دسته بندی ها بهترین ها

معرفی 6 بهترین مارک گیتار + بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای برای شروع

از متداول‌ ترین سوال‌های هنرجویان مبتدی که به تازگی قصد نواختن گیتار را دارند، این است که برای شروع چه گیتاری بخریم و بهترین مارک گیتار چیست ؟ یا کدام گیتار حرفه ای برای شروع کار مناسب است؟ برند های معروف گیتار کدامند ؟ یک گیتار خوب و گیتار حرفه ای، گیتاری نیست که فقط صدای خیلی خوبی بدهد گرچه صدای خوب و شفاف یکی از مهم‌ترین معیارها است.

باید ببینید که از در دست گرفتن آن، چه احساسی به شما دست می‌دهد. هر چه بیشتر در کار و هنر خود پیش می‌روید، به اهمیت این موضوع بیشتر پی خواهید برد. پس برای انتخاب بهترین مدل گیتار برای شروع و یا حتی ادامه کار، فقط به دنبال ویژگی‌های فنی نباشید.شما اگربهترین گیتار دنیا یا  گیتار حرفه ای و حتی بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای و  یا الکتریک را هم داشته باشید ولی با آن احساس راحتی نکنید، نوازنده خوبی نخواهید شد.

در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم که دریابید چه گیتاری برای شروع خوب است و از هنری که دارید یا قصد دارید بیاموزید، لذت ببرید. در طول یک دهه گذشته شاهد تولید سازهای پیشرفته و با کیفیت ولی در قیمت‌های پایین‌ تر بوده‌ایم. همچنین انواع مختلفی از برندها و مدل گیتار خوب را به شما ارائه خواهیم داد.

گیتار آکوستیک و الکتریک را بیشتر بشناسیم

  • آکوستیک

گیتار آکوستیک هیچ‌گونه تقویت‌کننده‌ای نداشته و صدای آن تنها از طریق بدنه چوبی و حفره‌ای که در آن قرار دارد، تقویت می‌شود. این گیتار شامل ۶ سیم است که از بم‌ترین تا زیرترین صدا تقسیم می‌شود. فرق نوع کلاسیک این ساز با مدل آکوستیک در این است که سیم‌های آکوستیک فلزی و کاسه صدای بزرگ‌تری نسبت به کاسه صدای گیتار کلاسیک دارد.

همچنین دسته گیتار آکوستیک باریک‌تر است و قدرت صدای بیشتری دارد. اگر به موسیقی سبک‌های بلوز، جز، کانتری و راک علاقمند هستید، گیتار آکوستیک می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.امروزه شاهد بازار متنوع‌ تر و باکیفیت‌ تری از گیتار آکوستیک هستیم. برای خرید گیتار آکوستیک با گزینه‌های بسیاری در طرح‌ها، کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوتی روبه‌رو خواهید شد.

 

اگر به دنبال خرید یک گیتار خوب هستید، مقاله راهنمای خرید گیتار و مشخصات گیتار خوب را از دست ندهید.

  • الکتریک (برقی)

گیتار الکتریک نوعی از گیتار است که صدای آن توسط یک تقویت کننده برقی تقویت می‌شود. حدود نود سال از عمر این نوع ساز می‌گذرد. شاید بتوان گفت گیتار برقی یکی از مهم‌ترین سازهای سبک راک اند رول است که با این نوع موسیقی بیشتر شناخته شد. این نوع گیتار همانند گیتار آکوستیک دارای ۶ سیم است که از طریق سر کوک‌ها تنظیم می‌شود.

مطالعه بیشتر : چنانچه قصد یادگیری این ساز را دارید، مطالعه مقاله راهنمای خرید گیتار الکتریک می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

این ساز بدنه باریکی دارد و عموماً جنس سیم‌های آن از فلز است. شکل و بدنه آن با توجه به سایز و ابعاد آن متفاوت است اما به طور کلی سه نوع معمول آن عبارت‌اند از:

 

  • سالید بادی

که از یک چوب یکدست بدون هیچ حفره‌ای تشکیل شده است. معمولاً به یک سیستم پیک آپ برقی برای جمع‌آوری لرزش سیم‌ها برای تولید صدای بهتر متصل است. این مدل توانایی تقویت صداهایی در حجم‌های بالا را دارد و امکان ترکیبات بیشتری را به نوازنده می‌دهد. این ساز برای سبک‌های راک، پانک، متال و راک کلاسیک مناسب است.

 

  • گیتار سمی هالو بادی

دارای دو حفره به شکل f روی بدنه گیتار است. این گیتارها صدای شفاف و روشنی دارند و از بیس کمتری برخوردارند. اگر به نواختن سبک‌های موسیقی جز، وینتیج کانتری و… علاقمندهستید، این نوع گیتار می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

 

  • گیتار هالو

این گیتارها کاملاً توخالی هستند و شباهت بیشتری به گیتار آکوستیک دارند. صدای شفاف و پذیرش فید بک به ویژه در حجم‌های متوسط و بالاتر را دارد.

 

 

طریقه انتخاب بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای

برای انتخاب بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای چه نکاتی مد نظر هستند رادر این مطلب برای شما شرح میدهیم.. پیشنهادات بر اساس سه معیاردسته بندی میشود:

  1. کیفیت همراه با تناسب قیمت: این فاکتور یک فاکتور اصلی برای خرید بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای میباشد برخی افراد به دنبال قیمت مناسب و در عین حال کیفیت کمتر گیتار کلاسیک هستند چون می دانند که احتمالا بعد از یک سال باید ساز جدیدی تهیه کنند.
  2. نظر اساتید و هنرآموزان : دیگر فاکتورهای مهم این است که تجربه در مورد بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای  چه می گوید. مخصوصا برای افراد مبتدی که باید از افرادی که دارای تجربه بیشتری هستند کمک بگیرند ما تمام سعی خود راکرده ایم که  نه تنها نظرات هنر آموزان مختلف بلکه اساتید عالی  در این زمینه را استفاده کنیم.
  3. زیبایی ظاهری ساز: این موضوع هر چند اولویت بالایی ندارد ولی نکته قابل توجه ی است. بهترین گیتار کلاسیک حرفه ای میتواند به شما انگیزه برای نواختن بدهد و شما را برای شروع کار سر ذوق بیاورد.

مطالعه بیشتر : برای مطالعه در باره ی بهترین ارگ برای مجالس به مقاله بهترین ارگ برای مجلس مراجعه نمایید.

معرفی بهترین گیتار برای شروع یادگیری

برای شروع گیتار چه گیتاری بخریم؟ خرید اولین ساز همواره یکی از چالش برانگیزترین تصمیم‌ها در شروع یادگیری است. یکی از سوالات هنرجویان این است که کدام گیتار برای شروع بهتر است؟ توجه داشته باشید که شما حتی برای شروع یادگیری نوازندگی نیز نیاز به یک ساز با کیفیت دارید؛ زیرا یک ساز بی کیفیت می‌تواند شما را از ادامه مسیر نوازندگی مایوس کند. به همین دلیل در این بخش قصد داریم برخی از بهترین گیتار برای مبتدیان را معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب آسان‌تری داشته باشید.

۱- گیتار کلاسیک یاماها مدل C40

از گیتار یاماها مدل C40 می‌توان به عنوان بهترین گیتار کلاسیک برای شروع نام برد. صفحه رویی این ساز از جنس چوب صنوبر بوده و جنس صفحه پشتی و کناره‌های آن از مرانتی است. دسته گیتار C40 از جنس چوب ناتو می‌باشد که به صفحه انگشت گذاری (فینگر بورد) رزوود با ۱۹ فرت مجهز شده است. این ساز صدای بسیار گرم و دلنشینی دارد و بی شک یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به هنرجویان مبتدی پیشنهاد می‌شود. قیمت این ساز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود ۳ میلیون و دویست هزار تومان است.

۲- گیتار کلاسیک استگ مدل C440

یکی دیگر از انواع بهترین مارک گیتار برای شروع، مارک محبوب استگ است که با طراحی زیبا و با کیفیت سازهای خود توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. گیتار کلاسیک استگ مدل C440 دارای صفحه رویی، پشتی و کناره‌هایی از جنس چوب لیندن (Linden) است که به دلیل رزونانس بالایی که دارد، می‌تواند صدایی بسیار دلنشین را تولید کند. فینگربورد این ساز دارای ۱۹ فرت و از جنس چوب رزوود است. قیمت این ساز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود ۵ میلیون و ششصد هزار تومان است.

مطالعه بیشتر : برای دانستن در باره ی بهترین پیانو دیجیتال به مقاله بهترین پیانو برای شروع مراجعه نمایید.

 

۳- گیتار کلاسیک یاماها مدل C70

اگر به دنبال گیتار مناسب برای آموزش هستید، این گیتار شباهت بسیار زیادی به گیتار کلاسیک یاماها مدل C40 دارد ولی با داشتن برخی مزیت‌های بیشتر توانسته محبوبیت بیشتری کسب کند. مهم‌ترین وجه تمایز مدل C70، چوب دو لایه مرانتی است که در ساخت بخش‌های پشتی و کناره‌های استفاده شده است. این امر موجب می‌شود تا صدای ساز به هنگام نواخته شدن، قدرت و عمق بیشتری داشته باشد. این ساز یکی از انواع بهترین گیتار خارجی برای شروع یادگیری است. قیمت آن در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود ۴ میلیون و دویست هزار تومان است.

 

 

 

۴- گیتار کلاسیک وفائی مدل MV x

این مدل از گیتار وفائی یکی از انواع بهترین گیتار ایرانی برای شروع یادگیری است. جنس صفحه رویی این ساز از چوب صنوبر بوده و چوب به کار رفته در ساخت بخش‌های پشتی و کناری ساز از چوب ماهون است. فینگربورد این ساز از جنس رزوود است که دارای ۱۹ فرت است. قیمت این گیتار در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود ۲ میلیون هفتصد هزار تومان است.

۵- گیتار کلاسیک مدل NE2

اگر قصد خرید بهترین مارک گیتار  تا ۱ میلیون تومان را دارید، ما به شما گیتار کلاسیک NE2 را پیشنهاد می‌کنیم. جنس چوب به کار رفته در صفحه رویی ساز از صنوبر و در صفحه پشتی و کناره‌های ساز از ماهون است. جنس بریج ساز از رزوود است که دارای ۱۹ فرت است. اگر به نواختن موسیقی سبک‌های پاپ و کلاسیک علاقمند هستید، این ساز یکی از انواع بهترین گیتار برای سبک پاپ است. قیمت این ساز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود هشتصد هزار تومان است.

مطالعه بیشتر : اگر به دنبال پاسخ خود راجع به ویولن بهتر است یا ویولا هستید ، کلیک کنید.

۶- گیتار آکوستیک آیبانز PF2MH-OPN

یکی از بهترین گیتار آکوستیک موجود در بازار، گیتار آیبانز مدل PF2MH-OPN است که با دارا بودن ۲۰ فرت و سایز ۳/۴، یکی از گزینه‌های مناسب برای شروع یادگیری است. قیمت این گیتار در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در حدود ۳ میلیون و نهصد هزار تومان است.

نکاتی طلایی در انتخاب بهترین گیتار برای یادگیری

  • برای خرید بهترین برند گیتار کلاسیک و الکتریک باید به بودجه خود توجه کنید و پیش از هر چیز دقیقاً بدانید چه نوع گیتاری مناسب سطح شماست (مبتدی، متوسط، پیشرفته). برخی از افراد برای خرید گیتار خود علاقه‌مند هستند که حتماً برند و مدلِ سازی را که نوازنده مورد علاقه آن‌ها می‌نوازد، خریداری کنند. برای این کار لازم است پیش از خرید، در مورد مدل گیتار هنرمندان برجسته تحقیق کنند.

 

در ادامه این مقاله بهترین گیتار ارزان قیمت (چه آکوستیک، چه الکتریک) را به شما به‌ویژه اگر مبتدی هستید و قصد خرید اولین گیتار خود را دارید معرفی خواهیم کرد. و اگر بخواهیم بهترین گیتار دنیا تا به امروزرا به شما معرفی کنیم ، یک گیتار فندر استرتوکستر است که در سال ۲۰۰۵ به قیمت ۲٫۷ میلیون دلار در قطر به فروش رسیده است. این گیتار محبوب توسط هنرمندان مشهوری همچون دیوید گیلمور، لیام گالاگر، رونی وود، استینگ، برایان آدامز و… به امضا رسیده است.

مطالعه بیشتر : پیش از خرید این ساز، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید گیتار برای شروع را مطالعه کنید.

 

 

  • برای انتخاب گیتار خوب برای شروع به راست دستی یا چپ دستی خود توجه کنید و گیتاری را تهیه کنید که با شرایط شما سازگاری داشته باشد.
  • امروزه گیتارها در تنوع رنگی متفاوتی ارائه می‌شوند. اگر رنگ ساز برای شما اهمیت دارد، می‌توانید پیش از خرید حتماً به رنگ‌بندی که شرکت موردنظرتان ارائه داده توجه کنید.
  • برای خرید بهترین برند گیتار و برند های گیتار ایرانی برای مبتدی ها حتماً با یک نوازنده حرفه ای و یا استاد خود همراه شوید. در فروشگاه گیتارهای مختلف را امتحان کرده و سپس آن را خریداری کنید.
  • پیش از خرید گیتار، سبک نوازندگی خود را مشخص کنید تا دریابید کدام نوع گیتار تناسب بیشتری با سبک و ژانر موسیقی شما دارد.
  • حتماً به اندازه و سایز  حتی بهترین برند گیتار توجه کنید. اگر قصد خریداری ساز برای کودک یا نوجوان را دارید، می‌توانید از گیتارهای کوچک‌تر استفاده کنید.
  • در صورتی که بودجه لازم برای خرید یک گیتار خوب را ندارید، از خرید پشیمان نشوید. در بازار گیتارهای کارکرده و دست دوم در برند و سبک‌های متفاوت موجود است که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.
  • هنگام خرید گیتار مناسب برای شروع به متعلقات و لوازم جانبی آن دقت کنید. برخی از شرکت‌ها لوازم جانبی مورد نیاز گیتار (به‌ویژه گیتار الکتریک) را با قیمت مناسب به شما ارائه می‌دهند. لوازم جانبی می‌تواند شامل، استند، کاور، پیک، تیونر و… شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله درباره ی بهترین گیتار برای شروع  و بهترین مارک گیتار صحبت کردیم. بهترین نوع گیتار برای شروع یادگیری، سازی است که شما با آن احساس راحتی می‌کنید و در عین حال به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید به کمک آن یادگیری لذت بخشی را تجربه کنید. از آنجایی که تنوع این ساز بسیار زیاد است و هنرجویان همواره برای انتخاب اولین ساز خود دغدغه‌های زیادی دارند، در این مقاله شما را با برخی از برترین نمونه‌های این ساز و نکاتی آشنا کردیم که امیدواریم بتوانید با در نظر گرفتن آن‌ها، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

 

برخی سوالات متداول:

۱- بهترین گیتار دنیا کدام است؟

بهترین گیتار جهان تا به امروز، یک گیتار فندر استرتوکستر است که در سال ۲۰۰۵ به قیمت ۲٫۷ میلیون دلار در قطر به فروش رسیده است. این گیتار محبوب توسط هنرمندان مشهوری همچون دیوید گیلمور، لیام گالاگر، رونی وود، استینگ، برایان آدامز و… به امضا رسیده است.

۲- بهترین برند گیتار، چه برندهایی هستند؟

مارک‌های استگ، یاماها، کورت، الحمبرا و آلمانزا برخی از محبوب‌ترین برندهای گیتار خارجی موجود در بازار ایران هستند.. همچنین امروزه چندین برند ایرانی نیز اقدام به تولید سازهای بسیار با کیفیتی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به برند وفایی و آوا اشاره کرد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش