دسته بندی ها معرفی و راهنمای خرید

راهنمای خرید گیتار + 11 نکات مهم خرید بهترین گیتار

گیتار چی بخرم؟ یادگیری گیتار یک تجربه جذاب و بسیار هیجان‌انگیز به ویژه در بین قشر نوجوان و جوان است. ساز گیتار دارای مدل‌های بسیاری بوده و شما برای انتخاب، گزینه‌های متنوعی پیش روی خود دارید اما انتخاب اولین ساز، چه گیتار الکتریک چه آکوستیک برای شروع یادگیری مبتدی‌ها می‌تواند کمی سخت و گیج‌کننده باشد. پیشنهاد ما این است که با مطالعه مقاله راهنمای خرید گیتار، انتخاب‌های خود را با توجه به اینکه در چه سبکی خواهان یادگیری گیتار هستید، محدود کرده و گیتاری را خریداری کنید که مناسب سبک شماست.

حتماً پیش از خرید باید فروشگاه‌ها و یا آنلاین شاپ ها را بررسی کنید تا دریابید چه مدل گیتاری معیارهای مورد نیاز را دارد و همچنین متناسب با بودجه شماست. با توجه به اینکه خرید گیتار، اولین و شاید مهم‌ترین مرحله ورود به وادی هنر و نوازندگی این ساز پرطرفدار باشد، مبتدیان و هنرجویانی که قصد فراگیری نوازندگی گیتار را دارند بهتر است در ابتدا، راهنمای خرید گیتار برای شروع آموزش خود را مطالعه کنند تا از تفاوت بین انواع مختلف گیتار، ویژگی‌های ظاهری و تکنیکی هر کدام آگاه باشند.

در راهنمای خرید گیتار سعی داریم مشخصات یک گیتار خوب را به شما معرفی کنیم و به سوال چه گیتاری بخرم (برای شروع گیتار زدن چه گیتاری بخریم) پاسخ بدهیم، تا بهترین انتخاب را داشته باشید و بتوانید از هنر خود نهایت لذت را ببرید.

معرفی انواع گیتار:

  • گیتار آکوستیک

اولین معرفی در راهنمای خرید گیتار، مدل آکوستیک است. گیتار آکوستیک برای کسانی که تجربه گیتارنوازی نداشته‌اند، گزینه مناسبی است. بسیاری از مربیان و نوازندگان حرفه‌ای به این دلیل گیتار آکوستیک را برای تازه‌کارها پیشنهاد می‌دهند که فرد در ابتدا فقط و فقط با خود گیتار سروکار دارد و برای مثال با گیتار الکتریک و لوازم جانبی آن مثل آمپلی فایرها کاری ندارد و تمام تمرکزش روی تولید اصوات و نت‌های درست است.

هر چند که نواختن سیم‌های استیل گیتار آکوستیک برای انگشتانشان افراد مبتدی می‌تواند سخت‌تر باشد، اما این نوع گیتار برای همه سبک‌های موسیقی مثل فولک، راک، کانتری و تقریباً دیگر سبک‌ها مناسب است. به این موضوع دقت کنید که بدنه گیتار آکوستیک بزرگ‌تر از گیتار کلاسیک است و فرت بوردهای آن در فواصل کم‌تری از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

چنانچه قصد نواختن سنتور را دارید، قبل از خرید ساز خواندن مقاله  راهنمای خرید سنتور   را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مزایای خرید گیتار آکوستیک

  • برای نواختن گیتار آکوستیک نیازی به خرید آمپلی فایر نخواهید داشت. بنابراین می‌توانید در هزینه‌های خود اندکی صرفه‌جویی کنید.
  • این نوع ساز، صدایی بسیار شفاف و رسا دارد که به کمک آن می‌توانید آکوردها را به آسانی بنوازید.
  • اگر در آینده تمایل به اتصال گیتار خود به آمپلی فایر و یا کارت صدا را دارید، این کار به آسانی و به کمک پیکاپ‌ها امکان پذیر است.

چنانچه قصد تهیه ویالون را دارید، خواندن مقاله  بهترین مارک ویولن حرفه ای  را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

معایب خرید گیتار آکوستیک

  • سیم‌های این نوع گیتار در مقایسه با مدل الکتریک آن ضخیم‌تر است که عموما موجب می‌شود تا نواختن آن برای هنرجویان مبتدی اندکی دشوارتر باشد.
  • این نوع گیتار با وجود آنکه صدای بسیار شفافی دارد، ولی در مقایسه با گیتار برقی محدودتر است و به کمک آن می‌توانید در سبک‌های موسیقی محدودتری بنوازید.
  • بیشتر مدل‌های این نوع ساز، دارای پیکاپ نیستند؛ به همین دلیل اگر قصد اجرای گروهی را دارید، باید پیکاپ و آمپلی فایر را به صورت جداگانه خریدری نمائید.

حفظ انگیزه و تقویت آن در گام‌های نخست یادگیری بسیار حائز اهمیت است و در این مرحله نمی‌توان از نقش یک گیتار با کیفیت و مناسب غافل بود.

  • گیتار کلاسیک

گیتار می‌تواند دارای سیم‌های استیل و یا سیم‌های نایلونی باشد. در مقایسه باسیم‌های استیل، سیم‌های نایلونی نرم‌تر و ظریف هستند و انگشتان شما به راحتی به آن عادت می‌کند. گیتار کلاسیک دومین معرفی در راهنمای خرید گیتار است زیرا دارای سیم‌های نایلونی است که برای نوازندگی راحت‌تر هستند. در نظر داشته باشید که قدرت صدای سیم‌های نایلونی و مقاومتشان به‌اندازه سیم‌های استیل نیست. البته اگر به دنبال نواختن با صدای کمتر هستید، این نوع سیم‌ها می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای نوازندگی آرام‌تر باشند. گیتارهای کلاسیک بدنه کوچک‌تری دارند و در نتیجه برای نگه داشتن و نواختن، راحت‌تر و سبک‌تر هستند.

معمولاً این نوع گیتار، گردن یا دسته پهن‌تری دارد و به علت داشتن فرت بوردهای وسیع‌تر، نواختن نت برای مبتدی‌ها راحت‌تر است، هر چند که عده‌ای معتقدند این امر سرعت نوازندگی را پایین می‌آورد. لزومی ندارد که با گیتار دارای سیم نایلونی فقط موسیقی کلاسیک نواخت. شما این امکان را دارید که از گیتار خود در سبک‌های متفاوت استفاده کنید. ویلی نلسون سال‌ها با سیم نایلونی در سبک کانتری و فولک نواخت و حتی این نوع گیتار در بسیاری از آهنگ‌های راک مثل Battery متالیکا نیز استفاده شده است.

چنانچه قصد آشنایی با فلوت را دارید، مقاله انواع فلوت را از دست ندهید.

مزایای خرید گیتار کلاسیک 

  • همانطور که گفته شد، جنس سیم‌های این نوع گیتار نایلونی بوده و به همین دلیل نواختن آن (به ویژه برای هنرجویان مبتدی) در مقایسه با گیتار آکوستیک که دارای سیم‌های فولادی است، بسیار آسان‌تر می‌باشد.
  • مهارت‌هایی که توسط این نوع ساز یاد می‌گیرید، به آسانی روی انواع دیگر گیتار (آکوستیک و یا الکتریک) قابل اجراست؛ زیرا پرده‌ها و نت‌های روی نِک (دسته) گیتار کلاسیک، همانند سایر گیتارهاست.

معایب خرید گیتار کلاسیک 

  • اگر تمایل دارید که در سبک‌های پاپ و یا راک بنوازید و یا تکنیک‌های نوازندگی را به صورت حرفه‌ای‌تر بیاموزید، گیتار کلاسیک نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. به همین دلیل پس از گذشت مدتی ناچار خواهید شد که به سراغ گیتار آکوستیک و یا الکتریک بروید.
  • دسته این نوع ساز در مقایسه با سایر مدل‌های گیتار، اندکی پهن‌تر است که این می‌تواند زمانی که ساز خود را به گیتار آکوستیک یا الکتریک تغییر می‌دهید، در ابتدا کمی برایتان دشوار باشد. همچنین هنگام تهیه گیتار کلاسیک باید به اندازه دست خود نیز توجه کنید تا بتوانید آن را به راحتی میان انگشتان خود حفظ کنید.

برند یاماها یکی از تولید کنندگان معروف گیتار است. اگر می‌خواهید با این برند بیشتر آشنا شوید مقاله تاریخچه یاماها را از دست ندهید.

 

 

  • گیتار الکتریک

سومین نوع گیتار که باید در راهنمای خرید گیتار به آن اشاره کنیم، گیتار الکتریک است. این ساز برای تنوع و نواختن در سبک‌های مختلف، گزینه مناسبی است. از راک کلاسیک گرفته تا سبک ایندی و فراتر از آن. این ساز قابلیت کنترل صدا و تن را دارد و همچنین مجهز به تجهیزاتی چون سیم، آمپلی فایر و… است که این خود یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است. بنابراین کار با این نوع گیتار چیزی بیشتر از یادگیری و نواختن صرف است و در واقع آمیزه‌ای از هنر و تکنیک است.

بسیاری از مبتدیان از خرید گیتار برقی صرف نظر می‌کنند زیرا فکر می‌کنند پر صداتر از گیتار آکوستیک است. درست است که این نوع گیتار صدای بلندی دارد اما می‌توان آن را با صدایی در حجم کم هم نواخت. معمولاً آمپرهای تمرینی، توانایی اجرا در حجم صدای کمتر را دارند و حتی بسیاری از آن‌ها دارای جک هدفون هستند و به شما این اجازه را می‌دهند که حتی با صدای کمتری در مقایسه با گیتار آکوستیک بنوازید.

تنوع نواختن در سبک‌های مختلف با گیتار برقی به اندازه آکوستیک است و قابلیت اجرای سبک‌های بسیاری از پانک گرفته تا جاز را دارد.

ما در هومیاتو یک مقاله برای خرید گیتار الکتریک را نوشته ایم. چنانچه قصد تهیه این ساز را دارید، مطالعه مقاله راهنمای خرید گیتار الکتریک را از دست ندهید.

مزایای خرید گیتار الکتریک

  • از آنجایی که این نوع گیتار به آمپلی فایر متصل می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد تا کنترل بیشتری روی صدای ساز خود داشته باشید.
  • به کمک این ساز می‌توانید در سبک‌های موسیقی متنوع‌تری در مقایسه با گیتار آکوستیک بنوازید.
  • این نوع ساز در سایز‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود که این خود ویژگی مثبتی به هنگام خرید ساز برای کودکان است.
  • سیم‌های این نوع ساز در مقایسه با گیتار آکوستیک ظریف‌تر بوده و به همین دلیل نوازندگی با آن بسیار آسان‌تر خواهد بود.

 

معایب خرید گیتار الکتریک 

شاید تنها نقطه ضعف این نوع ساز که می‌توان به آن اشاره کرد، این باشد که برای نواختن آن نیاز به خرید لوازم جانبی متعددی از قبیل، آمپلی فایر، کابل و سیم دارید. شما باید سعی کنید گیتاری را بخرید که چشمتان گرفته و به دلتان نشسته است. البته فراموش نکنید که کیفیت را فدای رنگ و لعاب ظاهری نکنید.

مهمترین نکات خرید گیتار

یکی از سوالات متداول هنرجویان این است که چگونه یک گیتار خوب بخریم. انتخاب ساز و به ویژه خرید اولین گیتار می‌تواند برای شما بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص که تنوع مدل‌ها و قیمت‌های ساز بسیار گسترده است و می‌تواند تصمیم گیری را برای شما کمی دشوار کند. در ادامه به برخی از موارد ویژگی گیتار خوب اشاره خواهیم کرد و توضیح می‌دهیم که چگونه با در نظر گرفتن این موارد به هنگام خرید می‌توانید گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید و از یادگیری و نواختن آن لذت فراوانی ببرید.

۱٫ گیتار های متفاوت را امتحان کنید

در مقاله راهنمای خرید گیتار خوب برای شروع به شما توصیه اکید داریم که هنگام خرید، انواع گیتارها را تست کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید متوجه شوید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است. اگر به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه می‌کنید چند گیتار را بنوازید، اگر خودتان توانایی نواختن گیتار را ندارید از فروشنده یا یک دوست نوازنده کمک بخواهید و شما به دقت به صدای ساز گوش دهید و گیتاری را انتخاب کنید که صدای با کیفیت‌تری دارد. اگر مبتدی هستید حتماً گیتار را در دست بگیرید تا راحتی، اندازه و وزن آن را متوجه شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم این نکات را بررسی کنید: آیا وزن گیتار برای شما مناسب است؟ آیا گردن و دسته گیتار متناسب با فرم دستان شماست؟ پهنای گیتار و اینکه آیا دستی که با آن می‌نوازید به راحتی در بالای گیتار قرار می‌گیرد و اذیت نمی‌شوید؟ در گیتارهای الکتریک، پیچیدگی کنترل‌ها و تنظیمات را در نظر بگیرید.

۲٫ به صاف بودن نِک (دسته) گیتار توجه کنید

یکی از ملاک های گیتار خوب، صاف بودن دسته آن است تا سیم‌ها و فرت‌های آن به هنگام نواختن با یکدیگر برخوردی نداشته باشند و نواختن ساز را برای شما (به ویژه اگر مبتدی هستید) دشوار نکند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید ساز، از یک دوست یا فرد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید و از او بخواهید تا قوس نداشتن نِک ساز را بررسی کند.

۳٫ با گیتار ارتباط برقرار کنید

به صدا و احساسی که از گیتار می‌گیرید توجه می‌کنید. وقتی برای گیتار هزینه می‌کنید، اینکه احساس خوبی از آن بگیرید و صدایی که از آن به گوشتان می‌رسد دلنواز باشد، بسیار مهم است. هر دوی این فاکتورها به ایجاد انگیزه برای تمرین و یادگیری کمک می‌کنند. باید با سازتان ارتباط برقرار کنید و از جنبه‌های مختلف آن را دوست داشته باشید. همچنین گیتار علاوه بر اینکه یک ساز پرکاربرد و پرطرفدار است، جنبه‌های زیبایی شناختی بسیاری نیز دارد. گیتارها معمولاً پوشیده از رنگ‌های متالیک و با کیفیت و گاه همراه با نقوش بسیار ظریف و هنری هستند.

۴٫با یک فرد کار بلد به خرید بروید

انتظار می‌رود که فروشندگان برای کمک به خریداران ساز (به ویژه مبتدیان) از صبر و حوصله کافی برخوردار باشند اما واقعیت این است که باید خیلی خوش شانس باشید تا یک نماینده فروش مهربان و صبور را پیدا کنید. یکی از نکات مهم در خرید گیتار این است که ابتدا حتماً در مورد برند و مدل موردنظرتان تحقیق کنید تا دچار ابهام و سردرگمی نشوید. فراموش نکنید با یک دوست نوازنده و آگاه به موسیقی و فردی که تجربه کافی در این زمینه دارد برای خرید ساز مشورت کنید.

برای انتخاب بهتر، گیتارهای متفاوت یا سیم‌های متفاوت را پشت سر هم امتحان کنید تا متوجه شوید با کدام نوع از آن احساس راحتی بیشتری دارید و برای شما مناسب است.

 اگر قصد خرید ارگ را دارید به مقاله مشاوره برای خرید ارگ توجه نمایید.

۵٫ بودجه مورد نیاز

ممکن است در مورد هزینه گیتار نگرانی داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که بهترین گیتار را با توجه به نیازها و مهارت‌های خود خریداری کنید. در نظر داشته باشید که گیتارهای ارزان معمولاً از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و ممکن است نیازهای شما را برطرف نکنند. این موضوع می‌تواند شما را از انگیزه یادگیری دور کند و شمارا نسبت به ادامه مسیر دلسرد کند. لزومی ندارد که حساب بانکی‌تان را خالی کنید ولی گیتاری را تهیه کنید که قیمت و کیفیت معقولی داشته باشد.

۶٫ به اندازه و سایز گیتار توجه کنید

یکی دیگر از ملاک های گیتار خوب، متناسب بودن سایز آن با توجه به سن و قد هنرجو است. بسیاری از تولید کننده‌ها علاوه بر گیتارهای فول سایز، گیتارهایی با سایزهای سه چهارم  یا یک دوم نیز ارائه می‌دهند. اگر جوان هستید و به تازگی شروع به نوازندگی کرده‌اید، این گیتارها می‌توانند گزینه راحتی برای نواختن باشند. تعداد کمی از افراد بزرگسال هم گیتارهای ساز کوچک را به دلیل راحتی در نواختن و همچنین صدای کمی متفاوتش ترجیح می‌دهند.

به طور کلی، گیتارهای با سایز ۱/۲ مناسب برای کودکان ۵ تا ۷ سال و گیتارهای سایز ۳/۴ مناسب برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال است. گیتارهای فول سایز نیز گزینه‌ای مناسب برای افراد بالای ۱۱ سال هستند. توجه داشته باشید که اگر فرزند شما نسبت به همسالان خود، قدی بلندتر و یا کوتاه‌تر دارد، این اندازه می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد.

اگر قصد خرید گیتار دارید و میخواهید مارک های معتبر را بشناسید ما مقاله ی بهترین گیتار برای شروع را برای شما تهیه کرده ایم.

۷٫ طول دسته (نِک) گیتار را مورد توجه قرار دهید

در راهنمای خرید گیتار، طول دسته ساز به این دلیل اهمیت دارد که باعث می‌شود هنرجو بتواند به هنگام نواختن ساز، فرت‌ها و نت‌های مورد نظر خود را به آسانی بگیرد. طول نِک ساز با توجه به سن هنرجو متفاوت خواهد بود؛ به گونه‌ای که بهتر است برای هنرجویان خردسال، باید به سراغ دسته‌های با طول ۲۱ تا ۲۴٫۵ اینچ بروید. اما برای بزرگسالان، دسته‌های با طول استاندارد ۲۵ تا ۲۵٫۵ اینچ گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

۸٫ فاصله سیم‌ ها از دسته گیتار چقدر است؟

اگر در حال جستجو برای خرید بهترین گیتار هستید، احتمالا اصطلاح “اکشن گیتار” را شنیده‌اید. اکشن گیتار در حقیقت به فاصله میان سیم‌های ساز با دسته آن گفته می‌شود که هر چه این فاصله کمتر باشد، اصطلاحا گفته می‌شود اکشن گیتار پایین‌تر است و نواختن آن نیز به مراتب آسان‌تر است؛ زیرا برای نواختن نت‌های مورد نظرتان، نیازی نیست فشاری زیادی را به سیم‌ها وارد کنید.

۹٫ از لوازم جانبی غافل نشوید

در مقاله راهنمای خرید گیتار پیشنهاد می‌کنیم با خرید گیتار متناسب با سطح مهارت خود و نپرداختن بهای بسیار برای خرید برترین مدل این ساز، در هزینه‌هایتان کمی صرفه جویی کنید تا بتوانید از لوازم جانبی مورد نیاز نیز بهره‌مند شوید. شما به محض خرید گیتار می‌توانید آن را بنوازید اما متعلقاتی وجود دارد که می‌تواند کیفیت کار شمارا بهتر کند. برای مثال اگر گیتار الکتریک خریداری می‌کنید، آمپلی فایر یکی از لوازم جانبی مؤثر است. بند، تیونر، استند یا کاور برای زمان‌هایی که از گیتارتان استفاده نمی‌کنید، پیک (سایز متوسط آن برای مبتدیان مناسب‌تر است) از جمله لوازم جانبی هستند که به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

۱۰٫ تهیه کیت استارتر

در ادامه مطلب راهنمای خرید گیتار باید اشاره شود که بهتر است یک کیت استارتر خریداری کنید. این کیت که توسط بسیاری از شرکت‌های سازنده گیتار ساخته می‌شود، شامل تمام چیزهایی است که افراد مبتدی برای شروع کار به آن نیاز دارند. اگر شما از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به نواختن کنید، این یک انتخاب سریع و راحت است. کیت استارتر گیتار آکوستیک شامل گیتار، تیونر، سیم زاپاس، یک بند و نکات آموزشی است. کیت استارتر گیتار الکتریک نیز شامل تمام موارد بالا به اضافه آمپلی فایر تمرین و سیم است.

 

۱۱٫ از فروشگاه‌ های معتبر خرید کنید

اگر علاقه به خرید حضوری دارید و از نوع گیتاری که قصد خرید آن را دارید مطمئن نیستید، حتماً به فروشگاه‌های بزرگ سر بزنید، زیرا تنوع بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما در صورتی که دقیقاً می‌دانید چه نوع گیتاری می‌خواهید و یا آن را پیش‌تر امتحان کرده‌اید، خرید آنلاین یکی از بهترین گزینه‌های تهیه گیتار می‌باشد. معمولاً فروشگاه‌های آنلاین، لوازم جانبی هم ارائه می‌دهند و حتی می‌توانید از حراج و تخفیفات برخی سایت‌ها نیز برخوردار شوید.

ممکن است کالای دریافتی از فروشگاه آنلاین معیوب باشد و یا ممکن است شما پس از چند روز متوجه شوید که واقعاً علاقه‌ای به نواختن یا یادگیری گیتار ندارید، برای چنین شرایطی لازم است پیش از خرید آنلاین از قوانین مربوط به پرداخت و یا مرجوع کردن یا تعویض کالا در صورت داشتن اشکال، آگاهی کسب کنید.

راهنمای خرید گیتار بر اساس مدل

۱- گیتار یاماها مدل C40

بدون شک اولین گزینه در راهنمای خرید گیتار، گیتار یاماها C40 است. شرکت یاماها در ساخت این سری از سازهای خود، همزمان به کیفیت و اقتصادی بودن قیمت آن توجه کرده و همین امر موجب شده است تا این گیتار گزینه بسیار مناسبی برای هنرجویان مبتدی باشد. سایز این گیتار ۴/۴ است و برای افراد ۱۱ سال به بالا مناسب است. دسته این گیتار از جنس چوب ناتو و صفحه انگشت‌گذاری ۱۹ فرت آن از جنس رزوود است که موجب تولید صدای بی نقص نت‌ها به هنگام نواختن می‌شود.

۲- گیتار یاماها مدل C70

دومین پیشنهاد در راهنمای خرید گیتار مدل C70 گیتار یاماها است که شباهت بسیار زیادی به مدل C40 آن دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا انتخاب میان این دو برای هنرجویان کمی دشوار باشد. از جمله مزیت‌های گیتار یاماها C70 کیفیت صدای بالاتر آن است؛ زیرا پشت و کناره‌های دو لایه آن از چوب مرانتی ساخته شده است. از برتری‌های دیگر این ساز می‌توان به ماشین هد طلایی و بایندیگ چندلایه صفحه رویی آن اشاره کرد.

اگر از خود می‌پرسید کدام گیتار برای شروع بهتر است، باید گفت به طور کلی گیتار یاماها C70 در عین حال که بسیار شبیه به مدل C40 است، تفاوت‌های کمی نیز با آن دارد که موجب می‌شود قیمت آن هم کمی بیشتر از مدل C40 باشد. شما می‌توانید برای انتخاب میان این دو ساز، بر مبنای بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید، تصمیم بگیرید.

۳- گیتار الحمبرا مدل Z Nature

برند الحمبرا یکی از مارک‌های محبوب و معروف اسپانیایی در راهنمای خرید گیتار است. مدل Z Nature آن به دلیل بهره‌گیری از روش تولید CNC، دارای کیفیت بالاتر، میزان چوب هدر رفته کمتر و قیمت تمام شده کمتر است و همین موضوع سبب می‌شود تا گزینه مناسبی برای هنرجویان تازه کار باشد. جنس صفحه رویی این گیتار از چوب سدر قرمز بر روی بدنه‌ای از جنس چوب ماهون است. چوب سدر با صدای گرم خود یکی از محبوب‌ترین چوب‌ها نزد نوازندگان گیتار کلاسیک است.

۴- گیتار استگ مدل C440

اگر در راهنمای خرید گیتار به دنبال گیتار با قیمت بسیار مناسب هستید،‌ گیتار استگ مدل C440 بی شک گزنیه بسیار خوبی خواهد بود. این گیتار یکی از بهترین مدل‌های آموزشی این برند است که صفحه رویی، پشت و کناره‌هی آن از چوب لیندن ساخته شده است. چوب لیندن استحکام و رزونانس بالایی دارد و باعث تولید صدای بسیار زیبایی از ساز می‌شود.

اگر قصد خرید پیانو را دارید برای انتخاب بهتر به مقاله بهترین نوع پیانو مراجعه نمایید.

۵- گیتار دایموند مدل TS600

برند ایرانی دایموند یکی از مارک‌های با کیفیت ایرانی در راهنمای خرید گیتار است که اخیرا میان هنرجویان از محبوبیت نسبتا خوبی بهره‌مند شده است. جنس صفحه رویی این گیتار کلاسیک از چوب صنوبر، صفحه پشتی از چوب ماهون و صفحه کناری آن از چوب افرا می‌باشد. اندازه این ساز ۴/۴ (استاندارد) بوده و برای هنرجویان ۱۱ سال به بالا مناسب است.

۶- گیتار کلاسیک وفایی مدل MVo5

یکی دیگر از برندهای محبوب ایرانی، برند وفایی است. گیتار مدل MV05 این برند سایز استاندارد دارد و برای هنرجویان ۱۱ سال به بالا گزینه خوبی است. صفحه رویی آن از جنس چوب صنوبر، صفحه پشتی و کناری آن از جنس چوب ماهون است و آن را برای انجام تمرین‌های مقدماتی بسیار ایده‌آل می‌کند. اگر قصد یادگیری گیتار در سبک‌های پاپ و یا کلاسیک را دارید، این گیتار می‌تواند در لیست انتخاب‌های شما قرار بگیرد.

گیتاریست‌ های مشهور از چه مدل گیتاری استفاده می‌ کنند؟

شما می‌توانید با مطالعه راهنمای خرید گیتار و کسب اطلاعات از افراد با تجربه، گیتار رؤیاهای خود را انتخاب کنید. اگر علاقه‌مند به نوازنده خاصی هستید، می‌توانید همان سازی را انتخاب کنید که او استفاده می‌کند و این‌گونه شانس بیشتری برای نواختن موسیقی مشابه آن خواهید داشت و انگیزه شما برای یادگیری دوچندان خواهد شد. در زیر نام چند نوع ساز و نوازنده‌های مشهور آن را به شما معرفی می‌کنیم:

  • گیتار فندر استراتوکستر (جیمی هندریکس، استیو ری وان، جان فروشانته، دیوید گیلمور، بادی گای)
  • گیتار گیبسون لس پاول (جیمی پیج، دوین المن، جو پری، اسلش)
  • گیتار گیبسون E-335 (بی بی کینگ، الکس لیفسون)
  • گیتار فندر جازمستر (لی رانالدو، تورستون مور، لی رانالدو، نلس کلاین)
  • گیتار گیبسون اس جی (تونی لومی، جری گارسیا، انگس یانگ)
  • گیتار دن الکترو سیلورستون (کت پاور، جیمی پیج)
  • گیتار مارتین D-28 (باب دیلن، الویس پریسلی، جانی میچل، مایکل ممفورد)
  • گیتار گیبسون J-45 (جان لنون، جف توییدی)

سخن پایانی

گیتار یکی از پرطرفدارترین سازها میان افراد و به ویژه جوانان است. به دلیل تنوع مدل‌ها و قیمت گیتار در بازار، ممکن است انتخاب مناسب‌ برایتان چالش برانگیز باشد، به ویژه اگر اولین باری است که قصد خرید آن را دارید. به همین دلیل در این مقاله مشاوره خرید گیتارانواع مدل‌های این ساز را معرفی کردیم، مشخصات گیتار خوب، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را برشمردیم و در نهایت به سوال چه نوع گیتاری بخریم پاسخ دادیم تا بتوانید با در نظر گرفتن برندهای معرفی شده مناسب‌ترین ساز را انتخاب کنید و از نواختن آن لذت ببرید.

برخی سوالات متداول:

۱- مناسب ترین سایز گیتار در راهنمای خرید گیتار کدام است؟

انتخاب اندازه صحیح گیتار بستگی به سن و قد هنرجو دارد. عموما گیتارهای با سایز ۱/۲ مناسب برای کودکان ۵ تا ۷ سال و گیتارهای سایز ۳/۴ مناسب برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال است. گیتارهای فول سایز نیز گزینه‌ای مناسب برای افراد بالای ۱۱ سال هستند.

۲- برای خرید گیتار به چه نکاتی توجه کنیم؟

باید به ۱۱ نکته توجه کنید که سه تای آنها عبارتند از: گیتار های متفاوت را امتحان کنید/ به صاف بودن نِک (دسته) گیتار توجه کنید/ با گیتار ارتباط برقرار کنید

 

نوشته های اخیر

بهترین تشک طبی + 11 مدل پرطرفدار ایرانی و خارجی

هر انسان به طور معمول نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب سپری…

2 ماه پیش

تلویزیون هوشمند چیست + تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی

یکی از متداول ترین کالاهای دیجیتال تلویزیون می باشد. این صفحه جادویی از همان ابتدای…

2 ماه پیش

بهترین مارک کولر آبی چیست + 6 مدل مارک کولر آبی 1403

هر چقدر که به فصل تابستان و گرما نزدیک‌ تر می‌شوید، دغدغه داشتن یک سیستم…

2 ماه پیش

معرفی برند ال جی – LG Brand

آن هایی که اهل دنیای دیجیتال و تازه های این جهان جذاب الکترونیکی هستند خوب…

2 ماه پیش

ظروفی که هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید + 18 ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های اتوماتیک دستگاههای کاربردی در آشپزخانه هستند، اما آیا همه ظروف را میتوان…

2 ماه پیش

راهنمای خرید قهوه ساز + بهترین قهوه ساز در بازار 2024

در مقاله راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی بهترین قهوه ساز سعی داریم که شما…

3 ماه پیش