم سرد را به قهوه گرم ترجیح می دهند، مخصوصاً در روزهای گرم تابستان. برخی از مدل های قطره ای و pod حالت های ” brew over ice” و کلد برو دارند. اگر از طرفداران قهوه های دم سرد هستید هنگام خرید به این نکته توجه کنید. قهوه سازها در انواع مختلف و قیمت های متفاوتی ارائه می شود، از مدل های دستی گرفته تا مدل های برقی و تمام اتوماتیک تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، قهوه متناسب باسلیقه خود را تهیه کنید.
  •  ظرفیت قهوه ساز : اگر یک فنجان قهوه برای شروع روز شما کافی است، یک مدل قهوه ساز قطره ای یک یا دو فنجانه و یا یک قهوه ساز تک کاره انتخاب کنید. اگر به تعداد فنجان قهوه ی بیشتری نیاز دارید، یک قهوه ساز قطره ای اتوماتیک بزرگ تر یا یکی قهوه ساز مخصوص مانند فرنچ پرس برقی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اکثر مدل های بزرگ تر ۱۰ تا ۱۲ فنجان قهوه دم می کند.
  •  نوع فیلتر : در برخی از قهوه سازها از فیلترهای دائمی و ثابت استفاده می شود و در برخی از آن ها فیلترهای قابل تعویض به کاربرده می شود. فیلترهای ثابت و دائمی ازلحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند، اما پس از هر بار استفاده باید کاملاً شسته شوند که این کار انرژی بر و زمان بر است. اما فیلترهای کاغذی قابل تعویض بهداشتی تر هستند و پس از هر بار استفاده می توانید بدون اتلاف وقت و انرژی آن را تعویض کنید.
  •  اندازه ی دستگاه : هنگام انتخاب قهوه ساز، فضایی که اشغال می کند را نیز در نظر بگیرید. بهترین قهوه ساز دستگاهی است که متناسب با فضایی باشد که برای آن در نظر گرفته اید.
  • قابلیت برنامه پذیری : برای برخی از افراد سخت است که بلافاصله بعد از بیدار شدن، دستگاه قهوه ساز را روشن و پر کنند. اگر برای شما هم همین طور است و ترجیح می دهید کمترین دخالت را برای درست کردن قهوه داشته باشید، قهوه سازی را انتخاب کنید که قابلیت برنامه پذیری داشته باشد تا هرروز صبح به طور اتوماتیک قهوه تان را دم کند (شب قبل آن را تنظیم می کنید). برای زمان هایی که فراموش می کنید دستگاه را خاموش کنید، قابلیت خاموش شدن اتوماتیک هم حائز اهمیت است.
  •  راحتی استفاده : هنگام خرید قهوه ساز باید این نکته را در نظر بگیرید که تا چه حد می خواهید در فرایند دم کردن قهوه دخالت داشته باشید. اگر از آن افرادی هستید که بلافاصله پس از بیدار شدن قهوه می نوشید، بهتر است از قهوه سازهای فیلتری یا قطره ای برقی استفاده کنید که فقط گذاشتن آب و پودر قهوه و احتمالاً فیلتر بر عهده ی شماست. دستگاه های برنامه پذیر نیز گزینه مناسبی برای شما هستند. اما در مدل های دستی مجبورید تمام فرایند دم کردن قهوه را خودتان بر عهده بگیرید.

انتخاب شما کدام است؟ خرید قهوه از بیرون یا آماده کردن قهوه خانگی؟

برخی سوالات رایج

چه عواملی در قیمت یک فنجان قهوه موثرند؟

قیمت قهوه، قیمت قهوه ساز، آب و برق مصرفی

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش