دسته بندی ها بهترین ها

بهترین فلوت برای مبتدی | راهنمای خرید بهترین فلوت کلیددار و بهترین مارک پن فلوت

در این مقاله با بهترین فلوت ، بهترین مارک پن فلوت و فلوت کلید دار و آشنا میشوید. یکی از سازهای خوش‌نوا که از دوره‌های کهن گوش انسان را نوازش داده و احساسات او را لمس کرده، بی‌شک ساز فلوت است. این ساز که در بین فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف با اسامی و اشکال ظاهری متفاوتی وجود دارد، همواره یکی از پرطرفدارترین سازها برای یادگیری و نواختن بوده است. برای نوازنده زبردست شدن نیاز به تهیه بهترین فلوت دارید و این امر با کمی مطالعه و تحقیق امکان‌پذیر خواهد بود.

در این مقاله قیمت بهترین فلوت و فهرستی از برندهای مختلف به شما ارائه خواهد شد. برای خرید این ساز باید به نکات خاصی دقت کنید تا در نهایت بتوانید سازی با کیفیت که نیازهای شما را برطرف می‌کند، تهیه کنید.

ساز فلوت را بشناسیم

فلوت از دسته سازهای بادی است که صدای خارج شده از آن توسط نوسانات هوای دمیده شده در ساز تولید می‌شود. برخی قدمت این ساز را به پنجاه هزار سال پیش نسبت می‌دهند. مورخان خاستگاهِ ساز فلوت را کشور چین می‌دانند و معتقدند فلوت از این کشور به دیگر کشورها راه پیدا کرده است. شکل‌های ابتدایی این ساز از جنس چوب یا سفال بوده است که همچنان در مناطق بسیاری از آن استفاده می‌شود.

 

فلوتی که امروزه در دست نوازندگان می‌بینید و دارای جنسی از نقره یا فلزهای دیگر است، در سال ۱۸۳۲ توسط تئوبالد بوهم آلمانی در شهر مونیخ با عنوان فلوت مدرن که به فلوت کلیددار هم معروف شد، تکمیل و به همگان عرضه شد.

اگر می‌خواهید قبل از خرید با انواع فلوت آشنا شوید مقاله آشنایی با  انواع فلوت  به شما کمک می‌کند.

راهنمای خرید بهترین فلوت برای مبتدی

بهترین فلوت ریکوردر

این ساز که به فلوت انگلیسی نیز معروف است، دارای چهار نوع سوپرانو، آلتو، تنور و باس می‌باشد. فلوت ریکوردر از جنس چوب و پلاستیک بوده و در عین حال از ساده‌ترین انواع فلوت است که معمولاً برای آموزش کودکان و هنرجویان مبتدی از آن استفاده می‌شود. برخی از بهترین مدل‌های این ساز عبارت‌اند از:

  • فلوت ریکوردر یاماها مدل YRS 23

این مدل از فلوت ریکوردر که سوپرانو است، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هنرجویان مبتدی بوده که برای آموزش پایه موسیقی (ارف) توصیه می‌شود. عموما بهترین فلوت مبتدی، فلوت سوپرانو است، زیرا کوک صحیح و استانداردی دارد و یادگیری و نواختن آن را بسیار آسان می‌کند. جنس فلوت رکوردر یاماها از از پلاستیک محکم و بادوام ABS است. همچنین این ساز برای دو مدل انگشت گذاری باروک و آلمانی طراحی و ساخته شده است. قیمت این ساز در سال ۱۴۰۲ در حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

  • فلوت ریکوردر سوزوکی مدل Srg 405

این مدل از فلوت سوزوکی نیز از برترین انتخاب‌ها برای هنرجویان مبتدی است. سیستم در نظر گرفته شده برای این فلوت سوپرانو، ژرمن بوده که برای شروع یادگیری بسیار مناسب است. جنس پلاستیک به کار رفته در ساخت این ساز، ABS بوده که در برابر تغییرات آب و هوایی و ضربه‌های احتمالی مقاوم است. قیمت این ساز در سال ۱۴۰۲ در حدود ۲۵۰ هزار تومان است.

  • فلوت ریکوردر نووو مدل N310G

این فلوت که دارای سیستم ژرمن می‌باشد، ضد آب است. این فلوت در دو نوع انگشت گذاری آلمانی و باروک طراحی و تولید شده است و برای هنرجویان مبتدی و تازه کار، گزینه بسیار مناسبی است. جنس بدنه این ساز از پلاستیک ABS است. 

بهترین مارک پن فلوت

این فلوت متشکل از ۱۴ تا ۱۸ نی است که به ترتیب طول و یا قطر در کنار هم قرار می‌گیرند. این ساز توانایی تولید نواهای زیر و بم را دارد و به فلوت سرخپوستی نیز شهرت دارد. پن فلوت ساخته شده از جنس چوب بامبو، در مقایسه با مدل چوبی آن، ظرافت بیشتری دارد و یادگیری آن برای هنرجویان مبتدی آسان‌تر است. یکی از بهترین مارک پن فلوت عبارت است از:

  • پن فلوت شوارتز مدل ۱۸ لوله

یکی از بهترین فلوت سرخپوستی جهان، برند شوارتز است که از جنس چوب بامبو و آناناس ساخته شده است. این ساز امکان اجرای نت را به صورت کاملا دقیق و حرفه‌ای دارد. همچنین شایان ذکر است که مدل ۱۲ لوله این پن فلوت نیز در بازار موجود است که امکان اجرای ۱۲ نت را دارد. 

بهترین فلوت کلیددار

فلوت کلید دار که به آنفلوت بوهم” هم گفته می‌شود. در ارکستر سمفونیک‌ها مورد استفاده قرار گرفته و جنسی از فلز نقره، تیتانیوم یا پلاتین دارد. فلوت کلیددار دارای کلیدهای متفاوتی برای کنترل نت و تولید صداهای مختلف است. این مدل فلوت به صورت اریب نواخته می‌شود و نوازنده باید آن را در راستای شانه‌های خود قرار دهد. از محبوب‌ترین مدل‌های این ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلوت کلیددار یاماها مدل YFL-212

اگر قصد شروع یادگیری این ساز را دارید، فلوت کلیددار یاماها می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. جنس بدنه این ساز از نقره نیکلی (ورشو) بوده و طراحی کلید سُل آن، غیر خطی است. قیمت این ساز در سال ۱۴۰۲ در حدود ۳۹ میلیون تومان است.

سازهای کوبه ای انواع مختلفی دارند که می‌توانید در مقاله انواع  ساز کوبه ای جدید با آنها آشنا شوید.مقاله مورد نظر را مطالعه نمایید.

  • فلوت کلید دار زک مدل Standard

فلوت کلیددار استاندارد زک یکی از بهترین مارک فلوت کلیددار برای شروع یادگیری است. جنس روکش بدنه  آن از نیکل بوده و صدایی بسیار دلنشین دارد. فلوت چوبی

از رایج‌ترین مدل‌های فلوت است و در کشورهای مختلف نواخته می‌شود، تنها شکل ساخت و تعداد سوراخ‌های آن متفاوت است. این ساز در ایران نیز نواخته می‌شود که البته به آن فلوت عربی نیز می‌گویند.

اگر ارگ انتخاب شماست و قصد آشنایی بیشتر با آن را دارید، مقاله بهترین مارک ارگ را از دست ندهید.

فلوت راک

این مدل فلوت در موسیقی راک مورد استفاده قرار گرفت و توانست طرفداران بسیاری را نیز به خود جذب کند. علاوه بر فلوت‌هایی که نام برده شد، انواع دیگری از فلوت، همچون فلوت چینی، فلوت هندی و … نیز وجود دارد که در دنیای موسیقی از نوای آن بهره گرفته می‌شود.

در ادامه به سوالات شما در مورد بهترینهای فلوت پاسخ می‌دهیم و نکاتی را به عنوان راهنمای خرید بهترین فلوت به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتخاب برایتان راحت تر شود.

بهترین فلوت دنیا کدام است؟

امروزه برندهای بسیار متنوعی اقدام به تولید این ساز کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها در نوع خود بهترین هستند. اما اگر بخواهیم به برخی از بهترین فلوت جهان اشاره کنیم، می‌توانیم به فلوت‌های یاماها، شوارتز، زک، نووو، سوزوکی و… اشاره کنیم.

بهترین نوازنده فلوت جهان کیست؟

از سرشناس‌ترین و بهترین فلوت زن دنیا می‌توان به لئو روجاس، جیمز گالوی، یوسف لطیف، پدرو استاچه، تئوبالد بوهم، کارین لیتنر، امانوئل پاهود و… اشاره کرد.

بهترین نوازنده پن فلوت کیست؟

از بهترین نوازندگان پن فلوت می‌توان به Leo Rojas (پسر خورشید)، گئورگ زامفیر، ادوارد سیمونی، رایان والت، پیتر ویکرز و… اشاره کرد.

 

نکاتی که برای خرید بهترین فلوت باید بدانید

چگونه یک فلوت خوب بخریم؟ همانطور که گفته شد، ساز فلوت مدل‌های متنوعی دارد که می‌تواند انتخاب فلوت مناسب برای شروع یادگیری و حتی خرید فلوت حرفه ای را برای شما کمی دشوار کند. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین نکاتی آشنا می‌کنیم که می‌توانید با در نظر گرفتن آن‌ها به عنوان راهنمای خرید بهترین فلوت، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

۱) جنس فلوت

جنس فلوت روی صدایی که از آن خارج می‌شود، اثر می‌گذارد. فلوت از جنس نقره یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع این ساز است. فلوت رز گلد نیز به دلیل صدای بسیار دلنشین آن می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. فلوت‌ها حتی می‌توانند از جنس تیتانیوم یا پلاتین هم باشند.

همچنین در انتخاب جنس فلوت، خوب است که به شرایط آب و هوایی محل سکونت خود نیز توجه کنید؛ برای مثال اگر قصد خرید پن فلوت سرخپوستی را دارید، بهتر است بدانید که پن فلوت ساخته شده از بامبو، در مناطق گرمسیری و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، امکان دارد استحکام خود را از دست بدهد.

۲) سطح مهارت نوازندگی

بهترین فلوت که برای افراد مبتدی طراحی می‌شود، مسلماً با فلوت‌های حرفه‌ای متفاوت است. اگر به تازگی قصد دارید یادگیری این ساز را شروع کنید، بهتر است به سراغ فلوت‌هایی بروید که سبک هستند و برای نواختن به هوای کمتری نیاز دارند. فلوت ریکوردر می‌تواند انتخاب مناسبی برای این دسته از نوازندگان باشد. اما اگر نوازنده‌ فلوت حرفه ای هستید و یا قصد ارتقای ساز خود را دارید، سایر انواع این ساز نیز می‌توانند با توجه به سطح مهارت و علاقه شما، گزینه‌های خوبی باشند.

 

۳) سلامت قطعات و بدنه ساز

تمام قطعات فلوت را به دقت بررسی کنید. ممکن است خراش‌های مویی و بسیار کوچکی روی آن ببینید که می‌توانند از کیفیت صدای فلوت و نت‌های آن به هنگام نواختن، بکاهند. همچنین تمام قطعات باید در جای خود قرار گرفته باشند و چیزی از آن‌ها کم نباشد.

۴) ساز خود را امتحان کنید

پیش از خرید، حتما انواع فلوت را بنوازید و مطمئن شوید که تمام نت‌ها به درستی اجرا می‌شوند. در صورتی‌که مبتدی هستید و در نواختن ساز تسلط کافی ندارید، بهتر است حتماً همراه با یکی از دوستان و یا استاد موسیقی خود برای خرید بهترین فلوت اقدام کنید تا او بتواند با نواختن ساز، به صحت نت‌های اجرا شده پی ببرد و شما نیز با گوش فرا دادن به آن، مطمئن شوید که صدای ساز به دلتان می‌نشیند.

۵) مهارت نفس گیری

یکی از نکات مهمی که پیش از خرید ساز فلوت باید بدانید، این است که برای نواختن آن باید از دمیدن نفس خود در ساز استفاده کنید. فلوت مناسب برای شروع یادگیری، فلوتی است که نیاز به حجم هوای کمتری برای نواختن داشته باشد، به همین دلیل بهتر است برای شروع به سراغ فلوت رکوردر و یا پن فلوت سرخپوستی از جنس بامبو بروید. فلوت‌های چوبی عموما به هنگام نواختن نیاز به حجم هوای بیشتری دارند و برای نوازندگان حرفه‌ای، گزینه مناسب‌تری هستند.

۶) وزن ساز

به طور کلی هر چه وزن ساز مورد نظر شما کمتر باشد، در دست گرفتن و کنترل آن آسان‌تر خواهد بود. به همین دلیل اگر نوازنده‌ای مبتدی هستید، بهتر است به سراغ فلوت‌های با وزن کمتر بروید. فلوت‌های چوبی عموما وزن بیشتری دارند و کنترل آن‌ها نیازمند مهارت بیشتری است.

۷) سلامت پد های اسفنجی

زیر کلیدهای فلوت، پدهای رنگی و اسفنجی قرار دارد که باید حفره‌های تعبیه شده در آن بخش از ساز را به خوبی بپوشانند. هنگام خرید فلوت توجه کنید که این پدهای اسفنجی کاملا سالم و عاری از هر گونه آلودگی باشند. همچنین این پدها قابلیت تعویض دارند و می‌توانید پس از گذشت مدتی آن‌ها را تعویض کنید.

۸) ساختار لبه فلوت

جنس قسمت سر فلوت، در کیفیت صدای آن بسیار مهم است. به همین دلیل اگر توانایی خرید فلوت نقره را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ فلوت‌هایی بروید که سری نقره داشته باشند. همچنین توجه کنید که لبه فلوت به گونه‌ای باشد که به هنگام نواختن، لب‌های شما را اذیت نکند.

۹) سایز حفره‌ های روی بدنه ساز

فلوت‌های با سوراخ‌های باز عموما برای نوازندگان پیشرفته گزینه مناسبی هستند. این مدل فلوت‌ها مقاومت هوای کمتری دارند بنابراین اجرای نت‌ها به کمک آن‌ها آسان‌تر خواهد بود. در این نوع فلوت ممکن است نیاز داشته باشید که تنظیمات را به‌گونه‌ای انجام دهید که از سوراخ باز به سوراخ بسته تغییر کند و سوراخ‌ها را با استفاده از انگشتان خود ببندید تا نت مورد نظرتان با کیفیت بهتری تولید شود.

اگر میخواهید با سنتور آشنا شوید و قصد خرید آن را دارید ، مقاله بهترین سنتور ایرانی را مطالعه نمایید.

۱۰) کلید Inline G

کلید inline G روی صدا تأثیر نمی‌گذارد و این یک ترجیح شخصی است که بخواهید از آن استفاده کنید یا خیر. این کلید فقط دسترسی به یک کلید را سخت‌تر می‌کند. اگر دستان کوچکی دارید یا عادت دارید که با کلید جی افست بنوازید، این گزینه برای شما کارآمد خواهد بود.

۱۱) به سراغ ساز های با کیفیت بروید

درست که است که باید متناسب با جیبتان خرید کنید اما فلوت‌های خیلی ارزان نیز زنگ‌های خطر را به صدا در می‌آورند. شک نداشته باشید که این مدل اجناس از کیفیت پایینی برخوردار هستند و امکان دارد شما را از یادگیری ساز دلسرد کنند.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم بودجه خود را صرف خرید یک ساز با کیفیت و با طول عمر بلند مدت کرده و پولتان را هدر ندهید. بهتر است بار اول هزینه بیشتری برای خرید یک ساز با کیفیت پرداخت کنید و از کیفیت بهترین فلوت لذت ببرید تا اینکه پس از مدتی مدام پول تعمیرات بدهید.

معمولاً سازهای ارزان قیمت هنگام نواختن صدای خوبی ندارند و حتی حرفه‌ای‌ترین نوازنده‌ها هم نمی‌توانند آن را بنوازند. بنابراین اگر یک نوازنده مبتدی با یک فلوت بی‌کیفیت شروع به یادگیری کند، ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و فکر کند به اندازه کافی در این زمینه استعداد ندارد، حال آنکه تمام این مشکلات به دلیل کیفیت نامرغوب ساز است!

۱۲) لوازم جانبی

کیس نگهداری فلوت را به خوبی بررسی کنید تا دچار ایراد یا آسیب‌دیدگی نباشد. جنس داخل آن باید از مخمل باشد تا به خوبی بتواند از فلوت شما محافظت کند. همچنین مخمل را بررسی کنید تا از جعبه جدا نشده باشد.

برخی سوالات متداول

۱- جنس بهترین فلوت برای خرید چه جنسی است؟

 فلوت از جنس نقره یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع این ساز است. فلوت رز گلد نیز به دلیل صدای بسیار دلنشین آن می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. فلوت‌ها حتی می‌توانند از جنس تیتانیوم یا پلاتین هم باشند.

۲- بهترین فلوت برای افراد مبتدی کدام است؟

اگر به تازگی قصد دارید یادگیری این ساز را شروع کنید، بهتر است به سراغ فلوت‌هایی بروید که سبک هستند و برای نواختن به هوای کمتری نیاز دارند. فلوت ریکوردر می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد مبتدی باشد. 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش