نحوه تمیز کردن لوازم برقی سفید و استیل برای عید

هومیاتو در این مقاله صفر تا صد تمیز کردن لوازم برقی سفید و استیل واز بین بردن چربی روی وسایل برقی را به طور کامل آموزش می دهد. اسفند ماه تنها آخرین فصل از زمستان نیست بلکه پرشور و حرارت تر از هرماه دیگر سال است. اگر خریدها و تب وتاب شب های سال نو را کنار بگذاریم آنچه این روزها همه را به نوعی درگیر می کند خانه تکانی است. سنتی دیرینه که از ایران قدیم به ما رسیده و هنوز هم به شدت دنبال می شود.

خانه تکانی یکی از پروسه های وقت گیر و پیچیده ای است که هرکدام از ما تابه حال چندین بار آن را تجربه کرده ایم. حتماً راه هایی هست که بتوان این فرآیند را در مدت زمان کمتر و کیفیت بهتر انجام داد.بهتر است هر یک از کارهایی را که باید انجام بدهید دسته بندی کرده و به نوبت سراغ هر یک از آن ها بروید. یکی از دسته بندی های شما حتماً تمیز کردن لوازم برقی خواهد بود.

روش تمیز کردن لوازم برقی سفید در خانه تکانی عید می تواند انواع مختلفی داشته باشد. فرقی ندارد که قصد تمیز کردن لوازم برقی سفید یا تمیز کردن لوازم برقی استیل را دارید درهرصورت راهکارهایی برای انجامشان به شما پیشنهاد خواهیم کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه از بین بردن لکه زردی از لوازم برقی سفید و استیل

بیشتر افراد ترجیح می دهند لوازم برقی سفید برای منازل خود تهیه کنند. این وسایل نیز پس از گذشت مدتی کثیف شده و دارای لکه زرد می شوند. زرد شدن لوازم برقی سفید ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و برای تميز كردن لوازم برقي سفيد باید به نکاتی توجه نمود. یکی از آن ها می تواند محیط چرب آشپزخانه و یا باقی ماندن قطرات آب و مواد غذایی بر روی آن باشد. جهت تمیز کردن لوازم برقی  مانند تلویزیون و زرد شدن بدنه توستر و … برای شب عید و خلاص شدن از شر این لکه ها و بدنه لوازم خود می توانید از اسپری سفید کننده وسایل برقی، محلول های شیمیایی و طبیعی استفاده کنید.

یکی از اسپری سفید کننده وسایل برقی (تميز كردن وسايل برقي استيل) مؤثر ترکیب سرکه و آب است. توجه داشته باشید که همیشه این دو مایع نسبت یک به سه دارند.محلول را با استفاده از یک پارچه نرم بر روی لوازم کشیده و لکه های آن را پاک کنید. همچنین با پنبه آغشته به الکل نیز می توانید لکه هایی که به هر دلیلی بر روی لوازم برقی ایجاد شده اند را از بین ببرید.

برای تمیز کردن لوازم برقی (تميز كردن وسايل برقي سفيد) خود می توانید از مواد شیمیایی همچون سفید کننده یا اسپری های پاک کننده لوازم برقی استفاده کنید. درنهایت پس از تمیز کردن لوازم موردنظر خود می توانید با استفاده از براق کننده لوازم برقی جلوه بهتر و تازه تری به لوازم خود بدهید. برای لوازم سیلور و استیل از براق کننده لوازم استیل استفاده کنید.

برای معرفی تلویزیون جی پلاس ایرانی به مقاله معرفی تلوزیون جی پلاس راهکار جدید گلد ایران مراجعه نمایید.

 

 

درصورتی که نیاز باشد داخل لوازم برقی خود همچون مایکروفر، ماشین ظرف شویی، سرخ کن و … را تمیز کنید از محلول آب و سرکه (آب لیمو تازه) استفاده کرده و اجازه بدهید داخل دستگاه موردنظرتان بجوشد و بخار کند. برای مثال یک ظرف از محلول سرکه و آب را داخل مایکروفر گذاشته و آن را روشن کنید بگذارید جوش آمده و بخار آن سطح داخلی دستگاه را پر کند سپس با یک دستمال تمیز کل محوطه داخلی را تمیز کنید.

 و یا می توانید بدون روشن کردن دستگاه جداگانه از دستمال آغشته به محلول استفاده کنید. از دیگر محلول های جادویی برای از بین بردن زردی لوازم برقی باید به مخلوط مایع سفید کننده (نصف پیمانه)، جوش شیرین (نصف پیمانه) و آب گرم (چهار پیمانه) اشاره کنیم.

اگر به دنبال خرید وسایل برقی آشپزخانه عروس هستید، مقاله آن را از دست ندهید.

 

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون نیز از یک پنبه آغشته به الکل استفاده کرده و پیش از آن حتماً تلویزیون را خاموش کنید. برای براق کردن قسمت خارجی تلویزیونی می توانید از پارافین مایع استفاده و کرده و سپس با کمک یک دستمال نرم و خشک چربی اضافه آن را بگیرید. یکی از انتقادات خانم های خانه دار به لوازم برقی سیلور و استیل این است که حتی پس از تمیز کردن رد دستمال یا جای انگشتان روی آن باقی می ماند.

برای آشنایی با لوازم برقی جهیزیه می توانید به مقاله لیست قیمت لوازم برقی جهیزیه مراجعه کنید

برای تمیز کردن لوازم برقی استیل ابتدا باید گردوخاک یا لکه های چربی آن را با استفاده از مواد شوینده یا اسپری تمیزکننده مخصوص لوازم استیل و سیلور پاک کرده و پس ازآن با استفاده از یک دستمال کاملاً تمیز و بدون پرز که کمی مرطوب است، روی سطح بدنه استیل را به خوبی تمیز کنید.

برای خرید تلویزیون ایرانی خوب، میتوانید به معرفی بهترین تلویزیون بازار مراجعه نمایید.

همچنین جهت شست و شوی کاور پلاستیکی لوازم برقی می توانید آن ها را در مخلوط آب گرم، پودر شوینده و مقداری مایع سفیدکننده خیس کنید ، سپس با یک دستمال نرم طرفین آن را به خوبی تمیز کنید و آبکشی نمایید.

درصورتی که تمایل دارید امکان این را دارید که کاورهای پلاستیکی لوازم برقی را داخل ماشین لباسشویی ریخته و تمیز کنید و پس از خشک شدن دوباره مورداستفاده قرار دهید.

 

اگر می‌خواهید مایکروویو خودتان را با روشهای بی ضرر تمیز کنید حتما مقاله روش خانگی تمیز کردن مایکروویو را مطالعه کنید.

نکاتی که هنگام تمیز کردن لوازم برقی باید رعایت کنید

  • پیش از تمیز کردن لوازم برقی خود حتماً از عدم اتصال آن با برق مطمئن شوید.
  • پیش از شست وشو بروشور و دستورالعمل دستگاه خود را به دقت مطالعه کنید و به نکاتی که در آن ذکرشده توجه داشته باشید.
  • برخی از لوازم برقی و قطعات آن را می توانید در ماشین ظرف شویی شسته و خشک نمایید. پیش از انجام هر عملیاتی دفترچه راهنمای دستگاه  برقی خود و نحوه شست و شوی لوازم برقی را مطالعه کنید.
  • برای تمیز کردن وسایل برقی خود هرگز از دستمال های زبر، اسکاچ یا سیم استفاده نکنید. همچنین از دستمال های چرب و آلوده برای تمیز کردن لوازم کمک نگیرید این کار باعث بدتر شدن اوضاع می شود.
  • از رساندن آب یا هر مایع دیگری به موتور لوازم برقی خود جدا خودداری کنید.
  • پیش از استفاده از هر محلولی برای تمیز کردن لوازم برقی مطمئن شوید که برای جنس پلاستیک یا فلزی لوازم شما خطر و یا آسیبی به همراه نداشته باشد.
  • درصورتی که مواد چسبناک به لوازم برقی شما چسبیده و پاک نمی شوند از استون برای برطرف کردن آن بهره بگیرید.
  • در صورت تمیز کردن دستگاه هایی که دارای تیغه هستند نکات ایمنی را برای جلوگیری از هرگونه بریدگی یا آسیب رعایت کنید.

برخی سوالات متداول:

نحوه از بین بردن لکه زردی از لوازم برقی سفید و استیل چگونه است؟

یکی از محلول های مؤثر ترکیب سرکه و آب است. توجه داشته باشید که همیشه این دو مایع نسبت یک به سه دارند برای داشتن اطلاعات بیشتر به همین مقاله هومیاتو توجه نمایید.

چه نکاتی را هنگام تمیز کردن لوازم برقی باید رعایت کنید؟

پیش از تمیز کردن لوازم برقی خود حتماً از عدم اتصال آن با برق مطمئن شوید. –  پیش از شست وشو بروشور و دستورالعمل دستگاه خود را به دقت مطالعه کنید و به نکاتی که در آن ذکرشده توجه داشته باشید.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش