دسته بندی ها مقالات

معرفی دو مدل پرطرفدار پیانو + مقایسه پیانو یاماها p45 و p115

 سیر تکامل پیانو به‌عنوان یک ساز، تحولات گسترده‌ای را در طول تاریخ به خود اختصاص داده است. قطعاً پیانو یکی از جالب‌ترین و محبوب‌ترین سازهایی است که تاکنون ساخته‌ شده است. نخستین پیانو در قرن ۱۸ توسط بارتولومئو کریستوفوری ایتالیایی ساخته شد و از آن زمان تاکنون لذت نواختن آن به خانه‌ها، کلاس‌های موسیقی و سالن‌های کنسرت در سرتاسر جهان راه‌ یافته است.

انواع مختلفی از پیانو وجود دارد که اکثر آن‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند: پیانوهای عمودی (دیواری)، پیانوهای افقی (گرند)، پیانوهای دیجیتال و کیبورد یا ارگ. پیانوهای دیواری از سازه‌های سنتی ساز تشکیل‌ شده‌اند که دارای سیم‌های ارتعاشی قابل کوک شدن هستند. انواع پیانوهای دیواری عبارت‌اند از: اسپینت، کنسول، استودیو. پیانوهای گرند تمامی پیانوهای بزرگ را شامل می‌شود و دارای کلیدهای بیشتری می‌باشند.

در این گروه، پیانوهای کوچک، متوسط و بزرگ قرار دارند و پیانوهای بزرگ سالن رقص و سالن کنسرت به‌عنوان بزرگ‌ترین پیانوها در این دسته قرار می‌گیرند. پیانوهای دیجیتال و کیبوردها دارای اجزای بسیار مشابهی هستند، و شامل صداهای از پیش تعیین‌ شده‌ای هستند که درون ساز ذخیره‌ شده‌اند. پیانوهای دیجیتال مشابه با پیانوهای دیواری ساخته می‌شوند، با این تفاوت که سبک‌تر هستند و سیم‌های ارتعاشی ندارند. کیبوردها از نظر قابلیت حمل عالی هستند. پیرو همین خصوصیات، کیبوردها را در دسته پیانوهای دیجیتال قرار می‌دهیم.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به مقایسه پیانو یاماها p45 و p115 و بررسی پیانو p45 بپردازیم.

 

چرا پیانوهای دیجیتال مورد استقبال قرار گرفته‌اند؟

پیانوهای دیجیتال به علت قیمت مناسب، توانایی تولید گستره ای از صداها و توانایی‌شان در جا دادن طیف وسیعی از موسیقی‌های تولیدشده در خود، به یکی از محبوب‌ترین پیانوها تبدیل‌شده اند. پیانوهای سنتی برای اهداف مخصوص به خودشان ساخته‌ شده‌اند، اما متأسفانه در برخی از موقعیت‌ها کاربردی ندارند. این پیانوها در اتاق نشیمن عالی به نظر می‌رسند، اما بسیاری از اوقات فقط بخشی از اثاث خانه محسوب می‌شوند؛ زیرا حمل آن‌ها بسیار دشوار است، نمی‌توان حجم صدای آن را کم کرد و قابلیت اتصال هدفون ندارد تا مزاحم دیگران نشود و از طرفی جزو پیانوهای خیلی گران‌ قیمت هستند.

با استفاده از اکثر پیانوهای دیجیتال، دیگر این مشکلات را تجربه نخواهید کرد. پیانوهای دیجیتال بیشتر به خاطر شباهتی که ازنظر دقت به پیانوهای سنتی دارند، مورد استقبال قرار می‌گیرند. برخی از آن‌ها دارای کلیدهای مساوی با پیانو، به همراه پدال‌های همانند با آن می‌باشند. کیبوردهای ورک استیشن معمولاً دارای صفحه نمایشگر، چندین گیگابایت حافظه و قابلیت مطابقت با انواع سیستم‌های رایانه‌ای هستند.

اگر به دنبال خرید یک پیانوی خوب هستید مقاله راهنمای خرید پیانو را از دست ندهید.

کدام پیانو برای شما مناسب است؟

اگر پیانیست آکوستیک هستید و هدفتان پیشبرد هنرتان است، یا اگر دوست دارید در فضاهایی که مانند محیط‌ های خاصی مثل سالن‌های کنسرت شبیه‌ سازی‌شده نوازندگی کنید، پس شاید پیانوی دیجیتال برای شما مناسب باشد. همان‌طور که پیش‌ ازاین گفته شد، ویژگی‌های پیانوهای دیجیتال از تعداد کلید گرفته تا وزن کلیدها، می‌تواند شبیه پیانوی سنتی طراحی شود. اگر آهنگساز یا دی جی هستید و بیشتر مایل به فضای استودیویی هستید، یا به امکانات ضبط، ذخیره و اجرای موسیقی نیاز دارید، احتمالاً کیبوردهای ورک استیشن برای شما بهتر هستند.

و البته اگر یک هنرجوی مبتدی در دنیای پیانو هستید، یا حتی اگر می‌دانید چگونه به‌ خوبی پیانو بنوازید، از کیبورد ۶۱ کلیدی تا پیانوی دیجیتال ۸۸ کلیدی برایتان ایده آل محسوب می‌شود. هنگام خرید پیانوی دیجیتال باید به نوع صدایی که از ساز خارج می‌شود، توجه کامل داشته باشید. به‌ عنوان یک پیانیست، باید به دنبال واقع بینانه ترین میزان انطباق باشید، بنابراین هنگام خرید پس از تست کردن صدای پیانو، از سازی که صدای پیانوی سنتی نمی‌دهد به‌ راحتی صرفنظر کنید. پیانوهای دیجیتال قابلیت تولید صداهای زیادی را دارند که از سازهای واقعی در تک‌تک نت‌ها و با سرعت‌های متفاوت ضبط می‌شوند.

حتماً هنگام خرید به وزن کلیدهای پیانو دقت کنید. اگر هنگام نواختن، دستانتان به‌ سرعت خسته می‌شود و احساس درد می‌کنید، ممکن است نشانه این باشد که این پیانو برای شما مناسب نیست. یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید به آن دقت شود، این است که این پیانو قرار است در کجا قرار بگیرد، آیا قابل‌ حمل بودن پیانو برایتان حائز اهمیت است؟ پیانوهایی که باید در محیط‌های باز یا برای اجراها مورد استفاده قرار بگیرند، به آمپلی‌ فایر داخلی احتیاج دارند؛ درحالی‌که پیانوهای دیجیتال که در خانه نواخته می‌شود، احتیاجی به این نوع آمپلی‌ فایر ندارند، اما به قابلیتی برای ترکیب کردن هدفون و کنترل صدا احتیاج دارند.

با پیانو دیجیتال یاماها آشنا شوید!

ممکن است مایل باشید پیانوی خود را از میان برندهایی انتخاب کنید که نزد مردم محبوب‌تر است. یکی از بهترین مارک پیانو دیجیتال، پیانوی دیجیتال یاماها است. در ادامه می خواهیم بهترین پیانو دیجیتال برند یاماها را پیدا کنیم! اگر تصمیم به خرید پیانو یاماها دارید اما بین خرید پیانو یاماها p45 و p115 گیرکرده‌اید، نگران نباشید. در این مقاله تمامی اطلاعات لازم که به شما در خرید پیانوی مورد نظرتان کمک می‌کند و همچنین مقایسه پیانو یاماها p45 و p115 ، آورده شده است.

همان‌طور که گفته شد، پیانوهای دیجیتال ازآنجا که مقرون به‌صرفه‌ترند، فضای کمتری را در خانه اشغال می‌کنند و قابل‌حمل هستند، تبدیل به جایگزین‌های مناسبی برای پیانوهای آکوستیک شده‌اند. یاماها به‌عنوان یک برند پیشرو در دنیای پیانو، پیانوهای دیجیتال باکیفیت بسیار بالایی طراحی می‌کند. پیانو دیجیتال یاماها ویژگی‌های مشابهی با پیانوهای مشهور گرند دارد. در ادامه مقایسه پیانو یاماها p45 و p115 برای شما آورده شده است تا هنگام خرید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

اگر قصد خرید ویالون دارید، به مقاله راهنمای خرید ویولن مراجعه نمایید.

پیانو یاماها p45 یا p115؟

برای مقایسه این دو مدل از پیانوی یاماها لازم است ابتدا مشخصات ظاهری و فنی آن‌ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید:

بررسی پیانو p45 ، پیانو دیجیتال و کیبورد یاماها p45

 در بررسی پیانو p45، مشخصات فنی آن را برای شما بیان میکنیم. این پیانوی دیجیتال ۸۸ کلیدی، یکی از ارزان‌ترین پیانوهای یاماها و یک نسخه به‌ روز شده از مدل p35 است. p45 یک پیانوی سطح مبتدی است که در آن از کیبورد اکشن GHS با وزن یاماها استفاده می‌شود و از کیفیت صوتی برخوردار است که از سازهای یاماها انتظار دارید. این نوع پیانوی دیجیتال یاماها (Piano Yamaha p45)، به دلیل سادگی در طراحی و ویژگی‌هایی که دارد، برای مبتدیان بسیار مناسب است.

مشخصات فنی پیانو یاماها p45

  • کیبورد اکشن سنگین ۸۸ کلاویه ای، دارای قابلیت لمس سنگین‌تر در نت‌های بم و لمس سبک‌تر در نت‌های زیر
  • استفاده از موتور صدای استریوی AWM (Advanced Wave Memory stereo)
  • چندصدایی: ۶۴ پلی فونی
  • دارای ۱۰ صدای طبیعی متفاوت
  • دارای ۱۰ آهنگ پیانوی از پیش تعیین‌شده
  • دارای ۱۰ آهنگ دمو
  • ابعاد ۱۳۲۶*۲۹۵*۱۵۴ میلی‌متر (۶٫۰*۱۱٫۶*۵۲٫۲ اینچ)
  • وزن ۱۱٫۵ کیلوگرمی (۲۵ پوند و ۶ انس)
  • حساسیت لمسی سخت، متوسط، نرم و ثابت
  • دارای ۴ حالت Reverb
  • مترونوم، وسعت گام، انتقال و تنظیم کنترل‌های کلی
  • دو امپلی فایر ۶ وات
  • حالت Duo mode برای تمرین دادن به افراد و استفاده‌های آموزشی
  • حالت mode Dual
  • دارای اتصال USB، هدفون و سویچ sustain

 پیانوی دیجیتال و کیبورد یاماها p115

پیانوی دیجیتال یاماها p115 نیز دارای ۸۸ کلاویه سنگین اکشن بر روی کیبوردش دارد. این نوع پیانو به‌ شدت مورد استقبال موزیسین‌های حرفه‌ای قرارگرفته است، اما برای افراد مبتدی هم مناسب است. این نوع پیانو (Piano Yamaha p115) آهنگ‌هایی مشابه با پیانوی گرند کنسرتی یاماها CFIIIS دارد. همچنین به دلیل ۱۹۲ پلی فونی بودنش موردتوجه حرفه‌ای‌ها قرارگرفته است.شما می‌توانید به‌ سادگی به کنترل بسیاری از عملکردهای موجود در پیانوهای دیجیتال یاماها توسط آیفون یا آی پد دسترسی داشته باشید.

صداها، ریتم‌ها و تنظیمات دیگر را به‌ راحتی تنظیم و خیلی سریع انتخاب کنید. این همان پیانویی است که می‌توانید برای برنامه‌ها یا سایر اجراهای موسیقی خود از آن استفاده کنید.

هومیاتو در مقاله راهنمای خرید پنکه با معرفی بهترین برند پنکه  و همچنین مقایسه پنکه ها شما را در انتخاب و خرید بهترین پنکه راهنمایی میکند.

پیانو یاماها p115

مشخصات فنی پیانو یاماها p115

  • کیبورد اکشن سنگین ۸۸ کلاویه ای، دارای قابلیت لمس سنگین‌تر در نت‌های بم و لمس سبک‌تر در نت‌های زیر
  • استفاده از موتور صدای Pure CF Sound Engine
  • چندصدایی: ۱۹۲ پلی فونی
  • دارای ۱۴ صدای طبیعی متفاوت
  • دارای ۵۰ آهنگ پیانوی از پیش تعیین‌شده
  • دارای ۱۴ آهنگ دمو
  • ابعاد ۱۶۳*۲۹۵*۱۳۲۶ میلی‌متر (۶٫۴* ۱۱٫۶* ۵۲٫۲ اینچ)
  • دارای وزن ۱۱٫۸ کیلوگرم (۲۶ پوند و ۳ انس)
  • حساسیت لمسی سخت، متوسط، نرم و ثابت
  • دارای ۴ حالت Reverb
  • مترو نوم، وسعت گام، انتقال و تنظیم کنترل‌های کلی
  • دو امپلی فایر ۷ وات
  • حالت‌های Duo، split و dual
  • دارای اتصال USB، دو هدفون، line out و سویچ sustain
  • دارای یک عملکرد درسی برای تمرین کردن هر دست به‌صورت جداگانه
  • دارای ضبط کننده MIDI دومنظوره
  • قابلیت تقویت صدا و کنترل صوتی هوشمند

قیمت پیانو یاماها P45 و P115

یکی از مهم‌ترین عوامل هنگام خرید پیانو، قیمت آن است. پیانوهای دیجیتال دارای قیمت‌های متنوعی هستند، زیرا همیشه مدل‌های جدیدتری برای عرضه کردن وجود دارد و تولید کنندگان زیادی در این زمینه برای جلب رضایت مشتریان در حال رقابت هستند. قیمت پیانوی دیجیتال یاماها P45، حدود ۳۲ میلیون تومان و قیمت پیانو یاماها P115، حدود ۴۰ میلیون تومان است. اگر مبتدی هستید و هنوز از مصمم بودن خود در یادگیری پیانو مطمئن نیستید، در مقایسه  پیانو یاماها P115 و P45، مدل P45 گزینه مناسب‌تری برای شماست.

نکته پایانی مقایسه پیانو یاماها P45 و P115

پیانو یاماها P115 در مقایسه با پیانو یاماها P45 دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های بیشتری است؛ اما فراموش نکنیم که در هنگام خرید به نکات دیگری هم باید دقت شود. پیانو دیجیتال P45 در مقایسه با پیانو یاماها P115 برای یادگیری آسان‌تر است و بیشتر به درد مبتدی‌ها می‌خورد. این پیانو بسیاری از ویژگی‌های موجود در مدل P115 را ندارد؛ بنابراین کسانی که تازه می‌خواهند به دنیای پیانو قدم بگذارند، کمتر بین قابلیت‌های پیانو گیج می‌شوند.

برخی سوالات رایج

در مقایسه پیانو یاماها P45 و P115 کدام یک برای افراد مبتدی بهتر است؟

پیانو دیجیتال P45 در مقایسه با پیانو یاماها P115 برای یادگیری آسان‌تر است و بیشتر به درد مبتدی‌ها می‌خورد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش