بهترین ها

راهنمای خرید تلفن بیسیم + معرفی بهترین تلفن بی سیم 2024

هومیاتو در مقاله راهنمای تلفن بی سیم سعی دارد با معرفی و مقایسه قیمت ها و برندهای موجود در بازار ایران شما را راهنمایی کند تا بهترین انتخاب را برای خرید تلفن بی سیم داشته باشید.

تکنولوژی همیشه در خدمت افزایش کیفیت زندگی بشر و راحتی وی بوده و هست. یکی از ابزاری که به واسطه پیشرفت تکنولوژی به زندگی ما راه یافت تلفن بی سیم است. تلفن از شکل سنتی و آنالوگ خارج شد و به صورت بی سیم با امکانات ویژه تری در اختیار مشتریان قرار گرفت و هم اکنون سال ها است که تلفن های بی سیم جای خود را در بین مردم پیداکرده اند.
در این مقاله به معرفی بهترین تلفن بیسیم و انواع برند تلفن بی سیم (تلفن بی سیم خارجی و تلفن بی سیم ایرانی) خواهیم پرداخت و گزینه بسیار خوبی برای خرید بهترین برند تلفن بی سیم پیش روی شما خواهیم گذاشت.

علاوه بر ویژگی‌های فنی و ظاهری برای خرید بهترین ارگ آموزشی، باید به قیمت آن نیز توجه داشته باشید. در مقاله  بهترین ارگ برای مجلس به شما کمک می‌کنیم انتخاب خوبی داشته باشید.

بهترین تلفن بی سیم چه ویژگی هایی دارد؟

تلفن بی سیم همان گونه که از اسمش پیداست برای استفاده نیاز به سیم ندارد و با باطری که قابلیت شارژ دارد کار می کند. این تلفن ها محدودیت های تلفن آنالوگ را ندارند و شما می توانید از آن در حین انجام کار، راه رفتن و … استفاده کنید. حتی در برخی از تلفن ها شما می توانید تا چندصدمتر از منزل یا محل کار خود، جایی که پایه گوشی در آنجا قرار دارد دور شوید درحالی که همچنان گوشی قابلیت حفظ سیگنال و برقراری ارتباط را دارد.
تلفن های بی سیم هم زمان از انرژی برق جهت شارژ کردن گوشی و هم از خط تلفن استفاده می کنند. تلفن بی سیم شامل پایه یا بیس و یک یا چند گوشی است. پایه گوشی علاوه بر اینکه محل قرارگیری گوشی است درواقع حکم شارژر گوشی بی سیم را نیز دارد و با هر بار قرار دادن تلفن بر روی پایه، گوشی شما شارژ می شود. تلفن های بی سیم ممکن است دارای پایه آنالوگ باشد که در کنار خود یک گوشی متصل به دستگاه را هم دارد. درواقع با خرید این مدل دو نوع تلفن را خریداری کرده اید.

انواع تلفن بی سیم

در ادامه راهنمای خرید تلفن بی سیم باید بگوییم که به طورکلی دو نوع دستگاه تلفن بی سیم وجود دارد. برخی دارای سیستم انسرینگ در خود دستگاه هستند (اصطلاحاً تلفن منشی دار) و برخی دیگر فاقد آن اند ولی هر دو از تکنولوژی DECT استفاده می کنند. تلفن هایی که از این فناوری استفاده می کنند برعکس تلفن های آنالوگ دارای زمان مکالمه طولانی تری هستند.

  • بهترین تلفن بی سیم با سیستم انسرینگ ماشین (سیستم پیام گیر):

این مدل تلفن ها از سایر همتایان خود کمی بزرگ تر هستند. سیستم انسرینگ امکان ضبط پیام های صوتی هنگامی که در منزل نیستید یا به هر دلیلی توان پاسخگویی تلفن را ندارید برای شما فراهم می کند. این پیغام ها تا زمانی که شما بخواهید بر روی دستگاه باقی می مانند مگر آنکه آن ها را از حافظه دستگاه پاک کنید. برای استفاده از سیستم انسرینگ باید گزینه مربوط به آن را فعال کنید. هم می توانید از پیام منشی که قبلاً بر روی دستگاه ضبط شده است استفاده کنید و هم می توانید پیامی با صدای خودتان به هر شکلی که تمایل دارید ضبط کرده و آن را به عنوان منشی انتخاب کنید.

تمامی کسانی که با شما تماس می گیرند پس از چند بوق معین که تنظیمات تعداد آن هم به عهده شماست صدای شما را شنیده و پیغامشان را برای شما خواهند گذاشت. این دستگاه ها دارای یک آلارم نمایشی (چراغ چشمک زن) نیز هست و با خاموش روشن شدن به اطلاع شما می رساند که پیام جدید ضبط شده ای دارید. در صورت قطع برق ناگهانی نگران نباشید تمام پیام ها و اطلاعات در تلفن شما حفظ می شوند. این مدل از بهترین تلفن بی سیم معمولاً فضای بیشتری اشغال می کنند و باید هزینه بیشتری بابت خرید آن پرداخت کنید.

در تلفن بی سیم منشی دار تفاوت ممکن است در محل دسترسی به پیام های ذخیره شده باشد. در بعضی مدل ها امکان چک کردن پیام از طریق دستگاه اصلی (پایه) وجود دارد ولی مدل هایی هم هستند که می توان از طریق گوشی پیام ها را دریافت کرد. مدت زمان دریافت پیام بر روی انسرینگ ماشین نیز در بین مدل ها متفاوت است. ممکن است مدلی ده دقیقه پیام را ذخیره کند، برخی دیگر بیشتر یا کمتر.

همچنین درصورتی که شماره مزاحم دارید و می خواهید که از آن شماره با شما تماسی حاصل نشود با اضافه کردن آن به لیست سیاه از شر تماس های مزاحم راحت می شوید. برخی از تلفن بی سیم های پیشرفته دارای حالت ECO هستند که با فعال کردن آن سیگنال های مضر تلفن کاهش پیدا می کند.

  • بهترین تلفن بی سیم بدون انسرینگ ماشین:

این مدل از بهترین تلفن بی سیم، بسیار ساده و البته کارآمد است. دکمه های بزرگی روی آن قرارگرفته است که به راحتی قابل خواندن و فشار دادن باشد. همچنین این تلفن ها دارای چراغ هایی هستند که در زمان زنگ خوردن روشن شده و در زمان نشنیدن صدا، شما را متوجه تماس دریافتی می کند. این مدل دارای برنامه ریزی ساده ای برای ثبت شماره تلفن ها و ثبت تاریخ و زمان بر روی تلفن بوده و کاربرد راحت و آسانی دارند. شما امکان تنظیم میزان صدا در این مدل از تلفن های بی سیم را دارید. ازآنجایی که که از نام آن مشهود است امکان دریافت و ضبط پیام های شما را ندارد.

ویژگی ها و امکانات مختلف تلفن بی سیم

ویژگی های تلفن بی سیم ؛ باتری

ازآنجایی که بهترین تلفن بی سیم با باتری قابل شارژ کار می کند، کیفیت باتری اهمیت زیادی پیدا می کند. این تلفن ها معمولاً قابلیت استفاده مداوم تا ۸ ساعت را دارند. بر روی صفحه نمایش تلفن نمایشگر وضعیت باتری تلفن بی سیم قرار دارد و در برخی مدل ها هنگامی که شارژ تلفن به حداکثر می رسد با صدای بوق مخصوصی شما را آگاه می کند و می توانید با گذاشتن آن بر روی پایه اجازه دهید دوباره کاملاً شارژ شود.

ویژگی های تلفن بی سیم ؛ ID Caller

از دیگر امکاناتی که در راهنمای خرید تلفن بی سیم مطالعه می فرمائید، داشتن آی دی کالر است. آی دی کالر علاوه بر اینکه شماره تماس گیرنده را هنگام تماس نشان می دهد، سابقه تماس های گرفته شده و دریافت شده را نیز همراه با تاریخ و زمان دقیق نشان می دهد.

ویژگی های تلفن بی سیم ؛ Call waiting

از طرف دیگر معمولاً تلفن های بی سیم مجهز به سیستم پشت خطی یا Call waiting هستند. این سیستم به این صورت عمل می کند، هنگامی که شما در حال صحبت با تلفن هستید چنانچه هم زمان شخص سومی با شماره شما تماس برقرار کند حین مکالمه صدای بوق خواهید شنید که نشان دهنده این است فرد دیگری در حال تماس با شما است و شما می توانید تماس اول را قطع کرده یا بر روی Hold نگاه دارید و تماس دوم را پاسخ دهید.

ویژگی های تلفن بی سیم ؛ Block system

 بعضی مدل های بهترین تلفن بی سیم دارای گزینه بلاک نیز هستند که با فشار یک دکمه می توان شماره ای را مسدود کرد. ممکن است تماس های مزاحم داشته باشید. امروزه حتی مدل های متوسط بی سیم هم اجازه بلاک کردن حدود پنجاه شماره را به شما می دهند. مدل هایی هم هستند که امکان بلاک شماره بر اساس نوع تماس را بدهند مثلاً تماس های بین المللی یا داخلی و …

ویژگی های تلفن بی سیم ؛ محدوده آنتن دهی

برد یا محدوده آنتن دهی تلفن بی سیم یکی دیگر از ویژگی های مفیدی است که بهترین تلفن بی سیم می تواند داشته باشد. محدوده به این معناست که تا چه مسافتی می توانید از محل خانه یا محل کار خود دور شده ولی همچنان امکان استفاده از تلفن بی سیم را داشته باشید بدون اینکه ارتباط قطع شود. تلفن های بی سیم DECT حداکثر مسافت ممکن را برای کاربران مهیا می کنند (۵۰ متر داخل منزل و حدود ۳۰۰ متر در فضای آزاد).

ویژگی های تلفن بی سیم ؛ صفحه کلید لمسی

برخی کمپانی ها دست به تولید تلفن بی سیم لمسی زده اند. صفحه کلید تلفن بی سیم کاملاً به صورت لمسی است که برای شماره گیری و تنظیمات تلفن، دیگر نیازی به فشار دادن دکمه نیست و تنها با لمس صفحه می توان شماره گرفت یا هر عملیات دیگری را به راحتی انجام داد.

ویژگی های تلفن بی سیم ؛ تعداد گوشی تلفن

در راهنمای خرید تلفن بی سیم باید بدانید که دستگاه های تلفن بی سیم یا به صورت تک گوشی، یا دوقلو، سه قلو و چهار گوشی به بازار عرضه می شوند. اینکه کدام مدل با چه تعداد گوشی را خریداری کنید به این بستگی دارد که به چند گوشی در منزل یا محل کار خود نیاز دارید. برخی سیستم های تلفن قابل ارتقا هستند، به این معنی که بعدها می توانید گوشی هایی به آن اضافه کنید و این کار در صرفه جویی وقت و هزینه به شما کمک می کند.

راهنمای خرید تلفن بی سیم برای افراد کم شنوا و ناشنوا

شما حتی اگر بهترین تلفن بی سیم را خریده باشید ، وقتی که نمی تواند نیاز شما را برآورده کند ، فایده ای ندارد و شما را زود پشیمان می کند. اگر شما و یا نزدیکانتان مشکل شنوایی دارید باید تلفن هایی را بخرید که متناسب با این افراد و این شرایط است. در ادامه بر برخی از این ویژگی ها می پردازیم:

سازگاری با سمعک

تلفن های بی سیم در سمعک های قدیمی اختلال ایجاد می کنند. این خبر خوش را باید به شما بدهیم که تلفن هایی وجود دارد که با سمعک سازگاری دارد. در این تلفن ها یک بازوی اتصال القایی وجود دارد که با سمعک همگام و سازگار می شود. و کارش هم این است که صدا را واضح و شفاف ترکند. اگر می خواهید از این ویژگی یعنی بازوی القایی استفاده کنید باید ابتدا تنظیمات سمعک خود را روی T قرار دهید.

صدای زنگ بلند و کنترل صدا

بیشتر تلفن ها ویژگی کنترل صدا را دارند به این صورت که شما می توانید صدای طرف مقابل و یا خودتان را افزایش دهید. به این صورت راحتتر می توانید صدا را بشنوید.

پخش آهسته

منظور از پخش آهسته ، پخش صدا با دور آرام است. برخی از تلفن های بی سیم این ویژگی را دارند که پیغام های ضبط شده را با دور آرام پخش می کنند تا شنونده بهتر متوجه آن پیغام شود.

دکمه های بزرگ

دکمه های نسبتا بزرگ ، اختلاف رنگ زیاد پس زمینه با دکمه ها و بزرگ بودن اعداد روی دکمه ها برای کسانی است که از نظر دید ضعیف هستند. این ویژگی ها کمک می کند که این افراد به راحتی بتوانند شماره گیری کنند.

شماره گیر صدا دار 

بعضی از تلفن ها صدا دار هستند به این معنا که وقتی شماره ای را می گیرند، هر دکمه صدای خاصی دارد و برای کسانی که مشکل دارند این ویژگی خیلی کمک کننده است.

شرکت کرگ یک شرکت ژاپنی است که ابزارآلات موسیقی تولید می‌کند. برای آشنایی با این برند مقاله برند کرگ را مطالعه کنید.

راهنمای خرید تلفن بی‌ سیم و نکاتی که باید برای انتخاب بهترین تلفن بی سیم بدانید

  • تلفن های بی سیم کیفیت صدای بهتری نسبت به سایر تلفن ها دارند. اگر از افرادی هستید که دچار مشکل کم شنوایی هستید و یا اینکه در یک خانواده شلوغ و پرسروصدا زندگی می کنید که برای تلفنی صحبت کردن نیاز به محلی آرام دارید و یا اینکه مدام در خانه یا محل کار در حال رفت وآمد هستید، تلفن بی سیم انتخاب بسیار خوبی برای شماست.
  • در خانه های کوچک که افراد زیاد از محل قرارگیری تلفن دور نیستند بهتر است که از تلفن های ثابت و سیم دار استفاده شود. در غیر این صورت و برای منازل با متراژ بزرگ از تلفن های بی سیم استفاده کنید که معمولاً دارای دو گوشی همراه با پایه شارژ اضافی است.
  • پیش از خرید بسته بندی و دفترچه راهنمای تلفن را بررسی کنید. حتماً متعلقات و لوازم جانبی که تحویل می گیرد را با آنچه در دفترچه نوشته است تطابق دهید.
  • هرچه ویژگی ها، امکانات و اتصالات تلفن بی سیم بیشتر باشد هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید نیز بالطبع بیشتر است. اگر تلفنی قیمت کمتری نسبت به سایر تلفن ها دارد حتماً به معنای کیفیت پایین آن نیست بلکه معمولاً تلفن های ارزان تر امکانات کمتری به کاربر ارائه می دهند و به همین علت قیمت پایین تری دارند.
  • طراحی گوشی بسیار مهم است. طراحی باید به گونه ای باشد که گوشی دقیقاً در کنار گوش و در کنار دهان قرار بگیرد تا صدایی که بین شنونده و گوینده ردوبدل می شود باکیفیت هر چه بهتر منتقل شود. این گوشی در قسمت دهان و گوش باید دارای لبه های گرد باشد.
  • در ادامه مبحث راهنمای خرید تلفن بی سیم ذکر می شود که دکمه ها و صفحه کنترل تلفن بی سیم خود را به خوبی بررسی کنید. آن ها باید نرم، خوانا و بدون آسیب دیدگی باشند.
  • از شرایط گارانتی، مرجوعی و یا تعویض تلفن بی سیم خود اطلاعات کافی کسب کنید تا در صورت بروز هرگونه آسیب یا مشکل بتوانید آن را مرجوع کنید.

  • گوشی بی سیم در این روزها دارای گزینه های مختلفی ازجمله، بلوتوث، اتصال به تلفن همراه، امکان بررسی ایمیل، اطلاعیه ها، صفحات شبکه های مجازی بر روی صفحه اسکرین هستند. تلفنی را تهیه کنید که نیازهایتان را برطرف می کند وگرنه خرید تلفنی که از امکاناتش هیچ استفاده ای نمی کنید تنها هدر دادن پول است. شماره گیری کردن صرف و توانایی پاسخ دادن به تماس های تلفنی، عملیاتی است که یک تلفن ساده هم می تواند انجام دهد.
  • برندی که از آن قصد خریداری تلفن بی سیم خود را دارید مهم است. کمپانی های ناشناخته، تلفنی باکیفیت پایین ارائه می دهند که ممکن است در مدت زمان کم آسیب ببیند و یا حتی قطعات در دسترس جهت تعمیر نیز نداشته باشد. از برندهایی خرید کنید که سابقه درخشان و مطمئنی در تولید و فروش تلفن بی سیم رومیزی و یا هر نوع تلفن دیگری را دارند.
  • پیش از خرید تلفن موردنظرتان می توانید به فروشگاه های آنلاین معتبر مراجعه کرده و اطلاعات مفیدی در مورد آن به دست آورید. خواندن نظرات کاربران مطمئناً راهنمای خرید تلفن بی سیم برای شما خواهد بود.
  • درصورتی که برای خرید بهترین تلفن بی سیم به دو یا بیشتر از دوگوشی نیاز دارید می توانید تلفن چند گوشی تهیه کنید یا حتی بعدها به دستگاه خود گوشی اضافه کنید.
  • قیمت بهترین مارک تلفن بی سیم منشی دار با امکانات و ویژگی های بیشتر از تلفن بی سیم ساده بیشتر است. پیش از خرید نیازهای خود را بسنجید و متناسب با آن و بودجه ای که در اختیاردارید خرید خود را انجام دهید.
  • تلفن های بی سیم با قطع شدن برق از کار می افتند. اگر زیاد با قطعی برق مواجه می شوید و دوست ندارید تماسی را از دست بدهید از یک تلفن آنالوگ در کنار تلفن بی سیم استفاده کنید.

پروتکلهای مختلف اینترنتی چه تفاوتی با هم دارند؟ در مقاله تفاوت ipv4 و ipv6 این تفاوتها را توضیح دادیم.

معرفی بهترین تلفن بی سیم

تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TG6821

مشخصات فیزیکی Panasonic KX-TG6821 Wireless Phone

ابعاد پایه ۷۷ × ۸۶ × ۱۰۷ میلی‌متر
وزن ۱۲۹ گرم
قابلیت اتصال به دیوار ندارد

سایر مشخصات تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TG6821

  • قابلیت استفاده در مواقع قطع برق (در صورت گذاشتن تلفن بی سیم بر روی پایه)
  • دارای ۴۰ آهنگ مختلف برای گوشی
  • دارای دکمه نشانگر بر روی پایه دستگاه به منظور پیدا نمودن تلفن بی سیم
  • دارای قابلیت قفل صفحه کلید
  • دارای دکمه NR به منظور کاهش صدای بیرونی در مکالمه
  • دارای مد شب به منظور زنگ نخوردن تلفن در ساعات تعیین شده
  • قابلیت نشان دادن تا ۵۰ شماره تماس گرفته شده
  • قابلیت تنظیم Alarm
  • قابلیت اتصال تا شش گوشی
  • قابلیت برقراری مکالمات به صورت هندزفری با استفاده از اسپیکر

تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TGF340

این تلفن از تولیدات کشور مالزی است که به عنوان یکی از پر فروش ترین و همچنین بهترین تلفن بیسیم شرکت پاناسونیک به شمار می رود. زیرا که این مدل تلفن بی سیم از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار است.

اگر بخواهیم برایتان مثال بزنیم ، می توان ویژگی Night mode را بگوییم. این ویژگی بدین صورت است که در صورتی که آن را فعال کنید. در طول شب که در حال استراحت هستید تلفن به حالت بی صدا می رود.

یا ویژگی NR که به واسطه آن شما می توانید در هنگام استفاده از تلفن صداهای محیط را که اضافی هستند را به حداقل می رساند تا شما بتوانید مکالمه با کیفیت تری داشته باشید.

وزن : ۳۵۰ گرم تعداد گوشی بی سیم : ۱ عدد
برد بی سیم : ۵۰ متر داخلی ، ۳۰۰ متر خارجی منشی تلفن : دارد ، منشی تلفن ۱۸ دقیقه ای
شارژدهی مکالمه : ۱ ساعت ساخت کشور : مالزی

مزایای تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TGF340

  • داشتن کالر آیدی
  • شارژ طولانی باتری
  • در صورتی که برق قطع شود می توان از آن استفاده کرد.
  • شماره گیری سریع دارد
  • سیستم روم مانیتورینگ دارد.

از معایب این تلفن بی سیم فقط می توان به نداشتن منوی فارسی اشاره کرد.

برخی سوالات متداول:

یکی از ویژگی های بهترین تلفن بی سیم چیست؟

یکی از ویژگی های بهترین تلفن بی سیم این است که دارای حافظه داخلی است و شما می توانید شماره های موردنظرتان را با اسم شخص بر روی گوشی ذخیره کنید و به نوعی دفتر تلفن خود را روی گوشی داشته باشید.

یک نکته مهم که در راهنمای خرید تلفن بی سیم باید به آن توجه کرد چیست؟

گوشی بی سیم در این روزها دارای گزینه های مختلفی ازجمله، بلوتوث، اتصال به تلفن همراه، امکان بررسی ایمیل، اطلاعیه ها، صفحات شبکه های مجازی بر روی صفحه اسکرین هستند. تلفنی را تهیه کنید که نیازهایتان را برطرف می کند وگرنه خرید تلفنی که از امکاناتش هیچ استفاده ای نمی کنید تنها هدر دادن پول است. شماره گیری کردن صرف و توانایی پاسخ دادن به تماس های تلفنی، عملیاتی است که یک تلفن ساده هم می تواند انجام دهد.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش