معرفی و راهنمای خرید

راهنمای استفاده از جارو شارژی + 8 نکته راهنمای خرید جارو شارژی

هومیاتو در مقاله راهنمای استفاده از جارو شارژی به شما انواع جارو شارژی و نحوه استفاده از آنها را معرفی می‌کند و در ادامه به عنوان راهنمای خرید جارو شارژی با مقایسه جاروهای شارژی و معرفی بهترین نوع جارو شارژی موجود در بازار شما را راهنمایی می کند تا برای خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

جارو شارژی از آن دسته لوازمی است که می تواند عملکردی مفید و کارآمد در کنار جاروبرقی داشته باشد. با استفاده از جارو شارژی خیلی سریع می توانید آشغال ها یا ذراتی را که به هر دلیلی بر روی فرش یا سطوح دیگر ریخته شده است را پاک کنید بدون اینکه نیاز به جابجایی جاروبرقی و اتصال آن به برق داشته باشید.

اگر در منزل خود کودک دارید خرید جارو شارژی می تواند کمک بزرگی برای تمیز نگاه داشتن خانه شما باشد. درصورتی که قصد خرید جارو شارژی برای جهیزیه را دارید شک نکنید که تصمیم درستی گرفته اید و حتماً یکی از لوازمی خواهد بود که زیاد به کارتان می آید.

نکاتی که قبل از خرید جارو شارژی باید بدانید

  • سعی کنید جارو شارژی خریداری کنید که دارای فیلتر هپا باشد. این نوع فیلتر تا ۹۹٫۹۷ درصد ذرات را در خود جذب می کند. جاروی مجهز به فیلتر هپا از قیمت بالاتری برخوردار است.
  • بهترین جارو شارژی در راهنمای خرید جارو شارژی باید قدرت مکندگی بالا داشته باشد. اگر در خانه خود از حیوان خانگی نگهداری می کنید دستگاهی با قدرت مکش بالاتری انتخاب کنید.
  • در برخی مدل ها ابزار و متعلقات دیگری همچون سری مثلثی، مستطیلی، لوله های اضافه و … نیز وجود دارد که برای جارو کشیدن درزها، سطوح باریک و دور از دسترس به کار می آیند. در صورت نیاز، جارو شارژی خریداری کنید که این لوازم را دارد نه اینکه قیمت گزافی برای لوازمی بپردازید که هرگز از آنها استفاده نمی کنید.
  • در نظر داشته باشید که جارو شارژی به عنوان کمکی برای جاروبرقی محسوب می شود وهرگز نمی تواند کارایی جاروبرقی را برای شما داشته باشد نه ازنظر قدرت مکش و نه ازنظر ظرفیت کیسه و …
  • در راهنمای خرید جارو شارژی به قدرت باطری، مدت زمان شارژ شدن آن و مدت زمان نگهداری شارژ باطری توجه کنید. در نظر داشته باشید که معمولاً عمر باطری ها حتی در بهترین جارو شارژی نیز کم است و بعد از مدتی نیاز به تعویض آن دارید.
  • به حجم و ظرفیت مخزن جارو شارژی توجه کنید. اگر زیاد از جارو استفاده نمی کنید ظرفیت کم هم به کارتان می آید.
  • خرید بهترین جارو شارژی خود را از نمایندگی های فروش جارو شارژی انجام دهید. برندهای معتبر را انتخاب کرده و پیش از خرید از شرایط گارانتی، مرجوعی، تعویض و تعمیر دستگاه خود مطمئن شوید.
  • از مهم‌ترین عواملی که به شما در خرید انواع مختلف جارو شارژی کمک می‌کند توجه به راهنمای استفاده جارو شارژی است، که در آن به بررسی تمام ویژگی‌های آن پرداخته شده است. همچنین توجه به سایز دهانه‌ی جارو شارژی نیز بسیار مهم است چرا که جاروهای شارژی با دهانه بزرگ سرعت در تمیز کردن را بالا می‌برند.

 راهنمای نحوه استفاده از جارو شارژی

از مهمترین ویژگی‌های جاروهای شارژی بدون سیم بودن آن‌هاست. این نوع از جاروشارژی ها با باتری کار می‌کنند. تا زمانی که دستگاه، شارژ داشته باشد، به ‌صورت مداوم کار می‌کند و در صورت اتمام باتری، قدرت مکش خود را از دست داده و برای شارژ مجدد باید به برق متصل شود. استفاده از جاروهای شارژی به دلیل استفاده آسان بسیار زیاد است. ازدیگر ویژگی‌های مهم جاروهای شارژی می‌توان به وزن سبک و قابل حمل بودن آن‌ها اشاره داشت.

به‌ گونه‌ای که به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرده و محیط ‌های مختلف را نظافت نمود. همچنین نبود سیم متصل به آن، حرکت در خانه بدون نیاز به اتصال به پریز برق را بسیار آسان کرده است.

روش کار جاروهای شارژی به‌این شکل است که هوا را به داخل کشیده و از این طریق، خاک و گردوغبار را به داخل می‌مکد و سپس در کیسه‌ها یا فیلترها جمع‌آوری می‌کند. با داشتن راهنمای استفاده جارو شارژی، می‌توان عمل نظافت محیط‌های مختلف را صحیح انجام داده و با کاربرد درست آن، عمر دستگاه را نیز افزایش داد. برای استفاده از جارو شارژی، ابتدا باید آن را شارژ کنید. این نوع دستگاه به‌طور معمول، با باتری ۱۲ ولت کار می‌کند که در این حالت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه شارژ نگه می‌دارند.

ما در مقاله ی تفاوت جاروبرقی با جارو شارژی به برخی از تفاوت های این دو محصول پرداخته ایم. به شما پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

انواع جارو شارژی که قبل از خرید باید بشناسید

جارو شارژی تک ‌منظوره و دومنظوره:

جاروهای شارژی دومنظوره با قدرت مکش بالا، قابلیت جمع آوری آب و قابلیت جمع آوری خاک را دارند و ممکن است برای استفاده در نظافت منزل کاربردی تر باشند. اما جارو شارژی تک منظوره فقط ذرات جامد را جمع میکند. بنابراین به عنوان راهنمای خرید جارو شارژی باید گفت که هنگام خرید باید به نیاز خودتان توجه کنید.

جارو شارژی هوشمند یا رباتیک:

این مدل از جاروهای شارژی که چند سالی است وارد بازار شده، بدون دسته و معمولا به شکل گرد است و بدون نیاز به شما به تمیز کردن خانه میپردازد. همانطور که از اسم این مدل مشخص است، به‌صورت هوشمند عمل کرده و در صورتی که آشغالی در محیط باشد آن را جارو میکند و در نهایت به جای اولیه خود باز میگردد. به عنوان راهنمای خرید جارو شارژی رباتیک باید بگوییم که هزینه این جارو بسیار بیشتر از مدل معمولی آن است و ممکن است به درد همه سطوح نخورد. بنابراین قبل از انتخاب آن به نیاز خودتان توجه کنید.

نکات ایمنی راهنمای استفاده از جارو شارژی

توجه به نکات ایمنی در استفاده از جارو شارژی، تاثیر مهمی بر سلامت دستگاه و افزایش عمر استفاده از آن دارد. برخی از مهم‌ ترین نکات ایمنی به شرح زیر است:

  • از دستگاه هنگام اتصال به برق استفاده نکنید.
  • از دستگاه با فیلتر و مخزن پر و کثیف استفاده نکنید.
  • از دستگاه به مدت طولانی و بطور مداوم استفاده نکنید.
  • اتصال طولاتی مدت دستگاه به شارژر باعث آسیب رساندن به آن می‌شود، زیرا میزان شارژشدن دستگاه با توان مصرفی و ولتاژ باتری آن ارتباط مستقیم دارد.
  • جارو شارژی برای مکیدن قطعات‌نوک تیز، درشت و خیس مناسب نیست.
  • دستگاه را در کنار وسایل گرمایشی و همچنین در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

اگر به دنبال جارو برقی برای مکانهای بزرگ میگردید مقاله بهترین جارو برقی سطلی ایرانی به شما کمک میکند.

نحوه‌ تمیز کردن جارو شارژی

به‌ منظور افزایش کیفیت و کارایی و همچنین افزایش عمر استفاده از جارو شارژی، لازم است که به‌ صورت دوره‌ای آن را تمیز کرده و برای این‌ کار باید در ابتدا از راهنمای استفاده از جارو شارژی و روش تمیزکردن آن استفاده شود. توجه به مراحل و نکات زیر در تمیزکردن اصولی جارو شارژی ضروری‌ست.

  • ابتدا جارو را از شارژر جدا کرده و قسمت‌های مختلف آن را از هم جدا کنید.
  • مراقب باشید که به‌هنگام تمیزکردن دکمه روشن را فشار ندهید.
  • فیلتر دستگاه از مهم‌ ترین قطعاتی است که باید به خوبی تمیز شود.
  • برای تمیز کردن فیلتر می‌توانید از محلول شوینده مخصوص و یا ترکیب سرکه، جوش شیرین و آب استفاده کنید.
  • برای تمیزکردن مخزن دستگاه، ابتدا آن را خارج کرده سپس شست‌وشو دهید.
  • بعد از شست‌وشو، فیلتر و مخزن باید خوب خشک شوند. زیرا ممکن است قطرات آب و رطوبت به بخش حساس و برقی دستگاه نفوذ کرده و باعث آسیب رساندن به دستگاه شود.
  • قسمت بیرونی دستگاه را نیز با دستمال مرطوب آغشته به سرکه پاک کنید.
  • بعد از خشک شدن قطعات، آن‌ها را سرجای خود قرار داده، مجدد شارژ و استفاده کنید.

نحوه شارژ دستگاه در راهنمای استفاده از جارو شارژی

نحوه‌ی شارژ کردن جاروهای شارژی در افزایش طول عمر دستگاه نقش مهمی دارد. به همین دلیل باید ابتدا راهنمای استفاده جارو شارژی را بطور دقیق مطالعه کرده و به استفاده‌های مختلف از دستگاه پرداخت. باتری‌های جاروهای شارژی بطور معمول ۱۲ ولت هستند که حداکثر تا مدت زمان ۲۰ دقیقه شارژ کامل می‌شوند. دقت کنید که برای شارژ دستگاه از شارژر مخصوص خود دستگاه استفاده شود زیرا استفاده از شارژرهای متفرقه می‌تواند به باتری دستگاه آسیب برساند.

اتصال بیش اندازه دستگاه به شارژر باعث آسیب به دستگاه می‌شود پس بهتراست بعد از شارژ شدن کامل دستگاه، آن را از اتصال به برق جدا کنید. از مزایای جارو شارژی می‌توان به عدم وجود سیم در آن اشاره کرد.

بررسی علت‌ های شارژ نشدن جارو شارژی

یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از جارو شارژی بروز کند، شارژ نشدن دستگاه است.عواملی مانند قطعی برق، خراب بودن پریزبرق، اتصال نادرست باطری در پایه شارژر، خرابی داخلی باطری دستگاه، بروز مشکل در قسمت داخلی پایه شارژر و مانند این‌ها می‌تواند در روند شارژ شدن دستگاه اختلال ایجاد کند. به‌هنگام بروز مشکل در شارژ شدن دستگاه بهتر است به این عوامل توجه شود.

سوالات مهم در راهنمای استفاده از جارو شارژی

در هنگام استفاده از جارو شارژی، مشکلاتی بروز می‌کند که عمدتا به دلیل استفاده نادرست از دستگاه و عدم آشنایی با جارو شارژی و طریقه نگهداری آن است. درادامه برخی از رایج‌ ترین مشکلات استفاده از جارو شارژی را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

  • علت گرم شدن بیش از حد جارو شارژی چیست؟

استفاده از جارو شارژی به‌ مدت زیاد باعث گرم شدن بیش از حد آن می‌شود. علاوه بر این، دلایل دیگری چون تمیزنبودن فیلتر، پرشدن مخزن دستگاه و انسداد برس دستگاه نیز می‌تواند از عوامل مهم گرم شدن زیاد دستگاه باشد.

  • بوی سوختگی حین استفاده از جارو شارژی به چه دلیل است؟

ایجاد بوی سوختگی دستگاه اغلب به تسمه دستگاه ربط پیدا می‌کند و باید ابتدا آن را بررسی کرد. در صورتی که تسمه دستگاه دچار پارگی شود یا از جای خود خارج شود بویی مانند بوی سوختگی از آن بلند می‌شود. پس از بررسی تسمه دستگاه و نبود مشکل در کار آن، برای پیدا کردن علت بوی سوختگی، باید موتور دستگاه نیز بررسی شود.

  • علت مکش ضعیف جارو شارژی چیست؟

پایین بودن قدرت مکش جارو شارژی می‌تواند ناشی از مشکلاتی چون گیرکردن آشغال، پربودن محفظه، آلودگی زیاد در برس دستگاه، تمیزنبودن فیلتر و مانند اینها باشد. در راهنمای استفاده از جارو شارژی و نگهداری از آن، برای حفظ قدرت مکش دستگاه توصیه می‌شود پس از هربار استفاده محفظه دستگاه، فیلترها، لوله‌ها و برس آن بررسی و تمیز شود. برای آگاهی از نحوه تمیز کردن دستگاه بهتر است راهنمای استفاده از جارو شارژی را مطالعه کنید.

  • علت بروز صدا های زیاد از جارو شارژی چیست؟

از رایج‌ترین مشکلات جاروهای شارژی ایجاد سروصدای زیاد حین استفاده از آن است. گرفتگی لوله ها، ایجاد شکستگی در بلبرینگ، کثیف بودن فیلتر، شکستگی یا کثیف بودن برس و لوله دستگاه از عوامل مهم بروز صدای ناهنجار از دستگاه است. برای برطرف کردن صدا، ابتدا این عوامل را بررسی کنید.

  • علت خاموش شدن جارو شارژی حین کار چیست؟

گاهی با مشکل خاموش شدن دستگاه حین انجام کار مواجه می‌شویم. قطعی برق یا پریدن فیوز، بروز مشکل در فیلتر دستگاه، پربودن و نبودن فضای کافی در محفظه جارو شارژی از عوامل عمده خاموش شدن دستگاه است. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود حتما فیلتر دستگاه و محفظه آن، بعد از استفاده بررسی و تمیز شود.

  • علت روشن نشدن جارو شارژی چیست؟

روشن نشدن جارو شارژی نیز از جمله مشکلات رایجی‌ است که باعث بروز نگرانی برای کاربران این دستگاه می‌شود. هنگام بروز این مشکل ابتدا با فازمتر، تمامی اتصالات داخلی دستگاه به‌ منظورحصول اطمینان از وجود جریان برق بررسی شود. در صورتی که جریان برق در اتصالات داخلی مشکلی نداشت باید به بررسی کلید روشن و خاموش شدن دستگاه بپردازید. در صورتی که هیچ کدام از موارد ذکر شده مشکلی نداشت، بهتر است دستگاه را به یک تعمیرکار وسایل خانگی نشان دهید.

  • دلیل درست کار نکردن غلتک جارو شارژی چیست؟

غلتک دستگاه بوسیله حرکت تسمه کار می‌کند. در صورتی که تسمه در جای درست خود نباشد و یا پرز و مو دور غلتک را گرفته باشد، غلتک به‌ درستی نمی‌غلتد و استفاده از دستگاه را با مشکل روبرو می‌کند. توصیه می‌شود بعد از هربار استفاده از دستگاه، غلتک را تمیز کنید.

برخی سوالات رایج:

سه نکته مهم به عنوان راهنمای خرید جارو شارژی کدامند؟

سعی کنید جارو شارژی خریداری کنید که دارای فیلتر هپا باشد. این نوع فیلتر تا ۹۹٫۹۷ درصد ذرات را در خود جذب می کند. اگر در خانه خود از حیوان خانگی نگهداری می کنید دستگاهی با قدرت مکش بالاتری انتخاب کنید. در برخی مدل ها ابزار و متعلقات دیگری همچون سری مثلثی، مستطیلی، لوله های اضافه و … نیز وجود دارد که برای جارو کشیدن درزها، سطوح باریک و دور از دسترس به کار می آیند. در صورت نیاز، جارو شارژی خریداری کنید که این لوازم را داشته باشد.

نکات ایمنی در راهنمای استفاده از جارو شارژی چه نکاتی هستند؟

از دستگاه هنگام اتصال به برق استفاده نکنید. از دستگاه با فیلتر و مخزن پر و کثیف استفاده نکنید. از دستگاه به مدت طولانی و بطور مداوم استفاده نکنید. اتصال طولاتی مدت دستگاه به شارژر باعث آسیب رساندن به آن می‌شود، زیرا میزان شارژشدن دستگاه با توان مصرفی و ولتاژ باتری آن ارتباط مستقیم دارد. جارو شارژی برای مکیدن قطعات‌نوک تیز، درشت و خیس مناسب نیست. دستگاه را در کنار وسایل گرمایشی و همچنین در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش