دسته بندی ها بهترین ها

بهترین کیس و کاور آلات موسیقی را چگونه انتخاب کنیم؟

مسلما پس از خرید ساز یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام بدهید حفاظت از سازتان است. علاوه بر نگهداری در شرایط مناسب و استاندارد یکی از مواردی که باید رعایت کنید خرید بهترین کیس و کاور کیس  برای ساز است. بخصوص اگر ساز قابل حملی همچون گیتار، سه تار، تار، فلوت و … می نوازید باید خیالتان بابت جای امن آن راحت باشد.خرید بهترین کیس و کاور آنچنان هم کار آسانی نیست و به اندازه خرید ساز برای این موضوع هم باید اهمیت و حساسیت زیادی قائل باشید .

در این مقاله شما را برای خرید بهترین کیس و کاور گیتار، کاور تار، کاور سه تار و همچنین قیمت کیس و کاور گیتار یا هر ساز دیگری راهنمایی می کنیم تا بتوانید ساز خود را در کمال آرامش حمل و جابجا کنید.

انواع بهترین کیس و کاور آلات موسیقی، مزایا و معایب آن

در قدم اول باید بدانید که دقیقا دنبال چه هستید. با توجه به تنوعی که در بازار شاهد آن هستیم شما گزینه های فراوانی برای انتخاب بهترین کیس و کاور دارید، علاوه بر کیفیت، جنس، حجم، رنگ، طراحی و… قیمت کیس و کاور نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع باید مطابق با نیاز، سلیقه و بودجه خود خرید کنید. بطور کلی می توانید کاور ساز خودتان را از دو مدل رایج هارد کیس یا سافت کیس( گیگ بگ) انتخاب کنید.

برای آشنایی با سه تار مناسب برای شروع یادگیری، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

هارد کیس گیتار یا هر سایز دیگری ساز شما را به خوبی در برابر ضربات حفاظت کرده و از حرکت داخلی ساز نیز جلوگیری می کند. این نوع کیس و کاور در حمل بسیار سنگین است و در صورتی که قرار باشد مسافت زیادی آن را با خود حمل کنید مسلما آزار دهنده خواهد بود اما خب خیالتان تخت که حال سازتان همیشه خوب است و خطری آن را تهدید نمی کند.. همچنین باید حسابی مراقب زیپ های آن باشید زیرا احتمال شکستن آن  بالا است.

این مدل از کیس در استایل و رنگ دارای تنوع کمی هستند و معمولا در رنگ مشکی تولید می شود و برای کسانی که به دنبال رنگ های شاد هستند انتخاب مناسبی نیست.

بیشتر سازهای سنتی دارای هارد کیس هستند. در زمان های گذشته این نوع کیس به صورت یک جعبه توخالی بود که به راحتی ساز داخل آن حرکت می کرد و هر لحظه امکان آسیب وجود داشت همین امر باعث شد که بسیاری از نوازندگان نسبت به این ایراد بزرگ واکنش نشان بدهند. بسیاری از کمپانی ها امروزه هارد کیس هایی می سازند که از جنس پلی استرن است. این جنس کمک می کند که هم وزن کیس سبک تر باشد و هم از داخل درست به اندازه ساز قالب گیری شده باشد تا از حرکت ساز جلوگیری کند.

در مورد کیس های زیپ دار این نکته را مد نظر قرار دهید که ابتدا کل زیپ را باز کرده سپس ساز را از داخل آن خارج کنید در غیر اینصورت ممکن است ساز آسیب ببیند. قیمت کیف گیتار یا هر ساز دیگری که از نوع هارد کیس است مقادیری نسبت به انواع دیگر بالاتر است.

(چنانچه قصد تهیه بهترین مارک پن فلوت را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

  • سافت کیس (گیگ بگ)

ممکن است که در مسیر انتخاب کاور مناسب اسم گیگ بگ به گوشتان خورده باشد در بسیاری موارد گیگ بگ به سافت کیس نیز معروف است که در مقابل هارد کیس قرار می گیرد. اگر قصد خرید گیگ بگ گیتار یا همان سافت کیس گیتار یا هر نوع ساز دیگری را دارید باید بدانید که این مدل دقیقا برعکس هارد کیس در مدل، استایل و رنگ دارای تنوع بسیار زیادی است. همچنین دارای برجستگی هایی است که حکم  بالشتک ضربه گیر را دارد و به راحتی از ساز شما محافظت می کند.

از طرف دیگر گیگ بگ ها دارای جیب های متعددی هستند و بنابراین شما می توانید انواع لوازم جانبی ساز خود را در آن قرار داده و با خود حمل کنید. همچنین از نظر اقتصادی گیگ بگ نسبت به هارد کیس مقرون یه صرفه تر است.

(برای آگاهی از مشخصات ویولن خوب پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید!)

 

اگر نمیدانید فلوت چیست و با انواع آن آشنایی ندارید، مقاله انواع صدای فلوت را از دست ندهید.

به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید در صورتی که ساز شما در خانه نیاز به کاور نداشته باشد نیازی به نگرانی جهت فضای اضافی برای قرار دادن بهترین کیس و کاور خود ندارید. این مورد قابلیت تا شدن دارد و شما می توانید آن را جمع کرده و داخل کمد یا قفسه قرار دهید حال آنکه هارد کیس ها چنین ویژگی ندارند و هنگام خرید باید حواستان به جای اضافی جهت نگهداری از آن هم باشد.

برای آشنایی با بهترین گیتار برای شروع به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

در صورتیکه قرار است با سازتان زیاد سفر کنید آن هم با هواپیما بهتر است از خرید گیگ بگ صرف نظر کنید زیرا حتما هنگام دریافت بار ناامید خواهید شد.

این مدل دست نوازنده را برای اعمال سلیقه شخصی در انتخاب کاور ساز باز می گذارد. حمل گیگ بگ آسان و سبک است و بسیاری از آن ها دارای دو بند مثال کوله پشتی و یک دستگیره جهت حمل دستی هستند. اگر برای کودک خود ساز انتخاب کرده اید بهتر است از گیگ برای او استفاده کنید، زیرا حمل راحتی دارد. گیگ بگ ها در مقابل ضربه های کوچک و سبک مقاوم هستند.

توجه داشته باشید که این مدل از کیس توان و تحمل بارهای سنگین را ندارد و هرگز آن را در زیر لوازم و یا سازهای دیگر قرار ندهید زیرا ممکن است به شکستن سازتان منجر شود. همیشه آن را به صورت تک در فضای اتاق یا جای دیگر قرار دهید. انتخاب هر یک از انواع بهترین کیس و کاور آلات موسیقی مزایا و معایب خود را دارد. تصمیم گیرنده شما هستید تا در نهایت با توجه به نوع نیاز خود کاوری را انتخاب کنید که برایتان مناسب است و پس از خرید هرگز پشیمان نشوید.

برخی سوالات متداول:

برای خرید کیس کاور باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

علاوه بر کیفیت، جنس، حجم، رنگ، طراحی و… قیمت کیس و کاور نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع باید مطابق با نیاز، سلیقه و بودجه خود خرید کنید. بطور کلی می توانید کاور ساز خودتان را از دو مدل رایج هارد کیس یا سافت کیس( گیگ بگ) انتخاب کنید.

فرق سافت کیس و هارد کیس؟

هارد کیس  شما را به خوبی در برابر ضربات حفاظت کرده و از حرکت داخلی ساز نیز جلوگیری می کند.حمل گیگ بگ آسان و سبک است و بسیاری از آن ها دارای دو بند مثال کوله پشتی و یک دستگیره جهت حمل دستی هستند.توجه داشته باشید که این مدل از کیس توان و تحمل بارهای سنگین را ندارد 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

2 ماه پیش