معرفی و راهنمای خرید

راهنمای خرید پنکه + معرفی انواع پنکه با توجه به نیاز شما

هومیاتو در مقاله معرفی راهنمای خرید پنکه قصد دارد با معرفی بهترین برند پنکه  و همچنین مقایسه پنکه ها شما را در انتخاب و خرید بهترین پنکه برای تابستان سال ۱۴۰۳ راهنمایی کند. پنکه از آن دست لوازم خنک کننده ای است که در فصول گرم خانه و محل کار افراد را خنک می کند. ازآنجایی که پنکه نصب آسان و قیمت کمتری نسبت به کولرهای گازی و چیلرها دارد بسیاری از افراد این نوع دستگاه خنک کننده را به آن ها ترجیح می دهند.
در بازار امروز که از ریزترین تا اساسی ترین لوازم منزل دارای تنوع است پنکه نیز از این دایره جدا نمانده و دارای تنوع بسیاری ازنظر عملکرد، اندازه، قیمت و … است. در مقاله معرفی بهترین پنکه، بهترین برند پنکه، لیست قیمت انواع پنکه (قیمت پنکه ایرانی، قیمت پنکه خارجی) و نکاتی که جهت انتخاب بهترین پنکه نیاز دارید به شما ارائه خواهیم داد.

معرفی انواع پنکه با توجه به نیاز شما

پنکه از قدیم الایام در خانه های مردم دیده می شد. شاید بسیاری از خانه ها به کولرآبی یا گازی مجهز نبودند اما حتماً از پنکه برای خنک کردن هوای اتاق استفاده می کردند. پنکه ای که همه ما به یاد می آوریم پنکه های زمینی بود که روی زمین یا میز قرار می گرفت و دارای تنظیم حالت چرخان و سه تنظیم سرعت چرخش پره (کند، متوسط و تند) بود. امروزه همان پنکه ها با استفاده از تکنولوژی و طراحی های جدیدتر و استفاده امن تر در اختیار افراد قرارگرفته است. کمپانی ها با توجه به نیاز کاربران دست به تولید انواع مختلفی از پنکه ها زده اند.

اگر میخواهید با بهترین کولرها برای تابستان آشنا شوید به مقاله بهترین مارک کولر آبی مراجعه نمایید.

پنکه ها علاوه بر اینکه هوای منزل شما در تابستان خنک می کنند، برای از بین بردن گرد وغبار نیز مؤثرند و از طرف دیگر نسبت به سایر خنک کننده ها برق کمتری مصرف می کنند.

پنکه سقفی:

پنکه سقفی از دیگر مدل های پرطرفدار و بسیار کارآمد در بین انواع مدل های پنکه در راهنمای خرید پنکه است. این پنکه بر روی سقف نصب شده (به صورت دائم، بدون قابلیت جابجایی) و پره های بزرگی دارند و با چرخیدن، هوای بسیار خنکی در اتاق ایجاد می شود. اندازه پنکه سقفی مناسب یک اتاق کوچک ۳۶ الی ۴۲ اینچ، اتاق خواب مستر معمولی اندازه ۴۴ اینچ و برای اتاق نشیمن یا اتاق های بزرگ تر سایز ۵۰ تا ۵۴ پاسخگو است.پنکه سقفی در انواع متفاوت برای محیط های مختلف طراحی شده است.

از انواع مدل آن در راهنمای خرید پنکه می توانیم این مدل ها را معرفی کنیم؛ پنکه سقفی UL Dry این مدل دارای پره های چوبی است که برای هوای خشک بدون رطوبت کارآمد است. این مدل را می توانید در اتاق خواب، نشیمن یا محل کار نصب کنید. پنکه سقفی UL Damp این مدل از پنکه برای محیط و اتاق های با رطوبت مناسب است اما نباید در تماس مستقیم با آب قرار بگیرند. می توانید از این مدل در حمام، آشپزخانه و ایوان های پوشیده استفاده کنید. پنکه سقفی UL Wet این مدل پنکه توانایی تحمل آب نیز دارد و حتی در زیر برف و باران نیز دوام می آورد. موتور این پنکه در مقابل آب مقاوم است. می توان از این پنکه در ایوان و حیاط استفاده کرد.

پنکه دیواری:

همان گونه که از اسم آن مشخص است پنکه را به دیوار نصب کرده و برای خنک کردن محیط های کارگاهی بسیار مناسب است.

پنکه دستی:

این پنکه بسیار کوچک و درواقع تک نفره است. باد بسیار ملایمی دارد و برای میز محل کار یا میز مطالعه مناسب است.

پنکه مه ساز:

یکی دیگر از انواع پنکه، پنکه مه ساز است. در این مدل پنکه یک مخزن آب در قسمت پایین پنکه تعبیه شده است و این مخزن هنگام چرخش پره، مه سرد را که از طریق مخزن آب تولیدشده به سمت پروانه می رساند و در فضای اتاق پخش می کند. این امر علاوه بر تولید رطوبت خنکی بیشتری نیز به فضا می بخشد. نوع دیگری از پنکه مه ساز وجود دارد که حتماً در فصول گرم و در فضاهای بازی چون رستوران ها و … دیده اید.

در این مدل آب با فشار زیاد به سمت دستگاه میست ساز حرکت کرده و به صورت قطرات ریز آب همراه با باد فشارقوی از پنکه خارج می شود. مخزن آب این نوع پنکه گنجایش بسیار بالایی دارد و گاهی نیز می توان آن را به آب شهری متصل کرد. در کل برخی از انواع پنکه رطوبت زا هستند که به پنکه آبی معروف اند. این مدل علاوه بر خنک کردن، هوا را نیز مرطوب می کند.

پنکه پرتابل:

این پنکه قابلیت جابه جایی دارد و می توانید آن را در بین اتاق های مختلف جابه جا کنید. برخی از این مدل دارای پایه بلند باقابلیت تنظیم است که آن را با توجه به زاویه و ارتفاعی که به باد خنک نیاز دارید، تنظیم می کنید.

پنکه بدون پره:

یکی از جدیدترین مدل های پنکه در بازار، پنکه بدون پره است البته این به معنای بدون پره بودن پنکه نیست بلکه پره های آن قابل مشاهده نیستند و شما می توانید از باد خنک آن استفاده کنید.

 پنکه باکسی:

مدل دیگری از پنکه ها وجود دارند که درون یک باکس مربع شکل قرار دارند و محفظه پشتی آن باز است که سبب می شود هوا از یک فضا به فضای دیگر کشیده شود. این مدل فن ها درون درگاه یا پنجره ها نصب می شوند.

 پنکه رومیزی:

پنکه رومیزی کوچک برای قرار گرفتن بر روی میز شما طراحی شده اند و دارای باد و خنکای ملایم هستند که باعث می شود هم هوای اطراف میز شما خنک شده و هم مزاحمتی برای شما نداشته باشد.

پنکه پایه دار:

پنکه پایه بلند یا پایه دار بر روی پایه ای قرارگرفته اند که شما امکان تنظیم ارتفاع آن به دلخواه خود را دارید. پنکه های ایستاده پره های قطورتر و بزرگ تری دارد، درنتیجه حجم هوای خنکی که تولید می کند بسیار بیشتر است.

اگ میخواهید در مورد بهترین یخچال دو قولوها اطلاعات بیشتری داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین مارک یخچال دوقلو خارجی را مطالعه کنید.

 

راهنمای خرید پنکه

تنظیم سرعت و ارتفاع:

پنکه های تولیدی در مدل های متنوع توانایی چرخش در سرعت های متفاوت را دارند و شما می توانید آن را در دورهای مختلفی ازجمله کند، متوسط و تند اجاره کنید. علاوه بر آن به ویژه در پنکه های پایه دار می توان ارتفاع پنکه را با استفاده از اهرم روی پایه تغییر داد.

حالت خواب:

برخی از مدل های پنکه دارای حالت sleep mood یا حالت خواب هستند. در این حالت فن کم صداتر و با سرعت ملایمی کار می کند.

حرکت نوسانی پنکه:

مهم ترین ویژگی یا قابلیت پنکه حرکت نوسانی یا حرکت آرام سر آن به طرفین است تا در این حالت محیط اطراف پنکه هم بتواند از باد خنک بهره مند شود. سر اکثر پنکه ها به سمت بالا یا پایین، چپ یا راست حرکت می کنند. در پنکه های جدید می توان از راه دور و تنها با استفاده از کنترل جهت چرخش پنکه را تنظیم کنید. (این مدل برای استفاده در محیط های کاری با گازها و مواد مضر مناسب نیست) معمولاً داشتن سر چرخشی و حالات مختلف چرخش برای پنکه کوچک یا پنکه دستی خیلی مهم نیست.

اگر دارای پنکه زمینی بزرگ یا پنکه پایه دار هستید ویژگی حرکت نوسانی کمک می کند تا هوای خنک به یک اندازه به تمام نقاط اتاق برسد و همه افراد از آن بهره مند شوند.

صدای پنکه :

صدا یکی از فاکتورهای بسیار مهم است زیرا ممکن است مصرف کننده در نظر داشته باشد که هنگام خواب نیز از پنکه استفاده کند. در حال حاضر اکثر پنکه ها بی صدا هستند مگر اینکه پنکه های بزرگ سقفی باشند که داخل کارگاه ها یا کارخانه ها استفاده می شوند. البته میزان صدای آن ها به قدری نیست که ایجاد مزاحمت کند. عواملی همچون شدت، سرعت باد و مواد و متریالی که در ساخت پنکه از آن استفاده شده است در میزان صدای آن بسیار مؤثر است.

CFM:

حجم هوایی که پنکه در هر دقیقه به گردش درمی آورد را نشان می دهد. هرچه عدد آن بیشتر باشد به معنای گردش هوای بیشتر است و این نشان دهنده قدرتمندی دستگاه است.

اگر قصد تعمیر کولرآبی در منزل را دارید به مقاله سرویس کولر آبی مراجعه نمایید.

 

نکاتی که باید پیش از خرید پنکه آن ها را مطالعه کنید

  • پنکه خود را از فروشگاه های معتبر فروش پنکه تهیه کرده و از شرایط گارانتی، مرجوعی و تعویض کالای خود اطمینان حاصل نمایید.
  • درصورتی که در منزل خود کودک خردسال دارید تمام شرایط ایمنی را رعایت کرده و سعی کنید پنکه (به ویژه پنکه زمینی) را از دسترس کودکان دور نگاه دارید.
  • اگر قصد خرید پنکه سقفی را دارید به این موضوع دقت کنید که با توجه به متراژ اتاق، پنکه مناسب را تهیه کنید. برای انتخاب بهتر با فروشنده مشورت کنید تا دریابید که چه سایزی از پنکه نیاز شما را پاسخگو خواهد بود.
  • علاوه بر تنظیم ارتفاع، سرعت چرخش پره، مدل چرخش پنکه (حرکت نوسانی)، برخی از پنکه های پیشرفته به امکان تنظیم دستگاه روی حالت خواب مجهز هستند. در حالت خواب پنکه با سرعت ملایم تر و صدای کم تری به فعالیت خود ادامه می دهد.
  • پیش از خرید بهترین پنکه، می توانید با مقایسه پنکه ایرانی و خارجی انتخاب بهتری داشته باشید. برای این کار به سایت های فروش مراجعه کرده و قسمت نظرات خریداران را به خوبی مطالعه کنید.
  • پیش از خرید اگر امکان دارد پنکه موردنظر خود را امتحان کنید تا از میزان صدای آن مطمئن شوید. البته معمولاً پنکه صدای بلندی ندارند مگر اینکه پره آن دچار مشکل باشد.
  • قدرت دستگاه خود را از عدد CFM تشخیص دهید. این عدد نشان دهنده حجم هوایی است که در هر دقیقه توسط پنکه تولید می شود. بالا بودن این عدد معرف قدرت بیشتر پنکه است.
  • از پنکه های بزرگ مه ساز بزرگ در محیط های بیرونی مثل تراس، بالکن یا حتی فضای بیرونی رستوران ها و … استفاده می شود.
  • در صورت خرید پنکه پرتابل و به طور کل پنکه هایی که نیاز به جابجایی دارند به وزن آن توجه کنید. هر چه سبک تر باشد در جابجا کردن آن کمتر به مشکل بر خواهید خورد.
  • برای نصب پنکه سقفی حتماً از یک متخصص نصب استفاده کنید و معمولاً نمایندگی های فروش این خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند.
  • قیمت پنکه با توجه به ویژگی هایی که به مشتریان ارائه می دهد معمولاً بیشتر از سایر پنکه ها با کارکرد معمولی و متوسط است. خرید خود را متناسب با بودجه ای که در اختیاردارید انجام دهید. در بازار پنکه هایی که وجود دارند معمولا بین ۸ تا ۱۶ اینچ است. البته که برای اتاق های بزرگ اگر یک پنکه کم است شما می توانید از چند تا پنکه استفاده کنید.
  • هنگام خرید بهترین پنکه به قطر پروانه پنکه توجه کنید. زیرا که اندازه پنکه با ابعادی که اتاقتان دارد ارتباط مستقیمی دارد هرچه  قطر پنکه بیشتر باشد باد بیشتر و خنک تری را تولید خواهد کرد.

 

معرفی بهترین پنکه

برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، لیستی از بهترین پنکه های موجود در بازار را در ادامه برای شما آوردیم.

پنکه پارس خزر مدل FSR-ADO

 

  • مشخصات کلی Pars Khazar FSR-ADO Fan

 

ابعاد ۵۹x33x120 سانتی متر
وزن ۸٫۳۵ کیلوگرم

 

  • مشخصات فنی پنکه پارس خزر مدل FSR-ADO

 

قابلیت تنظیم ارتفاع دارد
توان مصرفی ۶۰ وات
ریموت کنترل دارد
حجم باد دهی ۵۶ متر مکعب بر دقیقه
تایمر دارد

 

  • سایر مشخصات پنکه پارس خزر مدل FSR-ADO
  • دارای گارد محافظ ایمن
  • دارای موتور مجهز به فیوز حرارتی
  • دارای قابلیت تنظیم آسان زاویه وزش باد به صورت جغجغه ای
  • قابلیت تنظیم گردش افقی قابل کنترل از راه دور
  • مجهز به حالت ریتم جهت دستیابی به وزش باد ملایم
  • دارای تایمر ۷٫۵ ساعته
  • دارای ریتم جهت تغییر دور پروانه بصورت اتوماتیک
  • دارای لوله استیل جهت تنظیم ارتفاع از ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی متر
  • دارای رنگ ترکیبی مشکی و استیل
  • دارای نشان استاندارد ایمنی محصول
  • کم مصرف

پنکه سانی مدل ۲۰۱۳D

  • مشخصات کلی پنکه سانی مدل ۲۰۱۳D
ابعاد ۵۵ * ۱۸ * ۵۵ سانتی متر
وزن ۶٫۹ کیلوگرم

 

  • مشخصات فنی پنکه سانی مدل ۲۰۱۳D
حداکثر توان مصرفی ۵۰
حجم باد دهی ۶۲ دور در دقیقه
سرعت گردش پروانه ۱۲۰۰

 

پنکه سقفی لونا مدل ۱۱۶

  • مشخصات کلی پنکه سقفی لونا مدل ۱۱۶
ابعاد ۱۸*۱۲۰*۱۲۰سانتی متر
وزن ۷ کیلوگرم

 

  • مشخصات فنی پنکه سقفی لونا مدل ۱۱۶
حداکثر توان مصرفی ۹۰
حجم باد دهی ۳۲۰ دور در دقیقه
سرعت گردش پروانه ۳۲۰

 

پنکه پارس خزر مدل ۴۰۱۰

  • مشخصات کلی پنکه پارس خزر مدل ۴۰۱۰
ابعاد ۵۸*۲۴*۴۶ سانتی متر
وزن ۷٫۵ کیلوگرم

 

  • مشخصات فنی پنکه پارس خزر مدل ۴۰۱۰
حداکثر توان مصرفی ۶۰
حجم باد دهی ۵۶ دور در دقیقه
سرعت گردش پروانه ۱۲۰

 

سیر تکامل پیانو به‌عنوان یک ساز، تحولات گسترده‌ای را در طول تاریخ به خود اختصاص داده است. قطعاً پیانو یکی از جالب‌ترین و محبوب‌ترین سازهایی است که تاکنون ساخته‌شده است. با ما در مقاله مقایسه پیانو یاماها p45 و p115 همراه باشید تا به بررسی دو مدل مهم این ساز بپردازیم.

برخی سوالات رایج:

انواع پنکه را نام ببرید؟

پنکه سقفی -پنکه دیواری – پنکه دستی – پنکه مه ساز – پنکه پرتابل – پنکه بدون پره – پنکه باکسی – پنکه رومیزی

یک نکته  که باید پیش از خرید پنکه آن ها را بدانید؟

پیش از خرید اگر امکان دارد پنکه موردنظر خود را امتحان کنید تا از میزان صدای آن مطمئن شوید. البته معمولاً پنکه صدای بلندی ندارند مگر اینکه پره آن دچار مشکل باشد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش